Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kelderman terug naar Jumbo Visma

Gepost door Luijt 
Luijt 17 juli 2022 16:17
Hoor ik net van Joris van den Berg. Ik ben het zowaar eens met Ducrot: "Zal worden geduwd in bepaalde rol; dat wordt knechten en daar ben ik niet zo'n voorstander van". Precies Maarten!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2022 16:17 door Luijt.
ton duk 17 juli 2022 16:21
Kopman Giro 2023 met nog 7 HOL-ploegmaten. Ik ben voor!
Gr
Slimmerd 17 juli 2022 16:23
Wat een onzin weer van Ducrot, wie is er verbaasd?
ton duk 17 juli 2022 16:35
Kelderman kondigt terugkeer aan en het regent valpartijen TJV...
Gr
Andere Peter 17 juli 2022 16:41
Carlos Danger 17 juli 2022 17:10
Stabiele opvolger voor Kruijswijk.
Tinuz 17 juli 2022 20:21
Kelderman en waarschijnlijk ook Van Baarle zijn in principe goede versterkingen en bovendien Nederlanders.
Dit zou erop kunnen wijzen dat elementen binnen Jumbo toch hebben ingezien dat er een andere koers gevaren moet worden en dat niet alles hoeft te draaien om de imperialistische fantasieen van Richard Plugge.

Ik zou ook junior Max van der Meulen direct een contract aanbieden. Voordat Ineos of Lefevere er met de buit vandoor gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2022 20:26 door Tinuz.
Remko 18 juli 2022 10:26
Jumbo is hopeloos op zoek naar een NL uithangbord. Op VDP na is die er momenteel gewoonweg niet. En ja, Van Baarle heeft PR gewonnen, maar heeft gewoon niet de X-factor/marktwaarde die VDP wel heeft. En daar ben je als sponsor nou net naar op zoek.
Andere Peter 18 juli 2022 12:25
Opmerkelijk toch hoe je het groen, het geel en wat etappes kunt hebben. En hoe je toch nog 'hopeloos' iets kunt zoeken.
Luijt 18 juli 2022 12:42
Met "hopeloos" doelt Remko - naar ik aanneem - op het gebrek aan Nederlandse inbreng in het succes en de zoektocht naar een Nederlands uithangbord, die niet eenvoudig is.
Zelf zou ik het al positief vinden als JV inderdaad op zoek is naar Nederlandse toppers en niet alleen naar "toppers". Het aantrekken van Van Baarle en Kelderman wijst daar wel op. ik vrees alleen wel dat Kelderman niet meer als kopman uitgespeeld gaat worden omdat ie dat zelf ook niet meer lijkt te willen.
ton duk 18 juli 2022 13:03
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jumbo is hopeloos op zoek naar een NL uithangbord.

Die hadden ze met Groenewegen maar daarin zijn andere keuzes gemaakt..

Dumoulin is uiteindelijk ook hierin niet de goede keuze gebleken

Mvdp en Jakobsen onhaalbaar

Blijft over de HOL-kern weer versterken en terug naar het HOL-talent opleiden (Leemreize, Kooij, vDijke (2)
En daarin zijn "ze" (het wij-gevoel is weg) goed bezig
Gr
Andere Peter 18 juli 2022 13:17
thumbs up

Zo zie ik het ook. Voor Jumbo is evt Nederlanderschap een accent. Niet de kern van de ploegdoelen. Daarom is 'hopeloos' ook niet de juiste term.

Indien er eenmaal een Tour is gewonnen, zou dat accent wel weer iets groter kunnen worden. Omdat dan aan een doel voldaan is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2022 13:23 door Andere Peter.
Andere Peter 18 juli 2022 13:21
Uit niets blijkt dat er een hopeloze zoektocht gaande is.

De keuze voor kopmannen Roglic, Vingegaard, Van Aert is gemaakt nadat hun paspoorten bekend waren. Het wegvallen van Dumoulin als kopman is niet iets van vandaag op morgen. Als Nederlanderschap doorslaggevend zou zijn in het hopeloos zoeken, dan zou in de Tour pakweg Teunissen hebben gereden op de plek van pakweg Van Hooydonck.
Eindhovuh 18 juli 2022 13:29
Of:
Ze kijken eerst naar kwaliteit. Dan blijkt dat ze geen Nederlanders hebben die het kopmanschap op dit niveau kunnen opeisen.
Vervolgens gaan ze hier "hopeloos" naar op zoek.
Met van Baarle hebben ze natuurlijk een ijzersterke kopman voor de vlaamse koersen naast van Aert erbij.
Luijt 18 juli 2022 13:57
Volgens Teunissen zelf heeft Van Hooydonck om allerlei redenen een veel sterker voorseizoen gereden dan hij zelf en zou daarom de keuze voor Van Hooydonck terecht zijn...

Heb de indruk dat het de ploegleiding/directie van JV wel duidelijk is dat Nederlandse versterking gewenst is, ook in commercieel opzicht. Anders trek je Van Baarle en Kelderman niet aan. Veel meer of anders is er in Nederland niet te vinden. Van der Poel wil niet. Zelf had ik heel graag Arensman naar JV zien gaan, en dan als beoogd kopman voor de toekomst in plaats van de knechtenrol die bij Ineos op 'm wacht.
Luijt 18 juli 2022 14:00
Net als Petrus onderschrijf ik dit ook:

"En daarin zijn "ze" (het wij-gevoel is weg) goed bezig"
Andere Peter 18 juli 2022 14:08
Van Baarle staat niet gelijk aan Van Aert. Hij verhoudt zich tot van Aert zoals knaven zich verhield tot Boonen.

Ik snap hier niks van:
Ze kijken eerst naar kwaliteit. Dan blijkt dat ze geen Nederlanders hebben die het kopmanschap op dit niveau kunnen opeisen.

Als je éérst naar kwaliteit kijkt, dan ben je dus niet bezig met paspoorten. Dan kun je nooit meer hopeloos naar iets zoeken. Dat kan alleen als je eerst naar Nederlanderschap kijkt. En dat doen ze niet. dat doen sommige volgers. En ze projecteren hun blik op Jumbo.
Andere Peter 18 juli 2022 14:11
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2022 14:11 door Andere Peter.
Andere Peter 18 juli 2022 14:11
Volgens Teunissen zelf heeft Van Hooydonck om allerlei redenen een veel sterker voorseizoen gereden dan hij zelf en zou daarom de keuze voor Van Hooydonck terecht zijn...

Weet ik. daarom is het zo'n goed voorbeeld dat kwaliteit voor Jumbo (nu) boven Nederlands succes gaat. Teunissen is een veel beter NL-succesuithangbord en is een fractioneel mindere helper dan Van Hooydonck.
ton duk 18 juli 2022 14:33
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
Dat kan alleen als
> je eerst naar Nederlanderschap kijkt. En dat doen
> ze niet. dat doen sommige volgers. En ze
> projecteren hun blik op Jumbo.

Hoho, dat. NL is natuurlijk bij het begin van de ploeg uitdrukkelijk naar voren gebracht en dat verloochenen
geeft terechte kritiek van NL-fans..
Gr
Luijt 18 juli 2022 14:41
En ook van NL sportvolgers
GillesEmanuel 18 juli 2022 15:18
Clown alert. Hoezo weet jij nu al dat Thymen gaat knechten?
GillesEmanuel 18 juli 2022 15:21
Eens. Het is in principe onnodig dat je mannen als Affini, Harper, Hessmann en misschien zelfs Foss binnehaalt. Die omkadering zou voornamelijk met ollanders gevuld moeten worden. Ik denk dat we ergens ook moeten erkennen dat er op dit moment maar heel weinig echte toppers zijn in NL (alleen MvdP, rest is goede subtopper), dus niemand verdient het ook om een ploeg om hem heen gebouwd te krijgen. Jumbo wilt wel presteren dus dan ga je elders opzoek, vind dat de belgische enclave volledig te verklaren en goed in het plaatje passen (met een Van Aert die wel een wereldtopper is).
ton duk 18 juli 2022 15:41
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> vind dat de belgische enclave
> volledig te verklaren en goed in het plaatje
> passen (met een Van Aert die wel een wereldtopper
> is).

Die keuze was volledig economisch. Jumbo ging de Belgische markt op. Inmiddels van 7 naar 22 winkels en dan kan je geen beter uithangbord hebben dan vAert. Dat dat uithangbord dan ook in mijn Jumbo hangt, vind ik dan weer irritant (AH is verder en mijn Jumbo heeft dan een fijne bierkaart met HOL speciaal bieren)
Gr
Luijt 18 juli 2022 16:02
Clown Alert haha!
Nou, ik had even gekeken naar het rijtje klassementsmannen bij Ineos. Dat, in combinatie met de niet nagekomen toezeggingen die Poels in het verleden zijn gedaan doen mij vermoeden dat Thymen weinig voor eigen kans zal mogen rijden.
Een klein sprankje hoop koester ik nog omdat Ineos anders koerst dan in het verleden.
By the way, wat een ramp zou het zijn als die lelijke aanklamper van een Thomas alsnog de tour zou winnen....
Eindhovuh 18 juli 2022 16:08
Ik denk dat er een tussenvorm is. Ze kijken eerst naar kwaliteit. Maar bij gelijke geschiktheid is nationaliteit wel degelijk een factor. Een Nederlandse Vingegaard zou meer waard zijn voor jumbo dan een Deense. Er is alleen geen Nederlandse Vingegaard en dan hebben ze liever een Deen dan een mindere Nederlander.
Van Aert wilden ze in eerste instantie erg graag hebben omdat hij een Belg is en Jumbo de Belgische markt op ging.

Ik denk niet dat ze hopeloos op zoek zijn. Wel dat ze graag gelijk geschikte Nederlanders hebben.
Eindhovuh 18 juli 2022 16:11
Jij drinkt liever Nederlands bier dan Belgisch? Je hebt tegenwoordig prima Nederlandse bieren, maar gemiddeld heb ik toch liever een biertje uit de Ardennen dan een hipster infused biertje uit Amsterdam e.o.
GillesEmanuel 18 juli 2022 16:15
Betere nuance. Ik word een beetje moe van het nu al roepen dat Thymen een knecht gaat zijn. De man is een groot talent, zal wellicht ook toezeggingen hebben gehad en gaat op zijn 22e bij een gedegen trainer aan de gang. Prima dat hij nog 1 jaar als luitenant van Carapaz in de Giro zal dienen om daarna de stap te maken. Poels is nooit goed genoeg geweest om te voldoen aan de eisen van Ineos/Sky (beetje een Kuss type), dus als Thymen dat wel doet zal die gewoon als kopman worden uitgepseeld.
GillesEmanuel 18 juli 2022 16:17
Eens. Dat was ook mijn redenering. Van Aert en de belgische ploegmaats zijn volledig te verantwoorden vanuit sponsor perspectief. Plus daarbij is Van Aert de wereldtopper die ondersteuning verdient. Zou niet weten welke Hollander dat nu ook verdient die bij Jumbo wilt/gaat fietsen.
ton duk 18 juli 2022 16:28
Bij mijn favoriete smaken IPA, Porter en Stout zit ik in Nederland (en zelfs DUKTown) goed genoeg...wel incl mijn favoriete Engelse Thornbridge - brouwerij (en ja, Chouffe drink ik ook graag)
Gr
lodjan 18 juli 2022 16:39
Prima toch, al die buitenlandse knechten?

Ik zie Taco liever vrijbuiten bij Wanty dan knechten bij Jumbo! Zo zie ik Teunissen ook liever voor de overwinning koersen bij 'pakembeet' EF dan knechten bij Jumbo.

Graag de goede NL-se renners/kopmannen verdelen over de (buitenlandse) ploegen (MVDP, Groenewegen, Mollema, Arensman, etc), ipv bij Jumbo knechten voor een buitenlandse kopman.

Daarnaast zou ik natuurlijk zeer graag een NL PCT zien als opleidingsploeg voor NL talent (zoals Taco en Groenewegen bij Roompot) of desnoods weer een ploeg als SEG (Jakobsen, Schelling, Arensman, Hoole).
Luijt 18 juli 2022 16:46
Ja maar Gilles, van nuance krijg ik vaak zo'n weeïg gevoel in m'n maag.
Carlos Danger 18 juli 2022 22:31
En bij zo´n zoektocht kom je natuurlijk uit bij "Charisma-Wilco".
Luijt 18 juli 2022 23:37
Moeders houdt uw dochters in huis!
Andere Peter 19 juli 2022 00:32
Charisma.

Als er nu iets is wat er bij wielrennen niet toe doet, dan is het wel charisma.

Post haalde Zoetemelk ook niet voor zijn charisma. Of neem zo'n Indurain.
ton duk 19 juli 2022 06:49
Geheel eens
Gr
GillesEmanuel 19 juli 2022 08:01
Ik ook. Daarom ging ik er ook met 2 gestrekte benen in a la "Clown Alert".
Luijt 19 juli 2022 15:04
Charisma doet er altijd en overal toe. Zeker ook in de koers.
GillesEmanuel 19 juli 2022 15:44
Louter eens. Maar was vanuit Jumbo perspectief.
Wind mee 19 juli 2022 19:30
In principe geef je met je voorbeelden zelf al aan dat charisma er wel toe doet. Of beter gezegd: het doet er NU wel toe. Types als Joop en Indurain kwamen in "hun tijd" nog weg met presteren en verder geen geouwehoer. Sinds de Voecklerisering van de koers voldoet dat niet meer. Je moet als renner in beeld, dramatisch of heroïek, je moet grandioos winnen in een koers die niemand kent, je moet veel te lang aanklampen in een koers die veel te groot voor je is. Dat levert je fans op. En geld. En TV-tijd. En leuke contracten. Voeckler zonder charisma zou een onbeduidende meefietser zijn. Omgekeerd kan ook: wel grote koersen winnen (Van Avermaet bijvoorbeeld) en de uitstraling van een kapotte deurkruk (Van Avermaet bijvoorbeeld) hebben. Greg zal, buiten Vlaanderen, weinig mensen enthousiasmeren voor zijn persoon vanwege ontbrekend flamboyant gedrag en charismatisch overkomen, hoeveel hij ook gewonnen heeft. .
Carlos Danger 21 juli 2022 13:43
Cees bolt uit bij DSM en gaat vacature vullen bij Carrefoure/B&B.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen