Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tchmil: "Weet niet of ik er morgen nog ben, ik ga vechten"

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 28 februari 2022 10:10
Een onverwacht telefoontje kan je wereld soms op zijn kop zetten. Johan Museeuw genoot van het openingsweekend van het Vlaamse wielerjaar, maar werd overdonderd door een telefoontje van ex-collega en ex-concurrent Andrei Tchmil, die vlakbij het oorlogsgebied in Oekraïne woont.

Het was een mooi openingsweekend van het Vlaamse wielerjaar, maar voor veel mensen staat de schoonheid van sport momenteel in de schaduw van de lelijkheid van de oorlog in Oekraïne. Het is een gevoel dat Johan Museeuw deelt na een telefoontje van een oude bekende.

Museeuw kreeg zondagmiddag telefoon van Andrei Tchmil (59 jaar). In een video op Facebook vertelt Museeuw wat Tchmil te vertellen had.

"We hebben vroeger veel oorlogen uitgevochten op de fiets, maar nu zit ik middenin een oorlog, zei Andre me. Ik woon op het grensgebied op 100 kilometer van waar gevochten wordt. En ze schuiven op."

"Hij (Tchmil) zei dat hij zijn vrouw en hun zoontje van 1 jaar oud weggestuurd heeft naar Roemenië om hen te beschermen, maar dat hij zelf daar gaat blijven. Ik ga vechten. Ik ga het verdedigen."

Of Tchmil daarbij bedoelt dat hij zijn huis en bezittingen wil verdedigen of actief wil meevechten, vertelt Museeuw niet, maar Tchmil houdt in elk geval rekening met het ergste.

"Johan, ik wou je nog eens horen. Ik weet niet of ik er morgen of overmorgen nog ga zijn. Ik hoop het wel, maar ik geef je een grote kus."

Museeuw is onder de indruk. "Daar word je als iemand van mijn leeftijd even stil van. Ik heb de laatste jaren contact gehad met Andrei en dan belt hij je nu op en zegt hij Johan, ik geef je drie kussen, want ik weet niet of ik er morgen nog ben. Dan gaat het haar op je armen rechtstaan."

"Ik hoop dat die onzin daar stopt. Andrei, bedankt voor het telefoontje. En ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat we kunnen blijven bellen met elkaar.”

Andrei Tchmil werd geboren in de Sovjet-Unie. Hij had eerder de Russische, Moldavische en Oekraïnse nationaliteit. Eind jaren 90 liet hij zich naturaliseren tot Belg.
Clavan 28 februari 2022 10:27
veluweracer 28 februari 2022 10:32
Zij die lijden onder het imperialisme.
Tinuz 28 februari 2022 12:05
Ook Tchmil is bezeten door propaganda, vrees ik.
Het regime dat sinds 2014 aan de macht is in Oekraine, en ostentatief door het Westen wordt gesteund, heeft 8 jaar lang stelselmatig mannen, vrouwen en kinderen vermoord en hun huizen en scholen kapotgeschoten in de Donbass regio.
Daar hoorde je helemaal niemand over, en nu is de halve wereld georkestreerd verontwaardigd
over het kwade Rusland and Poetin die na jarenlange waarschuwingen tegen dit duivelse regime in het verweer komt.

Enige voordeel hierin is dat de verdonkerde massa en hun corrupte overlords het niet of nauwelijks meer heeft over Corry-19.
Cecchini 28 februari 2022 12:16
Zo Veluweracer en Tinuz laten er geen gras over groeien. We “ verwelkomen “ deze vriendjes van Poetin met frisse tegenzin . Maar misschien kunnen we vanuit dit nietige platform aan de dialoog beginnen.
Clavan 28 februari 2022 12:28
Als je moet liegen om je punt te maken is het een heel slecht punt.
Frederik D. 28 februari 2022 12:35
smiling smiley Een mooie, voorname, beschaafde reactie. En moge Tchmil met Museeuw blijven bellen.
Poggio 28 februari 2022 13:38
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook Tchmil is bezeten door propaganda, vrees ik.
> Het regime dat sinds 2014 aan de macht is in
> Oekraine, en ostentatief door het Westen wordt
> gesteund, heeft 8 jaar lang stelselmatig mannen,
> vrouwen en kinderen vermoord en hun huizen en
> scholen kapotgeschoten in de Donbass regio.
> Daar hoorde je helemaal niemand over, en nu is de
> halve wereld georkestreerd verontwaardigd
> over het kwade Rusland and Poetin die na
> jarenlange waarschuwingen tegen dit duivelse
> regime in het verweer komt.
>
> Enige voordeel hierin is dat de verdonkerde massa
> en hun corrupte overlords het niet of nauwelijks
> meer heeft over Corry-19.

Iedereen moet vroeg of laat verantwoording afleggen voor zijn daden, en voor de mensen in dit regime is deze oorlog misschien wel dat moment. Maar er zijn zo veel onschuldige mensen, kinderen en dieren die de tol betalen van deze oorlog. Laten we dat vooral niet vergeten.
veluweracer 28 februari 2022 15:51
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo Veluweracer en Tinuz laten er geen gras over
> groeien. We “ verwelkomen “ deze vriendjes
> van Poetin met frisse tegenzin . Maar misschien
> kunnen we vanuit dit nietige platform aan de
> dialoog beginnen.

Dat kan nooit uit mijn reactie blijken. Dat imperialistische beleid wordt door de Russen en de Amerikanen gehanteerd.
Eindhovuh 28 februari 2022 18:08
Hoe erg groot moeten je oogkleppen zijn.
Wat ben je dan triest zeg.
Museeuw 28 februari 2022 18:28
Opvallend dat coronawappies als Baudet, Willem Engel en Tinuz pro-Poetin zijn.
Frederik D. 28 februari 2022 18:29
Als ik ook even mag, de opstand in Oost-Oekraïne is gestart door een aantal opstandelingen en geenszins gestart door de regering en de democratische meerderheid van Oekraïne. Het is dan ook niet gek dat de regering van Oekraïne reageerde met gewapend verzet tegen de gewapende opstand aldaar. Een opstand die onder meer een passagiersvliegtuig uit de lucht schoot met een Russisch wapen. Als er sprake is van genocide in Oost-Oekraïne, dan van de kant van de oververhitte opstandelingen, die al met al een vliegtuig vol gewone burgers uit de lucht schoten. Voor hetzelfde geld zat een prikker van alhier in dat vliegtuig.
Frederik D. 28 februari 2022 18:31
Zei hij cynisch. smiling smiley En de aarde zal voor hen ook wel plat zijn. Over een Disney-wereld gesproken.
ton duk 28 februari 2022 20:48
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Voor hetzelfde geld zat een prikker van alhier in
> dat vliegtuig.

Klopt, MH17 was voor mij een bekend vluchtnummer
Gr
Clavan 28 februari 2022 20:55
Niet zelf. Maar mijn dierbare collega en haar familie zat in dat vliegtuig.
Luijt 01 maart 2022 13:26
Ik dacht na lange tijd weer eens wat verstrooiing te zoeken op ons wielerforum. Laat maar. Kus Luijt
Clavan 01 maart 2022 19:26
We mourn the tragic loss of Oleksandrw Kulik. The Honored Coach of Ukraine died today while assisting in evacuation of civilians. Our thoughts and prayers are with his family, friends and the Ukrainian Cycling Federation with its President Andry Grivko
Clavan 01 maart 2022 19:51
In light of the situation, the UCI Management Committee has unanimously taken the following decisions:
1. Russian and Belarusian national teams and / or national selections are not authorised to take part in any events on the UCI International Calendar, with immediate effect.
2. UCI Team status is withdrawn from all teams under Russian or Belarusian nationality and the UCI shall not consider any further applications for UCI status from teams from these two countries. The withdrawal of UCI Team status concerns the following teams:
UCI ProTeam Gazprom – RusVelo (RUS)
UCI Continental Team Vozrozhdenie (RUS)
UCI Track Team Marathon – Tula Cycling Team (RUS)
UCI Continental Team CCN Factory Racing (BLR)
UCI Continental Team Minsk Cycling Club (BLR)
UCI Women’s Continental Team Minsk Cycling Club (BLR).
3. The UCI withdraws all Russian and Belarusian events from the 2022 UCI International Calendar and shall not consider any further registration requests. The following events are concerned by the withdrawal from the UCI International Calendar:
Grand Prix Moscow 1: class 2 track event (20-21 May 2022)
Granfondo Moscow: UCI Granfondo World Series event (21-22 May 2022)
Grand Prix Moscow 2: category 2 track event (22 May 2022)
Grand Prix Saint-Petersburg: category 2 track event (26-29 May 2022)
Five Rings of Moscow: class 2.2 road event (8-12 June 2022).
4. The Russian and Belarusian National Championships are also withdrawn from the UCI International Calendar.
5. The appearance of all emblems, names, acronyms, flags and anthems linked to Russia and Belarus are prohibited at all events on the UCI International Calendar. The Russian and Belarusian National Champions’ jerseys are therefore banned.
6. Any bids from Russian and Belarusian candidates for the organisation of UCI events shall not be considered.
7. The UCI forbids organisers of events on the UCI International Calendar from inviting Russian and Belarusian club, regional or mixed teams.
8. The UCI will not appoint Russian or Belarusian International Commissaires to UCI International Calendar events until further notice.
The UCI wishes to clarify that Russian and Belarusian licence-holders are authorised to take part in events on the UCI International Calendar with their respective teams provided they are registered with a UCI Team that is neither Russian nor Belarusian. Russian and Belarusian riders can also participate in UCI International Calendar events if individual registration is authorised.
Any participation of Russian or Belarusian athletes must be in a neutral capacity, and organisers are requested to withdraw any reference to Russia or Belarus, including the name, emblems, acronyms and flags, and replace them with a neutral reference or denomination on all event-related documents and in line with instructions to be provided by the UCI.
The decision not to impose a blanket ban on Russian and Belarusian athletes at all international events is based on obtaining a balance of all interests. In particular, it is a question of taking into account the contractual rights of the riders and teams concerned, and not to unjustly penalise teams that are not Russian or Belarusian
Carlos Danger 02 maart 2022 14:49
Tchmil:

``Johan heeft verkeerd begrepen wat ik hem in het Italiaans heb gezegd. Ik ben een vreedzaam
persoon en geloof nog steeds in een vreedzame oplossing van dit conflict. Het raakt me persoonlijk, omdat
ik familie en vrienden heb in Oekraine en Rusland.``
``Het brengt me in een delicate positie, ik wil namelijk geen doelwit worden en heb nooit aangekondigd, dat
ik ten strijde wil trekken. Ik heb besloten in Moldavie te blijven om mijn fietsenfabriek te ondersteunen, niet om
oorlog te voeren``.
bakfiets 03 maart 2022 16:03
Tinkoff heeft zich uitgesproken tegen de oorlog, hij heeft niet lang meer te leven (misschien helpt dat) maar dapper is het wel. Nu was hij altijd vrij kritisch, maar door zich als clown op te stellen kwam hij met veel weg.
Carlos Danger 03 maart 2022 16:14
Zeker bang voor de jacht op zijn bootje.
bakfiets 04 maart 2022 08:56
wat heb je aan een jacht als je uitbehandeld ben?
El Chaba 07 maart 2022 22:50
Man, man, man, Tinuz toch.
Ik vond je off topic bijdragen hier regelmatig op zijn minst verfrissend, vanwege het tegengeluid op de in het algemeen ouderwets linkse mening hier, maar wat je nu raaskalt, doet me toch wel behoorlijk schrikken.
Ga gauw je mond spoelen is mijn advies.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen