Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rustdag! Voor al uw bespiegelingen.

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 11 juli 2022 10:41
Had van Aert al 5x gewonnen zonder Jumbo?


Kan Vingegaard Pogacar echt bedreigen? (Of hadden ze daar van Aert als pure knecht voor nodig?)


Kunnen we de strijd Jakobsen vs Groenewegen echt achter ons laten en gewoon genieten van 2 topsprinters?


Gaan er nog veel renners positief testen op corona? (Of doping)


En waar u verder de behoefte aan heeft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2022 10:41 door Eindhovuh.
GillesEmanuel 11 juli 2022 10:48
Ben O'Connor... wat is er met hem aan de hand?
Eindhovuh 11 juli 2022 10:49
In Denemarken gevallen en zaterdag nog een keer. Heeft spierschade aan zijn heup.
De zwarte trui 11 juli 2022 10:54
Alle testen zijn in het lac gegooid. Iedereen mag verder.
GillesEmanuel 11 juli 2022 10:55
Ah ok. Niet mee gekregen, verklaard zijn volledige absentie..
ton duk 11 juli 2022 10:56
Tot nu toe is het voor DUK een TdF met 3 hoofdstukken
1: de overwinningen Jakobsen en Groenewegen met dito verhaal er omheen
2: de 2e plek Taco in de kasseienrit.. doet weer pijn nu ik dit typ
3:Het niet (zo zeldzaam) presteren MvdP

Hopelijk volgt er ergens nog een sprint zege of winst uit een ontsnapping..
En gelukkig hebben we nog Kruijswijk om in bergetappes te kijken of er nog een HOL, magertjes, eraan hangt

Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2022 10:58 door ton duk.
ton duk 11 juli 2022 10:57
Rijdt rond op 1 been zoals hij het zelf uitlegde en nu ook een logische DNS voor morgen en focus op Vuelta
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2022 16:43 door ton duk.
Ron de Renner 11 juli 2022 11:23
Jammer van die centimeter van Taco, anders was alles voor de Benelux en Slovenië geweest.
Horsie is back 11 juli 2022 12:02
JV grootverdiener; de boodschappen zullen nu wel goedkoper worden. Het recordgemiddelde is nog niet in the pocket. Na 9 etappes rest een achterstand van bijna een halve meter per seconde. De eerste Radarcijfers (La "Super" Planche des Belles-Filles) van de Comedy Capers zijn binnen. Conclusie: op de Olympus is het nog nooit zo druk geweest, zoiets als 20 bergbeklimmers bijeen op de K1. De sprint naar het bord "here lies heaven" staat nog uit. Oom Antoine dacht alweer een moteurtje te hebben waargenomen. Hilarisch. That's about it. grinning smiley
Horsie is back 11 juli 2022 12:03
Ron de Renner Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer van die centimeter van Taco, anders was alles voor de Benelux en Slovenië geweest.

Met dank aan de bump in het asfalt, waarbij zijn ketting versprong.
Luijt 11 juli 2022 13:25
De tour is tot nu toe een overgecontroleerde vertoning. Volledig eens met Bauke op dit punt.

Hoop van harte dat er nog een manier wordt gevonden om het Pogacar lastig te maken. Dat UAE een zwakke ploeg is gelul wat mij betreft.

En geen enkele Nederlander die voor het AK rijdt. Zeer zorgwekkend. De generatie Kruijswijk, Kelderman, Dumoulin, Mollema, Gesink, Poels is klaar.

Ik zie het ook niet zomaar veranderen in de nabije toekomst. Oomen lost z'n belofte niet echt in; Als Arensman snel voor eigen kansen zou willen rijden had ie zich naar een andere ploeg moeten laten transfereren. Ik hoop dat ik iemand over het hoofd zie.
Luijt 11 juli 2022 13:31
Ik hoop inmiddels vurig op een fransoos, tenminste voor een etappe. De geluiden over een peloton à deux vitesses zijn in Frankrijk weer niet van de lucht.
Cecchini 11 juli 2022 13:40
Als Koen Bouwman zou willen én mogen dan zou ie volgens mij voor een top 10 kunnen gaan (vorig jaar in de Giro al 12e of zo iets, bergkoning en 2 etappes dit jaar) en wie weet kan Leemreize zich verder ontwikkelen.
ton duk 11 juli 2022 14:07
Behalve het willen (schijnt ie niet te willen) lijkt me ook dat je ''m overschat als mogelijk AK-renner

Kelderman en (hopelijk ooit weer) Oomen blijven dan over en met Arensman en Leemreize mogelijk opvolging
Dat het magertjes word, daar zijn we al het al diverse topics over eens
Gr
Cecchini 11 juli 2022 14:20
Oomen gaat het niet meer doen. Dat duurt nu toch echt te lang.
Eindhovuh 11 juli 2022 14:21
Jungels had hetzelfde probleem 4 jaar terug toch?
GillesEmanuel 11 juli 2022 14:53
En wint na 4 jaar een tour etappe, niet mis maar niet de AK belofte waar we het nu toch over hebben?
GillesEmanuel 11 juli 2022 14:55
Ik heb het vermoeden dat Vingegaard beter is dan Pogi boy... Vooralsnog alleen korte stukjes geweest en daar is Pogi vooral wat explosiever. Maar het zei mij veel dat Jonas over Pogi heen durfde en kon klappen op de plank. Ze moeten maar gauw eens met Roglic vroeg in de aanval gaan, eens kijken wat dat doet..
Eindhovuh 11 juli 2022 14:55
Ik bedoel meer dat het lang kan duren voor iemand op zijn "oude" niveau terugkomt met deze aandoening.
Waarmee het geen garantie is natuurlijk.
ton duk 11 juli 2022 15:08
En tijdens dat eventueel terugkomen op zijn niveau, lijkt en blijkt de jongere generatie veel harder te rijden..

De laatste 3 GR's van Oomen zijn 21e,20e en 18e terwijl ik ''m persoonlijk inschatte op een 8 t/m 12-renner

Gr

Ps : Oomen bleef in deze Ronde's wel de beste Belg voor...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2022 16:15 door ton duk.
GillesEmanuel 11 juli 2022 15:22
Soit, eens. Zonde van de mooie coureur Jungels dat hem dit overkwam, kon wel genieten van zijn stijl en klasse.

Ik denk dat we in NL nu meer de focus hebben op het klassieke werk met de gebroekers Van Dijke, Martijn van den Berg, Daan Hoole en Kooij. Met daarbij de huidige garde van Van Baarle, Mathieu en Jakobsen. De enige die dit kan doorbreken is Thymen Arensman denk ik, al zal daar nog veel bij moeten.
ton duk 11 juli 2022 15:28
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met
> daarbij de huidige garde van Van Baarle, Mathieu
> en Jakobsen.

MvdP is normaal natuurlijk buitencategorie en we hebben ook nog de middenlichting Eekhoorn, Bouwman, Teunissen en Groenewegen ..
Uwes vergat nog in de nieuwe lichting C v Uden te vernoemen
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2022 15:29 door ton duk.
Luijt 11 juli 2022 15:48
Tibor del Grosso en nog een paar anderen, de nog nieuwere lichting.
GillesEmanuel 11 juli 2022 15:50
Eenkhoorn inderdaad vergeten. De anderen vind ik al te oud om nog stappen te maken in hun carriere (hooguit Dylan die een groene trui kan winnen, maar dat zie ik niet gebeuren met een Wout van Aert).

Casper van Uden is zeker een mooie groeibriljant.
Eindhovuh 11 juli 2022 15:56
Alleen al qua naam hoop ik dat Tibor del Grosso een grote wordt!
Remko 11 juli 2022 16:04
Ik mis toch een Nederlander die aanklampend voor positie 7 of 8 in het AK vecht.
ton duk 11 juli 2022 16:13
Ik ook...zelfs voor plek 12
gr
lodjan 11 juli 2022 16:31
Oomen reed op zo'n jonge leeftijd als knecht al top 10, dat ik destijds op meer hoopte dan 8e tot 12e.
Helaas gooide de beknelde liesslagader roet in het eten.

Gr
ton duk 11 juli 2022 16:41
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eenkhoorn inderdaad vergeten. De anderen vind ik
> al te oud om nog stappen te maken in hun carriere

Ach, vBaarle werd op deze prikpagina tot 1seizoen geleden ook regelmatig belachelijk gemaakt

Het kan bij een Teunissen misschien ook wel weer een keer de goede kant opvallen...
Gr
Cecchini 11 juli 2022 17:15
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2022 17:15 door Cecchini.
Cecchini 11 juli 2022 17:15
Kruijswijk staat al 23-ste op slechts 6 minuten van nummer 12. Mee in de lange ontsnapping en het gat is gedicht, als de UAE jongens willen meewerken.
ton duk 11 juli 2022 17:21
Vanzelfsprekend al bekeken. Hij staat ook 6 minuten voor de 1e Belg...
Gr
ps:ja, soms maak ik mezelf ook zorgen om mezelf...
Cyclad58 11 juli 2022 17:26
En als het gat gedicht is rijdt Stevie de bergetappe daarna de longen uit zijn lijf en duikelt weer naar plek 18 of zo. Lekker belangrijk. Kruijswijk heeft een andere taak, het klassement interesseert hem echt niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2022 17:27 door Cyclad58.
ton duk 11 juli 2022 17:35
Nu maak ik me zorgen om Cyclad..
Gr
Carlos Danger 11 juli 2022 17:52
Of andersom; had TJV al vijf keer gewonnen zonder Van Aert?

Wij wel toch? Of Fabio, zijn entourage en de pers, dat kunnen is nog maar de vraag.

Vingegaard doet niet veel onder voor Pogacar. Ben benieuwd naar de langere, zware klimetappes.

Doping? Al lang niets meer over gehoord. Het is wachten op de Bahrein huiszoekingsresultaten.

Kelderman toch maar niet te snel afschrijven. Die zie ik nog wel twee of drie keer een mooi klassement rijden.
Carlos Danger 11 juli 2022 17:55
DNS voor morgen: O´Connor en Vuillermoz.
Cecchini 11 juli 2022 23:12
Sam Oomen is wel één van de leukste en grappigste renners in het peloton. Zijn présence bij de Avondetappe was van een cabaresk nivo. Moet na zijn carrière vaste gast worden bij de Avondetappe. Zoveel meer te bieden dan Danny, Roxanne, Michael.
Cecchini 12 juli 2022 00:32
Koen was in de avondetappe weer veel te bescheiden. Hij ziet zich bij Jumbo Visma nooit in de Tourploeg opgenomen, want daar is hij niet goed genoeg voor. Toen Boogerd opperde dat hij toch wel eens het type voor AGR, WP,LBL zou kunnen zijn vond hij zich toch meer het type voor etappe koersen, maar had er ook weer alle begrip voor dat in de enige etappe koers waarvoor hij nog in aanmerking komt dit seizoen ( de Vuelta) was afgevallen omdat de keus op Affini was gevallen, omdat er veel vlakke etappes in zaten. Kortom Koen loopt niet bepaald over van ambities. Zijn seizoen zit er in feite nu al weer op.
Eindhovuh 12 juli 2022 07:41
Vrij bizar inderdaad. Je zou denken dat zo’n Giro hem wat zou veranderen, maar nee. Gek.
GillesEmanuel 12 juli 2022 08:23
Of meneer beseft hoe hard hij al moest werken voor dit succes en snapt dat als hij dit duurzaam wilt houden niet meer moet willen zoals Tom dat wel wilde?
Andere Peter 12 juli 2022 10:01
ton duk 12 juli 2022 12:05
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> omdat de keus op Affini was gevallen,
> omdat er veel vlakke etappes in zaten.

Wat dan weer wel inhoudt dat Kooij start, gok ik dan?
Gr
Luijt 12 juli 2022 12:34
Fietsende filosoof.
Luijt 12 juli 2022 12:38
"Meneer" klinkt niet erg positief, terwijl die jongen niets dan vrolijkheid uitstraalt.
Ik houd het er op dat ie gewoon veel te bescheiden is en er ook echt zelf van overtuigd is dat het kopmanschap niet voor hem is weggelegd.
Luijt 12 juli 2022 12:44
Ik kijk daar ook naar Duk, van kinds af aan al. L'Équipe in Frankrijk kopen en dan eindeloos op de camping die klassementen door. Waar staat de eerste Nederlander? Waar de eerste Belg etc. En dan bijvoorbeeld zien dat de naam van Gerard Veldscholten per ongeluk of expres vaak verbasterd werd tot Veloscholten.
GillesEmanuel 12 juli 2022 13:24
Eens. Excuus. Deze geweldige kerel heeft misschien een super goed zelfbeeld en weet dus precies goed in te schatten wat zijn capaciteiten zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen