Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

You my 2 cents

Gepost door Brieske 
Brieske 27 maart 2022 20:16
Cent 1, wat zijn ze waardeloos bij Patje hé? Jarenlang de baas in deze koersen, nu op Asgreen na 3x niets. How come? Ibarguren, kwaliteit of en combinatie van die?

Cent 2, Grmay niet naar Vlaanderen. Wanne klets zeg. Want op voorhand bepaald dat hij vakantie had. Serieus, en sparen voor de Giro.
Waarom een renner in deze vorm niet mee nemen? Snap er geen fuck van.

Groet
Slimmerd 27 maart 2022 20:42
@Cent 2; schijnt visum gerelateerd te zijn
Eindhovuh 27 maart 2022 20:47
1: Ook een coronaeffect. Heel veel zieken de laatste weken. En alleen Alaphillipe is normaal een echte echte zekere wereldtop in het voorjaar.

2. Geen idee, visum wellicht anders waanzin.
El Chaba 27 maart 2022 21:26
Cent 1, wat ik ook al constateerde: [wielerprikbord.nl].
Is nu nog duidelijker inderdaad en alleen veel zieken is echt niet het hele verhaal.
Horsie is back 27 maart 2022 21:27
Giving you my two cents? Gulden centen heb ik nog genoeg in de la liggen of Euro?

Cent 1: What goes up, must come down.
Cent 2: Give Girmay a break from pro cycling to see his love ones.
Slimmerd 27 maart 2022 22:04
Sindsdien winst van Vernon, Bagioli....
nachtwacht 28 maart 2022 07:49
Aantal overwinningen per team in 2022, top 5:

UAE: 22
Quickstep: 17
Ineos: 12
Lotto: 9
Jumbo: 8
ton duk 28 maart 2022 08:46
Tussendoor zijn ze ook begonnen met een Vlaamse ombouw Grote Ronde ploeg Evenepoel...
Gr
Sub Culture 28 maart 2022 10:13
Hoe vergaat het de ploeg waar Ibarguren nu werkzaam is? Oh ja, dat is waar, toppers die van QS komen presteren altijd minder goed bij een nieuwe werkgever.

Het mindere presteren in de voorjaarskoersen lag natuurlijk in de lijn der verwachtingen. Een grote vis binnenhalen voor het klassieke voorjaar laat al een aantal jaar op zich wachten bij QS.

Alaphilippe die aankondigt zich terug te willen focussen op de klimklassiekers verzwakt de ploeg al gevoelig natuurlijk, ook al is hij nog niet in vorm, de aanwezigheid van de wereldkampioen geeft een extra cachet.

Alles valt nu een beetje op de schouders van Asgreen, en terecht, na wat hij vorig seizoen liet zien.

Stybar is simpelweg te oud, dat is hetzelfde als Greg Van Avermaet, vergane glorie.

Renners als Lampaert en Senéchal zijn op hun beste dagen subtoppers, maar als de echte toppers op de korte hellingen aan de boom schudden moeten zij passen.

Ballerini won vorig jaar dan wel de Omloop, maar dat was in een sprint met 50 man, voorts heeft de man ook nog niks noemenswaardig gepresteerd in de kasseikoersen.

De omwenteling van de ploeg naar het rondewerk speelt natuurlijk ook mee, met het triumviraat Vansevenant-Evenepoel-Van Wilder oogt de toekomst mooi, maar zijn deze jongens op termijn opgewassen tegen het andere (soms nog jongere) rondegeweld.

Het is een beetje hinken op twee gedachten voor de ploeg.
Maar intussen doet ze wel lekker wat ze altijd heeft gedaan, de zegetrein verder laten doorstomen en overwinning na overwinning pakken.

Nu alweer 17 overwinningen, vorig jaar was het daarop wachten tot halverwege april.
Eindhovuh 28 maart 2022 11:28
Dit inderdaad.
Meneer 60% 28 maart 2022 11:43
Cent 2: rustig aan doen met deze nog extreem jonge jongen. Ronde van Vlaanderen is different cook. Hij heeft nog heel wat jaren om daarin mee te gaan doen. Het gaat om de lange termijn. Nu even lekker naar zijn familie sturen en op laten laden voor de Giro.
veluweracer 28 maart 2022 12:25
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sindsdien winst van Vernon, Bagioli....

The Godfather heeft altijd nog wel wat mannen op de plank liggen met een lage hematocrietwaarde. Die zijn nog heimelijk op te voeren.
MarcoV 28 maart 2022 14:44
Bij cent 2 mag je overigens eerder een centje in het niet enorm succesvolle DSM proppen dat hun enige renner met kansen in de RvV (Soren Kragh A) dan laat rusten en gaat inzetten voor de Pogacar koersen ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2022 14:45 door MarcoV.
El Chaba 28 maart 2022 18:17
Cent 1 en mijn eerder genoemde topic gecombineerd: zonder Fabio Jakobsen.
Vorig jaar weliswaar al in het team, maar rond deze tijd nog niet op volle oorlogssterkte om mee te doen voor overwinningen, zoals inmiddels wel dit jaar.
Dat scheelt dus al zes overwinningen.

Daarnaast kan ik geen één - redelijk belangrijke - QS-renner opnoemen, die beter is dan vorig jaar.
En volgens mij zelfs ook niemand, die gelijk is aan zijn niveau van vorig jaar. Ook Asgreen niet, kijk zijn uitslagen er maar op na.

En natuurlijk spelen ziektes daarin zeker mee, maar dat geldt voor elke ploeg in het peloton zoals inmiddels door de vele uitvallers overal in het voorjaar is gebleken. Dus dat laatste is geen enkel excuus.

Bovendien is er ook nog geen enkele (beetje) belangrijke overwinning geboekt.

Al met al lijkt het mij echt vrij duidelijk, dat hier wel degelijk van een trend sprake is.
Waar dat precies aan ligt, weet ik (nog) niet.
Horsie is back 28 maart 2022 20:30
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------

> Waar dat precies aan ligt, weet ik (nog) niet.

"We" wachten af!
Hoentie 28 maart 2022 21:41
cent 1
Jacobsen, Morkov, Cav, Asgreen en Evenepoel waren gewoion prima en daarnaast veel ziek en/of naweeen van corona.

cent 2
Als er geen juridische reden is snap ik echt niet dat ze die gast niet meenenem



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2022 21:42 door Hoentie.
betuweracer 29 maart 2022 14:06
Meeste al wel benoemd. Lefevere is met veel gretigheid gesprongen in het gat na Boonen/Cancellara. Na Boonens laatste topjaar in 2012 leverde dat per WT-kasseienkoers zo'n 2 zeges op. 2/9. Ook weer niet zo overheersend als de openingspost stelt, maar ze pakten dikwijls nog een zege door het uitbuiten van de breedte - in de leemte zonder echte toppers.

Nu is het tijdperk Mathieu/Van Aert aangebroken en voor een ploeg die het des te meer van de breedtesterkte zou moet hebben is het gemis van o.a. (een in orde zijnde) Lampaert, Declercq, Honoré en Alaphilippe niet op te vangen.

Dat Jumbo een enorme stap heeft gezet en Asgreen met wat lichte zelfoverschatting leek rond te koersen afgelopen weken helpt ook niet mee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen