Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Harrie Lavreysen wielrenner van het jaar

Gepost door Tinuz 
Tinuz 20 december 2021 22:01
Baanrenner Harrie Lavreysen is uitgeroepen tot wielrenner van het jaar.

Een wat vreemde keuze als je het mij vraagt. Hij was in elk geval niet mijn keuze - ik koos Fabio Jakobsen.
Mathieu VDP heeft mijns inziens een fout gemaakt door zo expliciet te mikken op die ene onzalige dag in Teukio, waardoor zijn jaar toch deels werd gehypothekeerd. Iets dat je mijlenver van te voren aan kon zien komen. Domme fout en daarom terecht geen wielrenner van het jaar.

Van Vleuten haalde het bij de vrouwen. Logische keuze.
Eindhovuh 20 december 2021 23:01
Jij vindt dus eigenlijk dat baanwielrenners niet mee mogen doen aan de verkiezing?
Carlos Danger 20 december 2021 23:52
Op goud mikken is nooit verkeerd. Dat plankje missen was een (domme) fout.
Carlos Danger 21 december 2021 00:13
B.t.w., een baanwielrenner, die niet mag meedingen naar de Gerrit Schulte Trofee??confused smiley
lodjan 21 december 2021 09:05
Terechte en logische keuze.
Eindhovuh 21 december 2021 09:59
Ja hoho, ik vind het een volkomen terechte winnaar he!
Luijt 21 december 2021 11:42
Dat baanwielrennen is een andere sport. Wat mij betreft houden ze daar aparte verkiezingen voor.
Zeer benieuwd ben ik dan ook naar experiment Büchli. Leuke gast lijkt mij, maar er is wel wat werk aan de winkel voordat ie z'n touretappe wint.
Horsie is back 21 december 2021 13:37
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat baanwielrennen is een andere sport. Wat mij betreft houden ze daar aparte verkiezingen voor. Zeer benieuwd ben ik dan ook naar experiment Büchli. Leuke gast lijkt mij, maar er is wel wat werk aan de winkel voordat ie z'n touretappe wint.

Ben het met deze prikker eens, maar aan de andere kant, waarom zouden renners, die alleen maar linksom rijden minder zijn dan zij, die zowel linksom als rechtsom rijden of over een plankje desnoods misplanken of door een karrespoor, door de sneeuw, het asfalt, zand of gravel, door Berg, Bos en Dal, de verkeerde afslag nemen?

Het experiment Büchli is wel een interessante. In plaats van spieren kweken moet hij een kleine 10 kg zien kwijt te raken zonder vermogensverlies, want om uiteindelijk maar in de positie te kunnen komen om goed mee te kunnen sprinten moet hij eerst maar eens over Zeven Heuvelen zien te geraken voordat de overwinning in Berg en Dal voor het grijpen ligt.

Bedenk net, dat Boeijen ook op zoek was naar de wielrenner van het jaar.

Door de sneeuw, de regen
Door de wind
En door het vuur het water
Door de storm
Ik zal op zoek zijn

Relapse of voor linksom rijders: doe nog maar een rondje.
Helaas geldt dit ook nog steeds voor Jan Ullrich, de rechtsom rijder, die zoals Cycling Weekly kopte: .. relapse into alcolhol addiction.
Hij is weer in een zwitserse kliniek opgenomen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2021 15:52 door Horsie is back.
Eindhovuh 21 december 2021 13:57
Ja Frank Boeijen schijnt het te weten, maar niemand die hem verstaat.
Horsie is back 21 december 2021 14:16
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja Frank Boeijen schijnt het te weten, maar niemand die hem verstaat.

De nuance is hier ver te zoeken. Dadelijk ga je nog stellen, dat niemandum Horsie begrijpt. grinning smiley
Eddy Veen 21 december 2021 17:23
Harrie zit bij 'Tijd voor Max', nu op NPO 1.
Clavan 21 december 2021 17:29
Ik snap je wel. Alleen begrijp ik je niet.
Frederik D. 21 december 2021 17:51
Geen zorgen, paard. Heel vaak begrijp en snap ik jou. En als ik jou niet begrijp, dan ligt het vaak aan mijn gebrek aan kennis. Overigens, snap en begrijp ik Clavans onderscheid tussen begrijpen en snappen om me een chiasme te veroorloven. smiling smiley
Horsie is back 21 december 2021 17:56
Matthijs Büchli traint tegenwoordig vijf uur per dag op de racefiets en komt er al achter, dat hij tijdens het fietsen bij moet tanken. Wel wat anders dan een aantal keren 30 seconden op vol vermogen rijden en tussendoor vooral op de grond moeten doorbrengen.

Voor de rest verwijs ik bij voldoende interesse naar het VK artikel "Aankomen en afvallen", dat deels over hem gaat. Te vinden via Google.
Clavan 21 december 2021 18:13
Horsie is back 21 december 2021 23:04
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen zorgen, paard. Heel vaak begrijp en snap ik jou. En als ik jou niet begrijp, dan ligt het vaak aan mijn gebrek aan kennis.

Heb dank, paardenfluisteraar. Niettemin, Most likely You Go Your Way, and I'll Go Mine. smiling smiley
Frederik D. 21 december 2021 23:48
Maak je geen zorgen. In de regel denk ik het mijne ervan, tenminste voor zo ver ik een kwestie begrijp of meen te begrijpen.
Horsie is back 22 december 2021 14:36
One-trick pony Max zal wel voorrang krijgen voor bijna 4 Horsepower Harrie. Natuurlijk heeft Max meer Horsepower tot zijn beschikking, maar niet in zijn benen. Het NK linksom rijden gaat volgende week wel door. Er komt zelfs een livestream op www.nkbaanwielrennen.nl. Naar verluidt moet Matthijs Büchli zijn eerste proeve van bekwaamheid afleggen op de zogenaamde duuronderdelen. De afvalkoers zal voor hem wat langer duren, maar andere opties zijn scratch, puntenkoers en koppelkoers, en niet te vergeten de virtuele wedstrijd met Filippo Ganna op de 4 km individuele achtervolging. Helaas geeft de website nog geen deelmemerslijst met de onderdelen waaraan wordt deelgenomen.

Nagekomen:
Filippo Ganna gaat volgens Cycling Weekly het WUR volgend jaar toch op zeeniveau aanvallen, want bevredigender dan zeg met de bonus op hoogte van bijna 1,5 kilometer. Dan Bigham had naar eigen zeggen slechts 7 lousy watts nodig om het WUR van Victor Campenaerts te breken. Hij zit nu in de testingpool en wil Filippo Ganna nog even de pas afsteken. Bij deze ook de groeten van Fem en Puck aan Frederik D.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/12/2021 19:23 door Horsie is back.
Frederik D. 22 december 2021 18:19
Volkomen te volgen, hoor. smiling smiley En zolang je maar geen kerstliedje linkt, blijf je mijn paard, hengst christmess.
Cyclad58 23 december 2021 17:24
Ik zal het je sterker vertellen: Harrie had sportman van het jaar moeten worden. De prestatie van Max Verstappen zal ik zeker niet onderschatten, maar al die wereldtitels en Olympische medailles van Harrie....hij is ongekend goed.
Titel van wielrenner van het jaar is volslagen terecht. Fabio Jakobsen mag zeker in het zonnetje gezet worden vanwege zijn formidabele comeback, maar om Lavreysen kon niemand heen.
Horsie is back 23 december 2021 19:34
De redenering van @Cyclad58 kan ik wel volgen, maar sportverkiezingen werken nu eenmaal niet zo. Je kunt je bovendien zelfs afvragen of autoracen wel sport is. Nu moet ik wel even opletten bij wat ik schrijf, want wie weet zitten hier ook diehard Maxxie fans. Zelfs op deze prik van loiuter deskundigen wordt ook regelmatig een wenkbrauw opgetrokken als het gaat om objectiveerbare sportprestaties in het wielrennen en daarbuiten. Kortom, voor heel veel mensen is sport pure beleving, pure emotie, sentiment en blijven ze vaak graag weg van de vraag of het allemaal wel fysieke sportprestaties zijn. Max Verstappen, is, zoals Johan Cruijff gezegd zou hebben, een neurologisch hersenwonder, de linker of de rechterhelft of beiden, dat laat ik aan de experts over. En aangezien de moderne mens vooral schijnt te houden van pure sensationele snelheid past dat ook perfect in de pitsstraat van hun beleving. Harrie Lavreysen bereikt daarentegen ook sensationele snelheden, maar bijna geen hond, die echt wil weten, hoe dit allemaal kan of dit exact geanalyseerd wil zien.

De sportverkiezing was bovendien die van 2020/2021 en was Max vorig jaar dan ook al wereldkampioen?
Even tot hier: Ik denk wel, dat als Max 5 keer WK is geworden, hij niet meer in aanmerking komt voor deze prijs.
Eindhovuh 23 december 2021 21:04
Sport leeft van emotie.
En de prestatie van Verstappen zorgde nu eenmaal voor meer emotie.
Of dat nu eerlijk is of niet.
Carlos Danger 23 december 2021 21:44
Is autoracen (top)sport?
Formule 1 in ieder geval wel:

[www.technogym.com]
Horsie is back 23 december 2021 23:06
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is autoracen (top)sport?
> Formule 1 in ieder geval wel

Natuurlijk moet je in de Formule 1 uiterst fit zijn, maar om nou aan de voorbereiding, zoals je die aan mij voorschotelt, af te moeten leiden, dat Formule 1 thuishoort in het rijtje van fysiek of fysiologisch hoogwaardige topsporten, waag ik toch te betwijfelen. Ik heb overigens geen moeite om de definitie voor topsport ruim te bemeten, maar wat U wilt gaat me te ver.

Dadelijk ga je me nog vertellen, dat Prof Eric Scherder op tv aan topsport doet, omdat hij thuis voor de buis zich een aantal keren opdrukt. Of dat Joop Zoetemelk aan de roeitrainer zit om zich voor te bereiden op de uitreiking van een beeldje aan kompaan Hennie Kuiper. Mooie brief trouwens van José de Cauwer, de hiero alom gewaardeerde commentator en eeuwig trouwe knecht van Hennie Kuiper.
Eindhovuh 23 december 2021 23:11
Horsie is back 23 december 2021 23:22
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> [www.gelderlander.nl]-
> formule-1-race-met-het-lichaam-van-een-coureur~aad
> 8da54/
> Wel interessant.

Zeker interessant. Heb je snel gegoogled of zat dit artikel uit 13 maart 2020 nog gewoon in je hoofd? grinning smiley
Het ondersteunt wel mijn visie op Formule 1. Formule 1 als wedstrijdsport interesseert me eerlijk gezegd niet zo veel, al heb ik wel meer waardering voor de man zelf gekregen. Zijn interviews zijn bijna altijd interessant. Nu is hij moeie, maar wel vergezeld van een schone, die een hekel schijnt te hebben aan de fans. grinning smiley
Eindhovuh 24 december 2021 09:07
Gegoogled. Omdat ik vaker gelezen had over hoe fysiek zwaar f1 is.
Anders dan wielersport, maar geen dammen.

Maar hup Harrie hoor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/12/2021 10:00 door Eindhovuh.
Horsie is back 24 december 2021 12:39
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gegoogled. Omdat ik vaker gelezen had over hoe
> fysiek zwaar f1 is.
> Anders dan wielersport, maar geen dammen.
>
> Maar hup Harrie hoor.

Hard door de bocht gaan is ook zwaarder dan rechtuit rijden vanwege de G-krachten. Daarnaast is een paar uur in een afgesloten cockpit gekneveld door moeten brengen en onderwijl steeds maar aan de knoppen zitten, terwijl je hersens bijkans ontploffen, uiteraard mega zwaar. Maar het succes van de F 1 wordt niet bepaald door de mate van frisheid van de coureurs. Max is een bijzonder kind en de 10.000 uren, dat hij in de cart of bolide heeft gezeten zijn uiteindelijk niet bepalend geweest voor zijn succes.
Carlos Danger 27 december 2021 20:02
Vandaag pakt De Harry ook nog even de nationale sprinttitel mee door in de finale
af te rekenen met Sam Ligtlee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen