Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

91st Baloise Belgium Tour (2.Pro) Stage 5 (Final)»Gingelom›Beringen(179.9km)

Gepost door Clavan 
Clavan 19 juni 2022 10:32

Quentin Hermans takes the stage while second-place Mauro Schmid becomes the new GC leader.

Stage 5 (Final)»Gingelom›Beringen(179.9km)



De slotrit gaat van Gingelom naar Beringen. Het is, na de spektakelrit van zaterdag, een etappe waarin de renners zich aan niet al te veel moeilijkheden moeten verwachten. Tevens een rit die bijna volledig op Limburgs grondgebied wordt verreden, met passages in Landen, Zoutleeuw, Herk-de-Stad, Heusden-Zolder, Hasselt én… Ham, de woonplaats van Jasper Philipsen.

Na de eerste doortocht aan de finish in de Koolmijnlaan, volgen nog vier lokale rondes van 16,9 kilometer. Voldoende tijd om eventuele vroege vluchters tot de orde te roepen, waarna de snelle mannen nog een laatste keer hun treintjes op de rails moeten krijgen. Op twee rotondes na, waarvan de laatste op zo’n 850 meter van de streep, bevatten de slotkilometers geen moeilijkheden.

Start: 12.45 uur
Finish: 16.48 – 17.11 uur

GC after stage 4:

524.7 kilometers raced so far at an average speed of 43.027 km/hr
1 Mauro Schmid Quick-Step Alpha Vinyl 12hr 11min 41sec
2 Tim Wellens Lotto Soudal s.t.
3 Quinten Hermans Intermarché-Wanty-Gobert @ 8sec
4 Lorenzo Rota Intermarché-Wanty-Gobert 0:41
5 Victor Campenaerts Lotto Soudal 1:05
6 Dries De Bondt Alpecin-Fenix 1:50
7 Mads Pedersen Trek-Segafredo 2:08
8 Yves Lampaert Quick-Step Alpha Vinyl 2:13
9 Oscar Riesebeek Alpecin-Fenix 2:33
10 Jasper Philipsen Alpecin-Fenix 2:36

Bron: BRI, PCS, WF
ton duk 19 juni 2022 13:52
DvSintmaartensdijk wint de 1e tussensprint van De Bondt. Geen idee hoe de stand is en of die stand (er komen nog 2 tussensprinten) nog effect heeft op wel of niet ontstaan kopgroep (met effect op strijd AK)
GR
Cecchini 19 juni 2022 14:55
Volgens mij was vroeger de stand in het puntenklassement bepalend voor het AK bij gelijke tijd. Vind ik ook veel eerlijker, ik denk dat als je ver voor een ander eindigt in een massasprint dat je meer tijd hebt gewonnen dan dan die 0,2 sec in een tijdrit die Schmidt had op Wellens
Slimmerd 19 juni 2022 15:07
Roep je dan niet over jezelf af dat Jan-en-Alleman zich eventueel gaan bemoeien met die sprints en het dus weer gevaarlijker wordt?
Cecchini 19 juni 2022 15:12
Wellens is niet bepaald Jan en Alleman en was in de sprint van 19 man in etappe 1 notabene 2e tussen Pedersen en Philipsen en Schmidt was laatste in die sprint.
ton duk 19 juni 2022 15:32
Ja, het heeft effect. Volker Wessels wil die trui maar Alpecin heeft geen zin die af te staan.
Na de 3e tussensprint is het voor het AK en de dagzege
Hup de zegetrein dan maar
Gr
Slimmerd 19 juni 2022 15:39
Bedoel het meer algemeen en niet puur voor deze twee renners. Toen het overigens moest, gisteren namelijk, kon Wellens in een sprintje Schmid matig volgen
Slimmerd 19 juni 2022 16:25
Nog 6km tot de Gouden Kilometer, nog 12.5km tot de eindsprint
Slimmerd 19 juni 2022 16:33
Gouden Kilometer

Wellens 5"
Schmid 5"
Slimmerd 19 juni 2022 16:33
Lampaert maar snel uit koers halen, smerig ellebogenwerk
De zwarte trui 19 juni 2022 16:34
Cecchini 19 juni 2022 16:34
Wat een klootzak die Lampaert. Altijd al gevonden.
De zwarte trui 19 juni 2022 16:35
Toch foutje van Wellens, hij wint de eerste sprint en Schmid scoort niks. Dan de volgende 2 sprintjes in het wiel blijven en het is binnen.
Slimmerd 19 juni 2022 16:39
1. Jakobsen
2. Philipsen
3. Thijssen
4. Bennett
5. Walscheid
6. Capiot
7. Pedersen
8. Dainese
9. Weemaes
10. Van Asbroeck



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2022 16:44 door Slimmerd.
Slimmerd 19 juni 2022 16:39
Simpel de beste!
Cecchini 19 juni 2022 16:41
Als gevolg van die oorlogsdaad van Lampaert Wellens tot winnaar uitroepen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2022 16:42 door Cecchini.
De zwarte trui 19 juni 2022 16:42
Renaat met een mooie observatie, als Lampie wordt gediskwalificeerd zou Wellens alsnog winnen. Kom op jury!
Slimmerd 19 juni 2022 16:44
Volgens mij pakt Lampaert geen secondes
De zwarte trui 19 juni 2022 16:46
Renaat moet zichzelf corrigeren. Helaas.
De zwarte trui 19 juni 2022 16:46
Je hebt gelijk, was andere QS die er tussenzat in 1 van de sprintjes
Cecchini 19 juni 2022 16:54
Wellens is een heer.
Meneer 60% 19 juni 2022 17:14
Bijna onmenselijk hoe correct Wellens is, zo kort na de race. Knap hoor.

Lampaert en het rattennest van Lefevere laten weer eens hun ware aard zien.
Carlos Danger 19 juni 2022 17:32
Lotto laat zich ook wel heel makkelijk doen. Zoals die ploegmaat van Wellens de deur
open zette voor Schmid in de laatste sprint, had Schmid de wandaden van Lampaert helemaal niet nodig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2022 17:38 door Carlos Danger.
Cyclad58 19 juni 2022 17:32
Die gouden kilometer was echt goud. Duel op het scherpst van de snede. Schmid en Wellens doen niets voor elkaar onder, dus wint Schmid. Logica ontbreekt, maar het beklijft wel. Ik gunde daarom De Lie de etappewinst, maar Arnaud lijkt moe. Jakobsen toch veruit de beste, Sam Bennett weer eens volstrekt kansloos. Als je zelfs Gerben Thijssen al moet voorlaten mag je je afvragen wat je in de Tour te zoeken hebt. Of oordeel ik nu te hard?
Cecchini 19 juni 2022 17:56
Geen mening Cyclad over het grensoverschrijdende gedrag van Lampaert, lid van het team van Fabio, dat na een zeer ongelukkige manoeuvre van Groenewegen deze voor jaren in de bak wilde opsluiten ? Lampaert die notabene nog steeds huilie huilie doet omdat een toeschouwer tijdens Parijs Roubaix iets teveel over de hekken heen boog.
Nelis! 19 juni 2022 18:38
Ik heb nooit een mening over Lampaert gehad. Hoewel, misschien zelfs een beetje sympathie, terwijl ik de ploeg niet zo prettig vind. Maar deze acties van Lampaert waren uiterst onsympathiek en onsportief. Ik wil niet beweren dat de fans aan de kant zijn armpje af en toe mogen beroeren in een koers, maar een passende straf verdient hij zeker wel.
Carlos Danger 19 juni 2022 18:53
Lampaert geschrapt uit de daguitslag en eindklassement.

En maar liefst CHF 200 boete.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2022 19:04 door Carlos Danger.
betuweracer 19 juni 2022 19:10
Hoe spectaculair de entree van De Lie ook is, het is ook niet helemaal toevallig dat hij enkel op .1-niveau wist te winnen.
Slimmerd 19 juni 2022 19:13
Lotto ging vol voor eindwinst en liet hiervoor zelfs De Lie een sprint aantrekken op 6km van de meet, niet gek dat hij ontbreekt in de massasprint.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2022 19:13 door Slimmerd.
Cyclad58 19 juni 2022 19:27
Dat heb ik zeker en ik zal zeggen wat ik er van vind.
De actie van Lampaert was verre van netjes, maar ik zag er in 1e instantie niets onoirbaars in. Bij nader inzien werd Wellens geblokkeerd in zijn poging secondes te winnen, dus het is hinderen en de DQ is daarom begrijpelijk. Elke vergelijking met de actie van Groenwegen jegens Jakobsen gaat wat mij betreft volledig mank.

Wat ik verder ook van mening ben: De straf voor Lampaert is wellicht rechtvaardig jegens de persoon Lampaert, maar Wellens heeft er niets aan, want Schmid blijft gewoon eindwinnaar. Dat gezegd hebbende, moet dan het hele team van QS worden gestraft? Neen, want Schmid heeft hier part noch deel aan, tenzij bewezen wordt dat hij de opdrachtgever is. Als je dit soort overtredingen gaat doorbestraffen naar het team is het hek van de dam, Dit soort duw- en trekwerk gebeurt in nagenoeg elke wedstrijd. Waar leg je dan de grens? In de eindsprint, bij een bonisprint, zomaar ergens in een rit, bij het positioneren vlak voor een helling? Zeg het maar. Je kunt alleen de dader bestraffen, meer niet.
Ik kan met het eindverdict prima leven en ik voeg daar nog aan toe dat ook Tim Wellens direct zei dat de actie van Lampy erover was, maar dat dat voor hem niets verandert. En zo is het ook en dat is goed.
Cyclad58 19 juni 2022 19:28
De Lie is ook wat moe geloof ik. Hij trok ook nog de 1e sprint voor Wellens aan, maar dat zal hem toch ook niet alle energie benomen hebben? Blijft voor mij dat hij een enorm talent is en zijn grote wedstrijden nog wel gaat winnen.
Cyclad58 19 juni 2022 19:29
Hij trok aan voor Wellens, maar niet superhard. Tuurlijk kost hem dat energie, maar De Lie oogt de hele ronde al niet al te fris.
Cyclad58 19 juni 2022 19:30
Gelul, Cecchini.
Cecchini 19 juni 2022 19:34
Een onverdiende zege daardoor. Je gaat daarbij helemaal voorbij aan het ploegbelang. Cavendish had anders nooit vorig jaar het aantal etappes gewonnen.
Cyclad58 19 juni 2022 19:40
Dat je het onverdiend vindt (kan ik inkomen) laat onverlet dat je Mauro Schmid hiervoor niet kunt bestraffen. In het strafrecht kun je alleen een dader bestraffen. Ik zie dit hier echt niet anders.
ton duk 19 juni 2022 19:51
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Lie is ook wat moe geloof ik.

De druk die erop lag mbt punten scoren zal toch ook wel gaan wegen.
Gr
Cecchini 19 juni 2022 20:14
Door een ploegactie verliest Wellens hierdoor het rondje. Een weinigzeggend en onschuldig rondje overigens.
ton duk 19 juni 2022 20:18
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een weinigzeggend en onschuldig rondje
> overigens.

Winst zal in België voor een Belgische ploeg toch als een hoofdprijs gezien worden. En terecht
Gr
Eqquipo 19 juni 2022 20:42
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Door een ploegactie verliest Wellens hierdoor het
> rondje. Een weinigzeggend en onschuldig rondje
> overigens.

Volgens mij verliest Wellens dit rondje door gisteren de laatste 20meter naar de streep te laten lopen. Schlemielig.
Carlos Danger 19 juni 2022 20:45
En uiteindelijk zegeviert het Lefevere-wielerterrorisme.angry smiley
ton duk 19 juni 2022 20:55
En dat is nr10 in 2022 voor Jakobsen
Op naar Denemarken @TdF
Gr
ton duk 19 juni 2022 21:05
En dat dan wel met een talentvolle Zwitser en de beste sprinter ter wereld
Gr
betuweracer 19 juni 2022 21:47
Al decennia een van de kromste hiaten in de wielerwetten.

Een ploeg moet dit gewoon een keer overdreven gaan praktiseren om UCI het tenminste dit millenium op de agenda te laten zetten. Kasseienrit Tour bijvoorbeeld. Hele team vlak voor een sector op kop en in een bocht laat de laatste zich vallen. Hele peleton te smoel of voet en je rijdt minuten weg met de ploeg.
Cecchini 19 juni 2022 22:34
Die voorste 7 van een ploeg gaven niet de opdracht aan de achtste die er bij ging liggen, en daarom kun je rest niet straffen is de mening van Cyclad. Het hele wielerseizoen hangen ze de het kleffe en collectieve Wolfpack uit, maar op een dag als vandaag weet de één niet wat de ander uitvoert. Ammehoela.
Carlos Danger 19 juni 2022 23:30
Lampaert was vandaag de ´Lone Wolf´ van dienst.
Horsie is back 19 juni 2022 23:34
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lampaert was vandaag de ´Lone Wolf´ van dienst.

Ietwat drammerig op het foul play spectrum.
ton duk 20 juni 2022 08:52
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Elke vergelijking
> met de actie van Groenwegen jegens Jakobsen gaat
> wat mij betreft volledig mank.
>
Klopt, actie Lampaert was bewust en met voorbedachte rade
Gr
Sub Culture 20 juni 2022 09:19
Nuance op het prikbord ofwat?

Doe eens normaal en ga achteraan aanschuiven in de rij om te huilen over de ongeoorloofde kapriolen van patlev en zijn boevenbende.
betuweracer 20 juni 2022 10:22
Benieuwd wat de mening van Cyclad is als bijv. Kelderman in winnende Vuelta positie door een knecht van de nummer twee wordt afgesneden en in een ravijn beland.

Je kunt de vergelijking trekken met aan de noodrem trekken in het voetbal. Je zou dan kunnen zeggen dat de speler dan ook alleen maar rood krijgt. Daar komen echter ook nog wedstrijden schorsing bij + balbezit voor de andere partij en zelfs een penalty die het hele team benadeeld als het in het strafschopgebied is. En dus zou je kunnen ageren dat dit een buitensporige overtreding was en is, die de benadelende partij ook in zn geheel op een penalty moet komen te staan.

De inzet van de overtreding moet hierbij leidend zijn. Gebeurt het in een sprint? Dan alle renners van de ploeg terugzetten naar laatste plekken van de groep (waarin ze zitten). Doen ze het in een (alles beslissende) bonificatiesprint? Dan de behaalde seconden er juist afhalen of toekennen aan de benadeelde.

Tony Martin en Luke Rowe kwam het op exact dezelfde straf in de Tour te staan, terwijl er toen wezenlijk geen belangrijke inzet was, maar het verlies voor hun ploegen juist relatief groter omdat er nog vele etappes te rijden waren. Hier vallen echt nog wel gradities in aan te merken, in samenhang met een jury met gevoel voor koers.

'In case the offense made by a rider provides his own team with a race result changing adventage, a penalty to the whole team will follow. This can vary by the kind of offense or gained adventage named below. In other situations the jury has always the right to publically execute the culprit on stage after the stage or race and not before the rider has recieved a wilted bouquet of flowers and a bottle of sparkling arsenic.'
Cecchini 20 juni 2022 11:47
tvm 20 juni 2022 13:53
Gelezen in het Nieuwsblad:
UCI kan Yves Lampaert nog schorsen na uitsluiting in Baloise Belgium Tour
betuweracer 20 juni 2022 15:18
En dat moeten ze ook doen. Liefst 2 jaar (gewoon voor de lol). Bekendmaking live bij Extra Time koers (ala prijzen die ze soms ter plekke in dat soort babbelprogramma's uitreiken) als Lefevere aanwezig is.
De zwarte trui 20 juni 2022 16:02
grinning smiley Graag net nadat Yves zijn krabbel onder een nieuw 2 jarig contract heeft gezet, waar geen clausule in staat over dergelijke schorsing.
lodjan 20 juni 2022 16:18
De beste man krijgt spontaan een hypo.
Cyclad58 20 juni 2022 19:37
Carlos Danger 22 juni 2022 13:55
De UCI heeft het Lampaert-dossier opgevraagd bij de jury van Baloise Belgium Tour..
betuweracer 22 juni 2022 18:43
Het Lampaert Dossier. Een Blake&Mortimer die ik altijd heb willen lezen.

Vuistdik rapport over de pyschopatische kanten van de man? Twee hoofdstukken met duiding over skarten en hoe zijn gezichtsveld beïnvloed is doordat hij als tweejarig jongetje met zijn hoofd in de bankschroef van zn oom bekneld raakte?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2022 18:48 door betuweracer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen