Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vanavond bij M Joop Zoetemelk

Gepost door Clavan 
Clavan 02 december 2021 12:20
We vieren de 75e verjaardag van oud-wielrenner Joop Zoetemelk!

In 1980 won Joop Zoetemelk als láátste Nederlander de Tour de France. Vijf jaar later won hij op 38-jarige leeftijd het WK wielrennen en werd daarmee wereldkampioen. Inmiddels woont hij alweer geruime tijd in zijn geliefde Frankrijk, maar speciaal voor zijn 75e verjaardag schuift hij aan.



Om 19:00 uur vanavond
Koppizoektwachtwoord 02 december 2021 13:00
Goeie tip, wij gaan kijken!

Vannacht was de Mart te gast in Nooitmeerslapen (RadioHilversumNPO1) en die moest over Joop kwijt dat hij, de Mart dus, toch maar mooi ooit onthuld had dat Zoetemelk doping had gebruikt, en dat heel Nederland toen vond dat de boodschapper moest hangen. Joop ontkende eerst maar heeft Mart nooit iets kwalijk genomen, aldus Mart. En Mart over de Joop van nu: 'Ik gun hem het allerbeste, dat heeft hij ook wel nodig want het gaat niet zo goed met hem na die val'. Ben dus benieuwd hoe 't met hem is.
Surplace op souplesse 02 december 2021 14:09
Carlos Danger 02 december 2021 14:58
Niet zo goed, maar Joop is een bikkel.

[cyclingmagazine.ca]
Clavan 02 december 2021 16:26
Wel jammer dat het op ned 1 is. Het zou grappiger zijn wanneer het op ned 2 uitgezonden wordt......vind ik dan hè, maar ik heb ze ook niet altijd alle 24 in 't kratje qua humor.
Wanny 02 december 2021 16:34
Jammer dat ie niet gewoon bij de jongens van Bureau Sport komt ofzo. Die M heeft 0,0 verstand van sport
Eindhovuh 02 december 2021 16:52
Die M heeft van weinig dingen verstand. Zoetemelk is een legende, maar M gaat hier geen boeiend gesprek van maken.
Clavan 02 december 2021 17:05
En ze is een vrouw natuurlijk.
Carlos Danger 02 december 2021 17:23
M is getrouwd met een (oud-)hockeyster. Die zijn vast wel eens samen op de fiets naar het
veld gereden. Meer dan genoeg sportieve bagage dus voor een boeiend gesprek met Joop.
Frederik D. 02 december 2021 18:40
Zou het? Margriet doet heel erg interessanterig. Maar echt interessant? Nou nee. Ik begrijp de publieke omroep niet altijd. Of juist wel. Te "politiek correct". Te paternalistisch of moet ik zeggen te matriarchalistisch? Lijkt me verder wel een best mens, hoor, die Margriet. Maar alsjeblieft, verder dan clicheetjes komt ze niet. Geldt ook voor zo'n Van Nieuwkerk, hoor. En die is nog enger. Maar in elke tijd floreert de clichématige mode. Dan liever toch Nietzsche, die tegentijdse beschouwingen durfde te schrijven. Een verademing in deze bedompte tijden vol clichés van stupide rechts en even weinig nozel links. Akwasi of Baudet, allebei zielige exponenten van het al te modieuze denken. Toch, Margriet? Of lees je nooit een echt boek? En nu gaan we over naar onze oosteuropabeschouwer, Clavan.
Clavan 02 december 2021 20:21
Sorry ik was even afgehaakt. Zit diep in ‘Barbarossa’ van Jonathan Dimbleby over waarom Hitler hier de oorlog verloor en niet na D-Day.
Frederik D. 02 december 2021 20:59
Molto interessanto. Echt. Persoonlijk denk ik dat Hitler een onbezonnen gokker was en een oorlog op twee fronten wel moest verliezen. Maar deze mening van mij verdient uiteraard nadere argumentaties. Ik vermoed dat jij dat ook vindt. smiling smiley Had Hitler niet Stalin aangevallen maar het monsterverbond met hem geprolongeerd, dan leefden we nu onder het communistisch nationalisme en konden wij niet schrijven wat we wilden. Althans, misschien. Maar verder met de koers. smiling smiley
Horsie is back 02 december 2021 22:14
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry ik was even afgehaakt. Zit diep in
> ‘Barbarossa’ van Jonathan Dimbleby over waarom
> Hitler hier de oorlog verloor en niet na D-Day.

Toch niet bij het betoog van Frederik D. ? grinning smiley
Horsie is back 02 december 2021 22:25
Mooi eerbetoon. "We" vieren onze helden niet zoals de Oosterburen, maar Joop vormt hierop misschien wel de uitzondering op de regel. "Eeuwig jong en gewoon gebleven". Ik verdacht hem er meteen van plat te gaan praten, zoals hij dat ooit aangeleerd heeft. "Ken" uw geheimen. Toen hij begon over wie er zoal morgen op bezoek kwam, dacht ik voor een moment, dat ene van der Poel ook zou komen. Kwestie van een verwisseling van een eeuwige tweede met een eeuwige tweede met één TDF-overwinning. De Mart was de grote afwezige, alhoewel zijn voice-over als de wielergod uiteraard wel weer aanwezig was.

Maar wie was verdulleme toch Prodhomme? smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen