Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ondertussen in Polen

Gepost door ton duk 
ton duk 29 juni 2022 15:23
Zo'n koers onlosmakelijk verbonden aan de TdF en de maand Juli, voor Ton DUK dan

Zat vanochtend de startlijst te bekijken (overblijfsel uit vervlogen wieler speeltijden) en de koers lijkt wel de open HOL-POL kampioenschappen (heerlijk)

Vermeltfoort wint de ochtendetappe

[www.wielerflits.nl]

Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2022 15:24 door ton duk.
Wind mee 29 juni 2022 21:07
Vroeger bestond er toch ook zoiets als de Vredeskoers? In mijn beleving was die ook altijd tijdens dat rondje in Frankrijk en ook in het (voormalig) communistisch deel van Europa, is dit de opvolger dan wel vervanger van die wedstrijd?
ton duk 30 juni 2022 15:27
Die beleving klopt en toen (jaren 70-80) was de Vredeskoers het Oostblok-equivalent van de TdF
Er was ook een Rus met moeilijke naam die de Eddy Merckx vh Warschaupact genoemd werd ?
Er is nu nog wel een Junioren-Vredeskoers en ,meen ik, een dameskoers ...

En nee, dit is een geheel andere koers
Dan weer 2.2 ...2.1 ..nu weer 2.2

Etappe 1B werd gisteren dan weer gewoon door de Belg Dehairs ( Alpecin) die ook leider werd
Vandaag een etappe met wat Pools klimwerk
gr
Frederik D. 30 juni 2022 23:41
Sergej Soechoroetsjenkov?

Of Ryszard Szurkowski?

Link
Wind mee 01 juli 2022 00:16
Volgens mij (of beter: volgens Wikipedia) moet dat dan Ryszard Szurkowski zijn geweest. Geen Rus maar een Pool. Recordhouder wat eindoverwinningen betreft. Zijn leven bestond helaas niet alleen uit winnen gezien het feit dat zijn zoon in het verkeerde gebouw in New York was op die verkeerde dag in september dik twintig jaar geleden.
Horsie is back 01 juli 2022 01:25
Internationale Friedensfahrtab 1948, met vooral DDR grootheden als Vader en zoon Verkeerslicht, Klaus und Uwe Ampler. Vergeten we echter ook niet Olaf Ludwig en uiteindelijk kwam daar ook na der Wende, ene Ulle in beeld. Goed dan, ook nog Jens Voigt.
Frederik D. 01 juli 2022 11:07
Iets voor de UCI om een nieuwe Vredeskoers en een vredesweek te organiseren in Rusland? En Poetin steeds uitnodigen.

Of Concerts for Peace organiseren? Elke maand een concert in een Europese hoofdstad met als klap op de vuurpijl in Moskou. McCarthey zingt "Give Peace a Chance". Dylan doet "Masters of War". Nicole "Ein Bisschen Friede". Allemaal treden ze gratis op.

Jij en ik kunnen die concerts niet organiseren. Maar we kunnen die Jan Smeets (?) vragen, die pensianado van Pinkpop.
Horsie is back 01 juli 2022 12:06
ton duk 02 juli 2022 11:44
Alpecin domineerde ook de "bergetappe" en deze werd gewonnen door veldrijder Kielich (vdenBossche 5e)

Etappe 3 werd dan meer (pfff, gelukkig HOL) gewonnen door Tim Bierkens (Allinq)
Gr



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2022 15:33 door ton duk.
ton duk 02 juli 2022 18:38
Gelukkig.. op de valreep nog een POL-overwinning in laatste etappe met Stosz. Kielich wint het AK
GR
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen