Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

105th Giro d'Italia (2.UWT) Stage 6»Palmi›Scalea(192km)

Gepost door Clavan 
Clavan 12 mei 2022 08:37

The stage is Arnaud Démare's. Sirotti Photoreporter

105th Giro d'Italia (2.UWT) Stage 6»Palmi›Scalea(192km)

In de 6e etappe arriveert de Giro op het vasteland van Italië. De race begint in het diepe zuiden en finisht na 192 kilometer in Scalea.



De Giro trok de afgelopen jaren regelmatig door Scalea, maar het is 22 jaar geleden dat de race er voor het laatst finishte. In 2000 sprintte Ján Svorada naar de dagzege.

Giro d'Italia 2000 etappe 3 Paestum - Scalea, 177 km
Mario Cipollini was first, but was declassified for not holding his line in the sprint.

Jan Svorada (Lampre) 4hr 44min 36sec. 36.68 km/hr
Guido Trenti (Cantina Tollo) s.t.
Miguel Angel Martin Perdiguero (Vitalicio Seguros) s.t.
Matteo Tosatto (Fassa Bortolo) s.t.
Ciaran Power (Linda McCartney) s.t.
Mario Manzoni (Mobilvetta) s.t.
Mauro Gerosa (Amica Chips) s.t.
Cristian Moreni (Liquigas) s.t.
Biagio Conte (Saeco) s.t.
Angel Vicioso (Kelme-Costa Blanca) s.t.


Een massasprint zit er ook in 2022 dik in. De route van Palmi naar Scalea is zo goed als vlak. Het enige klimmetje verschijnt al in het eerste uur en heeft bovendien weinig om het lijf. Tegen vriendelijke stijgingspercentages fietsen de renners naar het vliegveld van Vibo Valentia. De enige coureurs die er interesse voor zullen tonen, zijn ongetwijfeld mannen met een blauwe droom: de bergtrui.


op 10 juli 1943, dezelfde dag als de geallieerde invasie van Sicilië, is er een bombardement op het vliegveld "Luigi Razza" in Vibo Valentia. De aanval wordt uitgevoerd door ongeveer 60 B-24 bommenwerpers. Die invallen markeerden het einde van zijn korte geschiedenis en die van meer dan honderd jonge Italiaanse en Duitse soldaten en piloten.

De 6e etappe van de Ronde van Italië start om 12.35 uur en de race finisht naar verwachting rond 17.10 uur.

GC after stage 5:

GC leader: Juan Pedro Lopez (Trek-Segafredo)
Points classification leader: Arnaud Démare (Groupama-FDJ)
Mountains classification leader: Lennard Kämna (Bora-hansgrohe)
Best young rider: Juan Pedro Lopez (Trek-Segafredo)
Team classification leader: Bora-hansgrohe

1 Juan Pedro Lopez Trek-Segafredo 18hr 21min 3sec
2 Lennard Kamna BORA-hansgrohe @ 39sec
3 Rein Taaramae Intermarché-Wanty-Gobert 0:58
4 Simon Yates BikeExchange-Jayco 1:42
5 Mauri Vansevenant Quick-Step Alpha Vinyl 1:47
6 Wilco Kelderman BORA-hansgrohe 1:55
7 Joao Almeida UAE Team Emirates 1:58
8 Pello Bilbao Bahrain Victorious 2:00
9 Richie Porte INEOS Grenadiers 2:04
10 Romain Bardet Team DSM 2:06
11 Richard Carapaz INEOS Grenadiers s.t.
12 Mikel Landa Bahrain Victorious 2:15
13 Thymen Arensman Team DSM s.t.
14 Jai Hindley BORA-hansgrohe 2:16
15 Santiago Buitrago Bahrain Victorious 2:18

Bron: BRI, TE, PCS
Eindhovuh 12 mei 2022 11:01
Jan Svorada, echt zo'n naam uit die tour de france -pooltjes van de jaren 90. Abdoesjaparov, Olaf Ludwig, Bontempi, van Poppel en Thierry Mari voor de proloog.
ton duk 12 mei 2022 11:45
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> en Thierry Mari voor
> de proloog.

En die ene winnende eenmans-monsterontsnapping
Gr
Eindhovuh 12 mei 2022 11:47
Ja een Jacky durandje kon hij ook nog.
Bedenk met nog zo'n mooie tijdrit/proloog naam uit die tijd: Armand de Las Cuevas.
Frederik D. 12 mei 2022 12:01
Marie was trompetter in het leger van de Tour. En hoe sterk is de eenzame fietser?
Slimmerd 12 mei 2022 13:34
24km wandelen zitten er op, nu is Rosa vertrokken voor een dag dom in beeld rijden
ton duk 12 mei 2022 15:01
wat minder dom is dan weer een dag niet in beeld rijden n
Gr
ton duk 12 mei 2022 15:38
Ook MvdP en Dumoulin weer kletsend in beeld
Dumoulin zou een beste ploegmaat kunnen zijn in wedstrijden als Luik en Lombardije, denk ik dan...
Gr
Carlos Danger 12 mei 2022 16:39
Meanwhile, is het echt koers in Hongarije.
ton duk 12 mei 2022 17:09
Ik mis toch niet de beelden van Hongaarse waaiers hé
Gr
Carlos Danger 12 mei 2022 17:19
Waaiers op de Hongaarse poesta. Prachtig!
ton duk 12 mei 2022 17:27
Wie maakt goulash van wie?
(in ander topic mag ook...)
Gr
Brieske 12 mei 2022 17:55
Hahaha die malle, gekke Duk, flikkert toch eens een eind op met je continue 'Gr'!

Groet
Wanny 12 mei 2022 17:59
Ik neem toch aan dat Gaviria uit de Giro wordt gegooid. Levensgevaarlijk.
Nelis! 12 mei 2022 18:00
Demare wordt uitgeroepen als winnaar, maar Ewan zou het ook kunnen zijn.
Verder ben ik benieuwd of Gaviria een schorsing van een half jaar krijgt vanwege het moedwillig veroorzaken van een bijna valpartij.
Carlos Danger 12 mei 2022 18:00
Was dat Bol, die hij de hekken inreed?
ton duk 12 mei 2022 18:02
Ja, ik had Bol daar vrij aan rechterkant graag zien sprinten
Gr
Wanny 12 mei 2022 18:07
Ik denk dat Bol al wel wat teveel sprintjes had gereden om in positie te komen, maar een stevige top 10 plek zat er zeker in.

Die DSM trein krijgt het niet voor elkaar om voorin te koersen, zoals ze een paar jaar terug nog in de Tour deden en Bol korte uitslagen reed.
Cyclad58 12 mei 2022 18:40
Bol had nooit gewonnen, maar wat Gaviria deed kan echt niet. Uit de Giro halen die man.
Mijn verwachting is dat er niets gebeurt qua straf....

Edit: hoera, Gaviria is teruggezet naar plaats 152. Daar leert hij niets van. Hopelijk krijgt dit nog een staartje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2022 18:42 door Cyclad58.
Remko 12 mei 2022 19:22
VDP meldt op strava dat dit wellicht het makkelijkste ritje is dat hij ooit heeft gedaan. Hartslag ontbreekt helaas, maar zal gemiddeld wel iets onder de 100 zijn vermoed ik/
Eindhovuh 12 mei 2022 19:23
Zolang niemand in het ziekenhuis beland is en er weinig grote verontwaardiging is grijpen ze blijkbaar amper in.
Dit was erger dan wat Groenenwegen deed.
Horsie is back 12 mei 2022 20:49
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> VDP meldt op strava dat dit wellicht het makkelijkste ritje is dat hij ooit heeft gedaan. Hartslag ontbreekt helaas, maar zal gemiddeld wel iets onder de 100 zijn vermoed ik/

Tranquillo.
Ivan Sosa reed van 50 naar 100 km bij 37,2 km/h een wattage van 90 Watt. Alejandro Valverde 110 Watt en de latere winnaar in de eerste 10 km ook maar 100 Watt.
Over de hele wedstrijd komt Mathieu met een vermogen van 159 Watt wel heel erg laag uit. Maar rijdend geheel beschermd in het peloton (Opi en Omi kunnen de was doen) en bijzonder vaak niet eens trappend. Van een continue prestatie is puristisch bekeken dan ook nauwelijks sprake. Dus de hartslag daalt onmiddellijk, zeker bij deze duuratleten. Zelfs bij een proloog is het nauwelijks mogelijk een maximale hartslag te bereiken. Volgens Seidler zou dat wel 12 bpm kunnen schelen. Het hart doet in rekenkracht niet zoveel onder voor de hersenen. Wielrennen op de weg is vooral accumulatie van vermoeidheid. De hot shots worden naarnate het zwaarder wordt relatief beter dan de anderen.
Horsie is back 12 mei 2022 22:09
Tranquillo, maar niet voor de knechten. Neem Julius van den Berg, uiteindelijk ook maar een gemiddeld vermogen van 160 Watt over de hele wedstrijd, maar wel met een MHR van 178 en qua fysiologische stress dicht bij een all-out.
Horsie is back 13 mei 2022 21:52
CW had ook een artikel over deze zogenaamde gemakkelijkste wielerrit ooit, goed, die van Mathieu van der Poel dan, alhoewel. De schrijver heeft het daarin over door een aantal renners gemelde hartfrequenties lager dan van degenen, die nu dit schrijfsel van Horsie lezen. Ik herken dit wel, maar het gaat dan toch over reflexen en totaalherstel voor een kortere periode. Als je maar lang genoeg de pedalen stil houdt en/of hoegenaamd geen druk op de pedalen hoeft uit te oefenen, dan kom je vanzelf in de tranquillity zone van een zwart gat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen