Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Büchli van het hout naar het asfalt....

Gepost door Clavan 
Clavan 02 december 2021 16:24
Baansprinter Büchli gaat wat anders doen: 'Ultieme droom is Touretappe winnen'

NOS = geen fake news



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2021 16:24 door Clavan.
Frederik D. 02 december 2021 16:43
MSM, weg ermee. MSM is Main Stream Media. Niet geloven. Wat straks als Büchli inderdaad een wegwielrenner blijkt te zijn en zelfs een touretappe wint? Nog steeds niet geloven. Trouwens, de hele Tour bestaat niet. Een uitvinding van de MSM. De MSM bestaan ook niet. Of om in jargon te blijven, de MSM bestaat niet. Maar door wie is de MSM mythe verzonnen? Daar vraag je me wat. Maar over die vraag klets ik heen. Omikron, het kleine ootje. De overheid, die echter niet bestaat, neemt ons in het ootje. Of zullen we ons gewoon aan de feiten houden? Büchli gaat van hout naar asfalt. En Clavan duidt voor ons Oost-Europa en het wielrennen in de Oekraïne. smiling smiley
Eindhovuh 02 december 2021 16:52
Is natuurlijk een serieuze topsporter. Alleen is deze overstap zonder enige serieuze wegervaring wel een enorme stap in het diepe. Kleine kans dat dit lukt lijkt me.
Clavan 02 december 2021 16:59
Clavan 02 december 2021 17:03
De vraag is ook natuurlijk of Oekraïne geografisch onder OostEuropa valt.
lodjan 02 december 2021 17:04
verkeerde plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2021 17:05 door lodjan.
lodjan 02 december 2021 17:05
Hij heeft al een paar koersjes gereden:

[www.procyclingstats.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2021 17:05 door lodjan.
Clavan 02 december 2021 17:08
Frederik D. 02 december 2021 18:10
Daar zeg je me wat. Enig nadeel van jouw opmerking: waarom was je net iets slimmers dan ik. Vrouwelijk geslachtsdeel. Opi en Omi, de link is zonneklaar, ook voor de maanaanbidders als de zusjes uit Lexmond, Benschop, Weetikveel. Al is Dout fout, Doutzen, sta me nabij. Vul mijn kroes.
Frederik D. 02 december 2021 18:10
Pffff. Tja, nou, en? Maar ik hou van de Oekraïne. Een land met relatieve onderbevolking. Stuur daar alle vluchtelingen heen. Laat ze daar boeren. En laat ze daar hun burgeroorlogjes uitvechten met subsidie van Europa. En met een hek eromheen gesponsord door de Republikeinen van de VS. Disclaimer, ik ben ironisch. In concreto, ik haat bloedvergietingen. Ook in enge landen. Ook in Afghanistan met overbodige H en in de Ghazhasthrook, alwaar het regime niet zo mensvriendelijk is hetgeen velen nogal eens vergeten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2021 18:16 door Frederik D..
Eqquipo 02 december 2021 20:06
Mooi, ik houd er wel van. Klasbakken die zich proberen om te scholen. Had Kramer een jaar of 6 terug bijvoorbeeld ook graag van de schaats naar de weg zien gaan.
T Van Gendt doet ook een poging, van BMX naar MTB.
Eindhovuh 02 december 2021 20:12
Ohh ik hoop ook dat het lukt hoor. Mooi dat iemand zo’n uitdaging aangaat.
Alleen zijn de disciplines wel extreem verschillend.
De zwarte trui 02 december 2021 20:32
Downhillen of echt trappen?
Horsie is back 02 december 2021 21:56
Hugo Haak haakte als eerste af, daarna kwam Theo Bos en nu dus Matthijs Büchli. Allen met hun moverende redenen. Matthijs Büchli zit natuurlijk ook op de wip. Goed, Matthijs maakt deel uit van de gouden teamsprintploeg, maar alleen als degene, die Jefrey Hoogland wat extra rust moet geven en dan is deze plek ook nog ter discussie vanwege ene Sam Ligtlee. Laatstgenoemde was not amused, dat hij bij het WK geen medaille mocht ophalen. Ach, ons aller Cecchini sprak ooit toch van ene Theo Bos als vijfde wiel aan de zegekar, nietwaar? Matthijs Büchli, zag natuurlijk ook hoe zijn vriendin buitengewoon crashte en nog steeds probeert weer op haar niveau te komen. Maar ik heb helemaal geen inzicht in de persoonlijke motieven van deze baanrenner. Elk individu zal uiteindelijk geheel vanuit persoonlijke motieven te werk gaan en dat is maar goed ook.

Hij gooit het dus over een heel andere boeg, alhoewel hij nog steeds van plan is op de baan te blijven rijden (Beat the Blues zou ik zeggen). Maar dan op de scratch, de afvalkoers, kortom wel een duuronderdeel. De individuele achtervolging, alhoewel in Nederland de titel Eenoog in het land der Blinden wel vacant is natuuurlijk, lijkt me geen verstandige keuze, maar dat zal ook helemaal niet aan de orde zijn.

"We" gaan het volgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2021 00:45 door Horsie is back.
Eqquipo 02 december 2021 22:03
Horsie is back 03 december 2021 00:59
Dit is nog steeds een verkapt baanitem, dus mag niet onvermeld blijven dat Laurine van Riessen, de vriendin van Matthijs Büchli, net als Shanne Braspennincx, de vriendin van Jeffrey Hoogland, het coronavirus hebben opgelopen en dus niet kunnen starten in de UCI Track Cycling League wedstrijden in Londen. Harrie Lavreysen, die deze week niet samen met Jeffrey Hoogland heeft getraind, maar ook negatief testte, kan vrijdag en zaterdag wel schitteren. Het is meteen de finale, want de geplande in Tel Aviv is geannuleercd. Jeffrey Hoogland mijdt de wedstrijden ook, omdat hij nu eenmaal close is met Shanne Braspennincx.
Cecchini 03 december 2021 13:19
Het is lang geleden, dat ik zoiets schreef, maar dat dit is blijven hangen bij Horsie, zie ik toch als een compliment.
Horsie is back 03 december 2021 13:29
Ook bij Horsie viel de aankondiging van Oom Antoine zelfs op het harde asfalt in goede aarde, dat binnenkort Fred Portoleau "ons" een mooie inkijk gaat geven in de VERMOGENS van de beste wielrensters in deze eeuw.

Een aanrader. Vandaag gepubliceerd op www. chronowatts.com, bij interesse wel zelf opzoeken. Van toch 7W/kg op de Mur de Huy (Anna) tot een paar rensters, waaronder natuurlijk Alien Annemiek, die dik 5W/kg halen over bijna een vol uur. En de vrouwen worden ook met de mannen vergeleken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/12/2021 15:43 door Horsie is back.
PVW 04 december 2021 08:02
Je teksten neigen naar die van een bekend figuur. Overgestapt op haver?
Frederik D. 04 december 2021 09:56
Ja, schoensmeer was op en niet meer verkrijgbaar bij Nivea, Emma, Hallmark, Bol.com en de openbare bibliotheek. Als het kapitalisme de moraal predikt ...
Horsie is back 05 december 2021 14:44
Anna heeft weliswaar het UCI diploma om een ploeg te mogen leiden, is nog geen 50 zoals haar naamgenote, wel 5. Remco wordt met 28 ineens heel snel volwassen. Met 12, 8, 5 en 2 is de wereldranglijst van CW inclusief. Het podium is toch opmerkelijk, een Alien tezamen met Rogla en Pogey.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/12/2021 20:55 door Horsie is back.
Clavan 07 december 2021 11:28
Rene Wolff heeft ontslag genomen bij Nieuw Zeeland. En dus op weg naar.......?
Horsie is back 07 december 2021 11:36
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rene Wolff heeft ontslag genomen bij Nieuw
> Zeeland. En dus op weg naar.......?

Terugkerend in zijn voormalige hol al moet ik daarbij opletten niet in aanmerking te komen voor de slechtste slogan van het jaar? Het zou zomaar kunnen.
Clavan 10 december 2021 07:53
De zwarte trui 10 december 2021 10:05
Zou Horsie in de pen klimmen?
Horsie is back 10 december 2021 14:21
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou Horsie in de pen klimmen?

Ik heb hier toch wel een reputatie opgebouwd, sulle. grinning smiley

Maar als antwoord op Uw vraag: Uiteraard niet, want ik ben nog altijd actiever dan passief (cijfers laat ik maar even achterwege), alhoewel in mij de sporter en de analist in één huis wonen. Behalve ooit de voormalige Goffert baan, heb ik bovendien nog nooit een wielerbaan van dichtbij meegemaakt. Ben deze niet van deze wereld zogezegd. Maar dat wisten "jullie" al heel lang toch?!

Bovendien ben ik nog steeds verwikkeld in een gevecht met een cardiologen-collectief, dat wat mij betreft binnenkort de laatste ronde ingaat.

Maar René Wolff zal wel weer terugkeren. Down-under was het de laatste jaren ook niet bepaald ideaal om te coachen.
ton duk 10 december 2021 16:20
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben deze niet van deze wereld
> zogezegd. Maar dat wisten "jullie" al heel lang
> toch?!
>
>

Ja
Gr
De zwarte trui 27 december 2021 16:29
NK scratch was behoorlijk magertjes van Buchli, niet op kop gezien en de eindsprint voor plek 5 moest ie al vroeg laten lopen. Youri Havik ongenaakbaar naar de winst. Ene Harry (?) won het sprinttoernooi. En een barrista (o wat afgezaagd) was de snelste achtervolger. Alles te volgen op nkbaanwielrennen.nl
Horsie is back 28 december 2021 21:29
Dat Duif Matthijs Büchli niet het gevecht moest aangaan met Havik, Youri, kon iedereeen zelf wel bedenken. Maar nu hield hij het in de 30 km puntenkoers al na één sprint (3 punten) voor gezien. Hij eindigde als vijftiende met ook nog een volle ronde achterstand. Deelnemen is vooralsnog belangrijker dan winnen.
De zwarte trui 29 december 2021 13:48
In de koppelkoers een verdienstelijk optreden. Steeds mee, maar slechts 1x in de punten. In de laatste paar ronden dan het klapstuk waarin ze weggereden en de volle 10 punten pakten. Aan Havik / Bol was niks te doen.
Horsie is back 29 december 2021 18:36
Matthijs Büchli werd inderdaad weggereden op de duuronderdelen. Achter aansluiten is altijd het devies als je bij een nieuwe stam wilt horen. Evident lijkt me toch, dat deze duuronderdelen niet alleen qua voorbereiding veel specifieker moeten worden aangepakt en dat je dit dus niet overnight onder de knie zult krijgen. Al helemaal niet als je lichaam nog lang niet optimaal is aangepast. Matthijs Büchli wel kennelijk succes behalen in vlakke etappe's waar hij zijn sprintuithoudingsvermogen kan uitspelen. En hij wil ook weg van alsmaar het vierde wiel aan de wagen te zijn en vooral op eigen benen staan. Succes gewenst!

En nu van "Ik praat veel maar heb niks te zeggen" maar het duo "Persoonlijk Record".
Horsie is back 11 januari 2022 01:14
Büchli weer vanaf het asfalt naar het hout, of was het nou René Wolff, die terugkeerde? Check het out op de nos website.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen