Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

109th Tour de France (2.UWT) Stage 3»Vejle›Sønderborg(182km)

Gepost door Clavan 
Clavan 03 juli 2022 10:06

Fabio Jakobsen wins stage 2. Sirotti Photo

Stage 2»Roskilde›Nyborg(202.2km)

[Touretappe.nl] De sprinters worden verwend in de eerste drie dagen van de Tour de France. De 182 kilometer lange rit voert over een paar klimmetjes die geen naam mogen hebben van Vejle naar Sønderborg.



Denemarken lijkt wel wat op Nederland, met dit verschil dat het hoogste punt nóg lager ligt. Waar de Vaalserberg nog altijd tot 322 meter komt, is de Møllehøj op 171 meter de hoogste ‘berg’ van Denemarken. En de Tour komt niet eens in de buurt van die heuvel op Jutland.

De rit begint met een lokale ronde van 23 kilometer in Vejle. Bij het verlaten van het stadje komen de renners al direct over de eerste van de drie klimmetjes die er op het menu staan. De Côte de Koldingvej stijgt in 1 kilometer met 6% en de weg gaat verder zuidwaarts richting Kolding.

Na doorkomst in de geboorte- en woonplaats van Kasper Asgreen – die op zijn veertiende lid werd van de Kolding Bicycle Club – trekt de Tour verder naar de Deense stranden. In de nabijheid van de zeestraat Kleine Belt liggen de andere twee klimmetjes te wachten, Côte de Hejlsminde Strand en Côte de Genner Strand, voordat het parcours in de laatste 60 kilometer biljartvlak is.

De 3e etappe van de Tour de France start om 13.05 uur en de race finisht naar verwachting rond 17.25 uur.

GC after stage 2:

GC leader: Wout van Aert (Jumbo-Visma)
Mountains classification leader: Magnus Cort (EF Education-EasyPost)
Points classification leader: Wout van Aert (Jumbo-Visma)
Best young rider: Tadej Pogacar (UAE Team Emirates)
Team classification leader: Jumbo-Visma

215.4 kilometers raced so far at an average speed of 44.591 km/hr
1 Wout Van Aert Jumbo-Visma 4hr 49min 50sec
2 Yves Lampaert Quick-Step Alpha Vinyl @ 1sec
3 Tadej Pogacar UAE Team Emirates 0:08
4 Filippo Ganna INEOS Grenadiers 0:11
5 Mads Pedersen Trek-Segafredo 0:12
6 Mathieu Van Der Poel Alpecin-Deceuninck 0:14
7 Jonas Vingegaard Jumbo-Visma 0:16
8 Primoz Roglic Jumbo-Visma 0:17
9 Bauke Mollema Trek-Segafredo 0:18
10 Dylan Teuns Bahrain Victorious 0:21
11 Magnus Cort EF Education-EasyPost 0:22
12 Bob Jungels Ag2r-Citroën 0:24
13 Adam Yates INEOS Grenadiers s.t.
14 Stefan Küng Groupama-FDJ s.t.
15 Tom Pidcock INEOS Grenadiers 0:25
16 Jan Tratnik Bahrain Victorious 0:26
17 Michael Matthews BikeExchange-Jayco s.t.
18 Geraint Thomas INEOS Grenadiers s.t.
19 Lennard Kämna BORA-hansgrohe s.t.
20 Mattia Cattaneo Quick-Step Alpha Vinyl 0:31
21 Aleksandr Vlasov BORA-hansgrohe 0:32


Eugène Christophe in Bayonne-Luchon (Tour 1925).


Laurent Fignon met Delgado, Kelly, Arroyo, Duclos en Lemond (Tour 1984)


De Tour in Sautet, 1938


Regis Clere en Henk Lubberding in etappe13 van de Tour 1983. Henk won deze etappe.



Laurent Fignon on the Col du Joux-Plane, stage 18 of the 1983 Tour, Bourg d’Oisans-Morzine.
A massive day in the Alps, crossing the Glandon, Madeleine, Aravis, Colombiere and finally the Joux-Plane.
Stage winner was Jacques Michaud in 7hrs-45-25 with Fignon in 8th place
Luijt 03 juli 2022 12:25
Komen ze een keer in de buurt van de Pedestrup, de bult waar al deze jongens bandensporen hebben liggen (Tour de Himmelfart), gaan ze er niet overheen. Jammer!
Slimmerd 03 juli 2022 13:16
Eerste vluchter van de dag is gelijk aan gisteren, Cort Nielsen op weg naar nog enkele bergpunten
Slimmerd 03 juli 2022 13:21
Na 5km 1'30 voor Cort...
ton duk 03 juli 2022 13:25
dan rest nu de vraag: stopt Cort na veiligstellen bergtrui op helling 1...of doet ie een hoe sterk in de Deense eenzame fietser richting hellingen 2 en 3?
Gr
Slimmerd 03 juli 2022 13:40
Na 18km 6'10

Het wordt weer genieten voor de kijker
ton duk 03 juli 2022 13:51
Peloton vindt die 6 wel genoeg en schiet wat in gang
Gr
tvm 03 juli 2022 15:07
Buiten de kleine verrassing van Lampaert baren deze eerste etappes in Denemarken een muis.
Eqquipo 03 juli 2022 15:14
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
> Buiten de kleine verrassing van Lampaert baren
> deze eerste etappes in Denemarken een muis.


Wat een contrast met de openingsetappes van vorig jaar.
Slimmerd 03 juli 2022 15:16
99km, 3'40

Twee puntjes voor Cort inmiddels en nu nadert de tussensprint
Eqquipo 03 juli 2022 15:27
Goh, dat Kruijswijk is aangewezen om in vlakke ritten de eerste Jumbo in het treintje te zijn, vol in de wind rijdend. Gister ook al gezien.
Onverwachts toch?
Slimmerd 03 juli 2022 15:34
1. Cort Nielsen
2. Van Aert
3. Jakobsen
4. Laporte
5. Sagan
6. Ewan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2022 15:49 door Slimmerd.
Luijt 03 juli 2022 15:41
Knap dat ie voor dit werk de motivatie zegt te kunnen opbrengen.
Slimmerd 03 juli 2022 16:39
Sven Ake Nilsson 03 juli 2022 17:04
Tot nu toe 2 gaap etappes in Denemarken.
Luijt 03 juli 2022 17:13
Gaap tour, doe mij de giro maar.
Luijt 03 juli 2022 17:16
En Kruijswijk mag zich weer laten uitzakken. Zijn werk zit er op. Doet pijn aan de ogen.
Slimmerd 03 juli 2022 17:20
Valpartij geweest op 10km, dat wordt afwachten wie er zo tijd verliezen.

Nog 5km
Slimmerd 03 juli 2022 17:25
Slechte bocht van Jakobsen op 800m
Slimmerd 03 juli 2022 17:25
1. Groenewegen
2. Van Aert
3. Philipsen
4. Sagan
5. Jakobsen
6. Laporte
7. Dainese
8. Hofstetter
9. Ewan
10. Van Poppel



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2022 17:31 door Slimmerd.
ton duk 03 juli 2022 17:30
Heerlijke Tour met al 2x HOL
Gr
Eindhovuh 03 juli 2022 17:31
Schitterend! Wat een dagen zo.
De zwarte trui 03 juli 2022 17:34
2. 2. en 2. Zo ga je de groen trui wel winnen. Mooi dat de 2 beste sprinters er weer zijn.

Wat een irritante gozer is die Sagan toch. Is er niemand die hem ff op zijn plek kan zetten?
ton duk 03 juli 2022 17:35
Hij is wel in goed gezelschap. Gilbert was de ontsnappingscontroleur van dienst bij Lotto
Daar hadden ze blijkbaar geen "betere" voor
Gr
Eqquipo 03 juli 2022 17:35
Durft de organisatie Van Aert terug te zetten in de uitslag? Zijn actie betekende wel dat Groenewegen nog kon winnen, mocht Wout rechtdoor gesprint hebben, dan was Dylan er niet meer tussen gekomen. Faites vos jeux
Slimmerd 03 juli 2022 17:37
Kies je een laatste rechte lijn van 800meter, leg je de streep wanneer de weg begint af te buigen (zie de belijning)... Organisatoren willen valpartijen, das wel duidelijk
Eqquipo 03 juli 2022 17:37
Van Aert blokkeert bewust de opkomende Sagan. Zat al aan het bracket, minimaal discutabel, ik neig naar terugzetten in de uitslag van Van Aert in deze. Sowieso volledig terecht dat Sagan hier op reageert.
ton duk 03 juli 2022 17:48
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Aert blokkeert bewust de opkomende Sagan. Zat
> al aan het bracket, minimaal discutabel, ik neig
> naar terugzetten in de uitslag van Van Aert in
> deze. Sowieso volledig terecht dat Sagan hier op
> reageert.

Nu hoeft vAert natuurlijk niet de deur open te zetten voor Sagan. Dat hij dat dan wel doet voor Groenewegen, kan ik wel waarderen. Reactie Sagan is natuurlijk terecht. Sagan is toch wel weer verrassend goed
Gr
Luijt 03 juli 2022 17:52
Eerste echte rillingen deze tour.
Slimmerd 03 juli 2022 17:54
Ganna, Mollema en Teuns vallen weg uit top-10 AK,zaten in of achter de valpartij op 10km en verliezen 39"
ton duk 03 juli 2022 18:06
Ik vind het wat magertjes...
Gr
Luijt 03 juli 2022 18:42
Hoho, Peter de Grote is geen "irritante gozer"
Eqquipo 03 juli 2022 18:59
Dat klopt, maar steeds dichter naar de nader met iemand naast je.. not done.
Ik zit mij ook even voor te stellen hoe de Sporza site er nu uit zou zien mocht Dylan Groenewegen op deze wijze van Aert hebben gehinderd.

Ik denk aan teksten variërend van:

'Van Aert is een zekere zege ontnomen door manoeuvre Groenewegen' naar
' Heeft hij dan niets geleerd in die 9 maanden schorsing?'
- tot aan de vraag van Karl: 'Wanneer is het punt bereikt om een renner levenslang te schorsen als die kennelijk niet wil leren'.

En alles daartussen.

Maar bon, het was niet Groenewegen doch Van Aert die iemand opsloot. Nergens een wanklank te bespeuren derhalve.
De zwarte trui 03 juli 2022 19:07
Als iemand zijn recht op vingertjes verspeeld heeft met al zijn acties uit het verleden dan is het Petertje opzij opzij opzij Sagan wel. Vandaag zag ik hem ook weer een paar kopstoten uitdelen. Gelukkig krijgt ie al aardig lik op stuk, gisteren Jakobsen en vandaag van Aert. Die gaan niet (meer) voor hem opzij.
Wind mee 03 juli 2022 19:07
En die Andere Peter de Grote ook niet
Cyclad58 03 juli 2022 19:07
Wat een onzin. Van Aert wijkt maar heel lichtjes van zijn lijn af en zeker niet om Sagan te blokkeren. Blijf maar eens 180 graden recht in zo'n sprint. Wat mij betreft absoluut binnen de grenzen van het toelaatbare. Gelukkig oordeelt de jury ook zo. Ik zag Morkov wel iets lelijks doen, maar het bracht niets op omdat Jakobsen zich vergaloppeerde in de slotbocht. Leek weer de snelste te zijn, maar daar heb je niets aan als je als 16e de bocht uitkomt met te weinig snelheid. anders.
Enfin, Groenewegen de verdiende winnaar. Deed zelf alles goed en als anderen niet winnen doordat ze fouten maken ben je gewoon de verdiende winnaar. Het is hem ook gegund. De miserie tussen Groenwegen en Jakobsen moet maar eens over zijn . Vooral Fabio heeft daar nog een stap in te zetten.

Van Aert zal zich ook niet fijn voelen na de perfecte lead-out van Laporte. Als hij iets langer wacht wint hij en komt Dylan te laat. Enfin, woensdag zal het voor Van Aert zijn. Het is een kwestie van geduld.
Cyclad58 03 juli 2022 19:08
Carlos Danger 03 juli 2022 21:46
Zelf rijdt kleine petertje Ewan de hekken in en steekt dan zijn vingertje op, omdat hij niet kan winnen.

Úbohý hulvát!
Eqquipo 03 juli 2022 22:11
Quotes van Cyclad58 en Carlos Danger : "Wat een onzin. Van Aert wijkt maar heel lichtjes van zijn lijn af.." en "Zelf rijdt kleine petertje Ewan de hekken in"

Ieder zijn mening natuurlijk. Op Sporza las ik ook "Wout rijdt een rechte sprint" Allez, zet gerust het beeld even stil op 6"50, 6"51, 6"52. Wout is hier zojuist zijn sprint aangegaan en rijdt in het midden van de weg met nog minder dan 200meter te rijden. Nog geen 100meter later heeft ie Sagan klem tegen de nader. Klassieke obstructie.

Dat Cyclad nog meldt 'blijf maar eens 180 graden recht', ik neem dat je bedoelt 0 graden, slaat nergens op. Rechtdoor sprinten is het meest logische dat er is op het moment dat je aangaat, wat links-rechts uitslaand daargelaten. Dat geldt zo voor iedere amateur/recreant. Laat staan voor een op en top prof.
Iedereen die dit flikt op een circuitje hier in de regio is voorlopig een tijdje niet welkom. En terecht.

Kijk hier vanaf minuut 6"50
[www.youtube.com]
Carlos Danger 03 juli 2022 22:57
Reguliere sprint dus.
Ook nog even gezien hoe Sagan Krieger tot twee keer toe van schuin achter met zijn elleboog van
de fiets probeert te duwen?

O ja, Hup Tim!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2022 22:58 door Carlos Danger.
Meneer 60% 03 juli 2022 22:58
Eens met Eqquipo en de man van Lanterne Rouge. Van Aert gooit in mijn ogen in een reflex, maar wel een bewuste reflex, eventje de deur dicht. Sagan schrikt ervan. Daarna krijgt ie weer meer ruimte, maar dan is hij zijn snelheid kwijt. Een DQ was zwaar geweest, maar had gekund.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2022 23:12 door Meneer 60%.
Meneer 60% 03 juli 2022 23:08
Sagan komt zelf trouwens ook in aanmerking voor een DQ voor zijn duwwerk, ruim een kilometer voor de finish.
Carlos Danger 03 juli 2022 23:38
Spijtig wel, dat Jakobsen zich zo moet uitlaten over de mooie sprintzege van Groenewegen.
''De winst van Dylan laat me volkomen koud'', of woorden van gelijke strekking.
Voor mij verliest hij daarmee alleen maar aan sympathie (wellicht laat hem dat ook koud).
Nelis! 03 juli 2022 23:38
Sagan (autocorrect maakte er Satan van, wat ik dan weer erg overdreven vond) komt in haast elke sprint voor diskwalificatie in aanmerking (of is dat dan weer overdreven?). In elk geval kan een manoeuvre richting Sagan wat mij betreft niet snel tot diskwalificatie leiden. En nog minder tot medelijden.

Van Aert reed zeker geen zuivere sprint, hij week te veel af van zijn lijn. Diskwalificatie? Misschien overdreven, om maar eens een keer dat woord te gebruiken. Maar het had wel degelijk gekund. Als je de laatste 200 meter de positie van Van Aert en de lijn van de weg en ook de afstand tot de hekken in ogenschouw neemt, dan is dat geen rechte lijn te noemen.
Nelis! 03 juli 2022 23:41
Het vreemde is dat Groenewegen voor mijn gevoel meer aan sympathie van de wielervolgers lijkt te winnen dan Jakobsen. Ik snap de denkwijze van Jakobsen, maar ik vind dat hij er verstandig aan zou doen om te matigen in zijn openbare uitspraken. Het doet niemand goed, dergelijke praat.
Carlos Danger 03 juli 2022 23:48
Kopenhagen zet vanavond wel een domper op de Tour-vreugde en luidt de wielerkaravaan uit met
een knallende schietpartij in het winkelcentrum Fields, waarbij een nog onbekend aantal doden en
gewonden valt te betreuren. Een vermoedelijke dader is aangehouden.
Cecchini 03 juli 2022 23:51
Dat ie ooit zwaar gevallen is met bijna desastreuze gevolgen, maakt hem niet automatisch tot een sympathiek mens. Ik vind hem zelfs onsympathiek. Ik heb meer en meer te doen met Groenewegen.
Cecchini 04 juli 2022 00:01
Het begin van deze Tour is een exacte kopie van de Giro start in 2016 in Nederland. Een proloog, 2 saaie sprint etappes, een thuisrijder in de bergtrui, en een fantastische sfeer (ik was er bij). Alleen het weer toen was iets beter, geen verregende tijdrit
Luijt 04 juli 2022 00:05
Die ken ik niet.
Luijt 04 juli 2022 00:09
Van Aert deed weinig verkeerd in mijn ogen.
Luijt 04 juli 2022 00:12
Fabio moest toch nog even kwijt dat ie z'n respect voor Dylan is verloren.
Het commentaar van Dylan na de overwinning van Fabio beviel me beter.
Frederik D. 04 juli 2022 00:39
Laten we toch enige empathie tonen jegens Fabio. Hij is getraumatiseerd en dat is begrijpelijk. En dus is het ook begrijpelijk dat hij reageert zoals hij reageerde. En natuurlijk behoort Dylan ook enige empathie te krijgen van ons. Het was nooit zijn opzet dat rotongeluk te veroorzaken. Hij zou gaarne de tijd terug willen draaien en op die dag die nu een rotdag is geworden, anders hebben gesprint.
GillesEmanuel 04 juli 2022 08:27
Eens.. En laten we niet vergeten dat de journalisten bij iedere trap van een van de 2 heren gelijk de vraag stelt bij de ander wat dat met ze doet.

Desalniettemin maakt Fabio zich hier, helaas, minder populair mee. Hij moet uitkijken dat een boerenscenario niet voor hem gaat dreigen.
ton duk 04 juli 2022 09:20
Misschien moet MvdP of Mollema (laat ik 's 2 uitersten noemen) zorgen dat Jakobsen en Groenewegen dinsdag vanuit Duinkerken' s een uurtje naast mekaar fietsen...
Gr
GillesEmanuel 04 juli 2022 09:21
Denk inderdaad dat deze Tour een uitgelezen kans kan zijn om dichter tot elkaar te komen. Eerst nog wat brommen op elkaar en uit eindelijk gebroederlijk in Parijs tegen elkaar (eerlijk) sprinten, met dito gemeende felicitaties.
Luijt 04 juli 2022 10:31
Lekker kwakken met die handel op de Champs-Élysées!
Eindhovuh 04 juli 2022 10:33
Jakobsen heeft geen enkele intentie om het "goed" te maken met Groenewegen. Bij hem is iets definitiefs kapot. Wij weten niet hoe die gesprekken precies verlopen zijn.

Vanaf de zijlijn dus:
Dat blijven hameren op excuses vind ik zelf wat vreemd, Groenewegen heeft die toch publiekelijk gemaakt? Alleen niet met een advocaat van Jakobsen erbij, waarom moet die erbij zitten, de enige reden is dan geld?

Dat Jakobsen maar steeds dit soort uitspraken doet maakt hem in de publieke opinie niet sympathieker, kan hij dus beter niet doen. Ook over Cavendish kan hij beter niets zeggen.
Andere Peter 04 juli 2022 11:07
Ik denk dat je terug moet naar Van Poppel/Hermans om twee verschillende Nederlanders in één Tour massasprints te zien winnen.
ton duk 04 juli 2022 11:30
Schijnbaar niet en mag je nog verder terug want Hermans won in 1989 zijn etappe en in die TdF van Poppel blijkbaar niet?
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2022 11:31 door ton duk.
Clavan 04 juli 2022 11:59
Dat was Sagan helemaal niet maar Janse van Rensburg. Foutje van Kittel en de NOS avondetappe
Eqquipo 04 juli 2022 12:25
Ik denk dat je terug 'moet' naar 2019.
Cecchini 04 juli 2022 12:32
Mike Teunissen wordt altijd zwaar onderschat
Horsie is back 04 juli 2022 12:58
We hoeven niet meer terug naar "Hij huilde wel, maar zonder tranen", maar kunnen we weg van de emo-sprinters? Van crash naar crêche naar cradle. Poesie mauw.
Johannes Sigmond vond Verner Blauzun weerom, maar waar is nu de Fin?. Hopelijk op tijd weer terug voor La Planche.
Eqquipo 04 juli 2022 13:12
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mike Teunissen wordt altijd zwaar onderschat


Zo erg dat Hol-juichers AP en Ton er overheen kijken. 't is wat.
ton duk 04 juli 2022 13:14
Ik bied, desnoods schriftelijk of in persoonlijk gesprek, mijn excuses aan aan Mike Teunissen
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2022 13:14 door ton duk.
lodjan 04 juli 2022 16:23
Verner Blaudzun.
Cyclad58 04 juli 2022 19:38
Over de graden zullen we het even niet hebben. 100% recht blijven is utopia. Er zit altijd wel een lichte afwijking in. Als je elke luttele afwijking gaat bestraffen kun je de helft van de top 10 wel elimineren. Sprinten kan niet zonder risico's. Degenen die dat niet willen inzien zijn niet van deze wereld. Natuurlijk moet je gevaarlijke situaties uitbannen. Wat je nooit kunt uitbannen is een risico, genomen door een renner. Als een renner een bocht foutief aansnijdt en daardoor een andere renner of renners ten val brengt diskwalificeer je hem ook niet, terwijl dat ook gevaarlijk kan zijn. We moeten accepteren dat sprints nooit loepzuiver zullen zijn. En onzuiver is nog altijd iets anders dan gevaarlijk, moedwillig of "een aanslag".
Ben blij dat er doorgaans een competente jury is en types als Eqquipo het niet voor het zeggen hebben,
Horsie is back 04 juli 2022 19:45
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Verner Blaudzun.

Ach ja, de d vergeten, het zou wat handlanger van de zetduivel.
Eqquipo 05 juli 2022 05:28
Leon van Bon verwoordt het ook wel aardig in de avondetappe. De meningen blijven duidelijk verdeeld, al ben ik blij dat er doorgaans analisten zitten die wel competent zijn om de beelden te zien en die zo waarnemen dat Van Aert van het midden van de weg komt en flirt met terugzetting in de uitslag en dat dit niet aan types als een Cyclad wordt overgelaten.

Maar bon, 't is al even licht, nach draussen.
Andere Peter 05 juli 2022 08:28
Leuk dat herinneringen vertekenen.
Horsie is back 05 juli 2022 12:04
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leuk dat herinneringen vertekenen.

Dat verklaart ergens geen herinnering aan te hebben. grinning smiley

Herinneringen reizen overigens ook in de tijd. Iets heeft bijvoorbeeld wel degelijk aantoonbaar later plaatsgevonden dan dat je dit herinnert.
Andere Peter 06 juli 2022 08:19
Herkenbaar, ja. En naarmate je iets intensiever beleeft, lijkt het ook vaak korter geleden
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen