Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wuyts stopt per direct bij Sporza

Gepost door El Chaba 
El Chaba 31 januari 2022 17:14
[www.indeleiderstrui.nl]

Wuyts stopt per direct bij Sporza voor transfer naar DPG: 'Hadden het graag in schoonheid afgesloten'

Michel Wuyts heeft zondag voor de laatste keer commentaar gegeven bij de publieke omroep. De Belgische commentator deed verslag van het WK veldrijden, maar heeft de VRT na die wedstrijd laten weten dat hij vanaf 1 februari exclusief voor DPG Media (HLN en VTM) zal werken.

Wuyts zou eigenlijk nog het veldritseizoen bij Sporza afwerken, maar is dus op die beslissing teruggekomen. 'Het klopt inderdaad dat Michel Wuyts ons gisteravond, na afloop van het WK veldrijden, op de hoogte heeft gebracht van het feit dat hij vanaf 1 februari exclusief voor Het Laatste Nieuws en VTM zal werken', geeft Sporza-hoofdredacteur Pieter De Windt aan in een korte reactie op de site van zijn platform.

'We begrijpen dat, al hadden we heel graag het huidige veldritseizoen samen in schoonheid afgesloten', vervolgt De Windt. 'Het had ons ook de kans gegeven om in diezelfde schoonheid van Michel afscheid te nemen. Dat is nu anders, maar niettemin wensen we Michel alle succes en alle geluk toe.'

Wuyts gaat bij DPG Media commentaar geven bij onder meer de Ronde van Lombardije en Milaan-Sanremo, terwijl hij ook zijn columns voor HLN blijft schrijven en aan zal schuiven bij podcasts.

-----------------------------------------

De laatste jaren viel er ook genoeg op hem aan te merken, wat mij betreft met name te vaak en te veel qua te ver doorgevoerd chauvinisme, maar wat bij mij uiteindelijk toch vooral heeft overheerst is zijn welhaast onovertroffen wielerkennis en vakmanschap.
veluweracer 31 januari 2022 19:50
Met dat chauvinisme had ik geen enkele moeite. Dat werd rijkelijk gecompenseerd met een immer correct Nederlands sprekende commentator in bezit van een immer zalvende stem die de ene na de andere wetenswaardigheid oplepelde. Die gaan we echt heel erg missen. De rest is ook verre van slecht te noemen bij de Belg maar je raakt toch gewend aan zijn commentaar. Ik vergeleek de stem van Michel graag met een strijkstok en die van José met een zaag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2022 19:51 door veluweracer.
Remko 01 februari 2022 09:56
By far de meest kundige commentator in BE/NL. Niettemin, zijn chauvinisme ging m.i. soms net wat te ver. Een beetje chauvinisme is logisch en misschien zelfs wel wenselijk, maar Michel wist soms gewoon geen maat te houden, met name als het over Boonen en WVA ging.

Gelukkig blijft José.
Eindhovuh 01 februari 2022 11:18
Zijn chauvinisme was eerder supporterschap. Het betrof niet alle Belgen.
Verder een kundig persoon, wie worden zijn vervangers?
Eddy Veen 01 februari 2022 11:27
Jurgen Van den Broeck en Kevin Pauwels.
ton duk 01 februari 2022 11:50
Andere Peter 01 februari 2022 13:07
Wielerkennis en vakmanschap, ja. Maar van mij mag je 'passie' daarbij zetten. Aanstekelijk ook wel. Ik vermoed dat dit hier niet zo leeft, omdat de meeste prikkers al wielerpassie hadden voordat ze van Wuyts hoorden. Maar ik denk oprecht dat hij heeft bijgedragen aan het warm maken van een nieuwe generatie voor wielrennen. En dat is nodig ook. Wielrennen komt op veel jongeren en vrouwen middeleeuws over en blijft niet vanzelfsprekend een A-sport.

Die meerwaarde overstijgt voor mij ook verre de terechte ergernissen over supporterschap en stokpaardjes. Goed dat José daar zat voor het tegenwicht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2022 13:13 door Andere Peter.
Andere Peter 01 februari 2022 13:12
Olav Mol is beschikbaar smiling smiley

Die heeft in mijn ogen een vergelijkbare vakkennis en vakpassie, alsmede de valkuil van ietsje doorgeslagen supporterschap.

Ik bedoelde het niet serieus. Maar nu ik erover nadenk, het zou eigenlijk wel geinig zijn om zulke vakidioten van sport te laten wisselen. Ik vermoed dat ze met een gedegen voorbereiding prima overeind zouden blijven in de andere sport. Omdat het vakmanschap als verslaggever uiteindelijk veel belangrijker is dan kennis van de sportdetails. Dus doe mij maar een Tour met Olav Mol en met José als wielerkenner ernaast. Wuyts deed ook ooit het roeien op de OS, hè?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2022 13:14 door Andere Peter.
Remko 01 februari 2022 15:45
Walgelijk man. Objectiviteit komt niet in zijn woordenboek voor. Vindt zichzelf ook best wel goede commentator volgens mij. Sowieso een kutsport dat hele F1.


Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Olav Mol is beschikbaar smiling smiley
>
> Die heeft in mijn ogen een vergelijkbare vakkennis
> en vakpassie, alsmede de valkuil van ietsje
> doorgeslagen supporterschap.
>
> Ik bedoelde het niet serieus. Maar nu ik erover
> nadenk, het zou eigenlijk wel geinig zijn om zulke
> vakidioten van sport te laten wisselen. Ik vermoed
> dat ze met een gedegen voorbereiding prima
> overeind zouden blijven in de andere sport. Omdat
> het vakmanschap als verslaggever uiteindelijk veel
> belangrijker is dan kennis van de sportdetails.
> Dus doe mij maar een Tour met Olav Mol en met
> José als wielerkenner ernaast. Wuyts deed ook
> ooit het roeien op de OS, hè?
Clavan 01 februari 2022 16:05
Suse van Kleef was jarenlang correspondent voor de NOS en het AD in Londen en nu voetbalverslaggever bij Langs de Lijn wat ze erg goed doet. Ja, oké ze was ook vroeger voetbalster op niveau.
Hoentie 01 februari 2022 19:19
Wuyts en de Cauwer waren voor mij HET geluid van wielrennen. Het gaat u goed, meneer Wuyts. En bedankt.
Pyama 01 februari 2022 20:03
Weinig nieuws hier toch? Alleen dat het even wat eerder is icm die modderwedstrijdjes.
De laatste jaren werd de wielerkennis steeds minder en werd het meer Smeets.

Hup Renaat en José!
Remko 01 februari 2022 22:00
Ben geen fan (meer) van Wuyts, maar om hem te vergelijken met Smeets gaat wel heel ver.
jonglins 01 februari 2022 22:27
Dat het WK zijn laatste koers bij de VRT zou zijn was toch al langer bekend??
veluweracer 01 februari 2022 22:36
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Walgelijk man. Objectiviteit komt niet in zijn
> woordenboek voor. Vindt zichzelf ook best wel
> goede commentator volgens mij. Sowieso een
> kutsport dat hele F1.
>
>
> Andere Peter Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Olav Mol is beschikbaar smiling smiley
> >
> > Die heeft in mijn ogen een vergelijkbare
> vakkennis
> > en vakpassie, alsmede de valkuil van ietsje
> > doorgeslagen supporterschap.
> >
> > Ik bedoelde het niet serieus. Maar nu ik erover
> > nadenk, het zou eigenlijk wel geinig zijn om
> zulke
> > vakidioten van sport te laten wisselen. Ik
> vermoed
> > dat ze met een gedegen voorbereiding prima
> > overeind zouden blijven in de andere sport.
> Omdat
> > het vakmanschap als verslaggever uiteindelijk
> veel
> > belangrijker is dan kennis van de sportdetails.
> > Dus doe mij maar een Tour met Olav Mol en met
> > José als wielerkenner ernaast. Wuyts deed ook
> > ooit het roeien op de OS, hè?

En hij heeft een naar spraakgebrek. Hij kan gewoon naar een logopedist gaan om daar zijn kleuterlispel weg te werken.
veluweracer 01 februari 2022 22:37
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weinig nieuws hier toch? Alleen dat het even wat
> eerder is icm die modderwedstrijdjes.
> De laatste jaren werd de wielerkennis steeds
> minder en werd het meer Smeets.
>
> Hup Renaat en José!

Zou je Smits willen zeggen? Mark Smits graag.
Eindhovuh 01 februari 2022 23:38
uit het artikel: "Wuyts zou eigenlijk nog het veldritseizoen bij Sporza afwerken, maar is dus op die beslissing teruggekomen"
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen