Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Thymen Arensman naar Ineos

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 11 mei 2022 09:30
Thymen Arensman (22) verruilt na dit seizoen DSM voor het Britse Ineos. De jonge Nederlandse klassementsrenner tekent er een contract voor twee jaar.


Arensman heeft ontzettend veel potentieel en zal bij Ineos nog sterker worden, maar het blijft Ineos, een ploeg met 10 anderre kopmannen, en ik vrees dat deze overstap zijn sportieve ambities zal fnuiken de komende jaren.
Luijt 11 mei 2022 09:43
Cecchini 11 mei 2022 09:51
Ik word er ook niet vrolijk van. Maar het is wel de eerste Nederlandse klassementsrenner die er gaat rijden (Poels is er nooit één geweest volgens mij), en ik ben daardoor toch wel benieuwd.
Slimmerd 11 mei 2022 10:06
Nu maar hopen dat Ineos hem ook ziet als een AK-man, het schijnt dat De Plus ook nog altijd voor die ploeg rijdt
Cecchini 11 mei 2022 10:15
Winston Bogarde zat ooit ook eens 4 seizoenen betaald op de tribune bij Chelsea ("Deze neger buigt voor niemand"winking smiley
ton duk 11 mei 2022 11:15
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------het schijnt dat De Plus ook nog altijd
> voor die ploeg rijdt

Wat gezien zijn uitslagen van de laatste 3 seizoenen best als een daad van liefdadigheid gezien mag worden van Ineos
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2022 11:16 door ton duk.
ton duk 11 mei 2022 11:16
Ook hier neutraal benieuwd
Gr
Sub Culture 11 mei 2022 11:34
De overstap naar Ineos leek te verantwoorden op basis van zijn laatste seizoen bij Jumbo.

Zijn passage bij de ploeg neerdunkend als 'liefdadigheid' omschrijven wijst natuurlijk op totale onwetendheid als je weet wat De Plus de afgelopen jaren qua blessures en miserie in de privé-sfeer heeft meegemaakt.

Dat hij zijn immer vrolijke zelve is gebleven en nog altijd coureur is is bewonderenswaardig.

Talent heeft hij op overschot en hij is nog altijd maar 26, ik hoop dat het goed komt met Laurens.
Eindhovuh 11 mei 2022 11:48
Pas 26? Ohh dat is inderdaad nog jong. Al blijkt het na een lange periode van niet kunnen koersen op niveau wel erg lastig terugkomen.
Eindhovuh 11 mei 2022 11:53
Onze meest succesvolle coureur van dit voorjaar rijdt ook bij Ineos, dus om nu bij voorbaat te roepen dat dit zijn carrière gaat schaden vind ik wat snel geconcludeerd.
Carapaz staat natuurlijk hoger, maar verder zijn er toch geen rijders die altijd absolute kopman zullen zijn? Tenzij Bernal terugkomt dan. Thomas wordt al oud.
Martinez, A. Yates, Hart en Sivakov hebben natuurlijk al meer laten zien, maar zijn ook gene top 5 zekerheidjes in een grote ronde toch?
Wanny 11 mei 2022 15:56
Precies, Ineos is qua rondewerk al lang niet meer de dominante ploeg uit de goede jaren van Froome, Thomas en Bernal.

Wie weet ontwikkelt Arensman zich daar wel tot de nieuwe kopman. Zo niet, dan kan ie altijd nog een stap maken naar een andere ploeg.
El Chaba 11 mei 2022 17:07
Lijkt me juist een hele goede stap.
Als er echt in zit wat er nu (wellicht) in lijkt te zitten - een topper in het klassementswerk - dan komt het er daar echt wel uit hoor.
Bovendien is het één van de meest professionele ploegen, die er zijn, dus wat dat betreft kan hij ook nog stappen maken.
Carlos Danger 11 mei 2022 17:52
Voor Ineos is Arensman niets meer dan een aanvulling. Tien tot vijftien renners staan daar hoger in de pikorde,
als hij daar binnenkomt als dat aardige klimmertje uit Nederland. Kans van slagen - en hoop dat ik er naast zit - schat ik op 20-30%.
Cecchini 11 mei 2022 18:06
Laten we na deze Giro een wat betere inschatting maken van zijn mogelijkheden
Carlos Danger 11 mei 2022 18:22
Dat is meer iets voor het achteraf-forum.
El Chaba 11 mei 2022 18:31
Ik denk dat Ineos dat al lang gedaan heeft. En volgens mij zijn die mogelijkheden groter dan menigeen hier denkt.

Laten we niet vergeten dat hij in 2018 al tweede werd in de Tour de l'Avenir, slechts 1'28" achter winnaar Pogacar, maar voor renners als Mäder, Vlasov, Champoussin, Sosa, Almeida, Foss en Dunbar.

Hij was destijds pas 19 jaar oud en sindsdien is het allemaal wat langzamer gegaan dan sommigen misschien hadden verwacht, maar de potentie was en is er duidelijk, dat hebben de afgelopen maanden wel bewezen.

Ik denk serieus, dat Tymen Arensman een grote toekomst tegemoet gaat als het gaat om klassementen in de (grote) rondes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2022 18:34 door El Chaba.
ton duk 11 mei 2022 18:45
El Chaba Schreef:
---------------------------------------------------
>
> Ik denk serieus, dat Tymen Arensman een grote
> toekomst tegemoet gaat als het gaat om
> klassementen in de (grote) rondes.

Eens maar zo'n toekomst is ook vaak afhankelijk van de juiste keuzes (en mazzel/pech..)

Ineos is een logische stap, wat TJV ook zou zijn geweest
Gr
El Chaba 11 mei 2022 19:22
Zeker waar, maar mazzel/pech heb je helaas niet in de hand.

TJV had ook gekund, ja.
Het verbaast me eigenlijk behoorlijk waarom zij niet achter Arensman aan zitten. Is toch het enige, serieuze Nederlandse klassementstalent, dat momenteel op de markt is. Enig idee waarom?
ton duk 11 mei 2022 19:24
Er is onderhandeld (ik zoek het bericht..)

[www.wielerflits.nl]

Maar Arensman heeft uiteindelijk nee gezegd
Gr



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2022 19:27 door ton duk.
El Chaba 11 mei 2022 20:41
Wat betreft dat 'nee gezegd': bron? winking smiley
Wanny 12 mei 2022 09:05
Ik zou als Arensman ook liever in een andere ploeg dan TJV gaan rijden. Als enige Nederlands rondetalent sta je daar veel meer in de picture. Nu kan ie nog een beetje in de luwte doorgroeien.
ton duk 12 mei 2022 10:37
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
>. Als enige Nederlands
> rondetalent

Nu werd Leemreize vorig seizoen 4e in de Toekomstronde...
Verder wel eens
Gr
ton duk 12 mei 2022 10:38
Ook gezocht, niet direct gevonden
Meen dat het Thijs Z was in zijn berichtgeving Arensman naar Ineos
Gr
Andere Peter 14 mei 2022 21:39
Ik zit op deze lijn. En ze hoeven ook niet allemaal naar Jumbo, hè? Laten we de talenten gespreid houden.

Als hij nu een 12-jarig contract zou tekenen dan zou ik het eens zijn met de kritiek. Maar je kunt toch 2 jaar meedraaien en dan kijken hoe het zich ontwikkelt?
veluweracer 16 mei 2022 14:32
Als ik hem hoor praten is knechten en dienen het beste voor hem. Een leider lispelt namelijk nooit als een kleuter meisje met spraakgebrek.
Cyclad58 16 mei 2022 19:34
Hij praat in elk geval beschaafder dan jij kan schrijven. Wat een onzin kwak jij voor de zoveelste keer uit je toetsenbord. Of is het humor? Niet geslaagd!
Cecchini 16 mei 2022 20:33
Fijne reactie Cyclad. Veluweracer voelt zich meer thuis op de voetbal tribunes waar ze opgewonden raken als ze luidkeels de homo’s van Vitesse te grazen nemen.
Nelis! 16 mei 2022 20:45
Eens Cyclad. Onze veluweracer is het braaksel van dit forum.
El Chaba 17 mei 2022 00:02
Eens met Cyclad, Cecchini en Nelis. Wat een Wappie is die Veluweracer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen