Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Quick-Step Alpha Vinyl Team

Gepost door El Chaba 
El Chaba 21 maart 2022 16:23
De eerste twee maanden van het nieuwe seizoen zitten er inmiddels nagenoeg op en waar ik dan altijd naar kijk, zijn de ploegen, die het meteen - vanaf de start van het nieuwe seizoen - goed doen. Ploegen, die in de winning mood zijn, zeg maar.
*
De afgelopen tien jaar was er altijd één ploeg, die daar eigenlijk standaard bij zat en dat was de QS-ploeg. En dat niet alleen, ze kwamen eigenlijk ook meteen als allerbeste ploeg naar voren en dat werd de rest van het seizoen ook nagenoeg altijd bevestigd. Sowieso wat betreft het aantal overwinningen.
Nieuwe renners presteerden nagenoeg altijd boven verwachting en de zittende garde stelde niet of nauwelijks teleur.

Maar dan dit seizoen.
Op Fabio Jakobsen na, durf ik wel te stellen, dat nagenoeg de hele rest van de ploeg in min of meerdere mate teleur stelt. Uiteraard zijn er renners voor wie het te vroeg is om over te oordelen, vanwege hun programma of ziekte (Alaphilippe, Asgreen, Ballerini, Cavagna, Knox), maar toch bespeur ik een duidelijk negatieve trend in de prestaties. Bepalende renners als Bagioli, Cattaneo, Masnada, Honoré, Lampaert, Sénéchal, Steimle en Stybar rijden m.i. toch vrij anoniem rond, althans niet op het niveau van vorig jaar.

Mijn vraag aldus: Hoe komt dat?

P.S. Ja, ik weet dat Ibarguren is vertrokken (naar Movistar), maar dat kan - zeker in de huidige tijd - toch niet de (enige) reden zijn..?
Slimmerd 21 maart 2022 17:06
Cav heeft oook gewoon al weer drie zeges en mag woensdag in België weer uit de rug van Morkov komen. Qua sprints gaat het dus prima en verder lijkt het mij nog vooral pech en een flinke overschatting van de Evenepoel-kwaliteiten als hij eens tegen de echte wereldtop moet koersen in stevige rittenkoersen.

Trouwens Asgreen was in Strade wel weer beresterk en waarom reed die niet in Milaan - San Remo?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2022 17:11 door Slimmerd.
Brieske 21 maart 2022 19:05
Uiteraard heeft Ibarguren daar mee te maken, goede medische begeleiding kan renners beter maken (los van dope of niet).

Maar over dope gesproken.
3 sloveense wielrenners die samen alles winnen wat er los en vast zit. Mag ik hier bedenken bij hebben?

Groet
Cecchini 21 maart 2022 19:40
Cyclad58 21 maart 2022 19:44
Dacht toch echt Jakobsen op de startlijst te zien, maar hij zal rust krijgen na MSR. Toch een opmerkelijke keuze: investeren in MSR ten koste van 2 welhaast zekere zeges (Bredene en De Panne). Cavendish maakt beslist een goede kans. Nog genoeg goede sprinters over. Benieuwd wat de jonkies De Lie en Kooij kunnen in dit geweld.
El Chaba 21 maart 2022 20:34
Ik ben niet dom, natuurlijk weet ik dat - ook in het wielrennen - meer dan waarschijnlijk nog steeds doping wordt gebruikt, net zoals in alle andere sporten.
Of als het officieel geen doping is, noemen we het 'goede medische begeleiding', ook goed.
*
Maar ik geloof er weinig van dat er bij een hyperprofessionele ploeg als QS slechts één dokter is, die precies weet hoe hij de renners medisch moet prepareren en dat zijn assistenten er helemaal van niets weten. Daar zijn die ploegen simpelweg veel te groot voor tegenwoordig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2022 22:25 door El Chaba.
Slimmerd 21 maart 2022 20:59
Dat is inderdaad een opmerkelijke keuze, maar vandaag gewijzigd in het programma. Zondag wel weer GW, maar dat is toch steeds minder echt een grote groepssprint
Museeuw 21 maart 2022 22:11
Het blijft apart dat de Belgische journalisten het prima vonden dat deze dopingdokter werkte bij Quick Step en lotto. Dat de Quick Step fans het prima vonden snap ik wel, die zijn net zo zwakzinnig als de gemiddelde Ajax- en Feyenoordsupporter.
Eqquipo 21 maart 2022 23:21
El Chaba, 3de week maart, 13 overwinningen voor QS. Dat komt overeen met sommige andere jaren, al scoorden ze soms al nóg beter, maar dan wel vaak met enkele 'zekere zeges' in Zuid-Amerika, koersen die er nu niet zijn.

UAE is dit prille jaar echter de grote veelvraat , in die zin is er wel wat veranderd.
veluweracer 22 maart 2022 10:20
Werd die ploeg maar een keer flink binnenstebuiten gekeerd. Een justitieel onderzoek waarbij contacten en geldstromen bekeken worden. En iedereen die bij de ploeg betrokken is stevig aan de tand voelen. Men weet dat ze vuile spelletjes spelen maar ze lijken de dans al jarenlang te ontspringen. Dat zal vast ook met de corruptie in Vlaanderen te maken hebben. Als de Vlaming van iets kan profiteren houdt hij al snel zijn met mayonaise besmeurde mondje dicht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2022 10:21 door veluweracer.
Nelis! 22 maart 2022 11:41
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Werd die ploeg maar een keer flink binnenstebuiten
> gekeerd. Een justitieel onderzoek waarbij
> contacten en geldstromen bekeken worden. En
> iedereen die bij de ploeg betrokken is stevig aan
> de tand voelen. Men weet dat ze vuile spelletjes
> spelen maar ze lijken de dans al jarenlang te
> ontspringen. Dat zal vast ook met de corruptie in
> Vlaanderen te maken hebben. Als de Vlaming van
> iets kan profiteren houdt hij al snel zijn met
> mayonaise besmeurde mondje dicht.

Dat mensen dom zijn, is nog niet zo'n probleem. Dat is vaak niet hun eigen schuld. Dat ze hun eigen domheid niet inzien, of proberen te camoufleren door alwetend te gaan doen of ongenuanceerde onzin te gaan braken... dat is wel een probleem.
Halve Belg 24 maart 2022 09:41
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uiteraard heeft Ibarguren daar mee te maken, goede
> medische begeleiding kan renners beter maken (los
> van dope of niet).
>
> Maar over dope gesproken.
> 3 sloveense wielrenners die samen alles winnen wat
> er los en vast zit. Mag ik hier bedenken bij
> hebben?
>
> Groet

Daar mag u dezelfde bedenkingen bij hebben als bij een Nederlandse ploeg die rondrijd alsof de rest van het Peloton uit Amateurs A bestaat.

Er zijn in zijn algemeenheid best wat parameters die in ieder geval neigen naar een situatie als mid jaren 90 de laatste jaren.

@veluweracer, Ik sluit met bij Nelis! aan; AMEN
veluweracer 24 maart 2022 12:10
Het syndroom van Quick Step ken je neem ik aan. Dat je als renner nergens nog ooit zo zal presteren als je bij de boevenploeg ooit deed.
Horsie is back 01 april 2022 00:18
Ik weet niet wat het is, maar sinds het verschijnen van dit topic zie ik overal beschouwingen over de teleurstellende ledenaanwas van het danscentrum Quick-Step. Het laatste via de onvermijdbare Fin, die dan wel weer een link heeft naar cyclingpro.net. Er komt dan een overzicht van 2000 tot 2022 tevoorschijn (zonder de Ronde natuurlijk). Voor de geïnteresseerden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen