Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

‘Geen Julian Alaphilippe in de Tour de France’

Gepost door Luijt 
Luijt 27 juni 2022 13:25
Van wielerflits.nl/Het Nieuwsblad

‘GEEN JULIAN ALAPHILIPPE IN DE TOUR DE FRANCE’

De Tour de France moet het dit jaar stellen zonder wereldkampioen Julian Alaphilippe. Dat schrijft Het Nieuwsblad, dat de absentie van de zesvoudige etappewinnaar van Quick-Step Alpha Vinyl kreeg bevestigd.

Alaphilippe maakte afgelopen zondag met een dertiende plaats in het Frans wegkampioenschap zijn terugkeer in het peloton, nadat hij twee maanden geleden in Luik-Bastenaken-Luik hard ten val kwam. Bij die val brak hij enkele ribben en een schouderblad, en liep hij een klaplong op. Hij herstelde en kon medio mei zijn training voorzichtig weer oppakken.

Deze zomer ontbreekt hij echter in de Tour de France, nadat hij de afgelopen vier jaar steeds wel van de partij was. In die periode won hij zes etappes en in 2018 het bergklassement.
Luijt 27 juni 2022 13:28
Volgens mij wil hij wel en kan hij (qua conditie en agenda) ook. Kennelijk kijken ze bij QS ook niet naar het paspoort. Onverstandig.
Sub Culture 27 juni 2022 15:09
Als sponsor in de grootste koers ter wereld een thuisrijder die wereldkampioen is niet van start laten gaan doe je omdat hij niet klaar is om een Tour te rijden.

Verstandig.
Andere Peter 27 juni 2022 15:52
Vermoedelijk is hij wel klaar om te rijden, maar niet klaar om iets te winnen. De Tour is geen geschikt revalidatiecentrum.
Horsie is back 27 juni 2022 16:15
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vermoedelijk is hij wel klaar om te rijden, maar niet klaar om iets te winnen. De Tour is geen geschikt revalidatiecentrum.

Aldus sprak ook Louis van Gaal.
Andere Peter 27 juni 2022 16:22
Mjaahh, vergelijkbaar wel.
Eindhovuh 27 juni 2022 17:10
Maar ik ben god niet, ik ben Louis van Gaal.
Koppizoektwachtwoord 27 juni 2022 17:28
Uit deze geniale tranentrekker: [youtu.be]
Horsie is back 27 juni 2022 17:39
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar ik ben god niet, ik ben Louis van Gaal.

Louis van Gaal hanteerde recent toch het argument, dat op het niveau van Oranje er geen plaats is voor een speler die door wat voor omstandigheden dan ook niet in staat is zijn normale niveau te leveren. Geen revalidatie dus. Julian Alaphilippe in de huidige trainingstoestand daarom alleen maar laten meefietsen is dan geen optie. Ronderenners, die door malheur en/of heel ernstige blessure's enige tijd moeten passen verliezen relatief bijzonder veel van niet alleen hun zuurstofopnamecapaciteit. Opoe Horsie zegt altijd: "Zet me midden in een peloton en ik peddel met 54km/h rustig mee, maar kom ik achteraan te hangen ook al is dat op een bezemsteel, dan is het game over".

Der Ulle begon wel ooit als een fietstoerist.
Eqquipo 27 juni 2022 17:49
Fuck! Al jaren smaakmaker in de TdF.
Wind mee 27 juni 2022 17:51
Er is ook nog een Opoe Horsie? Die kletst het lokale bejaardencentrum dusdanig suf over VO2-maxen en wattages dat het gros van de chronisch slapelozen aldaar tegenwoordig zonder oxazepammetje naar bed kan waarschijnlijk.
Luijt 27 juni 2022 18:02
Cav en Julian blijven keurig in het gareel. Ze weten allebei zeker dat hun ploegmaats het ook heel goed zullen doen.
Allebei bang voor de toorn van ome Pat.
Horsie is back 27 juni 2022 18:24
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er is ook nog een Opoe Horsie? Die kletst het lokale bejaardencentrum dusdanig suf over VO2-maxen en wattages dat het gros van de chronisch slapelozen aldaar > tegenwoordig zonder oxazepammetje naar bed kan waarschijnlijk.

Detoxen is voor menigeen een uitkomst.
Detraining is dat niet voor de profwielrenner.
Frederik D. 27 juni 2022 18:33
Wind mee? De wind van voren kun je van hem krijgen. smiling smiley
Eindhovuh 27 juni 2022 18:50
Ik doelde op dit liedje eigenlijk Horsie.
Liedje Meindert Talma
Luijt 30 juni 2022 09:23
Volgens L'Équipe is de keuze om Alaphilippe niet mee te nemen niet alleen op sportieve gronden gemaakt.
Een Fransman die de regenboogtrui draagt en 3 weken in de Sierra Nevada op hoogte heeft gezeten om zich klaar te stomen laat je niet thuis....
Wat dan wel de redenen voor zijn absentie zouden zijn, laat men helaas onvermeld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2022 09:25 door Luijt.
Eqquipo 30 juni 2022 10:02
Niet ondenkbaar idd. Is toch de eerste renner die je opschrijft om de Tour de rijden binnen die ploeg?! En als hij zelf aangeeft 3 weken goed getraind te hebben op hoogte, dan hoort ie mee te gaan.

Als kijker en liefhebber vind ik het zonde. Kan me indenken dat een hoop Fransen dat nog sterker heeft.
Carlos Danger 30 juni 2022 12:49
Vond de uitleg van Patlev toch wel plausibel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen