Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

10 beklimmingen die de Tour de France vergeten is

Gepost door Clavan 
Clavan 22 november 2021 08:13
Blog La Flamme Rouge

Inclusief kekke filmpjes voor de ' ik moet toch verplicht thuis werken maandagmorgen'
ton duk 22 november 2021 11:10
Dacht gelijk aan Puy de Dome en idd... op de lijst
Gr
Anony 22 november 2021 23:34
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dacht gelijk aan Puy de Dome en idd... op de
> lijst
> Gr


Die ken ik dus enkel van vele verhalen. Sinds ik 'besta' is die er dus nooit meer in geweest, straf. Kijk zeker uit naar een revival.
Koppizoektwachtwoord 26 november 2021 13:06
Maar dat zal moeilijk zijn wegens de woke milieuridders (incluis mijzelve). Voor de Tour moet een uitzondering echter kunnen. Alle auto's en motoren blijven beneden, een paar e-bikebakfietsen met cameramannen gaan mee omhoog. Bovenop alleen een jurywagen en de renners gaan na de finish via een geitenpaadje naar een parking ergens beneden, alwaar de bussen staan.
Koppizoektwachtwoord 26 november 2021 13:22
Leuk om 'Teunies' in dat Puyfilmpje weer eens te zien. Wat geloofde ik in de onschuld van die heldhaftige viking. Als hij zegt 'nee ik heb niks gebruikt' dan is dat gewoon zo.

De Bonette uit het lijstje kan ook mooi gecombineerd worden met de te weinig beklommen Col d'Allos (let wel op de gaten in de weg in de afzink richting Barcelonette, daarover wellicht ooit meer uit de fietsvakantieavonturen van bovengetekende) en de Col de la Cayolle (oké, heel kort toch eentje: daar kampeerde ik ooit op een heel basic Municipalletje naast een fietsende Amerikaan, en die vroeg me of we in Nederland ook een democratie haddenconfused smiley).
Toch jammer dat de Tour zo weinig in die fraaie zuidelijke/Maritiem Alpen komt.
Eindhovuh 26 november 2021 14:19
Waar een wil is is een weg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen