Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Baan

Gepost door lodjan 
lodjan 22 oktober 2021 19:46
Te zien op Eurosport.

Ganna, Thomas, Lavreysen en Hoogland hebben zich al onderscheiden.
Straks Hoogland op de kilometer en verrassend geen Ganna in de finale van de achtervolging (wel Lambie en Milan).

Resterend programma:
18u32: Puntenkoers 40 km (m) – finale
19u24: Sprint (v) – 1e heat halve finales
19u34: Omnium III (v) – afvalkoers
19u52: Sprint (v) – 2e heat halve finales
20u00: Kilometer tijdrit (m) – finale
20u32: Sprint (v) – decider halve finales
20u36: Achtervolging 4 km (m) – finales
20u51: Sprint (v) – 1e heat finales
21u01: Omnium IV (v) – puntenkoers 20 km
21u31: Sprint (v) – 2e heat finales
21u55: Sprint (v) – decider finales
Horsie is back 22 oktober 2021 22:05
Het echec van Filippo Ganna, die zo te zien wel aan vakantie toe was (liet ook Chrono des Nations al schieten), en vanmiddag kennelijk nog niet helemaal wakker langere tijd probeerde zichzelf in zijn staart te bijten. Startte zijn rit desastreus als één der allerslechtsten van het hele veld, maar zag niettemin geen kans zich hiervan onmiddellijk te herstellen. Een gevoel van misplaatste superioriteit of gewoon helemaal niet bij de les? Daarna ging hij wel steeds harder rijden, elke ronde maar weer, rustte even wat uit, en begon prompt aan de laatste serie van steeds sneller rijden, zodat de laatste ronde ook tevens de allersnelste werd. Ongekend, maar voor de finale lag hij er voor de finale wel uit ten gunste van zijn landgenoot Jonathan Milan.

In de finale om de bronzen medaille haalde Filippo Ganna echter zijn gram en reed alsof hij zich in Aguascalientes waande. Net zo snel als Ashton Lambie bij zijn WR op een hooglandbaan, maar Filippo Ganna zal hoogstwaarschijnlijk ook wel gestart zijn met het oogmerk zijn tegenstrever Claudio Imhof gewoon maar in te halen. Hierna reed hij nog wel door, maar staakte toch zijn poging, omdat de man met de hamer al te opdringerig werd. Niettemin reed hij na 3 km nog beduidend onder zijn eigen WR laagland en ongeveer on par met het WR van Ashton Lambie. In de finale was Ashton Lambie 2,76 seconden langzamer op dat punt.

Jeffrey Hoogland deed wat hem verwacht werd, al leek het na de qualificatie even of Nicholas Paul, de WR houder op de 200m sprint, het ook nog spannend zou kunnen maken. Hij moest in de finale echter toegeven op zijn qualificatietijd, terwijl Jeffrey Hoogland zich in de finale zichzelf nog wel verbeterde, zodat uiteindelijk het verschil tussen beiden nog ruim uitviel.

De stand Hoogland-Lavreysen is nu dus 2:2, m.a.w. morgen begint de echte titanenstrijd.

Op het omnium toch nog twee wegartiesten op het podium, Lotte Kopecky en Elisa Balsamo. Tegen Katie Archibald was het onbegonnen werk.
Wel kan gerust gesteld worden, dat dit zeker niet best bezette WK ooit is, terwijl het toch gewoon een olympisch jaar is. De reden laat zich raden.
Prikdude 23 oktober 2021 08:40
Alsof er twee spelers van Bayern meedoen met het WK zaalvoetbal en dan veldartiesten genoemd worden. Belhamel.

De reden laat zich raden. WK laminaatsnuiven is meestal in het voorjaar toch? Voor zo'n omhooggevallen criterium komen de groten der aarde nu hun bed niet meer uit natuurlijk.
ton duk 23 oktober 2021 09:54
De jonge Hoppezak verraste dan weer met brons op de puntenkoers. Op het EK had ie zilver op de scratch
Leuk, een nieuwe naam
Gr
lodjan 23 oktober 2021 10:50
Programma vandaag:

10u00: Omnium (m) – kwalificatie (indien nodig)
10u46: 500 meter tijdrit (v) – kwalificatie
11u11: Koppelkoers 15 km (v) – kwalificatie (indien nodig)
11u51: Sprint 200m tijdrit (m) – kwalificatie
12u38: Omnium I (m) – scratch 10 km
13u01: Sprint (m) – 1/16e finale
13u39: Achtervolging 3 km (v) – kwalificatie
14u42: Sprint (m) – 1/8e finale
15u01: Omnium II (m) – temporace 10 km

17u30: 500 meter tijdrit (v) – finale
17u52: Sprint (m) – 1e heat kwartfinales
18u10: Koppelkoers 30 km (v) – finale
18u51: Omnium III (m) – afvalkoers
19u09: Sprint (m) – 2e heat kwartfinales
19u41: Achtervolging 3 km (v) – finales
19u56: Sprint (m) – decider kwartfinales
20u02: Omnium IV (m) – puntenkoers 25 km
De zwarte trui 23 oktober 2021 13:05
Psst, fiets kopen? Ik heb een paar mooie gouden in de aanbieding. Fixies.
Horsie is back 23 oktober 2021 13:36
Zit er op deze prik nou een omhooggevallen stand-up comedian? Horsie Horzel een Belhamel noemen? grinning smiley

Overigens kon één der groten van deze aarde vanochtend ook maar moeizaam uit zijn bed komen. Dat leid ik althans af aan de relatief slechte 200m qualificatietijd af van Jeffrey Hoogland. Na 3 keer 750m en 2 keer 1000m op absoluut wereldniveau. Triple goud lijkt voor hem nu wel heel ver weg. Naast uiteraard snelle Harrie als eeuwige tegenstander, nu ook de boomlange Dutch Terminator Iakovlev alsook de 200m wereldrecordhouder, Nicholas Paul, die Harrie Lavreysen virtueel bij het 100m tussenpunt nog voorafging. Dat moet ook lang zijn geleden.

Of zou Jeffrey Hoogland last van second thoughts gekregen hebben (los daarvan of hij daar enige zeggenschap in gehad zou hebben) nadat hij de bittere woorden na afloop van Sam Ligtlee had vernomen. Zou Matthijs Büchli aan dit WK hebben meegedaan, had hij hoogstwaarschijnlijk wel de qualificatie van de Team Sprint hebben mogen doen, al was het maar om Jeffrey Hoogland wat rust te gunnen. Nu werd deze eer niet vergund aan Sam Ligtlee.
Horsie is back 23 oktober 2021 15:43
Dauerbrenner Lisa Brennauer zat (helaas nog afwezige) Chloe Dygert op de hielen. Een snellere 2 km finish bracht haar naar een derde plaats aller tijden.

Over een paar uur moet Jeffrey Hoogland tegen de door Dennis Dmitriev tot Dutch Terminator gebombaardeerde Mikhail Iakovlev.
Tot nu toe rijdt Jeffrey Hoogland vandaag erg roestig of zou je dat als zuinigheid moeten bestempelen? "We" gaan het straks zien!
Prikdude 23 oktober 2021 16:15
Die raken ze nooit kwijt, arme dieven.
Eindhovuh 23 oktober 2021 21:02
Op de nummers waar ze beide aan meedoen is Hoogland-Lavreysen natuurlijk niet 2-2. Laat staan op de belangrijkste nummers.
Carlos Danger 23 oktober 2021 21:17
Makkie, even overspuiten.
Horsie is back 23 oktober 2021 23:09
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op de nummers waar ze beide aan meedoen is Hoogland-Lavreysen natuurlijk niet 2-2. Laat staan op de belangrijkste nummers.

Het gaat uiteraard om de gouddelversstatus als dat tenminste een woord is. Maar dat had U natuurlijk al begrepen.

Harrie Lavreysen is een explosief snelheidsbeest en Hoogland houdt het wat langer vol, zodat zijn meest succesvol individueel nummer op de 1 kilometer uitkomt. Onduidelijk is wat het 1km potentieel bij Harrie Lavreysen is, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk veel minder zijn.

Jeffrey Hoogland is, zou de Duitser zeggen, ist derjenige mit dicke Gänge, zoals bijvoorbeeld 67x15 bij een staande start.
Ik lees net, dat Maximilian Levy in de periode van 2006 tot 2021 overgeschakeld is van 50x14 naar 66x14.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2021 23:44 door Horsie is back.
lodjan 24 oktober 2021 11:48
ZONDAG, OKTOBER 24 2021

13:00 Men's Sprint - Semifinals
13:08 Women's Keirin - First Round
13:34 Women's Keirin - First Round Repechage
13:56 Women's Points Race
14:27 Men's Sprint - Finals
14:41 Women's Keirin - Second Round
14:57 Men's Madison
16:23 Women's Keirin - Finals
16:39 Men's Elimination Race



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2021 12:38 door lodjan.
lodjan 24 oktober 2021 13:19
WIELRENNEN - Je moet er wat voor over hebben als je de Ronde van Drenthe wil rijden. Wielrenner Roy Eefting (32) uit Grolloo is afgelopen nacht van het wereldkampioenschap baanwielrennen in het Franse Roubaix naar Grolloo gereden, om straks om 12.00 uur te starten in de Ronde van Drenthe.

GESCHREVEN DOOR

 Karin Mulder

"Ik dacht eerst dat ik op vrijdag de puntenkoers in Roubaix zou rijden. Maar later werd ik opgesteld voor het omnium op zaterdag", zegt Eefting. "Ik ben gisteravond om 21.45 uur uit Roubaix vertrokken. Ik hoefde gelukkig niet zelf te rijden. Maar het is toch 420 kilometer al met al."

'Slechte dag'

Eefting werd op het combinatieklassement van het omnium in Roubaix zestiende. Een plek die hem niet bepaald tevreden stemde. "Ik had gewoon een hele slechte dag en daar baal ik van. Ik heb geen idee hoe ik me straks aan de start ga voelen en ook niet hoe dit fysiek gaat uitpakken. Dat kan ik pas vanavond vertellen."

Terug verhuisd naar Drenthe

Ondanks de lastige timing besloot de rappe sprinter om toch de Ronde van Drenthe te gaan rijden. "Ik vind het wel heel leuk om te mogen starten in Drenthe. Ik heb daar toch van m'n 11de tot m'n 21ste gewoond en het is heel lang m'n trainingsgebied geweest. Nu woon ik weer tijdelijk in Grolloo totdat we in ons nieuwe huis in Emmen kunnen gaan wonen", vertelt Eefting.

Nationale selectie

Hij gaat straks om 12.00 uur in Assen van start als gastrenner van de nationale selectie die speciaal voor deze editie werd samengesteld. Björn Bakker, Stef Krul, Sven de Haan, Wessel Lange, Harry Sweering en Peter Merx zullen straks zijn ploeggenoten 'voor één dag' zijn. In eerste instantie zouden de broers Danny en Axel van der Tuuk uit Assen ook in deze nationale selectie rijden, maar zij kregen deze week allebei griep.

Drentse deelnemers

Buiten Eefting gaan er straks nog meer provinciegenoten van start in de Ronde van Drenthe. Elmar Reinders uit Assen is gebrand op succes. Hij verlengde onlangs z'n contract bij het Deense Riwal Cycling Team. Hij krijgt hulp van ploeggenoot Adrie Lindeman die ook uit Assen komt. Adne Koster uit Roden verdedigt de kleuren van Metec-Solarwatt en ploegleider Allard Engels uit Gieten van het Volker-Wessels Cyliing Team stelt Tijmen Eising uit Emmen op. Bodi del Grosso uit Eelde sluit de Drentse rij. Hij rijdt voor A-bloc.

Eefting vs Groenewegen?

Bij de mannenwedstrijd staan twee WorldTour-ploegen aan de start: DSM komt met onder meer Nils Eekhof als grote naam en bij Intermarche-Wanty-Gobert behoort Taco van der Hoorn zeker tot de favorieten. Daarnaast komt Jumbo-Visma met de opleidingsploeg, maar aangevuld met topsprinter Dylan Groenewegen.

"Ik hoop dat Jumbo-Visma aanstuurt op een massasprint. Dan is het onderweg niet zo hectisch en hoop ik dat ik mee kan sprinten. Maar we moeten gewoon afwachten hoe ik me voel. Ik heb dit nooit eerder zo snel achter elkaar gedaan", besluit Eefting.

Parcours

In het eerste deel van het parcours van Assen, via Gieten, Borger, Exloo, Valthe en Mantinge naar de VAM-berg liggen zes keienstroken op de mannen te wachten. Daarna volgen nog vijf beklimmingen van de VAM. Na de laatste klim op de afvalberg is het nog veertien kilometer naar de streep op de Alteveerstraat in Hoogeveen. Na 188 kilometer wordt de finish daar rond 16.20 uur verwacht.

Vanavond in Drenthe Nu is er een samenvatting van de Ronde van Drenthe te zien
Horsie is back 24 oktober 2021 14:11
Na A Hard Day's Night is Jeffrey Hougland (luister momenteel naar Eurosport Engels) dan toch in de finale beland alwaar hem Harry Lavreasen wacht. Op papier is de race al gelopen, maar wie weet.
Horsie is back 24 oktober 2021 14:34
Lotte Kopecky rijdt in haar uppie een superieure puntenkoers, terwijl de andere warriors Katie en Kirsten run on empty. It's not all about the bike.
Prikdude 25 oktober 2021 02:03
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2021 02:47 door Prikdude.
Carlos Danger 29 oktober 2021 17:02
De gouden fietsen zijn gevonden bij een Roemeense criminele bende. Een mislukte verkoop
van twee exemplaren bracht de zaak aan het rollen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen