Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bernal lichtgewond (nee, het is erger)

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 24 januari 2022 18:10
Nu.nl



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2022 10:11 door Frederik D..
Tinuz 24 januari 2022 18:44
Lichtgewond? Breekt dijbeen en knieschijf lees ik....
Eindhovuh 24 januari 2022 20:07
Er zijn inderdaad tegenstrijdige berichten.
Koppizoektwachtwoord 24 januari 2022 20:21
Lijkt toch meer zwaar- dan lichtgewond: [twitter.com]
Horsie is back 24 januari 2022 21:05
Wielrenners zijn ook mensen en dus moet de term zwaar- en/of lichtgewond in dit licht beschouwd worden. "We" zijn natuurlijk wel steeds geneigd alles maar in het perspectief van het wielrennen te zijn. Je leest dan ook meteen, dat de voorbereiding voor het wielerseizoen in gevaar komt. Remco Evenepoel werd vorig jaar geblesseerd, omdat hij steeds 5 stappen tegelijk vooruit wilde zetten, totdat dit niet neer lukte en als gevolg een schielijke aftocht. Mathieu van der Poel is laten we zeggen burgertechnisch bezien misschien ook wel nauwelijks gewond, maar de Strade Bianche hakt er bij hem nu in. Chris Froome was het er het ergst aan toe, maar hij had wel de beste ziektekostenverzekering. Gelukkig blesseerde hij zich onlangs weer niet bij het golfen, want een big fail. Een geluk bij een ongelukje was dan wel weer de afwezigheid van een trouwe hond, die steeds de weggeslagen bal voor hem had moeten aporteren. Een trouwe hond anticipeert namelijk. Maar bij al dit gebabbel, denk ik toch wel eens terug aan Amy, die voor haar ongeval voor mij de dochter van was en verder niet direct op het netvlies.
Frederik D. 24 januari 2022 21:21
Een later, bijgesteld bericht op Nu.nl spreekt inderdaad van iets ergers dan lichtgewond. Een operatie is nodig.
Carlos Danger 24 januari 2022 23:43
Wordt een mooie Vuelta.
Clavan 25 januari 2022 07:31
Hij is ook geopereerd aan de wervels en dat is succesvol gebleken. Er is geen zenuwschade.
Eindhovuh 25 januari 2022 08:01
Ja voor de Spaans lezenden een tweet van Zonneveld met bulletin: [twitter.com]

Maar of hij hier nog van gaat herstellen als wielrenner, die al zo veel rugproblemen heeft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2022 08:02 door Eindhovuh.
Clavan 25 januari 2022 08:12
Van wat ik lees op twitter was er grote kans op verlamming en is dit door de operatie ‘weggenomen’ maar dat de komende 72 uur nog cruciaal zijn. En ik las ergens dat herstel minimaal 1-1,5 jaar gaat duren
Vlaflip76 25 januari 2022 12:47
Hij is geopereerd aan 6 wervels. Er is geen neurologische schade en Egan behoudt functies in het onderlichaam.
Clavan 25 januari 2022 16:13
INEOS Grenadiers, de ploeg van Egan Bernal, heeft in een persbericht een laatste stand van zaken gegeven. De Colombiaan heeft aan het ongeval heel wat breuken overgehouden. De klimmer ligt met een gebroken ruggenwervel, rechterdijbeen en rechter patella op de Intensive Care. Ook heeft hij last van meerdere gebroken ribben, een geperforeerde long en borsttrauma.

“De artsen waren maandagavond in staat om in twee afzonderlijke operaties een pin aan te brengen in zijn rechterdijbeen en dit vervolgens vast te zetten en de wervelbreuk te stabiliseren. Hij ligt nu op de Intensive Care, waar de artsen andere mogelijke verwondingen in de gaten houden, net als de reactie van zijn lichaam op het trauma”, geeft de ploeg aan in zijn perscommuniqué.
Frederik D. 25 januari 2022 19:02
Sorry dat ik eerder schreef: lichtgewond. Ik volgde ook maar naïef Nu.nl. Ik zou nu zeggen: zwaargewond. Afgezien van het gegeven dat ik Bernal een aantrekkelijke wielrenner vind, gun ik hem en zijn naasten dat hij geneest. Of hij weer op zijn fiets klimt en ons kan vermaken, is van geen belang. Bedankt voor je nader commentaar, Clavan.
Carlos Danger 25 januari 2022 21:20
Nu zegt dat nu ook.
Carlos Danger 27 januari 2022 23:15
Brandon Rivera is Bernal gezelschap gaan houden in het ziekenhuis. Hij kwam op training
ten val en werd opgenomen met een schouder uit de kom en een breuk in de elleboog.
Carlos Danger 06 februari 2022 23:36
Egan is inmiddels bijna klaar voor de RvV en P-R.

[sporza.be]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen