Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wint de Tour?

Gepost door lodjan 
lodjan 18 juli 2022 22:13
Peiling
Wie wint de Tour?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 38 stemmen ontvangen.
Vingegaard 19
 
50%
Pogacar 10
 
26%
Thomas 0
 
0%
Bardet 2
 
5%
Yates 1
 
3%
Quintana 0
 
0%
Meintjes 2
 
5%
Gaudu 1
 
3%
Pidcock 0
 
0%
Mas 0
 
0%
Vlasov 1
 
3%
Lutsenko 2
 
5%



Beter laat dan nooit: rustdagperikelen.
Maradona 18 juli 2022 22:19
Ik denk Pogacar. Niet zozeer vanwege de verzwakte ploeg van vingegaard maar sowiezo.
Johan 18 juli 2022 22:24
Raar dat er meer dan twee opties zijn.
Maar Vingegaard denk ik, 80/20.
Nelis! 18 juli 2022 22:26
Als Ineos het goed speelt, dan maken ze veel kans. Een aanval zoals Jumbo vorige week.

Ik zet in op Yates.
Eindhovuh 18 juli 2022 23:03
Veel kans? De aanval van Jumbo slaagde omdat Vinegevaard net zo goed is als Pogacar. Dat zijn de ineos mannen niet.
Brieske 18 juli 2022 23:35
Froomey, meeste ervaring. Heeft in de Giro laten zien vanuit verloren positie terug te kunnen vechten, heeft niets meer te verliezen en goede vorm komt eraan.

Daarnaast ook een goed tijdrijder.

Groet
Horsie is back 19 juli 2022 00:11
Walkowiak of Vendetta zullen we als winnaar maar uitsluiten. Het kan op zoveel plaatsen voor zowel Vingegaard als Pogacar "misgaan". Drie cruciale plaatsen: morgen Mur de Péguère en donderdag de berg van de zich oriënterende Adelaar, de Hautacam, waar ook de radar van Oom staat opgesteld. Rest dan de tijdrit, die misschien voor Vingegaard nog als laatste troef kan dienen. Jammer blijft natuurlijk, dat "we" niet weten of een minder afgepeigerde Pogacar, Vingegaard, op de Granon wel had kunnen bijhouden. Faites vos jeux blijft het nog steeds.

Oom Antoine berekende voor Tadej Pogacar op de Granon een deficit van 73 Watt, maar vraagt zich daarna af hoe hij de bobine weer heeft opgeladen. Over de oorzaken van de nederlaag van Tadej is uitgebreid gediscussieerd, maar het gaf in elk geval aan, dat Tadej Pogacar ook zijn grenzen heeft (wie niet?) en daarom er goed aan doet niet zo te bluffen, dat hij overal maar kan aanvallen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2022 00:40 door Horsie is back.
GillesEmanuel 19 juli 2022 08:22
Vingegaard. Pogacar heeft 2 keer vol aangevallen waarbij iedereen moest lossen zoals alle andere keren als hij dat deed. Echter kon Jonas altijd volgen en "leek" het alsof dat op 90% kon.
Sjorsoll 19 juli 2022 09:16
Wou ik ook zeggen, maar ik zag daarna dat hij al op meer dan een uur staat. Dan moet hij echt tijd goedmaken voor de tijdrit, want ik denk niet dat hij dat gat op één dag tegen de klok kan dichtrijden.
De zwarte trui 19 juli 2022 09:33
Prettig om een geestverwant te hebben. Er ontstaat een impasse van naar elkaar loerende 'sterke' blokken, UAE, Jumbo en Ineos en linke Louis muist er goed van tussen. Hij gaat met 5 minuten voorsprong de tijdrit in een houdt het met 3 tellen op Jonas. Merijn zakt door zijn klapstoel en verdwijnt gebroken en gedesillusioneerd uit het metier. Fransje Maassen haalt zijn schouders op en keert volgend jaar terug met WilcoMAN om keihard te domineren, Jonas en Roglic in steun aan deze schicht van Neerlands bloed.
Meneer 60% 19 juli 2022 11:50
Los van de vraag of Vingegaard zijn niveau vast kan houden en minimaal gelijkwaardig aan Pogacar blijft, zijn er nog wel twee cruciale elementen.

- Is Ineos tevreden met een podiumplek voor Thomas, of gaan ze all-in voor de tourzege? In dat eerste geval hoeft Vingegaard weinig te vrezen, maar als ze om beurten gaan aanvallen met Yates en Thomas, dan zal Pogacar naar Vingegaard kijken, en dan wordt het tricky.

- Hoe sterk zijn Kuss en Van Aert? (Van Benoot verwacht ik niet zoveel meer). Zij zijn echt cruciaal voor Vingegaard, om te beginnen vandaag. Als er vroeg wordt aangevallen, dan kan hij het niet alleen. Van Aert heeft groen binnen en twee etappezeges. Hopelijk voor Vingegaard richt hij zich nu voor 100 procent op het knechten. Kuss blijft een heel onzekere factor. Soms één van de allerbesten op een klim, soms heel middelmatig. Kan per dag verschillen. Op het vlakke heb je ook niet zoveel aan hem. Dat wordt spannend. Wat dat betreft bood Kruijswijk meer zekerheid.
merijntje mortirolo 19 juli 2022 12:16
merijntje mortirolo 19 juli 2022 12:23
Waarom (oprechte vraag, kvolg niet alles, dit jaar) zou je niet veel meer verwachten van Benoot?

Heb het idee dat die niet kapot te krijgen is en na een rustdag 'gewoon' weer 'fit' is.

Ik denk echter nog steeds dat Pogacar de Tour wint.

Qua gunfactor heb ik niet veel verschil tussen Pogacar, Vingegaard en Thomas.

Yates liever niet, Bardet natuurlijk ALTIJD. I love Bardet.

Deze week lijkt het erop dat ik, op morgen na, elke dag kan kijken, dus het voornaamste wat ik hoop: spektakel.

HUP koers!
De zwarte trui 19 juli 2022 12:36
“Mijn heup is gezwollen van de impact. We zullen zien wat het geeft, maar het is niet ernstig genoeg om de handdoek te gooien. Ik weet dat ik voor een marteling sta. Zeker met die hitte. Door die schaafwonden verlies ik nog meer vocht en als ik er water over gooi, zullen de zouten het er zeker niet aangenamer op maken. Het voordeel is dat ik door die nieuwe pijn misschien minder last ga hebben van de pijn in de benen.

Ik was goed, maar wat ik nog in mijn mars heb, kan ik nog niet inschatten. Dat weet ik dinsdag pas. Ik zou er in ieder geval enorm trots op zijn om deel uit te maken van een ploeg die de Tour wint. Dat schat ik hoog in.”

Aan de mentaliteit van Tiesj zal het niet liggen (en daar twijfelt niemand aan). Het lijf zou het wel eens kunnen gaan laten afweten...
merijntje mortirolo 19 juli 2022 12:58
Ja, thanks, las het nu net ook bij 'de Fin' op twitter.

Dat heb/had ik dus totaal gemist.

HUP Tiesj!
Meneer 60% 19 juli 2022 13:04
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom (oprechte vraag, kvolg niet alles, dit
> jaar) zou je niet veel meer verwachten van
> Benoot?
>
> Heb het idee dat die niet kapot te krijgen is en
> na een rustdag 'gewoon' weer 'fit' is.
>
> Ik denk echter nog steeds dat Pogacar de Tour
> wint.
>
> Qua gunfactor heb ik niet veel verschil tussen
> Pogacar, Vingegaard en Thomas.
>
> Yates liever niet, Bardet natuurlijk ALTIJD. I
> love Bardet.
>
> Deze week lijkt het erop dat ik, op morgen na,
> elke dag kan kijken, dus het voornaamste wat ik
> hoop: spektakel.
>
> HUP koers!

Antwoord over Benoot is al gegeven. Vanwege die val, inderdaad.

Ook zelf heb ik geen voorkeur tussen de personen Pogacar, Vingegaard en Thomas. Alle drie leuke gasten, volgens mij. En mooie renners. Die eerste twee zijn het sterkst, dus zij verdienen het naar mijn mening het meest. Voor de afwisseling zou in Vingegaard wel leuk vinden. Pogacar gaat nog vaak genoeg winnen. Ik gun de Jumbo-ploeg ook hun felbegeerde tourzege waar ze al een paar keer (als je hun voorgangers vanaf Rabobank ook meetelt) dichtbij zijn geweest. Ik vind dat ze dat verdienen. Met de ploegen uit de olielanden heb ik dan weer heel weinig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2022 13:05 door Meneer 60%.
Tjappie2 19 juli 2022 13:05
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------

> Aan de mentaliteit van Tiesj zal het niet liggen
> (en daar twijfelt niemand aan). Het lijf zou het
> wel eens kunnen gaan laten afweten...

Z'n kop is sterker dan z'n lijf. Mentaal heeft ie zich er al op ingesteld. De pijn van de heup heft de pijn van de benen op. Eigenlijk zoals de oorspronkelijke inwoners van het Amazone-regenwoud met kiespijn omgaan: last van een kies? Laat je door een amazonemier in je andere wang bijten en je vergeet je kiespijn.
GillesEmanuel 19 juli 2022 14:47
Maar jij denkt dat Pogi niet nerveus wordt als Thomas 1:30 pakt op hem en Jonas? Die zal op een bepaald moment echt wel gaan rijden, daar is het teveel een winnaar voor. Plus daarbij gaan Thomas & Yates niet op eigen kracht zomaar 1:30+ wegfietsen bij beiden heren, daar moet een heel master plan aan vooraf gaan. Ik zie het niet gebeuren.

Alles zal aankomen op het feit of Jonas Pogi bij kan houden bij zijn aanvallen (wanneer deze ook gaan komen). Zodra hij een keer lost, is er nog geen man overboord, maar dan is het spel pas op de wagen m.i.
merijntje mortirolo 19 juli 2022 16:46
Luijt 20 juli 2022 13:31
Thomas is prima gast, maar z'n maniet van koersen bevalt me niet. Doe mij maar Pogi of Vingegaard, en dan in dit geval van die twee die laatste omdat dat ook wel eens geinig is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen