Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

57thTirreno-Adriatico(2.UWT) Stage 6»Apecchio›Carpegna(215km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 11 maart 2022 22:30


Vertrek 10.50 / verwachte aankomst 16.30



Algemeen Klassement
1 POGAČAR Tadej UAE Team Emirates 18:17:08
2 EVENEPOEL Remco Quick-Step Alpha Vinyl Team 0:09
3 ARENSMAN Thymen Team DSM 0:43
4 VINGEGAARD Jonas Jumbo-Visma 0:45
5 LÓPEZ Miguel Ángel Astana Qazaqstan Team 1:00
6 PORTE Richie INEOS Grenadiers ,,
7 GEOGHEGAN HART Tao INEOS Grenadiers 1:02
8 HINDLEY Jai BORA - hansgrohe 1:06
9 MAS Enric Movistar Team 1:11
10 KELDERMAN Wilco BORA - hansgrohe 1:14

Eqquipo 12 maart 2022 10:25
Mooi van Arensman dat hij zich in een positie heeft gefietst dat dit een zeer belangrijke rit voor hem is.
Gezien de trits goede klimmers die allemaal achter hem staan in het AK, zou het prachtig zijn als hij einde dag nog in de top 10 staat.
Hup Thymen!
Meneer 60% 12 maart 2022 11:37
Als die drie pas een kilometertje later door hadden gehad dat ze verkeerd waren gereden, had Thymen nu de leiderstrui gehad. Gemiste kans van de organisatie. smiling smiley
Slimmerd 12 maart 2022 14:52
48km en 2'56 voor een kopgroep met o.a. Aranburu, Alaphilippe en Simmons
Cecchini 12 maart 2022 15:31
Het grote Belgische talent betaalt zijn tol voor zijn brute reactie van gisteren.
Cecchini 12 maart 2022 15:36
Die Simmons is geen slechte trouwens.
Horsie is back 12 maart 2022 15:42
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Simmons is geen slechte trouwens.

Dat heb je goed gezien, Cec. Quinn (the Eskimo) Simmons is hier in zijn element.
Eindhovuh 12 maart 2022 16:21
Kunnen ze straks Pogacar zijn fiets eens doorzagen? Mijn god zeg.
Eqquipo 12 maart 2022 16:36
Pogacar ongenaakbaar.

Mas pechvogel van de dag, met val in de laatste afdaling. Knap dat hij überhaupt voor podium reed nog, na eerder al in de aanval geweest te zijn.

Arensman 10de en daarme 6de in het AK, mooi!
Eqquipo 12 maart 2022 16:41
Remco, tsja. Een renner voor kleine rondes, tijdritten en 1daagsen. Daar blinkt hij uit. Maar klimmen kan 'm gewoon niet goed genoeg. Zou die dat nog kunnen ontwikkelen? Het oogt zo vreemd om in tijdritten en solo's zó huis te kunnen houden, maar dat hij op de klimmen zo snel moet lossen, ondanks zijn vermogen en kleine gestalte.
Cecchini 12 maart 2022 16:48
Hij lijkt mij te dik. Gek dat ie naar het eind toe nog wel weer aardig terugkwam. Misschien ook iets mentaal.
Cyclad58 12 maart 2022 16:51
Pogacar outstanding. Mas de schlemiel van de dag. Val kost het podium en meer dan waarschijnlijk een deel van het voorjaar (sleutelbeen?) Vingegaard dik in orde.
Evenepoel bergop echt niet goed genoeg, maar hij heeft wel het karakter om door te blijven vechten. En dan Arensman. Heel netjes 10e vandaag en 6e in het algemeen klassement. Petje af. Fijn ook om Bardet als ploegmaat te hebben.
Eqquipo 12 maart 2022 18:12
Je kunt m te dik vinden ogen. Spiertype wellicht? Maar veel boven de 60kg zal hij niet wegen. Dat gecombineerd met zijn power zou op een klim als vandaag toch in zijn voordeel moeten kunnen werken? Maar kennelijk in zijn geval niet.

Het karakter waar Cyclad het over heeft in deze rit vond ik meer van moeten. Julian heeft voor hem gereden deze week, als je dan in de finale laat lopen heb je waarschijnlijk een probleem in de ploeg.
ton duk 12 maart 2022 18:32
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------

> En dan Arensman. Heel netjes 10e vandaag en 6e in
> het algemeen klassement. Petje af. Fijn ook om
> Bardet als ploegmaat te hebben.

Idd een luxe knecht maar zelf verdiend door zijn goede en constante rijden deze week

15e in de UAE-tour, nu 6e T-A
Goed begin 2022 dus
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2022 18:32 door ton duk.
Pyama 12 maart 2022 19:02
Dat was de andere Mas
Luijt 12 maart 2022 19:43
Evenepoel? De lage landen moeten het in de komende jaren toch hebben van Arensman in de grote ronden.
Cecchini 12 maart 2022 19:43
In het rondje rijden is Arensman al verder dan Dumoulin op die leeftijd. Maar dan bekijk ik het wel erg door de roze bril. Vorig jaar zat er weinig progressie in.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2022 21:20 door Cecchini.
Horsie is back 12 maart 2022 19:52
Petlef vond ooit Remco Evenepoel al te dik staan. Toen ik Remco vanmiddag in zijn eentje de laatste kilometers zag rijden, viel mij de omvang van zijn bovenbenen op. Jerommeke kwam toch ook uit België? Zou Remco Evenepoel bijvoorbeeld net zoals Wilco Kelderman (een rare vergelijkijng) qua energieverbruik een superslurper kunnen zijn? Tot een paar percent stijging kun je net als Filippo Ganna het teveel aan spiergewicht (zuurstofbehoefte), in elk geval het totale lichaamsgewicht nog wel compenseren met meer power, maar dat houdt op een gegeven moment snel op. Miguel Indurain ging ooit van pakweg 87 kg naar 77 kg en begon veel te winnen, maar we moeten nu met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aannemen, dat de benzine behoorlijk gepimpeld werd.

Chris Froome deed min of meer hetzelfde qua metamorfose.
Even off-road: Nu begint hij te klagen over onveilige tijdritfietsen en teveel datagebruik in het wielrennen. Als de vos de passie preekt boer pas op je kippen.
Cecchini 12 maart 2022 20:47
Hij heeft meer het postuur van Dylan Groenewegen dan van een klassementsrenner
Carlos Danger 12 maart 2022 21:15
Remco heeft minstens 60 - 80 tijdrit-kilometers nodig om een grote ronde te winnen. De daarin
opgebouwde voorsprong zou hij heel misschien in het hooggebergte kunnen verdedigen (mits Pocagar
niet meedoet, natuurlijk).
Stümpert 12 maart 2022 21:57
Die enorme bovenbenen vallen mij ook op. Ik denk dat hij ook heel veel op kracht klimt.Dat ga je in een sterk bezette meerdaagse wedstrijd op een gegeven moment bekopen. In de ronde van Valencia kraakte hij ook pas in de laatste bergetappe. In korte rondjes met lopers als beklimmingen en een tijdrit doet hij het uitstekend. Maar ik denk dat hij nog meer tot zijn recht komt in eendaagse wedstrijden. Zeker met zijn wattage/frontale oppervlak verhouding.
ton duk 12 maart 2022 22:31
Ligt er aan of jij progressie enkel in grote maten meet. Hij reed een goede Romandie en een zeer goede tijdrit Vuelta 2021
Gr
Horsie is back 12 maart 2022 23:51
Oom Antoine, U weet wel Antoine Vayer, in de vorige eeuw de trainer van Festina, laat op twitter zien hoe klimmersbenen eruit zien. Je ogen doen pijn.

Disclaimer: Egan Bernal is nog wel in rehab natuurlijk.
Maar als ik even uit eigen werk mag voorlezen. Ooit verloor ik in no-time 9 cm dijbeenomvang. Na bijna een maand was dit weer bijna helemaal hersteld.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen