Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jakobsen blijft waakzaam voor Groenewegen in massasprints: 'Zeker als er hekken zijn'

Gepost door Cecchini 
Cecchini 27 juni 2022 11:16
Bij elke andere ploeg dan Quickstep zou Jakobsen volgens mij dit nooit zo gezegd hebben.

[nos.nl]
Sub Culture 27 juni 2022 11:30
Het kadert perfect binnen jouw verwerpelijke prikcarrière om het leed dat zowel Jakobsen als Groenewegen (!!) is overkomen te misbruiken om je kinderlijke wrok jegens Quickstep te etaleren.
Meneer 60% 27 juni 2022 12:03
Laat ik het dan iets genuanceerder zeggen: ik vind het jammer dat Jakobsen deze uitspraken doet.

Natuurlijk is het logisch dat die crash in zijn hoofd zit. Dat hij misschien soms nog angstig is. Dat hij Groenewegen niet kan vergeven is ook zijn goed recht.

Maar waarom dit nu weer zo oprakelen via de media? Hij zet Groenewegen hier neer als een kamikaze-sprinter, wat hij gewoon niet is, zeker niet na die crash. Groenewegen sprint meer fair dan Jakobsen, vind ik. En hij zet (en dat vind ik kwalijker) Groenewegen ook neer als een slecht mens die zijn excuses niet wil aanbieden. Maar dat werd door Quickstep onmogelijk gemaakt omdat een 1-op-1-gesprek werd afgehouden en er alleen kon worden gesproken in een gesprek met juristen erbij. En dan moet je gewoon heel voorzichtig zijn met schuld bekennen of excuses aanbieden.

Wil Jakobsen hiermee in het hoofd van Groenewegen komen? Groenwegen ertoe bewegen om toch in de remmen te knijpen als een gaatje twijfelachtig krap is? Dat gevoel krijg ik een beetje bij zinnen als: "Houd het maar als stok achter de deur, dat hij op zijn lijn moet blijven." Dat zou ik toch erg kwalijk vinden.

Groenewegen/Jumbo spelen het allemaal, sinds de crash, toch een stuk netter dan Jakobsen/Quickstep, vind ik. Zoeken niet steeds de media op.
Cecchini 27 juni 2022 12:08
De nuance van Meneer 60% is me uit het hart gegrepen.
Frederik D. 27 juni 2022 12:35
Sorry maar de prikcarrière van Cec is niet echt verwerpelijk. En in zijn bericht is geen sprake van kinderlijke wrok, wel van enige verwondering.
Rode Lantaarn 27 juni 2022 12:37
Nelis! 27 juni 2022 12:43
Zowel Cec als Sub lijkt mij nu enigszins uit de bocht te vliegen.

Ik vond het interview met Jakobsen prima, in mijn beleving heeft hij niets vreemds gezegd. Als ik de interviewer was geweest, dan had ik hem wel gevraagd naar de actie van zijn teamgenoot laatst, wat hij daarvan vond.
Cecchini 27 juni 2022 12:46
Je bedoelt toch niet Lampaert ?
Nelis! 27 juni 2022 12:58
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je bedoelt toch niet Lampaert ?


Zeker wel, waarom zou ik dan niet bedoelen?
Cecchini 27 juni 2022 13:06
nee, was meer een vraag voor de zekerheid.
Horsie is back 27 juni 2022 13:07
Fabio Jakobsen is verantwoordelijk voor zijn eigen teksten, maar er lag hier wat mij betreft genoeg ruimte voor de ploeg om hem toch eens nader te bevragen. En als @Cecchini oppert, dat Jakobsen een en ander bij een andere ploeg heel wat minder gemakkelijk had kunnen etaleren, ben ik genoegd @Cecchini hierin te volgen. Hij zet Dylan Groenewegen wel degelijk neer als een kamikaze-piloot, die hem in Polen moedwillig in de hekken reed, maar ook dat een recidive voor de hand ligt!?

Evident is, dat Fabio Jakobsen fysiek het trauma heeft geklaard, maar mentaal?

En waar dat verwerpelijke prikcarrière nou ineens vandaan kwam?

Disclaimer: Bos versus Impey
Horsie is back 27 juni 2022 13:08
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry maar de prikcarrière van Cec is niet echt verwerpelijk. Ech nie
Luijt 27 juni 2022 13:18
Onverstandig om dit zo vlak voor de tour weer op te rakelen. Journalist zal vast heel blij zijn, maar verder niemand lijkt me.
ton duk 27 juni 2022 13:43
Goed interview. Het is duidelijk dat Jakobsen, sinds de succesvolle terugkeer, "graag" over Polen praat. Zal voor de verwerking goed zijn in zijn ogen.
Wanneer zet je daar een streep onder?
Tja, dat is aan Jakobsen
Gr
Meneer 60% 27 juni 2022 15:58
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onverstandig om dit zo vlak voor de tour weer op
> te rakelen. Journalist zal vast heel blij zijn,
> maar verder niemand lijkt me.

Han Kock (ik moet altijd aan Hankook Tires denken, maar dat terzijde) is volgens mij een nette journalist, gewaardeerd door veel wielrenners. Hij staat bij mijn weten niet bekend als sensatiebelust. Dat versterkt mijn gevoel toch wel dat dit heel weloverwogen vanuit Jakobsen is gekomen, met een reden erachter, in plaats van dat het uit hem getrokken is.
Andere Peter 27 juni 2022 16:21
Jakobsen lijkt mij wel oprecht in zijn gevoel, spreekt vrijuit. Maar ik kan mij het gevoel van Cecchini wel voorstellen. Als werkgever adviseer je je werknemer om te zwijgen of te deëscaleren. Ik vind het een gotspe om te doen alsof Groenewegen dit opzettelijk zou hebben gedaan.

Zou het kunnen dat het voor Jakobsen psychologisch fijn is om zo nadrukkelijk schuld te projecteren op Groenewegen? Voor een sprinter rijdt in zekere zin de dood, of laten we zeggen het ernstige ongeval, altijd mee. Je kunt eigenlijk niet meer sprinten als je daar rationeel naar kijkt. Dat is niet aan je vrouw uit te leggen. Dan is het wellicht psychologisch beter behapbaar als je de oorzaak legt bij een externe factor die er niet altijd bij is: Groenewegen die zich niet aan de regels houdt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/06/2022 18:45 door Andere Peter.
ton duk 27 juni 2022 17:34
Ik zie/voel dat weloverwogen en met achterliggende reden niet
Gr
Frederik D. 27 juni 2022 18:31
Van mij mogen ze de massasprints afschaffen. Te gevaarlijk. Maar afgezien van mijn vorige mening heb je misschien wel een beetje gelijk.
Carlos Danger 27 juni 2022 18:51
''Zeker als er hekken zijn''. Wat is dat voor onzin?

Volkomen overbodig stukje journalistiek.
Eindhovuh 27 juni 2022 19:02
Ik ben het hier wel mee eens, al kan wat AP zegt ook wel kloppen.
Wat mij een vervelend gevoel bezorgd is dat de gevolgen van de val veel groter waren dan de overtreding die Groenewegen maakte. Een profsprinter weet dat ook. Bijna iedere maand zie je wel een soortgelijke actie of erger, maar dan gelukkig zonder deze verschrikkelijke gevolgen. En dus zonder de ophef en de verwijten. Om dan Groenewegen zo aan te vallen voelt ietwat selectief.
Andere Peter 28 juni 2022 15:45
Dat lijkt mij te duiden op Jakobsens flashbacks.
GillesEmanuel 28 juni 2022 16:28
Lijkt mij gezond als topsporter en als winnaar dat Fabio uit de slachtofferrol gaat komen en verantwoordelijkheid gaat pakken. Groenewegen deed iets fout, maar Fabio wilde ook iets doen wat misschien niet kon. Gevolgen waren desastreus maar dat maakt Dylan zijn move niet ook desastreus. Beetje correlatie vs causaliteit gevalletje. Er worden nog steeds de verkeerde conclusies getrokken.

Daarbij nogmaals herhalen dat Groenewegen nooit op een papiertje zijn excuses heeft aangeboden is ook heel naar. Dylan is volgens mij zeer erkentelijk geweest in allerlei kanalen over zijn fout en medeleven.
Lucho Herrera 28 juni 2022 22:26
Maar het is niet aan Jakobsen om te bepalen dat andere mensen het niet mogen vergeten of Groenewegen hier voor altijd aan moeten laten herinneren. Dat Jakobsen voor zichzelf
opkomt door erover te praten is prima. Maar direct en indirect Groenewegen blijven aanvallen vind ik uitermate onprettig. ‘Hij heeft me niet op zwart op wit gegeven dat het nooit meer zal gebeuren’, zegt Jakobsen. Dat is een zeer vreemde verwachting of hoop of veronderstelling. Geen enkele sprinter heeft ooit of zal ooit zwart op wit krijgen dat er niks gebeurt of gaat gebeuren in een sprint.

De val van Jakobsen, zijn herstel en zijn schitterende comeback hebben alles in zich om voor eeuwig van die jongen te houden. Maar door het steeds venijnigere gedrag richting Groenewegen krijgt Groenewegen bij mij juist een steeds hogere gunfactor



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2022 22:30 door Lucho Herrera.
Maradona 28 juni 2022 23:09
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen