Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Wilder van DSM naar Deceuninck-Quickstep

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 18 november 2021 22:31
Wat is er toch bij DSM aan de hand?
Tjappie2 18 november 2021 23:05
Een angstcultuur. Maar dat speelt echt al jaren.
Museeuw 19 november 2021 08:48
Bij DSM rijden ze op de snelweg en daar komen ze een spookrijder tegen. En nog één. En nog tien. En het besef lijkt maar niet te komen dat ze zelf tegen de richting in rijden.
veluweracer 19 november 2021 15:17
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een angstcultuur. Maar dat speelt echt al jaren.

Voor wie of wat is iedereen bang daar dan? Voor de volgende die weg wil om zelf kopman te worden?
Eindhovuh 19 november 2021 15:49
Team DSM
In: Henri Vandenabeele (DSM Development Team),
John Degenkolb (Lotto Soudal),
Leon Heinschke (Development Team DSM), M
arius Mayrhofer (Development Team DSM),
Frederik Rodenberg Madsen (UnoX Pro Cycling Team),
Jonas Iversby Hvideberg (UnoX Pro Cycling Team)

Outs:
Jai Hindley (BORA - hansgrohe),
Michael Storer (Groupama-FDJ),
Felix Gall (AG2R Citroën Team),
Max Kanter (Movistar Team),
Chad Haga (Rally Cycling),
Ilan Van Wilder (QuickStep-AlphaVinyl)
wss: Benoot
---

Dan zijn ze waarschijnlijk wel het meeste matige team in de World Tour?
Kragh Andersen kan op een goede dag een leuke renner zijn, Eekhoff heeft wel wat talent net als een paar anderen(Daniese, Leknessund o.a.).
Verder een b-sprinter met Bol, een gewezen klassementsman met Bardet en een ooit top sprinter/klassieker man met Degenkolb.

Wanty is ook niet best maar die halen met Kristoff nog een soort van naam binnen.
A kan het zijn dat Team Qhubeka NextHash niet meer van de grond komt.
Tjappie2 19 november 2021 17:15
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tjappie2 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Een angstcultuur. Maar dat speelt echt al
> jaren.
>
> Voor wie of wat is iedereen bang daar dan? Voor de
> volgende die weg wil om zelf kopman te worden?

Renners beseffen (kennelijk) pas nadat ze hun contract hebben getekend hoe rigide de regels zijn van Spekenbrink & Co. Vandaar dat ze allerlei (juridische) fratsen uit moeten halen om onder dat juk uit te komen. De zogenaamde professionele setting werkt gewoon belemmerend.
Orakel 20 november 2021 08:35
DSM wint weinig en dan heb je geen vrienden. Vrijwel niemand weer wat er echt speelt, dus veel volgers papegaaien elkaar dan maar na over protocollen, cooperation en te weinig oog voor de talenten zelf. Geen idee wat het exact is en er de vinger op kunnen leggen is toch wel het minste dat je moet kunnen doen om echt mee te kunnen praten over het onderwerp.
Er zijn naast onvrede ook andere mogelijke oorzaken uit geheel andere hoek mogelijk.
1) Sportief: de uitslagen vallen tegen, renners hebben het gevoel dat de met hulp van dit team de top niet gaan bereiken.
2) Financieel: DSM heeft helemaal geen budget van 18 miljoen en renners weten dat ze nu elders meer kunnen verdienen en het team heeft inmiddels het imago dat er in overleg een oplossing komt wanneer je vervroegd weg wilt.
3) Medisch: ketonen zijn not done in het team, laat staan zaken die nog zwaarder op de maag liggen (hallo Hirschi).
ton duk 20 november 2021 11:12
Mooie en goede reactie
Gr
Eindhovuh 20 november 2021 13:32
Ik lees letterlijk 1 reactie die een inhoudelijke reden aangeeft, een angstcultuur.
De zwarte trui 20 november 2021 13:52
Grappig om het artikel op WF van Bardet te lezen. Aan de andere kant ook Benoot was positief en lijkt nu toch weg te gaan.

Gestructureerd plan
Bardet ging tevens in op de reputatie rond de ploeg van renners die vroegtijdig vertrekken en van vertrekkende renners die zich ondergewaardeerd voelen. “Ik kan alleen maar spreken over mijn persoonlijke ervaring en de ploeg heeft zeker een gestructureerd plan. Ze kijken naar elke renner en hoe ze hen zullen ontwikkelen. Tegenwoordig zijn sommige jonge renners soms ongeduldig en willen ze meteen naar de top, en missen ze enkele belangrijke fases in hun ontwikkeling.”

“Ze kijken ook te veel rond naar wat elders beter zou zijn, maar ze moeten gewoon hun tijd nemen en de stappen zetten die nodig zijn, want de ploeg staat altijd open voor discussie als het erop aankomt om van jou een betere renner te maken”, zegt de klimmer. “Uiteindelijk is het de ploeg die je betaalt, maar als je hun manier van werken vertrouwt, is het een superleuke ervaring omdat je het gevoel krijgt dat iedereen betrokken is bij je prestaties.”

“Als je naar mij kijkt, had de ploeg kunnen zeggen: ‘Laten we Bardet niet nemen. Hij is al 30 jaar oud en hij heeft zijn eigen manier van werken.’ Maar zolang je openstaat voor discussie en ruimte ziet voor verbetering dan zal de ploeg je steunen”, vertelt hij verder. “Maar als je aan het begin van je contract dingen afspreekt die niet gaan zoals je zou willen en je staat niet open voor discussie, dan kan dat voor wrijving zorgen.”
Eindhovuh 24 november 2021 17:24
Van Wielerflits nog dit over Tusveld.

“Ik heb dit jaar heel goede en open discussies gehad met de ploeg, over mijn rol en hoe we samenwerken. Dus ik heb er vertrouwen in dat we op een goed moment zijn om door te gaan met elkaar. Iedereen in de ploeg weet wat zijn of haar rol is, dus alles werkt heel soepel. Binnen en buiten de wedstrijden”, aldus Tusveld. “Persoonlijk wil ik gewoon veel blijven koersen en mij ontwikkelen als een van de meest ervaren renners in het team. Op die manier kan ik jonge talenten helpen in hun ontwikkeling.”

Volgens Team DSM-coach Rudi Kemna is Tusveld, die afgelopen winter nog te horen kreeg dat hij eind 2021 mocht vertrekken, uitgegroeid tot een allrounder. “Ik denk dat Martijn zich sterk heeft laten zien in de Vuelta a España, en we blijven die stappen zetten. Hij heeft daarnaast een veerkrachtig karakter en geeft altijd alles”, vertelt Kemna. “We kijken ernaar uit om verder te werken met Martijn en hem verder te helpen als atleet en persoon.”
De zwarte trui 09 december 2021 13:04
Sporza pakt ook nog maar eens uit over team DSM

Het protocol van de ploeg is een sterkte die een zwakte geworden is. Als je het goede verkeerd gebruikt, dan heb je een probleem.
Bert De Backer
Eqquipo 10 december 2021 08:56
Tjappie2 10 december 2021 13:13
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooie en goede reactie
> Gr

Even op de man af: had je dit ook gezegd als het geen (semi-)Nederlandse ploeg betrof?
Carlos Danger 10 december 2021 15:53
John Degenkolb op Sporza over zijn terugkomst bij DSM:

´´Dit voelt als thuiskomen. Ik heb destijds genoten van de sfeer in het team
en ik voel nog altijd dezelfde spirit, ook al zijn er veel nieuwe gezichten. Ik kijk al
uit naar het eerste trainingskamp. We gaan een unieke groep vormen´´.
De zwarte trui 13 december 2021 21:34
John is nog niet echt part of the team zo te zien:

ton duk 15 december 2021 14:57
[www.wielerflits.nl]

Een positief geluid van Cees Bol
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen