Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

EK wielrennen selectie??

Gepost door Meneer 60% 
Meneer 60% 19 juli 2022 15:25
Even tussen het tourgeweld door een andere discussie. Het EK wielrennen is niet de meest prestigieuze wedstrijd van het jaar (terecht!) maar dit jaar wel extra interessant. Want richting Munchen op een vlak parcours. Puur voor sprinters dus. En dat is voor de Nederlandse (en ook de Belgische) selectie natuurlijk wel pikant. Want bij een parcours voor klimmers kun je op meerdere paarden wedden, maar het lijkt niet logisch om twee of drie sprinters mee te nemen. Zeker als die elkaar niet echt mogen, wat bij sprinters vaak zo is. Ik heb nog niets gelezen over wie er wel of niet interesse hebben. Maar zoveel kansen krijgen sprinters niet op titels. En het overlapt ook niet met andere belangrijke wedstrijden.

Dus zeg het maar: Jakobsen of Groenewegen als sprinter? Of toch allebei? Of misschien een frisse Kooij erbij? Wie wordt de leadout: Van Poppel (die al een open solliciatie deed)? Sinkeldam (sterk dit jaar)? Teunissen? Wie neem je verder mee? Ga je voor een pure sprinttrein met ervaren mannen op dat vlak? Of ook mannen die kunnen ontsnappen, categorie Van der Hoorn.

En in België? Philipsen of Merlier? De bondscoach zei dit al: [www.wielerkrant.be].
GillesEmanuel 19 juli 2022 15:45
Groenewegen die de sprint aantrekt voor Jakobsen?
Eindhovuh 19 juli 2022 15:57
Allebei meenemen als ze willen. Ze hebben beide niet hun eigen leadout, dus ik zou zeggen kies allebei 2 man die je mee wil. En dan maar zien. Vd Hoorn en van Baarle mee als afleiding.
betuweracer 19 juli 2022 16:14
Horsie is back 19 juli 2022 17:31
Tijmen van Loon is al Europees Kampioen Sprint. Jammer, dat Daan Kool, protegé van de prikker, wiens naam me oneerlijk gezegd niet te binnen wil schieten, op de kilometer niet van start ging.
Wanny 19 juli 2022 17:41
Gewoon Kooij met Van Poppel als lead out en verder alles in zijn dienst. Mocht Kooij om wat voor reden dan ook niet kunnen sprinten, hebben we Poppel nog.
ton duk 19 juli 2022 17:58
Ik zou voor Bol gaan
Gr
Andere Peter 19 juli 2022 22:58
Jakobsen legde op de rustdag perfect uit dat hij sommige sprinters liever achter zich heeft dan voor zich. Ik schat in dat Groenewegen daarbij hoort.

Andersom dus dan maar eye rolling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2022 22:58 door Andere Peter.
Cyclad58 20 juli 2022 17:17
Je bedoelt Jetse of Femke?
ton duk 20 juli 2022 17:18
Chocolade hé
Gr
Cyclad58 20 juli 2022 17:20
lodjan 26 juli 2022 20:40
Van Poppel leadout voor Jakobsen.
ton duk 26 juli 2022 21:25
De zwarte trui 27 juli 2022 00:10
Bol maar thuis laten, schijnt dat ie leadout voor nr35 gaat doen. Voor je het weet gaan ze al oefenen op dit EK. Maar een Franse (!) sponsor gaat daar toch geen geld aan spenderen?!
Slimmerd 27 juli 2022 09:15
Die zei toch letterlijk niet het EK te willen rijden?
Meneer 60% 27 juli 2022 11:22
Van Poppel leadout en Jakobsen afmaker it is. Benieuwd of Moerenhout alles in dienst van de spinttrein zet, of ook vrijbuiters meeneemt.

Met wie komt Jakobsen een beetje overeen in het wielerwereldje? Met wie traint hij? Daar moet je naar kijken, denk ik, aangezien er geen andere Nederlanders bij QuickStep zitten. Oud-ploeggenoot Terpstra? Lijkt me een goede wegkapitein. Bij SEG reed hij o.a. samen met Bol, Schelling en Van den Berg, kan ik terugvinden. Hoe zit het met de Jumbo-boys. Zit daar nog wat oud-zeer na de beschuldigingen na Polen, of helemaal niet. Types als Eenkhoorn passen natuurlijk prima in zo'n ploeg. Teunissen en Roosen ook.
lodjan 27 juli 2022 13:37
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2022 13:37 door lodjan.
lodjan 27 juli 2022 13:38
Met wie komt Jakobsen een beetje overeen in het wielerwereldje?

Met Van Baarle.
Maradona 28 juli 2022 01:18
Inderdaad die rijdt zeker niet het EK
Clavan 28 juli 2022 08:47
Niets kan natuurlijk tippen aan het EK in Alkmaar. München....pfffff.....provinciestadje.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen