Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Voor al uw doping vermoedens

Gepost door Cecchini 
Cecchini 24 juli 2022 10:08
WOUT VAN AERT EN JONAS VINGEGAARD KRIJGEN DOPINGVRAAG: “WE ZIJN VOLLEDIG CLEAN”
(Wielerflits)



De persconferentie op de laatste zaterdagavond is altijd een langere dan normaal in de Tour de France. Zo ook nu, waar onder meer Wout van Aert en Jonas Vingegaard aanschoven. Vanwege de suprematie van Jumbo-Visma en het verleden van de wielersport, kwam uit de zaal de vraag hoe geloofwaardig het Nederlandse WorldTeam is. “Wat een klote vraag”, diende de Belg de journaliste in kwestie van repliek.

In hoeverre moet het publiek en de sport de eindzege van de Deen geloven? “Ik heb zelfs geen zin om erop te antwoorden”, reageerde Van Aert geirriteerd. “Telkens als iemand wint, keert die vraag terug. Omdat we presteren, moeten we onszelf verdedigen? Dat snap ik niet. We hebben hier hard voor gewerkt.”

“Het wielrennen is veranderd: we worden een heel jaar lang gecontroleerd, tot bij ons thuis”, gaat de aspirant-winnaar van de groene trui verder. “En voor de rest doen we niets anders dan trainen. Als je ziet hoe de ploeg is geëvolueerd de voorbije jaren, dan weet je dat dit succes niet uit het niets komt.” Jumbo-Visma won tot op heden zes etappes en neemt naast het groen ook het geel en de bolletjestrui mee naar huis. Het is overigens niet voor het eerst dat de eindwinnaar deze vraag krijgt.

Vingegaard zal zondag in Parijs op het podium de huldiging als eindwinnaar ondergaan. Hij reageerde iets koeler op de vraag: “We zijn volledig clean, iedereen bij onze ploeg. Dat kan ik jullie allemaal verzekeren: niemand neemt hier verboden middelen. Waarom we dan zo goed zijn? Dankzij onze voorbereiding. We doen meer hoogtestages dan anderen en we halen het uiterste eruit qua materiaal, training en voeding. Qua voorbereiding is er geen beter team, daarom moeten jullie ons vertrouwen.”
Cecchini 24 juli 2022 10:11
Stef Clement en Marcel Kittel verklaarden gisteravond tijdens de Avondetappes Wout van Aert (lees Jumbo Visma) stiekem de oorlog. Clement lijkt langzamerhand nog een appeltje te moeten schillen met zijn voormalige werkgever.(hij blijft maar zuur doen). Joop Zoetemelk hield zich in zijn eigen achtertuin angstvallig op de vlakte en kreeg waarschijnlijk spijt de NOS te hebben uitgenodigd.
Slimmerd 24 juli 2022 10:16
Het was toch vooral jegens WvA, want ze gaven juist aan wel gecharmeerd te zijn door Vingegaard en zijn antwoorden.

WvA kreeg de hoon wegens 'shitvraag' en het eigenlijk willen doodzwijgen van de journalist, maar daarna wel steeds in stukjes antwoord te gaan geven.
Sub Culture 24 juli 2022 12:42
Ingegeven door wat er de voorbije decennia allemaal is gebeurd is het logisch dat er argwaan is en er is ook helemaal niks mis met kritische vragen stellen.

Het hele Jumbo Visma verhaal lijkt mij echter, tenzij ik daar naïef in ben, geloofwaardig.
X-aantal jaar geleden nog het kneusje van de WT-tour nu by far de beste ploeg in het peloton en dat stap per stap.

Ik buig weemoedig het hoofd en handel de zegetreinfakkel over aan Jumbo-Visma.



Thans wat deze Tour betreft natuurlijk.
Eindhovuh 24 juli 2022 13:17
De avond na Hautacam heeft hij 10 minuten de loftrompet over van Aert gestoken.
Dus wellicht zie je alleen de dingen die je wilt zien.
Horsie is back 24 juli 2022 15:05
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Stef Clement en Marcel Kittel verklaarden gisteravond tijdens de Avondetappes Wout van Aert (lees Jumbo Visma) stiekem de oorlog.

Niet gezien. Wel nieuwsgierig dan.
Horsie is back 24 juli 2022 15:14
Holy Moses-122
Horsie is back 24 juli 2022 15:29
Süsemilch: "Wie slaapt kan niet winnen".
Koppizoektwachtwoord 24 juli 2022 16:09
Clement deed inderdaad een beetje alsof er een groot geheim is dat JV nu maar eens moet onthullen.

Het antwoord van Vingegaard op De Vraag was erg standaard en mat. 'Niemand gebruikt.' Joh! Verrassend als hij zou zeggen 'we hebben twee pakhazen maar de rest is echt schoon.'

Logisch dat de vraag komt ('resultaten uit het verleden...') maar de frustratie bij Van Aerlet is net zo logisch. De sport is al jaren betrekkelijk schoon (denken/hopen we), jijzelf dus ook en je traint je de tyfus en de begeleiding qua voeding, inspanning, materiaal, hoogtestages is bij Jumbo tot in de puntjes uitgedokterd en dan komt dat schot: 'gebruik je doping'? Dan mag je een beetje ontploffen. Wordt zo'n vraag ooit gesteld aan Thiam, Swings, Schouten of Bol (die hardloopster dus. Heeft wel een verdachte piepstem).

Wat Degenkolb ooit in de Nieuwe Heldendocu al stelde: 'ons verweer is hetzelfde als wat Armstrong altijd zei: 'ik gebruik niks, ik test altijd negatief', wie zal ons daarom geloven?'. Het is de erfenis, en het zal lang duren voor de pavlovreactie op een prima prestatie zal verdwijnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2022 17:14 door Koppizoektwachtwoord.
ton duk 24 juli 2022 16:13
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
>') maar de frustratie bij Van Aerle is
> net zo logisch.

Zolang vAert nog geen eigen theaterstuk heeft... zal de frustratie bij Berry nog wel meevallen
Gr
Koppizoektwachtwoord 24 juli 2022 17:10
Haha, foutje bedankt. Hij zal nog boos zijn wegens al die jaren bij PSV dat hij contributie moest betalen.
Cecchini 24 juli 2022 17:16
Sportjournalisten zijn lui en denken door de vraag te stellen, dat ze kritisch zijn, maar ondertussen geen enkel onderzoek hebben gedaan. Ze zouden een voorbeeld kunnen nemen aan bijvoorbeeld Follow the Money en Bellingcat die zelf met onthullingen komen.
Eindhovuh 24 juli 2022 17:55
Volgens mij bedoelde hij dat ze deze vraag kunnen verwachten en een beter antwoord hadden kunnen voorbereiden waarin ze iets vertellen over waarom ze zo goed zijn.
Een ploeg die zo extreem dominant is kan gezien het verleden vragen verwachten, daar boos over doen is gewoon niet slim.

Bij de avondetappe hebben dezelfde analisten Jumbo enorm geprezen. Laten we blij zijn dat er soms kritisch wordt gekeken naar hoe ze zich presenteren. Nergens werden in de avondetappe vraagtekens gezet bij de prestaties, wel bij de reactie op logische vragen. Hoe onzinnig die vragen ook zijn in de ogen van van Aert c.s.
Sjorsoll 24 juli 2022 19:16
Ja flikker ze gewoon in één keer op een hoop. Lui zijn ze.
Maradona 24 juli 2022 20:22
Horsie is back 24 juli 2022 21:28
Kijk je naar het gemiddeld vermogen bergop van de TDF winnaars van 1994 tot heden, dan zie je Jonas Vingaard toch pas opduiken als nummer 7 en Tadej Pogacar als nummer 8. Jonas Vingegaard reed als 17-jarige al de L'Alpe d'Huez op in 46:40, dus 336 Watt étalon, dit jaar in 39:10 met 423 Watt étalon. Zes jaar geleden, zei iemand na de uitschakeling ook al; "If I want to earn mine, I have to work a little bit harder". De prestaties van het jaar komen dus op naam van de ondoorgrondelijken en sommigen zeggen van hen wel eens zonder uitstraling. En de verliezer van het jaar zegt: "Wie slaapt, kan niet winnen". Ware filosofen!

De dopingvraag kun je aan elke topsporter stellen, dus aan alle deelnemers van deze TDF. Maar als er geen serieuze aanwijzingen zijn is elke dopingvraag gratuite. Winnen op zich is daarom bijna nooit een aanwijzing.
Maradona 25 juli 2022 00:57
lodjan 25 juli 2022 07:05
"Wie slaapt, kan niet winnen"

Maar de Tour win je in bed!
GillesEmanuel 25 juli 2022 08:15
Recent is dus onderzocht en gebleken dat Berry GEEN contributie hoefde te betalen... over misleid gesproken.

Twitter link
ton duk 25 juli 2022 08:23
Horsie is back 25 juli 2022 11:22
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Wie slaapt, kan niet winnen"
>
> Maar de Tour win je in bed!

Haha. Ik vond het wel een mooie "tegenstelling". Een recente uitdrukking tegenover de beroemde uitspraak van Joop Zoetemelk te zetten.

Het gezegde komt namelijk uit de mond van Sifan Hassan. Ze bedoelde daarmee, dat je niet zo'n uitzonderlijk hoog niveau kunt bereiken (Tokyo 2021) als je je tijd goeddeels verslaapt hier identiek aan te weinig trainen.

Overigens is rust in de topsport wel een cruciale factor, maar de bankzitter zal daar niet zo veel aan hebben.
De Zweed Nils van der Poel trainde ook snoerhard, maar nam de weekenden vrijaf, dus volgens de modus van 5-2-5 en soms pakte hij ook tussentijds een rustdag.
Clavan 25 juli 2022 11:29
Gisteren werd iemand kampioen 40+ bij het NK XCO in Spaarnwoude die in 2005 2x werd betrapt op EPO en hormoonbehandeling. Vervolgens 2 jaar werd geschorst maar dacht onder de naam van z'n broer in Duitsland nog wat wedstrijden te rijden, werd herkent en vervolgens levenslang geschorst. In 2018 werd de schorsing helaas opgeheven....
Carlos Danger 25 juli 2022 12:12
Wat een koekebakker!
Horsie is back 25 juli 2022 13:01
Wat zou nu de take-away van de post van @Clavan kunnen zijn. Dat EPO blijft werken (2005-2022)? Wel wordt dit van anabolica gebruik gezegd.

Lance Armstrong zou van mij ook wel officiële wedstrijden (voor hem nu 50+, waar blijft de tijd, Douwe?) mogen rijden. Desnoods tegen dat gravel-duo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2022 13:04 door Horsie is back.
Horsie is back 25 juli 2022 13:35
Schat toch in, dat de meeste dopingzondaars, al dan niet gedoopt, primair de bocht naar de top willen afsnijden en te weinig plezier in hun sport hebben om de wat langere weg te nemen. Doping aus der Retorte heette het vroeger im Westen nichts neues.
ton duk 25 juli 2022 13:42
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> lodjan Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > "Wie slaapt, kan niet winnen"
> >
> > Maar de Tour win je in bed!
>
> Haha. Ik vond het wel een mooie "tegenstelling".
> Een recente uitdrukking tegenover de beroemde
> uitspraak van Joop Zoetemelk te zetten.
>
> Het gezegde komt namelijk uit de mond van Sifan
> Hassan

Ik had ook nog ff de hoop dat ze ging zeggen dat Parijs nog ver was. Twas weer eens een typisch Hassan - interview (ik ben fan)
Gr
GillesEmanuel 25 juli 2022 13:59
Als je kijkt naar de afgelopen 20-30 jaar zitten Jonas, Wout en consorten op dicht tegen het niveau van de toppers van die periode (Armstrong/Froome/Nibali/Pantani/Ullrich). Met de wetenschap dat ze toen, wellicht de ene wat meer dan de ander, synthetische hulpmiddelen kregen in de vorm van doping. Maar dat ze nu (hopelijk) veel beter personaliseerde en uitgekristalliseerde trainingsmethodes hanteren, streept de 2 enigszins tegen elkaar weg (Riis uitgezonderd). Dat zorgt voor mij dat ik er wel vertrouwen in heb dat dit Jumbo "clean" rondrijdt. Clean tussen aanhalingstekens omdat die term multi interpretabel is. De een vind alle middelen die je prestatie bevorderen als "doping" (zelfs creatine, collageen en vitamine D), terwijl de ander zegt dat alles binnen de toegestane gebieden van de WADA accepteert. Ik vermoed wel dat ze, net als iedere andere topper, deze grenzen opzoeken, maar er niet overheen gaan.
Horsie is back 25 juli 2022 14:12
Laten we doping vergelijken met het drinken van drie glazen melk per dag. Jonas Driepinter.

Dan zal de huidige generatie vooral geen enkele druppel morsen, maar zopen sommigen vroeger als een tempelier (morstten een heleboel melk) en hadden daar dan toch geen last van. Ze presteerden even goed.
Andere Peter 26 juli 2022 02:30
Hou es op met zulke overdreven praat. Er is aan helemaal niemand de oorlog verklaard. Clement heeft Van Aert de hemel in geprezen en heeft daarnaast soms een redelijke vraag gesteld. Bijvoorbeeld door aan Groenewegen te vragen of het groen niet hoort mee te sprinten in Parijs. Nee, dat hoeft niet, Groenewegen begreep het wel. Er is niks mis met dat type vragen.

Ik heb vanuit Clement, Kittel of Avondetappe ook geen enkele dopinginsinuatie gezien. Je ziet spoken. Die bestaan niet.

Kittel werd door Dione gevraagd wat hij het mooiste moment van deze Tour vond Kittel benoemde de 4e etappe met de vlucht van van Aert in het geel.

Clement: Het zijn echt wel de mannen van Jumbo-Visma die Pogacar in die etappe naar de Granon de nek hebben omgedraaid. Vakkundig. In een tactisch meesterstuk. En Pogacar heeft zichzelf daarin opgeblazen.''



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2022 02:48 door Andere Peter.
Andere Peter 26 juli 2022 02:31
Luijt 26 juli 2022 18:35
Ha gezellig, gelul over doping. Ik ben niet zo'n voorstander van dit soort roddel en achterklap-dumpert achtige topics. Ik hoor wel wie er ooit gepakt wordt. Ik hoop niemand.
Als ze vandaag iets prestatieverhogends hadden gehad voor ondergetekende om de Chaudiere wat beter te verteren, dan had ik het zeker gepakt. Dan was ik een pakhaas geweest.
Horsie is back 27 juli 2022 12:50
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ha gezellig, gelul over doping. Ik ben niet zo'n voorstander van dit soort roddel en achterklap-dumpert achtige topics. Ik hoor wel wie er ooit gepakt wordt. Ik hoop
> niemand. Als ze vandaag iets prestatieverhogends hadden gehad voor ondergetekende om de Chaudiere wat beter te verteren, dan had ik het zeker gepakt.
> Dan was ik een pakhaas geweest.

Te lang onder de douche gestaan, Luijt?
Op de Col de la Chaudière had je ook Annemiek van Vleuten 100m voor je uit kunnen viseren. Dan wa het allemaal veel gemakkelijker gegaan. grinning smiley
Aerts 28 juli 2022 14:58
Ik vind het heel opvallend dat het team van Bahrein geen deuk in een bakkie boter reed tijdens de tour. De meeste van dit team zijn al1,5 jaar in hun topvorm. Nu worden ze voor de start van de tour streng gecontroleerd en ze rijden rond alsof ze Jan Boven en Grisha Niermann zijn.

De 'bloedtransfusie-teams' movistar en astana halen hun niveau ook niet meer.
Jumbo heeft op dit moment de beste renners en deze laten pieken op de tour. Het lijkt er op dat het peloton 'schoner' is dan ik ooit gezien heb.

Wat van Aert deed in de Pyreneeën was erg uitzonderlijk. Maar dat deed hij vorig jaar op de ventoux ook. Het lijkt erop dat hij snel herstelt. Misschien omdat hij niet zo mager staat, kan zijn lichaam dit rondewerk goed aan. Maar dit zeg ik uit eigen ervaring en niet uit een gedegen onderzoek.
Luijt 28 juli 2022 20:49
Ik wil Van Vleuten niet versieren. Daar is ze veel te leuk voor.
Halve Belg 29 juli 2022 09:41
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het heel opvallend dat het team van
> Bahrein geen deuk in een bakkie boter reed tijdens
> de tour. De meeste van dit team zijn al1,5 jaar in
> hun topvorm. Nu worden ze voor de start van de
> tour streng gecontroleerd en ze rijden rond alsof
> ze Jan Boven en Grisha Niermann zijn.
>
> De 'bloedtransfusie-teams' movistar en astana
> halen hun niveau ook niet meer.
> Jumbo heeft op dit moment de beste renners en deze
> laten pieken op de tour. Het lijkt er op dat het
> peloton 'schoner' is dan ik ooit gezien heb.
>
> Wat van Aert deed in de Pyreneeën was erg
> uitzonderlijk. Maar dat deed hij vorig jaar op de
> ventoux ook. Het lijkt erop dat hij snel herstelt.
> Misschien omdat hij niet zo mager staat, kan zijn
> lichaam dit rondewerk goed aan. Maar dit zeg ik
> uit eigen ervaring en niet uit een gedegen
> onderzoek.



Dit is wel de typisch Nederlandse wielerfan...
Wint een buitenlandse ploeg... Dopingploeg.
Wint een Nederlandse ploeg.... Peloton is schoner dan ooit...

Je was vast ook heel erg overtuigd van de onschuld van Rabobank...
Maradona 30 juli 2022 21:44
Ik ben overtuigt van iedereen tot ze betrapt worden.
Ben jij overtuigt van de QS ploeg? Ik wel tot nu toe uiteraard grinning smiley
Luijt 03 augustus 2022 22:51
Cyclad en Lodjan schijnen ook niet geheel brands hoon te zijn.
ton duk 04 augustus 2022 11:08
De Ronde van Portugal start vandaag
Gr
ton duk 04 augustus 2022 11:09
Idd verdachte figuren
Gr
lodjan 05 augustus 2022 19:50
Maar ik koers niet (meer) hè. Ik kan pakken wat ik wil.
De zwarte trui 11 augustus 2022 16:26
Gazzoli stoot zijn neus aan rhinofluimucil. Jaartje brommen want niet opzettelijk aldus de UCI. Astana bespaart wat poen en ontslaat hem gelijk. Want Astana wil niets met doping te maken hebben zoals we allemaal weten.
Clavan 17 augustus 2022 15:31
Quintana uit uitslag van de Tour geschrapt na gebruik Tramadol.
Clavan 18 augustus 2022 22:42
Mathias Flückiger, zilveren medaille winnaar op de XCO in Tokio en zilver op het WK is positief getest op een verboden anabolen middel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2022 22:43 door Clavan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen