Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tom D. gaat in 2022 weer voor een klassement in een grote ronde rijden

Gepost door Clavan 
Clavan 23 december 2021 09:49
Wielerflits



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2021 09:50 door Clavan.
Eindhovuh 23 december 2021 09:58
Ik zal wel een vreselijke chauvinist zijn, maar ik vind dit heel leuk nieuws. Een podium van Dumoulin maakt mij tijdens het kijken nu eenmaal enthousiaster dan een overwinning van Roglic, kan er niets aan doen.

Welk parcours zou voor hem geschikter zijn? De Giro is qua aandacht en druk sowieso geschikter wellicht, maar qua parcours?
Slimmerd 23 december 2021 10:27
Moet haast wel de Giro zijn inderdaad, gewoon als halve NL ploeg met Kruijswijk, Dekker, Kooij, van Emden

Dit nieuws is zeer prettig en wat een verschil met een jaar terug qua nieuws rondom Tom Dumoulin.
Horsie is back 23 december 2021 12:21
Er was een moment dat bijna iedereen stikte van verlangen om Fabian Cancellara's fiets in tweeën te zagen.

Gelukkig kan Tom Dumoulin zijn racefiets heel laten, want hij heeft 'em gevonden: De verborgen motor.

Disclaimer: De laatste drie woorden zijn tevens de bron.
GillesEmanuel 23 december 2021 13:05
Ik zie hier minder in.. Ik had juist gehoopt dat hij een Van Aert/Cancellera achtige kant op zou zijn gegaan. De grote brommer zijn in keienklassiekers en in de kleine rondjes zoals Parijs-Nice en de Ronde van Zwitserland. Kan die gelijk zijn passie, tijdrijden onderhouden en/of verbeteren, zonder excessief op zijn voeding te letten. Mentale problemen en voeding zijn iets die hand in hand gaan en helaas moet Tom met zijn lengte daar (misschien extreem?) op letten..

Ik hoop dat het goed gaat want juichen voor Tom (in de Giro of in de RVV) is altijd mooi.

Forza!
Eqquipo 23 december 2021 13:27
Horsie is back 23 december 2021 13:34
Dat in algemene zin voeding kan leiden tot mentale problemen zal zeker enige grond hebben.Tenslotte worden darmen als de tweede hersenen beschouwd. Excessief op voeding letten deden vooral Michael Rasmussen, Chris Froome en (nood)-gedwongen Mary Cain in de geruchtmakende zaak rondom Alberto Salazar. Jumbo-Visma is evident bezig met voeding en energiehuishouding. Het gebruik van ketonen wordt door de ploeg nog steeds omarmd, ofschoon er nu toch ooik twijfels rondom dit procedé te signaleren zijn en door de UCI ook zeker niet worden gepromoot.

Harmonieuze passie (niet uitmondend in obsessie) is het nieuwe toverwoord. Als Tom Dumoulin dat gevonden heeft is dat fijn.
Horsie is back 23 december 2021 13:40
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------

> Welk parcours zou voor hem geschikter zijn?

Cycling Weekly opteert voor de Vuelta. Start in Nederland, met een TTT en ITT, en hij keert terug naar de plaats, waar hij in 2015 zijn rode trui verloor. En last but not least, hij "mag" Primosz Roglic niet in de weg zitten.
ton duk 23 december 2021 18:07
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Moet haast wel de Giro zijn inderdaad, gewoon als
> halve NL ploeg met Kruijswijk, Dekker, Kooij, van
> Emden
>
Mag voor mij zelfs het liefst 100% NL
Oomen Hofstede en Roosen erbij...
Gr
Frederik D. 23 december 2021 18:26
Zulk een chauvinisme begrijp ik niet goed. Bovendien, is zo'n Van Emden nog wel in goede doen? Maar Dumoulin is een begenadigd wielrenner. Helaas miert hij teveel. Desalniettemin schat ik hem toch hoog in. Zodoende zie ik hem gaarne starten in de Giro. Hopelijk met hoogwaardige tegenstanders. In de Tour zie ik toch liever Roglic. Roglic is geen Nederlander. Maar soit. Chauvinisme is voor tokkies. smiling smiley Maar Ton Duk is in mijn ogen geen tokkie. Dus om terug te gaan naar het begin, ik begrijp zijn chauvinisme niet goed. smiling smiley
ton duk 23 december 2021 19:25
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>ik begrijp zijn chauvinisme niet goed.
> smiling smiley


Chauvinisme is ook niet te begrijpen maar een gevoel
Grl



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2021 19:25 door ton duk.
Carlos Danger 23 december 2021 21:26
Een onbegrijpelijk gevoel.

Top-10 en een etappezege zou een mooi resultaat zijn in de Giro. Daarna knechten in de Tour voor
Roglic en Vingegaard.
Andere Peter 24 december 2021 23:12
Ik zet mijn geld op de Vuelta. Want leuker, drukvrijer. En later. In het voorjaar leuke koersen rijden. Strade Bianchi en RVV, AGR.
Eddy Veen 25 december 2021 00:07
Hij had in 2018 vol voor de Tour moeten gaan en niets anders.
ton duk 25 december 2021 09:57
Geheel eens.Bij die halfbakken "keuze" voor Giro en Tour 2018 is het "fout" gegaan en het twijfelen begonnen
Gr
GillesEmanuel 27 december 2021 15:36
[www.youtube.com]

Moeite waard om eens te luisteren. Persoonlijk een van de redenen waardoor ik geen fan ben van het omscholen tot klassementsrenner voor Tom. Maar verder helemaal eens; als hij het process omarmt, geniet van wat hij bereikt en trots is op zijn prestaties. Helemaal mooi en ik juich net zo hard.
GillesEmanuel 27 december 2021 15:37
Nu toch ook? Roglic op het wiel van Pogiboy en met Tom op hele rare momenten aanvallen (a la Contador). Hierdoor hopelik Pogiboy kunnen kraken en dus met 1 van de 2 Jumbo boys kunnen winnen.
Aerts 04 januari 2022 07:49
En het wordt de Giro.
De zwarte trui 11 januari 2022 11:16
Tom ontbreekt vandaag bij de teampresentatie! Wat is er aan de hand!? Is ie nu echt gestopt!!!

Vanmiddag duidelijkheid 15.00-16.00 alles live op WF
Cecchini 11 januari 2022 20:34
Een vervelende booster brak hem op
De zwarte trui 17 januari 2022 14:21
Kelderman en Jai gezellig samen naar de Giro, die moet Tom nog wel kunnen hebben.

Eigen keuze van Wilco of stelt die 5e plek van vorig jaar het Bora management teleur en denken ze met Bennett, Schachmann, Grossschartner en Vlasov meer succes te halen?
Clavan 20 januari 2022 09:50
Hoogte stage in Colombia → UAE Tour → Strade Bianche → Volta a Catalunya → Amstel Gold Race → Giro d’Italia

Bron: TJV
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen