Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Pogacar wint Velo d'Or

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 25 november 2021 19:17
Een dik verdiende winnaar denk ik.
Hij won voor het tweede jaar op een rij de Tour, daarnaast Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Lombardije, olympisch brons en boekte de eindzeges in de UAE Tour en Tirreno Adriatico. Een bijna Merckxiaans jaar.
Daar kan zelfs de erelijst van Roglic, van Aert en vd Poel gewoon niet aan tippen, bij lange na niet.

Wel is het duidelijk dat andere onderdelen in de wielersport 2de of 3de viool spelen, die zou ik een eigen categorie geven als je dan toch een prijs wilt uitreiken.

[nos.nl]

2021 Tadej Pogacar (Slv)
2020 Primoz Roglic (Slv)
2019 Julian Alaphilippe (Fra)
2018 Alejandro Valverde (Spa)
2017 Chris Froome (GBr)
Wanny 25 november 2021 19:36
Als het echt over alle onderdelen van de wielersport gaat, had Lavreysen die prijs moeten krijgen.
Surplace op souplesse 26 november 2021 08:13
Hij beheerst maar een (saai) trucje waarmee hij op alle toernooien telkens drie plakken kan pakken (bij sportwetenschappers en leken beter bekend als het Phelpseffect). En dan die concurrentie. Een nederige sparringspartner als grootste gevaar. Daarnaast nog een opgeblazen schildpad van de Galapagos Eilanden, een mislukte liefdesbaby uit een Goelag, wat gelegenheidsbritten, loodgieters uit Samoa en kamikazepiloten in papieren vliegtuigjes. King Cyclops.

Als Van der Poel eens drie keer wereldkampioen wordt zal hij een kansje maken tegen Pogacar (of Ahyouzooo of Evenepoel of Bermsteiner).
De zwarte trui 26 november 2021 12:18
Usain B beheerste ook maar één trucje waar hij flink wat OS medailles mee heeft behaald. Wel wat meer concurrentie dan Harry. Maar hoeveel concurrentie heeft Pogacar nu echt in de Tour? Max 3 die ook kunnen winnen als ze niet vallen. Tja appels en peren.
Wanny 26 november 2021 12:39
Dan moet je zeggen dat baanwielrennen en veldrijden niet in aanmerking komen voor de prijs omdat het kutsporten zijn met magere bezetting. Nu pretendeer je dat je alle disciplines meeneemt, maar in de praktijk komt daar niks van terecht.
Horsie is back 26 november 2021 13:50
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij beheerst maar een (saai) trucje waarmee hij op
> alle toernooien telkens drie plakken kan pakken
> (bij sportwetenschappers en leken beter bekend als
> het Phelpseffect). En dan die concurrentie. Een
> nederige sparringspartner als grootste gevaar.
> Daarnaast nog een opgeblazen schildpad van de
> Galapagos Eilanden, een mislukte liefdesbaby uit
> een Goelag, wat gelegenheidsbritten, loodgieters
> uit Samoa en kamikazepiloten in papieren
> vliegtuigjes. King Cyclops.
>
> Als Van der Poel eens drie keer wereldkampioen
> wordt zal hij een kansje maken tegen Pogacar (of
> Ahyouzooo of Evenepoel of Bermsteiner).

Hi, hi, zei de sit down schildpad par excellence: "Als je als eerste halfweg bent, ben je altijd als eerste halfweg of niet soms".
Slimmerd 26 november 2021 14:16
Niet alleen onderdelen maar ook geslacht.
Eindhovuh 26 november 2021 14:19
Dat is nog bizarder ja. Alhoewel ook wel weer woke. spinning smiley sticking its tongue out
De zwarte trui 26 november 2021 16:20
Lekker off-topic... maar:

Riding Uphill
Tijdens het Sport Film Festival Rotterdam kun je op donderdag 9 december kijken naar de Japanse Keirin-film 'Riding Uphill'! Keirin is een grote en belangrijke tak van sport in het Japanse baanwielrennen. De film neemt je daarin mee. Als KNWU lid kun je gratis kaarten krijgen voor deze film door te mailen naar info@sportfilmfestivalrotterdam.nl!
Vermeld in de mail in ieder geval:
* Jouw naam
* Gewenste aantal kaarten (Maximaal 6 kaarten per persoon | OP=OP)

[www.youtube.com]
Horsie is back 26 november 2021 18:37
Prikker Zwarte trui dacht natuurlijk: "Ik gooi dat Riding Uphill er maar in, zodat niemand mij ervan kan betichten off-topic te gaan. Daar trapt Horsie niet in.

Edoch, deze befaamde heuvel, die in Japan voor en door de keirin renners wordt gebruikt, was me uiteraard wel bekend. Maar de trailer niettemin snel afgezet, want zo slecht acteren is niet meer van oinze tijd. Japaners zijn best heel erg met de pecunia bezig. Hun kerin renners zijn uiteraard geen partij voor Snelle Harrie.

Maar voor wie het Japanse kerin fenomeen wil volgen moet vooral de website www.baanwacht.nl blijven volgen.

Baanwacht, die volgens mij een geweldig internationaal baanwielrennen netwerk heeft opgebouwd, meldde onlangs, dat een Japanse baanrenner na op woensdag een 200m met vliegende start in 10,519s te hebben afgelegd, de volgende dag verscheen met een verzet van 67x5. BoP staat bekend om de exceptionele verzetten, maar dit is zelfs hem te machtig. Uiteraard twatterde ik of deze renner met rcaefiets en al dan niet eerst met een Maseratie een eind op sleeptouw moest worden genomen, voordat deze aan een sprint zou kunnen toekomen.

Incredible Dan gaat kennelijk toch proberen Filippo Ganna volgende jaar de pas af te snijden, voordat het WUR voor us mortals onbereikbaar wordt. Hij becijferde op zee-niveai in elk geval maar 7 Watt extra nodig te hebben. In Aguascalientes heeft hij echter snel een bonus van 1 kilometer, maar het meest sportieve volk van de wereld indachtig, wil hij het liever op de sportievere manier doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/11/2021 21:56 door Horsie is back.
Frederik D. 27 november 2021 09:09
Wat is dat, woke?
Horsie is back 27 november 2021 15:00
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is dat, woke?

Opa, je moet wel je klassiekers kennen, zegt het kleinkind. WOKE up this morning, from Howlin' Wolf.
Frederik D. 27 november 2021 15:38
Niet veel ouder? Werd Robert Johnson al niet wakker op om te concluderen dat zijn geliefde Bernice ervandoor was? Maar sinds ik Hermans las, slaap ik nooit meer, al luister ik wel naar Sleepy John Estes. En dus kan een beetje waakzaamheid aangaande de woke cultuur geen kwaad. Ook vanwege de mentale rachitis.
Wordt wakker
Dit bericht van mij zal wel weer haatreacties oproepen. Tja, in een gepolariseerde samenleving vind je links en rechts irrationele haat. Maar ja, zolang men hier maar niet het wielrennen en met name het bij mij geliefde vrouwenwielrennen haat. smiling smiley Leve de Nederlandse dames in de modder. En de buitenlandse.
Tjappie2 27 november 2021 19:32
Ik heb persoonlijk een stuk meer problemen met het fenomeen "veldrijden" dan met het fenomeen "woke-cultuur".
Frederik D. 27 november 2021 20:29
Van mij mag je veldrijden verwerpen. Maar geen moeite hebben met dat gewook? Dan liever gewok. Kwam er onlangs een boek uit over Spinoza waarin Spinoza weg werd gezet als een fascist. Knettergek. Sorry, ik kan er niets anders van maken. Intellectuele fraude. Goedkoop scoren bij de woke industrie. En maak je maar geen zorgen, ik ben geen spinozist. Maar ik wil wel iemands gedachtengoed zuiver weergeven. Wat heeft dit met wielrennen te maken? Wel, het schijnt dat sommige wielrenners ook wel eens een boek lezen. smiling smiley En sommige muzikanten ook. En Hallmark verbrak de samenwerking met de firma Hallmark omdat die Erica een beetje in onze liberale samenleving aan religiekritiek deed. Mag ze, alsjeblieft. Lijkt wel Gillette. Word wakker, zeg ik dan. smiling smiley
ton duk 28 november 2021 17:14
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En Hallmark verbrak de
> samenwerking met de firma Hallmark

Dat zal Meiland mogen zijn...
Ben zelf meer van de Ewok-cultuur
Gr
Tjappie2 28 november 2021 20:06
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van mij mag je veldrijden verwerpen. Maar geen
> moeite hebben met dat gewook? Dan liever gewok.
> Kwam er onlangs een boek uit over Spinoza waarin
> Spinoza weg werd gezet als een fascist.
> Knettergek. Sorry, ik kan er niets anders van
> maken. Intellectuele fraude. Goedkoop scoren bij
> de woke industrie.

En bovenstaande...

Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En Hallmark verbrak de
> samenwerking met de firma Hallmark omdat die Erica
> een beetje in onze liberale samenleving aan
> religiekritiek deed. Mag ze, alsjeblieft. Lijkt
> wel Gillette. Word wakker, zeg ik dan. smiling smiley

In combinatie met het hier bovenstaande...

Maakt dat ik je uitingen een beetje ingewikkeld vind.
Je bent nogal eenkennig (lijkt het) m.b.t. de vrijheid van meningsuiting.
Eigenlijk ben je - voor zo ver ik het kan zien - een soort Sylvana Simons, al vraag ik me af of je dat door hebt smiling smiley

Het hoefijzer-model qua politieke overtuigingen; vast wel eens van gehoord.

Verder hoop ik van ganser harte dat Covid geen roet in het eten gooit van het seizoen 2022 en dat MvdP geen sportman van het jaar/jaren wordt.
lodjan 28 november 2021 22:03
Tjappie2 hoopt dat MvdP geen sportman van het jaar/jaren wordt.

Harrie en Sifan (hoop ik).
Eindhovuh 28 november 2021 22:30
Sifan kan niet anders lijkt mij.
En Lavreijsen lijkt mij ook een favoriet. Al hebben bv Badoe en Kimman maar 1 kans op goud.
Meneer 60% 29 november 2021 10:32
Het is een beetje een Nederlandse ziekte dat, wanneer Nederlanders dominant zijn in een sport, we gaan doen alsof het internationaal niet zoveel voorstelt. Schaatsmedailles hadden in mijn jeugd (eind jaren '80, begin jaren '90) veel waarde, van Van Gennip tot Veldkamp, omdat ze toen niet vanzelfsprekend waren. Nu stellen ze bijna niets meer voor en kan olympisch kampioen als Carlijn Achtereekte waarschijnlijk vrij anoniem over straat. Alsof de sport toen een enorme wereldsport was en nu ineens een soort korfbal. Onzin natuurlijk.

De sprint bij het baanwielrennen is het koningsnummer. Het was in mijn herinnering altijd het domein van geblokte Fransen, Britten, Duitsers en Australiërs. Lange tijd onbereikbaar voor Nederlanders Toen Theo Bos ineens uit het niets wereldkampioen werd... wow, dat was wat. Nu is Harrie onklopbaar, zelfs door de Britten met hun mega-budgetten, en lijkt het ineens allemaal heel simpel.

Zouden ze in Slovenië ook denken dat een grote ronde winnen maar een simpel trucje is?
Eindhovuh 29 november 2021 12:48
Over schaatsen kan je best gelijk hebben, maar schaarste werkt prijsopdrijvend.

Bij het baanwielrennen heb ik helemaal niet het gevoel dat er nu ineens makkelijk over wordt gedaan? Baanwielrennen is een internationale sport met altijd veel concurrentie. Dat er nu ineens een aantal Nederlanders heel goed is, is een luxepositie van tijdelijke aard.
Anders dan bij schaatsen, waarvan er in Nederland nu eenmaal meer serieuzere beoefenaars zijn dan in welk ander land dan ook.
Horsie is back 29 november 2021 12:53
Ik doe niks af aan de herinnering van @Meneer 60%, maar voordat Theo Bos voor het eerst in 2004 WK werd op de sprint, zijn voorganger, Laurent Gané, toch zeker één van de allerslankste wereldkampioenen ooit werd, terwijl Theo Bos behalve lang verder ook niet zo opzienbarend geblokt was.

Natuurlijk loste Theo Bos een lange periode zonder wereldkampioenen af, maar Nederland, maar ook het kleinere België, kon toch bogen op een roemruchte sprintersgeneratie, bij de amateurs en de profs uiteraard. Zomaar een greep: Jaap Eden, Arie van Vliet, Jan Derksen, Piet Moeskops, Lein Loevesijn, Jefke Scherens, Patrick Sercu, Robert Vanlancker.

Harrie Lavreiysen is inderdaad momenteel onklopbaar. Zaterdag tijdens de UCI Track Cycling League dacht zelfs een gerenommeerde commentater (en ik ook effe), dat Harrie nu in the pocket was voor wereldrecordhouder Nicolas Paul, die hem verraste en een 450m sprint begon met een pakweg 0,7 seconde voorsprong. Nee dus. Nicholas Paul had zijn kruit kennelijk eerder op de avond al verschoten met een max van 77 km/h in de sprint, alhoewel even later Harrie er nog eens 2 km/h bij deed.
Horsie is back 29 november 2021 20:59
De Oeuvre Velo d'Or gaat dan toch zeker naar Theo Bos. Twintig jaar na zijn eerste WK keert hij weer terug naar zijn plek des onheils, het wielercomplex van Beijing 2008, alwaar hij een heuse bazin krijgt, waarmee hij in het Engels en het Frans mag communiceren. Hij wordt namelijk bondscoach van het Chinese wielerteam met als hoofddoel de Chinese vrouwen de derde achtereenvolgende olympische gouden medaille teamsprint in Parijs 2024 te laten behalen.
Carlos Danger 29 november 2021 21:05
Carlijn is altijd in voor een potje korfschaatsen.
Frederik D. 30 november 2021 00:02
Jezelf met schaatsen en al en gemengd met een vrouwmens door een korf werpen? smiling smiley
Carlos Danger 30 november 2021 02:58
IJsbaantje uitzetten (meestal ca. 50 x 20) aan beide lange zijden gat in het ijs zagen ter grootte van
een (korfbal) korf, korf in het water laten zakken en vastklemmen gelijk aan de ijsvloer.
Twee teams van vijf, elf oude tennisballen (bij best of eleven, soms ook best of fifteen), ijshockeyschaatsen,
hockeysticks (geen ijshockeysticks) en may the best team win..
Ging er soms hard aan toe, maar heel veel lol mee gehad.
Eindhovuh 30 november 2021 10:20
Frederik D. 30 november 2021 10:51
Klinkt leuk. Zoiets als knopenvoetbal maar dan heel anders. smiling smiley
Frederik D. 30 november 2021 10:53
Nu maar hopen dat ie niet bepoteld wordt door een Chinese vicepremier. Als een scheidsrechter zoiets zou zeggen in een sportprogramma ...
Horsie is back 30 november 2021 13:35
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu maar hopen dat ie niet bepoteld wordt door een Chinese vicepremier. Als een scheidsrechter zoiets zou zeggen in een sportprogramma ...

Als penitentie voor deze bepoteling van mijn post toch maar even een half uurtje Podcast In het Wiel van Thijs en Hidde beluisteren, te vinden op o.a. twitter van Thijs Zonneveld. smiling smiley Daar hoor je ook de twijfels van Theo, maar evendent is natuurlijk ook, dat pecunia overal netjes schoon worden gehouden. Theo Bos neemt een gok, maar ziet ook kansen, maar wil natuurlijk ook niet langer door Snelle Harries links en rechts voorbij gereden worden.

Disclaimer: Beste Frederik D., je hebt toch wel de VPN aanstaan. grinning smiley
Clavan 30 november 2021 15:15
Aangezien ik alles via protonmail doe heb ik ook hun VPN in gebruik. Niet dat ik iets te verbergen heb.....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen