Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Return Mathieu?

Gepost door Wanny 
Wanny 10 maart 2022 19:54
Van der Poel doet begin volgende maand mee aan Ronde van Vlaanderen

Mathieu van der Poel maakt begin volgende maand zijn opwachting in de Ronde van Vlaanderen, zo heeft de organisatie donderdag bevestigd. De renner van Alpecin-Fenix is fit genoeg om weer in actie te komen.

Van der Poel stond de afgelopen maanden aan de kant wegens rugklachten. Hij miste onder meer het WK veldrijden en wilde nog geen datum voor zijn terugkeer plannen.

Nu is dus duidelijk dat 'MVDP' er op 3 april bij is in de Ronde van Vlaanderen. Op 30 maart rijdt hij eerst Dwars door Vlaanderen en volgens Het Laatste Nieuws begint zijn seizoen met de Settimana Ciclista Internazionale Coppi-Bartali (22-26 maart), al is dat nog niet bevestigd.


Laten we hopen dat het waar is. Zonder Mathieu zijn de klassiekers een pak minder leuk.
El Chaba 10 maart 2022 19:59
Dat is wel extreem weinig voorbereiding, maar gelukkig behoort MvdP tot de weinige renners, die met nagenoeg alleen training 100% aan de start van een koers kan staan.

Roglic is er ook zo ééntje.
De zwarte trui 10 maart 2022 20:39
Met voldoende training wel ja... 100% gaat ie nu zeker niet zijn. Laten we hopen dat ze niks overhaasten.
Nelis! 10 maart 2022 20:42
Goed nieuws! Het uiteindelijke doel zal waarschijnlijk zijn om echt goed te zijn met Parijs Roubaix, twee weken later. Dat zie ik wel als mogelijk!
Horsie is back 10 maart 2022 21:57
De Fin en ook anderen houden hem trouwens danig in de smiezen. Maar wie Strava volgt (ik kijk alleen naar de big shots als er aanleiding toe is) weet dat deze straffa renner net als de Kat van Ome Willem al 3 keer heen en waar naar Parijs is gefietst. Ik ga er maar vanuit dat het 600 km heen en dus ook terug is. Wat is de karakteristiek van de moderne duuratleet? Dat ie in verhouding met anderen beter wordt naarmate het langer duurt. Het wieler DNA van Mathieu van der Poel, dat trouwens ook onder supervisie staat van zijn dagelijkse pistoletjes is sneller bij de les dan de notoire bankzitter. Het laatste percentje blijft altijd het moelijkst.

Het goede nieuws is natuurlijk, dat als je Dwars door Vlaanderen kunt rijden je er ook omheen kunt (Ronde).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2022 21:58 door Horsie is back.
betuweracer 11 maart 2022 15:29
Typische renner die ik niet kan uitstaan als hij koerst, maar constant mis als hij er niet bij is.
veluweracer 12 maart 2022 13:16
Hij moet en hij zal. Heeft zelf blijkbaar niet in de gaten dat ze hem bij de Roodhooftjes vakkundig gesloopt hebben door hem alles te laten doen wat hij 'leuk' vindt en dat was behoorlijk wat. Ondertussen heeft Van Aert zich vooral gefocust op de weg alleen en heel afgepast her en der een cross gereden. Die olympische ambitie van Mathieu heeft veel schade aangericht. Dat hadden ze hem uit het hoofd moeten praten. En met zo'n zwak lijfje helemaal. Die rugklachten zullen vermoedelijk zijn leven lang blijven. Daar komt een mens niet zomaar vanaf. Constant daarmee bezig zijn en het trachten te ontzien is niet te doen voor een topsporter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2022 13:16 door veluweracer.
Vortax 12 maart 2022 17:25
Van der Poel zal er wel staan. Zijn strava ritten en bijbehorende data bewijzen dat hij zich behoorlijk in vorm heeft gereden…. Vandaag in een 200km rit bijv. een KOM op de Collao Laguar por Castells, met bijna 15 minuten aan gemiddeld 470 watt (!).
veluweracer 14 maart 2022 12:40
Hoe lang duurt het voordat na zulke inspanningen de rug weer opspeelt? Mocht hij nog ambities hebben om ooit te verkassen naar een andere ploeg dan zal dat nu een stuk lastiger worden. Een ploeg gaat wel een behoorlijk risico aan door een renner met rugklachten te contracteren. We hebben er nog wel meer gehad in het verleden met rugklachten die ondanks dat wel nog mooie prestaties leverde maar het lijkt me verre van prettig voor een ploeg om een renner de helft van het seizoen in de lappenmand te hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/03/2022 12:40 door veluweracer.
Horsie is back 14 maart 2022 13:00
@veluweracer loopt hier wel erg kromgebogen. Kijk omhoog Sammie, dan wordt je lekker nat. smiling smiley
veluweracer 14 maart 2022 15:15
Als hij niet oppast houdt hij er nog chronische rugpijn aan over. Ik ben vooral bezorgd. Ik kan me voorstellen dat vader Adrie zijn talent wil laten renderen. Maar een ouder moet oppassen dat ze niet te veel eisen van hun kind. Hij is al behoorlijk over het paard getild door menigeen. Ik heb vaak het idee dat Mathieu het toch meer op karakter en wilskracht doet dan op talent. En nadat hij hierbij zijn lijf zo ongenadig hard misbruikt heeft is het niet gek dat dat lijf vanzelf een keer 'stop' roept. Dat over zijn grenzen gaan heeft hem dan ook nog eens niet heel veel opgeleverd.
ton duk 14 maart 2022 16:58
Nu ik dit lees ,ben ikzelf vooral bang voor chronisch oogpijn...
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen