Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

TdF Vrouwen en meer

Gepost door ton duk 
ton duk 25 juli 2022 17:37
Terwijl de Lie ene Grmay aan zijn zegekar bindt tijdens de 3e etappe Wallonië... ontbondt VOS haar duivels in de 2e etappe TdF Vrouwen
Gr



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2022 16:52 door ton duk.
Slimmerd 25 juli 2022 18:16
De grotere verhalen in beide koersen:

- Wallonië een DNS van Alaphilippe (Covid)
- Tour de Femmes een DNF van medefavoriet Cavalli
Een onrustige etappe met vele valpartijen, Cavalli gevallen door een compleet onoplettende Australische kampioen.


Oh ja Simon Yates won ook nog weer een koers, prima op weg naar zaterdag en twee weken topvorm in de Vuelta.
lodjan 25 juli 2022 18:22
Ene Grmay werd 43e in het Baskenland. winking smiley
BOL werd daar 12e en komt in vorm voor de Vuelta.
De afstapper in de Tour voor deze thuiskoers, Gorka Izagirre, werd 38 in de tweede groep met Grmay en Jan Maas.
ton duk 25 juli 2022 18:28
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> - Tour de Femmes een DNF van medefavoriet Cavalli
> Een onrustige etappe met vele valpartijen,
> Cavalli gevallen door een compleet onoplettende
> Australische kampioen.

Wind, stress, niveauverschil zorgde idd voor een paar grote valpartijen.Ik leerde op Sporza dan weer wel een nieuw spreekwoord mbt de Australische : we moeten haar niet met alle zonde van Israël overladen

Mooie overwinning Vos. Meesprinten tussensprint en dan gelijk meesluipen en motor zijn vd beslissende ontsnapping. Sprint was een appeltje eitje

Gr
.
De zwarte trui 25 juli 2022 18:32
Yates wint de koers waarvoor Izagirrre de Tour verliet. Mooie flits op het moment dat UAE Ayuso in stelling probeert te brengen. Vlak daarvoor reden ze al samen met Batistella vooruit. En extra punten voor BEX met Smith op 2.

Het leek alsof die Australische zonder te remmen met 50 per uur door een valpartij probeert te rijden. In het shot van achteren is het niet dat ze met haar hoofd naar beneden erop rijdt en dus niks ziet. Links van de weg vloog er ook nog een, wat dan weer wel op een verrassing duidt bij de rensters die terug kwamen van een eerdere valpartij.

Waarom gaan Trek / SD Workx niet eerder waaieren? Een kans om van Vleuten er echt af te rijden gemist. Cavalli hing toen ook achterin het peloton. En wat was de tactiek van Trek in de finale? Balsamo rijdt duidelijk voor het klassement van Longo Borghini. Maar die gaat zelf niet vol door naar de meet en verspeelt zo nog wat seconden. Vos werd zo in een (relatieve) zetel naar de meet gebracht.
lodjan 25 juli 2022 19:17
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2022 19:17 door lodjan.
Horsie is back 25 juli 2022 19:41
Spectaculaire beelden. Hebben we een natuurkundige in de zaal? Die Australische leek me helemaal niet zo hard te rijden, niet met haar hoofd naar beneden en in geen geval goed remmend (met schijfremmen zou dit slechte reclame zijn). Ze wordt echt gekatapulteerd zonder fiets. In de turnzaal zie je ook dingen gebeuren, die in eerste gedachten niet mogelijk lijken. Werd grijsaard Isaac Newton wakker?
Slimmerd 25 juli 2022 19:45
Clavan 25 juli 2022 19:47
Sowieso uit koers halen. Wanneer je zo fietst hoor je niet in het peloton.
ton duk 25 juli 2022 19:51
Ondertussen begint MvdP aan een weekje criterium ter training. Het WK gaat een doel zijn
Gr
Cecchini 25 juli 2022 20:09
Die laconieke lacherige reactie van die Australische kampioene was beschamend en voldoende genoeg om uit koers te halen . Al die valpartijen waren ook niet bepaald een reclame voor de vrouwen wielersport. Klungelige situaties waarbij ik soms dacht, dat ze nog niet lang fietsten. Gelukkig heb ik dat gevoel nooit gehad bij Marianne Vos, wat een pracht renster, en wat een positieve uitstraling in alles. Als er één sportster in Nederland een oeuvre award verdient is zij het.
ton duk 25 juli 2022 20:18
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Al die valpartijen
> waren ook niet bepaald een reclame voor de vrouwen
> wielersport. Klungelige situaties waarbij ik soms
> dacht, dat ze nog niet lang fietsten.

Dat is, denk ik, ook waar Lefevre en Plugge op wezen
Ontwikkeling koersen en ploegen gaat sneller dan de kwaliteit van de rensters...
Gr
lodjan 25 juli 2022 21:28
Volgend jaar krijgt Girmay Teunissen als sprintaantrekker!
Horsie is back 25 juli 2022 21:36
Zeg Fred: Er is iets opvallends aan dit forum. het is net of ze het over het EK voetbal hebben. Of ben ik aan het hallucinopteren. Moeilijk woord.
ton duk 25 juli 2022 21:41
Ja, en een soort van schaduwkopman in het voorjaar
Gr
Horsie is back 25 juli 2022 21:45
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Terwijl de Lie ene Grmay aan zijn zegekar bindt tijdens de 3e etappe Wallonië.

Volgens de Fin de 7e profzege en toch 123 dagen achterliggen op ene Remco.
Eindhovuh 25 juli 2022 22:07
Op zich een prima ploeg. BikeExchange is niet echt een betere plek?
Eindhovuh 25 juli 2022 22:08
Volledig eens. Met beide stellingen.
lodjan 25 juli 2022 22:18
Zijn die volgend jaar WT?
Eindhovuh 25 juli 2022 22:22
Dat is de vraag nu, qua stand toch?
Sub Culture 26 juli 2022 09:39
Youngest riders to collect 7th pro win (2005→)

20y 008d - Remco Evenepoel (2020)
20y 084d - Edvald Boasson Hagen (2007)
20y 131d - Arnaud De Lie (2022)

De Lie is niet alleen buitengewoon snel, hij komt ook zeer makkelijk hellingen over.

De komende seizoenen wordt smullen met de duels Kooij - De Lie.
Eindhovuh 26 juli 2022 10:32
Jasper Philipsen ging ook makkelijker de heuvels over dan ik dacht. En is ook pas 24.
GillesEmanuel 26 juli 2022 10:58
En dat laat maar zien hoe moeilijk het is voor Jumbo om een nederlandse ploeg te handhaven.. Je haalt Dylan van Baarle maar daardoor ziet Mike Teunissen zich genoodzaakt te vertrekken.

Mooie stap! Hoop dat hij net als Taco zich nog kan doorontwikkelen.
Meneer 60% 26 juli 2022 11:40
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> [url=https://www.eurosport.nl/wielrennen/tour-de-f
> rance-femmes/2022/tour-de-france-femmes-ik-dacht-e
> en-gaatje-te-zien.-frain-over-aandeel-in-grote-val
> partij_vid1721616/video.shtml]Reactie van dit
> wonderkind[/url]

Hele vreemde reactie van deze Esmee-Visser-lookalike, vooral ook door de laconieke manier waarop ze het vertelt. Maar misschien wist ze toen nog niet van de toch wel ernstige gevolgen voor met name Cavalli.

Paar uur later kwam ze met een nieuw statement...

[url]https://twitter.com/BenjiNaesen/status/1551627211450589185[/url]

Ze had nu ineens helemaal niets gezien van de val. En ze besteedt letterlijk een halve zin aan een excuses aan de slachtoffers van haar roekeloze rijden. 'I feel sorry for those involved'. Niet Cavalli bij naam noemen. Geen spoedig herstel wensen. Ze maakt meer woorden vuil aan het benadrukken dat ze zelf toch ook een beetje pijn heeft (na de finish was ze nog helemaal oké) en dat ze vervelende berichten ontvangt. Die zal zich niet heel erg geliefd maken. Had Parkhotel Valkenburg toch ook beter moeten managen.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2022 11:43 door Meneer 60%.
ton duk 26 juli 2022 15:14
Meneer 60% Schreef:
------------------------------------------------------- Had Parkhotel
> Valkenburg toch ook beter moeten managen.


Vooral ook dat. Maak deze ochtend een nieuw interview en persbericht vanuit de ploeg
Gr
Slimmerd 26 juli 2022 15:40
Zit er nog een meerdaagse WT-koers in voor De Lie dit seizoen, zoals een Polen? Of zijn de punten te duur voor Lotto en zal het bij veelal 1.1 en 1.Pro blijven?
Horsie is back 26 juli 2022 16:24
Een kraakje in de stem van the Alien en nu eraf in de laatste klim. Quo Vadis?

Zie CUL winnen, met krullen. Het interview is nakende..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2022 16:30 door Horsie is back.
De zwarte trui 26 juli 2022 16:30
Ludwig wint. (Ik zet ff mijn tv uit.)
Slimmerd 26 juli 2022 16:36
Zelfs de allerbeste zijn wel eens ziek
Horsie is back 26 juli 2022 16:50
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ludwig wint. (Ik zet ff mijn tv uit.)

Wat een kul, Zwarte trui!
Horsie is back 26 juli 2022 16:53
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelfs de allerbeste zijn wel eens ziek

Als ik het goed heb begrepen, een uitgestelde hongerklop!
Ziek, niet kunnen eten, diarree zelfs. Benieuwd of ze dit weer op de rit krijgen. Als "we" vandaag La Planche des Belles Filles gehad zouden hebben..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2022 16:55 door Horsie is back.
ton duk 26 juli 2022 16:55
Ludwig verrassend ruim te sterk en dat in een sponsorloze trui....
vVleuten vertelt al een dag of 2 ziek te zijn maar weer aan de beterende en vooral etende hand te zijn
Morgen een aardige graveletappe
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2022 16:56 door ton duk.
Horsie is back 26 juli 2022 16:57
Nu weten "we"ook meteen wat het geheim van JumboVisma is: voedselregime. Prof. Harm, die in 1975 geen scheve schaats reed, heeft het altijd al gezegd.
predator 26 juli 2022 17:18
Erg mooie overwinning voor Ludwig na de ellende van gisteren. Bizar overigens dat Frain niet uit de koers is gehaald.
Slimmerd 26 juli 2022 17:51
Ze gaf zelf aan dat al stuk beter ging en dat ze deze ochtend al weer had kunnen eten. Onderweg een Dumoulinnetje gedaan, met sterk werk van de ploeg haar weer vooraan te brengen trouwens.
Frederik D. 26 juli 2022 18:17
Harm de schaatser?

Van Vleuten verloor, weer, enige tijd.

Morgen de Plank der Mooie Meisjes? Kan Van Vleuten daar iets uitrichten?

Fietsen de sterkste dames sterker dan een zwakke pelotonvulling bij de heren? Kan een Annemiek van Vleuten op tijd binnenkomen bij een touretappe van de mannen? Wat zijn de harde cijfers?

Waarom fietsen de dames relatief korte afstanden? Heeft dat te maken met plassen?
ton duk 26 juli 2022 18:43
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Harm de schaatser?
>
>
> Morgen de Plank der Mooie Meisjes? Kan Van
> Vleuten daar iets uitrichten?
>
> Waarom fietsen de dames relatief korte afstanden?

1: Kuipers, schat ik in
2: nee, zondag
3: Toevallig donderdag een mannenafstand... langste uci-dameswedstrijd ooit, meenik

Gr
predator 26 juli 2022 19:15
Morgen de gravelrit. Kan leuk worden.
Horsie is back 26 juli 2022 20:09
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Harm de schaatser?
>
> Van Vleuten verloor, weer, enige tijd.
>
> Morgen de Plank der Mooie Meisjes? Kan Van
> Vleuten daar iets uitrichten?
>
> Fietsen de sterkste dames sterker dan een zwakke
> pelotonvulling bij de heren? Kan een Annemiek van
> Vleuten op tijd binnenkomen bij een touretappe van
> de mannen? Wat zijn de harde cijfers?
>
> Waarom fietsen de dames relatief korte afstanden?
> Heeft dat te maken met plassen?

Emeritus Professor Harm Kuipers, Professor bewegingswetenschappen.
Algemeen gesproken zijn vrouwen fysiek 10-12% zwakker dan mannen. Dus ook met het over de balk springen, maar niet op de balk.
Grens (clean) maximaal vermogen over een uur: 5,7w/kg versus 6,4w/kg.
Op de steile klimmen kan Annemiek van Vleuten met heel veel mannelijke wielrenners meekomen. Vraag dat maar aan de Roemeen.

Vrouwelijke postbode's "they ring more than twice", zoals Fiona Kolbinger winnen zelfs de transcontinentale wielerrace.
Maar laten we vooral vrolijk zijn (Frederik D. voorop), dat vrouwen überhaupt iets (meer) mogen in de topsport.
De kortere afstanden, die vrouwen rijden worden doorgaans wel intensiever gereden, net zoals de mannen in de afgelopen TDF.

Evident is, dat mede omdat de vrouwelijke topsport ook nog steeds in de ontwikkeling is, de vrouwen zich relatief over de hele breedte niet met mannen kunnen meten.

En over plassen: If a dog runs free, it likes to pee from tree to tree.
Horsie is back 26 juli 2022 20:17
Apropos lange afstanden fietsen: 1000km in één dag. Wat zou zwaarder zijn? In je uppie (dat al heeft plaatsgevonden) of verscholen achter de dernybrommer, met een abri, dat voor flink wat rugwind zorgdraagt? Snoeffie uit Barneyville gaat het dan eindelijk proberen. Wil zelfs dat Pogi een eind met hem meefietst. Je moet maar durven.
Cecchini 26 juli 2022 20:18
Ik word de laatste tijd erg kriegelig van de alom aanwezige Roxanne Knetemann. Gisteravond zat ze bij Op1 ten koste van Merijn Zeeman alle aandacht op te eisen, Zeeman werd allereerst weer geïntroduceerd met het zoveelste filmpje van 2 jaar geleden op zijn camping stoeltje langs het parcours van de laatste tijdrit in de Tour, mocht daarna één zin uitspreken, en toen nam Roxanne de regie over, en daarnaast bleek ze ook een mening te moeten ventileren over stikstof, sexistische corpsballen en oorlogsverslaggeving. Merijn kon zonder enige verdiende eer weer afdruipen. Vandaag kon je merken dat we naar vrouwen wielrennen keken, want de “ jeetjes Danny “ vlogen door de ether.
ton duk 26 juli 2022 21:24
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vandaag kon je merken dat we naar
> vrouwen wielrennen keken, want de “ jeetjes
> Danny “ vlogen door de ether.

Ok, maar deze was wel leuk:
Danny:wisten we maar hoe ver de achtervolgers achter liggen?
Roxanne :18 sec, Danny, dat staat boven in beeld
Gr
Horsie is back 26 juli 2022 21:45
Roxanne werd al bezongen door een politieman. Roxane is inderdaad wel vol van haarzelf, een soort Messias-complex. Daardoor kan ze dwingend overkomen, dat snel in wellicht onbedoelde arrogantie ontaardt. Hoe ze persoonlijk is, weet ik niet. Don't judge a book from the cover, al is dat bij sommige vrouwen een hell of a job. Het probleem van urenlange wielerverslaggeving blijft toch het verhoogde aandeel van babbelen: Watching the River flow.
Cecchini 26 juli 2022 22:46
RTL met Renze wisten Jonas, Merijn en Plugge wel het juiste podium te geven vanavond. Renze had zich vooraf duidelijk ingelezen wist zelfs nog een anekdote van een aantal jaren geleden in nota bene de Ruta del Sol op te rakelen, en wist sowieso in ieder geval van hoed en de rand, daar waar Jort Kelder en Welmoed maar wat zaten te stamelen. Jammer wel weer dat filmpje van Zeeman op zijn camping stoeltje, maar het is Renze vergeven.

En dan mocht Anneke van Giersbergen ook nog afsluiten met haar versie van Running Up That Hill. Als ik het nog niet wist, maar nu is het zeker ik ben verliefd op Anneke.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2022 10:05 door Cecchini.
De zwarte trui 27 juli 2022 00:12
Ik zet jou ook wel eens uit paardje the finger smiley
Noot 27 juli 2022 09:37
Mooi! Ik werd de afgelopen jaren heel erg kriegelig van die Zeeman.

Hup Roxanne!
Sub Culture 27 juli 2022 10:08
Denk dat ze hem vooral gaan uitspelen in het eendagswerk, er zijn nog veel najaarskoersen waarin hij op die manier veel punten kan pakken.

Hij stelt zelfs zijn deelname voor het WK bij de U23 in vraag.
Alhoewel we daar met Nys, Uijtdebroeks, Segaert en Van Eetvelt allicht nog klasbakken genoeg aan de start hebben.
ton duk 27 juli 2022 10:18
Cecchini Schreef:
-----------------------------------------------------
>
> En dan mocht Anneke van Giersbergen ook nog
> afsluiten met haar versie van Running Up That
> Hill. Als ik het nog niet wist, maar nu is het
> zeker ik ben verliefd op Anneke.


Ik was ruim eerder. The Gathering in de jaren 90
Ja,ze kan zingen!!!
Gr
Clavan 27 juli 2022 10:31
Vandaag de ' Strade Bianche' rit in de Tour de France Femmes. Heuvels en gravelwegen. Wellicht ga ik ook even voor de tv zitten. Heb toch vakantie en de koffers al gepakt




In 1955 was er al een Tour de France féminin. Toen georganiseerd door de organisatie van Parijs-Nice. Winnares was de Britse Mildred Robinson


In 1984 was de 1e Tour de France voor vrouwen georganiseerd door de TdF organisatie. Gewonnen door de Amerikaanse Marianne Martin


Astrid Schop won in 1991 de Tour de la CEE feminin. De wedstrijd werd toen niet meer tegelijkertijd met de mannen verreden


In 1992 en 1993 waren er zelfs 2 ' Tour de Frances voor vrouwen. De Tour de la CEE féminin georganiseerd door de Société du Tour de France en de Tour cycliste féminin in augustus georganiseerd door Pierre Boué, een concurrent van Société du Tour de France. Leontien van Moorsel won beide etappekoersen. HIer in gevecht met eeuwige concurrent Longo


Emma Pooley won in 2009 de, tot dit jaar, laatste Tour de France voor vrouwen. Marianne Vos werd 3e in haar DSB shirt


Vanaf 2014 werd LaCourse georganiseerd door de ASO. Een etappe rondom het parours van de Tour de France voor mannen ( in 2017 waren er 2 etappes). 2018 was het decor van de mooie strijd op Le Grand Bormand tussen v/d Breggen en v Vleuten
Meneer 60% 27 juli 2022 10:35
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------

> Fietsen de sterkste dames sterker dan een zwakke
> pelotonvulling bij de heren? Kan een Annemiek van
> Vleuten op tijd binnenkomen bij een touretappe van
> de mannen? Wat zijn de harde cijfers?

Eigenlijk een totaal onbelangrijke vraag. Vrouwen zijn in elke fysieke sport minder goed dan mannen. Afhankelijk van de sport scheelt dat soms wat meer of wat minder. Daar kunnen ze niets aan doen, dat is puur genetisch. Toch wordt het vaak als argument gebruikt door onzekere mannen (ik doel niet op jou) om vrouwensport af te kraken. Niemand kraakt Usians Bolts 100-meter-record af door op te merken dat er allerlei diersoorten zijn die hem geen schijn van kans zouden geven, terwijl dat min of meer hetzelfde zou zijn.

In het tourpeloton bij de mannen, crème de la crème van het wielrennen, allemaal talentvolle fullprofs die al van jongs af aan voor de sport leven, zit er natuurlijk niemand die over de gehele linie minder goed is dan een vrouw. Ja, Van Vleuten kan in een lange klim waarschijnlijk wel winnen van een zware sprinter in de Tour. En Wiebes sprint een klein Zuid-Europees klimmertje van 50 kilo er wel uit, gok ik. Ellen van Dijk bleef op het NK tijdrijden het merendeel van de elites-zonder-contract voor. Dat is al waanzinnig, als je ziet waar de sport vandaan komt. Maar laten we verder vooral vrouwen met vrouwen en mannen met mannen vergelijken. De charme van sport zit voor mij in de strijd, het mentale aspect, de tactiek, het afzien, het drama... Dat blijft allemaal hetzelfde als het drie km/u minder hard gaat. Het peloton moet in de breedte nog wat sterker gaan worden, maar dat gaat de komende decennia stap voor stap wel gebeuren.

En, ja, de afstanden moeten gelijk worden getrokken. Ik kan mijn dochter niet uitleggen waarom vrouwen minder ver hoeven te fietsen.
Clavan 27 juli 2022 11:28
Vandaag start ook de Tour Alcase. Een 2.2 race. DSM Development start o.a. met Joost Brinkman en Joris Reinderink. JumboVisma o.a. met Jesse Kramer en Colby Simmons (de broer van..)
ton duk 27 juli 2022 11:44
En er was vandaag de 1e etappe Quing Hai Lake
Enkel nog Chinezen aan de start in deze 2.2
Ooit won Tjalinggi deze Ronde in 2006..bleek Kenny daarwel beklimmingen aan te kunnen van 40 kilometer op 3500 meter hoogte en fietste A Timmer zich in het Skilvizier. Timmer die nu dan weer de ploegleider is van Lorena Wiebes /DSM
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2022 11:45 door ton duk.
Horsie is back 27 juli 2022 12:36
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Frederik D. Schreef:

> Wat zijn de harde cijfers?

> Ja, Van Vleuten kan in een lange klim waarschijnlijk wel winnen van een zware sprinter in de Tour.

> Wiebes sprint een klein Zuid-Europees klimmertje van 50 kilo er wel uit, gok ik.

Nu moet ik toch echt ingrijpen.

Dadelijk ga je nog beweren, dat Van Vleuten waarschijnlijk wel zal winnen van Magnus Bäckstedt, U weet wel de vader, die door zijn jongste dochter Zoë alle hoeken van de wielerkamer krijgt te zien. In 2019 trapte Annemiek van Vleuten over 24:50 op een 8,2 km klim met een stijgignspercentage van 7,19%, 5,2w/kg. Je denkt toch niet, dat het hele peloton dit trapt. Voor geïnteresseerden: op chronoswatts kun je een uitgebreide analyse vinden van Annemiek van Vleuten en ja, ook, onze voormalige koningin, die model reed bij misschien wel de meest iconische foto van het huidige wielrennen. Ik aarzel om haar naam te noemen, n'est-ce pas boswachter? Goed dan, Anna van der Breggen.

Apropos sprinten.
Op de baan sprinten ook niet alle mannen sneller dan de snelste vrouw.

Op de 100m sprint atletiek sneuvelen ook hele stammen mannen als ze het op zouden moeten nemen met SAF, de Nellie Cooman van Jamaica.

Disclaimer: En dan hebben we nog niet gehad over de renster met de naam, die erg op Zoë lijkt.
Clavan 27 juli 2022 12:37
Op de erelijst (top 3) zie ook trouwens behoorlijk wat (vermeende) zondaars staan. En het treurige verhaal van Ryan Cox. Die overleed na complicaties van een spatader-operatie in 2007 toen hij voor Barloworld reed. Geraint Thomas o.a. werd daar z'n ploeggenoot toen deze overkwam van Saunier Duval drinking smiley
Horsie is back 27 juli 2022 12:44
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zet jou ook wel eens uit paardje the finger smiley

U had zeker wel begrepen, dat dit ondoorgrondelijke paardje met kul wilde verwijzen naar CUL, Cecilie Luttrup Ludwig.
Ik had toch niks teveel gezegd met mijn aankondiging, dat het interview nakende was.

En U weet het: Don't step on my blue suede shoes. cool smiley
ton duk 27 juli 2022 13:06
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op de erelijst (top 3) zie ook trouwens behoorlijk
> wat (vermeende) zondaars staan.

Ja, hoe zou het met de stand vh Iraanse wielrennen zijn?
Gr
lodjan 27 juli 2022 13:45
MVDP wint de eerste twee natourcriteriums terwijl hij in de Tour (hoegenaamd) niks presteerde. Zou hij door alle combines/afspraken heen rijden en gewoon overal willen winnen waar hij start?
Frederik D. 27 juli 2022 14:58
Het volk wil MvdP en dus krijgt het MvdP. Pretwielrennen als onderdeel van de weinig verheffende plebspretcultuur. Gelukkig zijn de dames in hun TdF veel serieuzer bezig. Hups, buitenlandse dames. smiling smiley
De zwarte trui 27 juli 2022 16:13
UAE wil echt niet winnen. Ploegleider rijdt Mavi van de fiets af. SD Worx vind de etappe belangrijker dan AK. Met Longo en Van Vleuten op achterstand gaan ze lekker wachten. Ja leg mij het maar uit! (Ducrot)
Slimmerd 27 juli 2022 16:25
Reusser krijgt een etappe redelijk cadeau, rijdt natuurlijk wel meer dan prima, maar gedragingen in de groep achtervolgers erg apart
De zwarte trui 27 juli 2022 16:38
Simon Dzjeets blijft lekker rondvliegen in Spanje. In kopgroepje op 50 km van de meet in Castilla y Leon.
Slimmerd 27 juli 2022 16:42
Girmay in Wallonië op de kasseien gestuiterd en uit koers
De zwarte trui 27 juli 2022 16:43
Hehe Boom mag het uitleggen in de studio en moet hele zinnen inslikken.
De zwarte trui 27 juli 2022 16:55
De Lie nu hard op de grond...
Meneer 60% 27 juli 2022 17:16
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meneer 60% Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Frederik D. Schreef:
>
> > Wat zijn de harde cijfers?
>
> > Ja, Van Vleuten kan in een lange klim
> waarschijnlijk wel winnen van een zware sprinter
> in de Tour.
>
> > Wiebes sprint een klein Zuid-Europees klimmertje
> van 50 kilo er wel uit, gok ik.
>
> Nu moet ik toch echt ingrijpen.
>
> Dadelijk ga je nog beweren, dat Van Vleuten
> waarschijnlijk wel zal winnen van Magnus
> Bäckstedt, U weet wel de vader, die door zijn
> jongste dochter Zoë alle hoeken van de
> wielerkamer krijgt te zien. In 2019 trapte
> Annemiek van Vleuten over 24:50 op een 8,2 km klim
> met een stijgignspercentage van 7,19%, 5,2w/kg. Je
> denkt toch niet, dat het hele peloton dit trapt.
> Voor geïnteresseerden: op chronoswatts kun je een
> uitgebreide analyse vinden van Annemiek van
> Vleuten en ja, ook, onze voormalige koningin, die
> model reed bij misschien wel de meest iconische
> foto van het huidige wielrennen. Ik aarzel om haar
> naam te noemen, n'est-ce pas boswachter? Goed dan,
> Anna van der Breggen.

Je post is weer lekker onnavolgbaar. Je begint met 'nu moet ik ingrijpen' en bent het daarna (als ik de kluwen wol goed heb ontward, tenminste) met mij eens. Van Vleuten wint het van een zware sprinter. Dat zeg ik toch. Dat woordje 'waarschijnlijk' zit hem in de huidige fysieke gesteldheid van Annemieke en de vraag welke zware sprinter je kiest (WvA is ook sprinter, volgens sommigen). Wat een gestopte renner van 47 ermee te maken heeft is mij niet duidelijk.

En nee, natuurlijk winnen niet alle mannen van Shally Ann met haar gekleurde haren. Ik ook niet. Op het WK atletiek ook niet, want daar mogen de 100 meter veel exoten meedoen. Let wel: op de wereldranglijst allertijden (https://www.worldathletics.org/records/all-time-toplists/sprints/100-metres/outdoor/men/senior?page=1) zou SAF met haar PR van 10,60 nog niet in de top 9000 voorkomen. 9000 unieke lopers, dan, hè, niet 9000 races.

Dat klinkt misschien alsof ik vrouwensporters naar beneden wil halen, maar het tegendeel is waar. Mijn punt: vergelijkingen tussen mannen en vrouwen gaan in elke fysieke sport mank. Puur door genetische aanleg. Die vergelijkingen mogen dus ook nooit een reden zijn om de prestaties van vrouwen te bagatelliseren. In geen enkele sport.

Ik geniet elke dag van de vrouwentour. Mooie strijd, zelfs in relatief vlakke etappes. Allemaal verschillende winnaars. Spektakel. Helemaal niets mis mee. Hup vrouwen!
Meneer 60% 27 juli 2022 17:18
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het volk wil MvdP en dus krijgt het MvdP.
> Pretwielrennen als onderdeel van de weinig
> verheffende plebspretcultuur. Gelukkig zijn de
> dames in hun TdF veel serieuzer bezig. Hups,
> buitenlandse dames. smiling smiley

Criteriums die zijn afgesproken zijn toch al zo oud als het wielrennen zelf? Heeft toch niets met de plebscultuur te maken, of was die cultuur er 50 en meer jaar geleden ook al?
De zwarte trui 27 juli 2022 17:19
Nibali probeert het nu voor Astana, puntjes en trainen. VSL helpt een handje mee. Nog 20 km
De zwarte trui 27 juli 2022 17:49
Jantje wint! Een ploegmaat verijdelde bijna nog zijn demarage maar hij haalt het net!

In Leon wint BEX voor ISN en MOV en EUS maar de Spanjaarden hebben er nog geen namen op weten te plakken...
De zwarte trui 27 juli 2022 17:51
Nizzolo schijnt te winnen grinning smiley (beeld / stream houdt niet echt over)...

voor Dion Smith (weer 2e, maar op beeld stak hij toch zijn armen omhoog?) en Ivan Garcia. En het was De Kleijn in het oranje op 4.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2022 17:58 door De zwarte trui.
Slimmerd 27 juli 2022 17:51
ISN wint toch met Nizzolo?

Bakelants en Nizzolo op één dag, oude mannen verleren het nog niet
ton duk 27 juli 2022 18:35
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> . SD Worx vind de etappe
> belangrijker dan AK.


Tja, Majerus ver weg, Blaak heel matig, Kopecky matig en Reusser voorop... Wie vd 2 anderen moet rijden. Dat beslist men waarschijnlijk op de laatste kilometer van deze Tour
Gr
Clavan 27 juli 2022 18:39
Movistar en Israel sprokkelen overal punten. De Lie uit koers. Lotto Soudal kan wel inpakken.
Sjorsoll 27 juli 2022 18:42
Dat wil hij zeker. Zo isj zijn natour.
Horsie is back 27 juli 2022 19:58
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> > Meneer 60% Schreef:
> --------------------------------------------------
> > -----
> > > Frederik D. Schreef:
> >
> > > Wat zijn de harde cijfers?
> >
> > > Ja, Van Vleuten kan in een lange klim waarschijnlijk wel winnen van een zware sprinter in de Tour.
> >
> > > Wiebes sprint een klein Zuid-Europees klimmertje van 50 kilo er wel uit, gok ik.
> >
> > Nu moet ik toch echt ingrijpen.
> >
> > Dadelijk ga je nog beweren, dat Van Vleuten waarschijnlijk wel zal winnen van Magnus Bäckstedt, U weet wel de vader, die door zijn jongste dochter Zoë alle hoeken van de wielerkamer krijgt te zien. In 2019 trapte Annemiek van Vleuten over 24:50 op een 8,2 km klim met een stijgignspercentage van 7,19%, 5,2w/kg.
> Je denkt toch niet, dat het hele peloton dit trapt.

>
> Je post is weer lekker onnavolgbaar. Je begint met 'nu moet ik ingrijpen' en bent het daarna (als ik de kluwen wol goed heb ontward, tenminste) met mij eens. Van Vleuten wint het van een zware sprinter. Dat zeg ik toch.

Tegen zulke belerende dommigheid kan ik niet op.

Dat woordje 'waarschijnlijk' zit hem in de huidige fysieke gesteldheid van Annemieke en de vraag welke zware sprinter je kiest (WvA is ook sprinter, volgens sommigen). Wat een gestopte renner van 47 ermee te maken heeft is mij niet duidelijk.

Miischien omdat Magnus bijna honderd kilogram woog en dus wel heel gemakkelijk in de vergelijking paste?

> En nee, natuurlijk winnen niet alle mannen van Shally Ann met haar gekleurde haren. Ik ook niet. Op het WK atletiek ook niet, want daar mogen de
> 100 meter veel exoten meedoen. Let wel: op de wereldranglijst allertijden (https://www.worldathletics.org/records/all-time-t oplists/sprints/100 metres/outdoor/men/senior?page =1) zou SAF met haar PR van 10,60 nog niet in de top 9000 voorkomen.
9000 unieke lopers, dan, hè, niet 9000 races. Ik ben geen statisticus meer, maar verdiende 50 jaar geleden voor een artikel in een buitenlands tijdschrift 70 DM.

9000 en hoeveel dus niet......................................................................................................? En in Nederland? Laten we zeggen, 25, dit jaar.

Ach, ja genetische achterstand, hè. Ze kunnen er ook niks aan doen, zo zijn ze geboren.
Je schrijft alsof je het over gehandicapten hebt. Tot hun achtste konden ze nog gelijke tred houden met de jongens, maar toen ging het "mis".
Sub Culture 27 juli 2022 20:15
Lotto Soudal U23 wint de openings TTT in de Tour d'Alsace.
Logische overwinning gezien de aanwezigheid van tijdritmonster Segaert.
betuweracer 27 juli 2022 20:32
Oei, schromelijke onderschatting van Ramsus Debruyne en Gianluca Pollefliet.
Maradona 27 juli 2022 20:58
Die ploegmaat was Loïc Vliegen tweede in het AK, die nog een ultieme uitval wilde proberen om zodoende nog het AK te winnen voor Stannard.
Maar hij zag gelukkig op tijd dat Bakelants iets eerder was aangegaan aan de andere kant van de weg met niemand in zijn wil in tegenstelling tot hijzelf dus hield zij zich op zeer professionele wijze op tijd in waardoor Bakelants de etappe net kon winnen.
ton duk 27 juli 2022 22:38
Hoewel vakantietijd, toch opmerkelijk hoe druk het aan de kant is bij de TdF Femmes. Met zelfs aanmoedigingen op de weg voor diverse rensters
Gr
Clavan 28 juli 2022 08:43
De teams van 6 waren verdeeld in 2 teams van 3. Dus LottoSoudal 1 won en LottoSoudal 2 werd 17e op 10 seconden.

Overigens had FDJ Development 1 dezelfde tijd als LottoSoudal 1. Het valt mij op dat FDJ behoorlijk goed scout bij de junioren. Niet alleen Fransen maar ook een roedel goede Britten.

De Nederlanders stelden toch wat teleur.

Morgen (vrijdag) finishen ze trouwens op La Planche des Belles Filles.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2022 08:59 door Clavan.
Tjappie2 28 juli 2022 10:44
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je schrijft alsof je het over gehandicapten hebt.

Want daar mag je wel "zo" over schrijven volgens @horsie?

Volgens mij zegt 60% weinig verkeerd.
.
Clavan 28 juli 2022 11:02
Ondertussen in Portugal:

"UCI trekt licentie van het W52-FC Porto-team in

De Portugese wielerfederatie bevestigt dat ze vandaag door de Internationale Wielerunie (UCI) op de hoogte is gebracht dat deze entiteit heeft besloten de sportlicentie van de continentale ploeg W52-FC Porto in te trekken, naar aanleiding van de informatie die de UCI heeft ontvangen over het proces dat plaatsvindt van de antidopingautoriteit van Portugal.

De beslissing wordt onmiddellijk van kracht, dus het team mag niet meer deelnemen"

https://fpciclismo.pt/noticia/uci-retira-licenca-a-equipa-w52-fc-porto
Eindhovuh 28 juli 2022 11:20
Mee eens, erg sensitief allemaal.
Eindhovuh 28 juli 2022 12:52
die Zeeman gaat ook in zichzelf geloven he. Hij heeft Ten Hag geraadpleegd en samen hebben ze dit masterplan bedacht. Hilarisch. Niemand had dit verder kunnen bedenken natuurlijk.

[wielerrevue.nl]
ton duk 28 juli 2022 15:25
Junior Max van der Meulen naar DSM
Gr
Cecchini 28 juli 2022 16:14
Nee die Zeeman kan er ook helemaal niets van. Belachelijk dat ie ook maar iets van de eer naar zich toetrekt, omhooggevallen filosoof dat ie is.
ton duk 28 juli 2022 16:26
En dat is nr 2 voor Wiebes
Balsamo en VOS 2 en 3
Gr
Meneer 60% 28 juli 2022 16:47
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> die Zeeman gaat ook in zichzelf geloven he. Hij
> heeft Ten Hag geraadpleegd en samen hebben ze dit
> masterplan bedacht. Hilarisch. Niemand had dit
> verder kunnen bedenken natuurlijk.
>
> [wielerrevue.nl]
> n-onthult-geheime-wapen-van-jumbo-visma-erik-ten-h
> ag/

Ik had hetzelfde gevoel. Prima tactiek, maar niet heel out-of-the-box en geniaal enzo. We hadden het allemaal kunnen bedenken. Daar was ook geen sterkte-zwakte analyse van Pogacar voor nodig. Als pakweg Bardet de grote concurrent was, had je hetzelfde moeten doen. Vooral gewoon goed uitgevoerd doordat de renners de benen ervoor hadden. Moet je niet ingewikkeld over gaan doen.
Meneer 60% 28 juli 2022 16:49
Prachtige sprint van Wiebes. Met voorsprong de beste hierin. Niet alleen qua pure snelheid, maar ze weet zich ook goed te plaatsen.

Top 8 bestaat trouwens alleen uit Nederlandsen en Italiaansen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2022 16:51 door Meneer 60%.
Cyclad58 28 juli 2022 17:11
Mooi, met Menno Huising de beste junior van Nederland. Op bergachtig terrein zelfs junioren wereldtop momenteel.
Cyclad58 28 juli 2022 17:12
Wat een magnifieke sprint van Wiebes. Geen discussie wie er bij de vrouwen de snelste sprintster is, wat een overmacht. Lorena Vliegles.
Apart momentje van Longo Borghini, die braaf achter de afleidingsmotor aanvloog.
Sub Culture 28 juli 2022 17:50
Qua cultnamen komen er bij de junioren enkele toppers aan: Duarte Marivoet en Vlad Van Mechelen.
De zwarte trui 28 juli 2022 19:17
Simon Dzjeets! pakt de dubbel in Leon. Schrijf hem maar op voor zaterdag.
Horsie is back 28 juli 2022 23:14
Een magnifieke sprint inderdaad van Lorena Wiebes. Dus de Fin keek voor ons even naar haar powerfile. Over 15 seconden 17,25w/kg gemiddeld. Mathieu van der Poel scoort niet zoveel beter. Just saying. Nogal wiedus zou Horsie orakelen.
Eindhovuh 29 juli 2022 10:31
Haha ja dat zeg ik precies ja!
Eindhovuh 29 juli 2022 10:35
Maar de allermooist cultnaam blijft Cian Uijtdebroeks. Wordt ook nog eens heel goede renner.
Eindhovuh 29 juli 2022 10:36
Het continu vergelijken met mannen wordt ietwat pathetisch Horsie. Niet zo nodig.
ton duk 29 juli 2022 10:39
Ha of oh jee: Ik hoorde M de Vries hetzelfde verkondigen
Ze heeft er wel kijk op
Wel leuk, dat steuken richting SD Works
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2022 10:40 door ton duk.
Clavan 29 juli 2022 10:58
"Human Powered Health has called the disqualification of Barbara Malcotti from the Tour de France Femmes avec Zwift a “crazy” decision.

Malcotti was eliminated from the race on stage 5 for receiving mechanical assistance from her team after peeling off to the side of the road from the front of the bunch with just over 60 kilometers to go.

Rule 2.3.030 of the UCI’s regulations states that: “Whatever the position of a rider in the race, he may receive such assistance and mechanical check (brakes for example) only to the rear of his bunch and when stationary.”

After picking up a new bike from her team and returning to the back of the peloton, Malcotti was quickly told to pull out of the race by the commissaires."

Nooit geweten dat dit niet mocht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2022 13:06 door Clavan.
Horsie is back 29 juli 2022 11:57
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het continu vergelijken met mannen wordt ietwat pathetisch Horsie. Niet zo nodig.

Dit was nog als nabrander van de recente discussie. Het begrip "continu" heeft bij jou kennelijk een kort lontje.
En waarom mag er niet geschreven worden, dat de beste vrouwelijke topsporters hun "mannetje" staan?
Cecchini 29 juli 2022 12:52
Ook al mogen we de mannen niet met vrouwen vergelijken maar moeten we Wiebes zien als een type Jakobsen of Philipsen en kan ze iets meer dan sprinten op een biljartvlak parcours en kan ze alleen wereldkampioen worden in de Arabische woestijn?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2022 12:53 door Cecchini.
ton duk 29 juli 2022 13:10
Horsie is back 29 juli 2022 13:13
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook al mogen we de mannen niet met vrouwen vergelijken maar moeten we Wiebes zien als een type Jakobsen of Philipsen en kan ze iets meer dan sprinten op een > biljartvlak parcours en kan ze alleen wereldkampioen worden in de Arabische woestijn?

Meer een pur-sang sprintster, dus gebaat bij hogere snelheden, geen Senkrechtstarter. Marianne Vos is als (accelerator) sprintster all-rounder, maar gisteren zag je hoe kansloos ze was bij die hoge snelheden (piek 65 km/h). Apropos, Cecchini, wanneer wordt het WK in Qatar gehouden? grinning smiley
Bij temperaturen boven de 40 graden Celsius ga je alleen maar steeds sneller sprinten, alhoewel het vermogen (ideaal gemiddekd bij 10 tot 25 gr Celsius) bij die temperatuur allang aan de afdaling bezig is, maar voor korte tijd zal dat geen probleem opleveren. Net zo min als op grote hoogte.

Disclaimer: Usain Bolt werd toch ook wereldberoemd en wat kon die meer dan harder lopen op plekken waar anderen dat minder afging.
We vergeten wel eens, dat de besten op cruciale momenten alleen maar minder slecht zijn dan anderen.
De zwarte trui 29 juli 2022 15:34
Is recent (?) aangepast, om te voorkomen dat de mecaniciens hun vingers verliezen en om te voorkomen dat iedereen na een val last heeft van een aanlopende rem, die dan door de mecanicien wordt bijgesteld terwijl de ploegleidert ff optrekt naar 100+ en zo de renner terug het peloton in gooit.
Cecchini 29 juli 2022 15:52
Ik zie weer voor de zoveelste keer vrouwen vallen, nu weer Wiebes. “ ik denk dat het geen stuurfout is Danny , wat denk jij Danny ?”. Nou Cecchini denkt dat het geen toeval meer is Roxanne. Er is nog veel te leren, wat een drama deze week.
Clavan 29 juli 2022 16:00
Ja dat snap ik. Maar je mag dus niet, zeg maar 5 meter, voor het peloton uitrijden. Stoppen. En dan de reparatie doen. Dit mag alleen achter het peloton.
ton duk 29 juli 2022 16:04
Ja, eerste dagen TdF mannen zien we nooit (massale) valpartijen.. en egt nooit in afdalingen (hoogstens Pogacar)
Gr
De zwarte trui 29 juli 2022 16:12
Ah zo. Ja, zouden ze daar in de grind etappe ook opgelet hebben? Of tijdens PR als er mensen met wielen langs de kant staan? Recent in de Tour nog, toch dat Senechal uit zijn groepje direct naar rechts dook om een nieuw wiel te steken. Dat zou dan ook niet mogen.
De zwarte trui 29 juli 2022 16:20
Vos mooi gegangmaakt door van Dijk
De zwarte trui 29 juli 2022 16:23
Danny vond dat Balsamo het goed deed, de divebomb in een van de bochten... tja had ook een flinke klapper kunnen worden.

Van Dijk had natuurlijk moet stoppen met tempo rijden en Vos in de wind zetten. Als Longo en Balsamo dan met die snelheid van achter komen kan Balsamo nog winnen zonder goede benen.
Cecchini 29 juli 2022 16:27
“. oei het gaat wel hard Danny. “
ton duk 29 juli 2022 16:41
En dan VOS weer subliem!!
Op naar de vVleuten show..
Gr
Cecchini 29 juli 2022 17:12
Vos is de grootste Nederlandse wielrenster aller tijden. Op alle terreinen (weg, baan, veld) vele jaren onklopbaar. Fantastische stijl, stuurvast, ik kan me geen bijzondere valpartij van haar herinneren, een voorbeeld voor iedereen, frontvrouw voor het vrouwen wielrennen, bescheiden. Cecchini is al een leven lang fan van d’r. Ze ontroert me en wat staat haar die gele trui ook goed zeg.
Meneer 60% 29 juli 2022 17:45
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vos is de grootste Nederlandse wielrenster aller
> tijden. Op alle terreinen (weg, baan, veld) vele
> jaren onklopbaar. Fantastische stijl, stuurvast,
> ik kan me geen bijzondere valpartij van haar
> herinneren, een voorbeeld voor iedereen,
> frontvrouw voor het vrouwen wielrennen,
> bescheiden. Cecchini is al een leven lang fan van
> d’r. Ze ontroert me en wat staat haar die gele
> trui ook goed zeg.

Vos werd op de Belgische TV al the GOAT genoemd tijdens etappe 2. Wereldwijd de grootste dus. Wat mij betreft volkomen terecht. Je noemt de argumenten al: haar prestaties, de veelzijdigheid qua disciplines, de duur van haar carrière, haar karakter en haar inzet voor het vrouwenwielrennen. Zonder haar was deze Tour er nu nog niet geweest. Reclame voor het wielrennen en voor sport in het algemeen.
ton duk 29 juli 2022 18:10
Meneer 60% Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Vos werd op de Belgische TV al the GOAT genoemd
> tijdens etappe 2.


Wat dan weer vorig jaar getwitterd is door Cavendish over VOS
Gr
predator 29 juli 2022 18:53
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vos is de grootste Nederlandse wielrenster aller
> tijden. Op alle terreinen (weg, baan, veld) vele
> jaren onklopbaar. Fantastische stijl, stuurvast,
> ik kan me geen bijzondere valpartij van haar
> herinneren, een voorbeeld voor iedereen,
> frontvrouw voor het vrouwen wielrennen,
> bescheiden. Cecchini is al een leven lang fan van
> d’r. Ze ontroert me en wat staat haar die gele
> trui ook goed zeg.

Helemaal eens. En zeer sportief altijd.
Frederik D. 29 juli 2022 19:05
Maar kan ze deze Tour winnen? Niet om het één of ander maar volgens mij gaat deze Tour niet om de individuele etappes maar om het eindklassement. Of is het eindklassement niet van belang? Ik vraag maar.
ton duk 29 juli 2022 19:19
Nee, ze kan deze Tour niet winnen. 2 etappes, 6 dagen geel en uiteindelijk het groen
Gr
Horsie is back 29 juli 2022 19:57
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar kan ze deze Tour winnen? Niet om het één of
> ander maar volgens mij gaat deze Tour niet om de
> individuele etappes maar om het eindklassement. Of
> is het eindklassement niet van belang? Ik vraag
> maar.

Wo ist der Bahnhof, do ist der Bahnhof. cool smiley
Horsie is back 29 juli 2022 20:02
Als het goed is op het Megaland terrein (Landgraafsmeer) vandaag iemand gestart om de TDF (3500 km) in 5 dagen af te leggen.
Is er een prikker, die ons ter plaatse op de hoogte kan houden. Slimmerd misschien? grinning smiley

Christoph Strasseer deed 1026 km in één dag en dat zonder Hans Kazan.
250/266/260/255/237/220/206/209/197/198/207/206/197/192/190/204/213/205/202/201/194/190/219/222. Dat de powermeter dat heeft volgehouden!

Maarten ter Weijden is na één dag (540 km) gestopt, want zijn bibs hield het niet langer vol. Je verwacht het niet, hé.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/07/2022 13:49 door Horsie is back.
ton duk 30 juli 2022 15:12
vVleuten en Vollering beginnen er al aan op de Petit Ballon. We wachten op de livebeelden
Gr
predator 30 juli 2022 16:04
v Vleuten nu al een klasse apart.
ton duk 30 juli 2022 16:42
2 minuten op Vollering bij begin de Grand Ballon
De rest op 6 minuten

Gr
Eindhovuh 30 juli 2022 18:04
Fantastische prestaties. Met afstand de beste.
Peloton lijkt beetje op de jaren 60/70 qua niveau verschil.
Cecchini 30 juli 2022 18:17
Roxanne voelde zich beschaamd over het krachtsverschil in deze Tour des Femmes
Slimmerd 30 juli 2022 18:47
Terecht!

Het is best pijnlijk zo, hoe mooi zo een Tour de Femmes ook is, de uitslag doet vermoeden dat er niemand buiten Van Vleuten aan wielrennen in de complete vorm (elk aspect naast een beetje sprinten) doet
De zwarte trui 30 juli 2022 18:52
Cavalli en Mavi hadden nog wat tegenstand kunnen bieden normaal gesproken. Jaartje te vroeg die Tour.
Horsie is back 30 juli 2022 19:09
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Fantastische prestaties. Met afstand de beste.


> Peloton lijkt beetje op de jaren 60/70 qua niveau verschil.

Ik zou maar dichter bij huis blijven. In San Sebastian kwamen er bij de mannen maar 60 binnen. hot smiley
Horsie is back 30 juli 2022 19:25
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roxanne voelde zich beschaamd over het krachtsverschil in deze Tour des Femmes

Als twee kranten veel aandacht besteden aan dit item zal dit wel grond hebben. Natuurlijk. Ontwikkeling. Profs en amateurs naast elkaar.

Anderzijds is het natuurlijk wel zo, dat in zulke bergetappe's het zogenaamde drageffect vaak minimaal is en het bijna louter en alleen aankomt op de atletische prestatie. Logisch, dat dan de verschillen per definitie groter worden. Ik heb het vaker geschreven, Opoe Horsie rijdt rustig mee in een denderend peloton dat 54 km/h voortraast.

Des te zwaarder het wordt, des te succesvoller wordt Annemiek van Vleuten. Ze traint ook ontieglijk hard en veel. In deze lijkt ze wel op de Zweedse van der Poel met zijn 30 seconden rondjes. In 2018 werd ze wel vakkundig afgedroogd door wie ook al weer.
Meneer 60% 30 juli 2022 20:21
Makkelijk scoren weer, de mensen die op de grote verschillen wijzen. Als de favorieten bij de mannen in een bergetappe vroeg aangaan, loopt het ook hard op.

Redelijk recent zelfs nog...

[cqranking.com]
Horsie is back 30 juli 2022 21:50
Elle fait une Landis? Een ander houdt het bij de analyses. gemiddeld wattage van rond de 4,8w/kg voor ongeveer 100 minuten klimwerk. It's been a hard day's work!
Horsie is back 31 juli 2022 15:45
Rupsje-nooit-genoeg (alhoewel dat vroeger ook wel eens oneerbiedig gezegd werd over Vos) van deze TDFF zegt niet alles te willen oppeuzelen. Maar als je daarvoor een sur-place uit de negentige jaren voor nodig hebt wordt het wel koddig. Roxane ziet L&L vandaag wel aanvallen. Ludwig gisteren wel sneller de laatste berg op dan van Vleuten. Een klein lichtpuntje voor de concurrentie.
De zwarte trui 31 juli 2022 15:54
Haha Mavi Garcia in de kopgroep schudt meewarig haar hoofd bij het passeren van een supporter die de wereld zijn blote kont toont. Jullie wilden een Tour, dan krijg je een Tour! Iemand een Borat slip?
De zwarte trui 31 juli 2022 16:04
Geen respect voor de gele trui. Na pech in de afdeling rijdt Miek nu in de achtervolging. Peloton geeft gas.
Sjorsoll 31 juli 2022 16:06
Stelletje bitches. Respectloos.
ton duk 31 juli 2022 16:17
Vooral triest van SD Works/vBreggen
VVleuten sprint niet mee voor bergpunten en laat die trui aan Vollering...
Gr
ton duk 31 juli 2022 16:22
VVleuten wisselt vandaag net zo vaak van fietsen (4x)dan mijn vrouw van tassen
Gr
predator 31 juli 2022 16:25
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> VVleuten wisselt vandaag net zo vaak van fietsen
> (4x)dan mijn vrouw van tassen
> Gr

Maar dit is geen reclame voor de fietsen...
ton duk 31 juli 2022 17:53
Movistar wint de Tour
Gr
Cecchini 31 juli 2022 17:59
Het zit er weer op Danny
Sub Culture 31 juli 2022 18:10
Ik geef toe, ik heb vandaag voor het eerst wat TDF voor vrouwen gekeken, in de hoop wat dames stapvoets te zien hossen op het einde.

Niks in die mate gezien, wel een motor zien kantelen dus mijn dag toch ietwat goed.
Horsie is back 31 juli 2022 18:30
Volgens Strava zijn er op de Petit Ballon 5671 van 5677 mannen door Annemiek van Vleuten en Demi Vollering gekneveld. Wie gaat ze bevrijden?
ton duk 31 juli 2022 18:42
En meer is vandaag de Watersley Junioren Challenge (nieuwe meerdaagse, Cyclad?) waar Max van der Meulen toeslaat in laatste etappe en iedereen op minuten rijdt
Huising best of the rest weer
Gr
Cyclad58 31 juli 2022 18:48
Annemiek van Vleuten steekt er met kop en schouders bovenuit, Demi Vollering bij absentie van Cavalli the best of the rest. Spannend? Nee. Indrukwekkend? Ja.
Cyclad58 31 juli 2022 18:51
Het is de 3e editie, maar de 1e 2 gingen wegens Corona niet door. Dus ja, in die zin "nieuw".
Overigens prima bezette koers, een groot deel van de juniorentop is er. Deze demonstratie van Van der Meulen en Huising zegt toch heel veel over hun niet geringe mogelijkheden.
Horsie is back 31 juli 2022 18:56
De ramptoerist (qua sport dan) had vandaag in Birmingham moeten wezen en niet op de Planche. In zijn totaliteit de crash van deze eeuw op de scratch race voor mannen. En ditmaal reed er niemand over de reling weer de baan op, maar in het publiek. Iedereen heeft het er levend vanaf gebracht.
Clavan 31 juli 2022 18:59
Lee Valley is in Leyton, London.
ton duk 31 juli 2022 18:59
Dank uwes voor de info
Mooie toevoeging dus bij Bladel en Axel

Ja,we gaan op den duur hopelijk veel lol beleven met deze 2
Gr
Wind mee 31 juli 2022 19:04
Voor Horsie is dat waarschijnlijk allemaal orient
Horsie is back 31 juli 2022 20:00
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lee Valley is in Leyton, London.

Ja, natuurlijk, the Commonwealth Games hebben als thuishaven Birmingham. Heb dank, factchecker Clavan. Hoeveel watts ben ik U schuldig?
ton duk 31 juli 2022 20:09
Een DF voor Puck Moonen in de Gouden Pijl te Emmen
Gr
Eindhovuh 31 juli 2022 20:13
Vollering geeft het in ieder geval eerlijk toe dat het bewust was.
Sub Culture 31 juli 2022 21:49
Het startveld is prima, maar niet de hele verzamelde wereldtop was aanwezig.
Hoe kan het ook anders als Duarte Marivoet er niet bij is?

Start Van der Meulen ook met de NL-selectie in Aubel-Thimister-Stavelot volgende week?
Een hoog aangeschreven juniorenkoers met in het verleden Bjerg, Evenepoel, Kelderman, T Dekker op de erelijst.
Sjorsoll 01 augustus 2022 03:03
Ik dacht dat je het over de Finestre-rit in de Giro van 2018 ging hebben smiling smiley Dat was trouwens (door toedoen van Froomey) de meest monsterlijke etappe die ik kan bedenken. Echt een outlier wel.
We moeten wel concluderen dat bij de vrouwen 1 bergrit nodig is om het hele veld compleet uiteen te slaan. Na twee bergetappes staat de nummer 8 op bijna 14 minuten van Van Vleuten. Het niveau is al hoog, maar het niveauverschil is ook nog behoorlijk. Niks mis mee, de winnaar is een fenomeen. Ik las dat Annemiek eind volgend jaar stopt, maar stiekem hoop ik dat ze op de Olympische Spelen rond Parijs in 2024 eindelijk goud op de weg pakt. Die mist, mede door de twee aparte verhalen, toch wel.
Tjappie2 01 augustus 2022 10:34
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vooral triest van SD Works/vBreggen
> VVleuten sprint niet mee voor bergpunten en laat
> die trui aan Vollering...
> Gr


Reken maar dat daar nog het nodige oud zeer zit.
De zwarte trui 01 augustus 2022 10:49
Van Dijk zei bij 'In het wiel' dat ze tegen haar zin een paar have beurten op kop deed. Ze vond het niks, maar deed toch een beetje mee. Moest van de ploegleidert. Ze zei zelf ook dat Trek er totaal geen belang bij had en het dus niet begreep.
De zwarte trui 01 augustus 2022 10:53
Die Canadees doet toch een mooie poging?

Walls schijnt niks (ernstigs) te hebben, maar dat publiek heeft echt mazzel gehad als die er ook allemaal goed vanaf gekomen zijn. Wanneer worden vangnetten verplicht?

Horsie is back 01 augustus 2022 11:43
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Canadees doet toch een mooie poging?

U kent Uw klassiekers.

> Walls schijnt niks (ernstigs) te hebben, maar dat publiek heeft echt mazzel gehad als die er ook allemaal goed vanaf gekomen zijn. Wanneer worden vangnetten verplicht?

Toch ook hier weer dat enorme katapult lanceer effect, zoals bij Nicole Frain een paar dagen geleden. Bij al die verschrikkelijke tuimelingen blijft toch één ding erg belangrijk. Kom niks tegen. In het Alpine skiën (afdaling vooral) zijn ze er op een gegeven moment echt wel overgegaan tot het veel flexibeler maken van die vlaggetjes om het prakoers te markeren.
Horsie is back 01 augustus 2022 12:09
Voordat het Vuelta geweld hiero weer losbarst krijgen we eerst nog op een ijlings in elkaar geschroefd 200m baantje in München tijdens de Europese Spelen het volgende optreden van de Nederlandse musketiers (niet de vrouwelijke van afgelopen week). Op weg naar het WK oktober 2022 na 7 jaar weer op de snelle baan van Saint Quentin-en-Yvelines (hoort U dan ook altijd Johnny Cash?) in de clash met de Aussies, die nu wel rap dichterbij komen. Tijmen van Loon moet Matthijs Büchli doen vergeten.

Baanwacht weet te melden, dat de topsprinters volgens hun coach meer rust moeten hebben (moeie) en daarom voor Jeffrey Hoogland en Harrie Lavreysen geen sprint en keirin, laat staan 1 km met staande start tijdens bovenvernoemde Europese Spelen.
Wot van Aert moeie, Tadej Pogacar moeie, Koen V. definitief moeie, Niek K. moeie, Annemiek moeie, prikbord moeie om dit alles te kunnen volgen of moeie van Horsie. Wie is er nog niet moeie?

Recent interessant onderzoek van hoe snel je van een all-out 18 seconden sprint (doorgaans voor een matchsprint) herstelt.Totaal herstel qua gemiddeld vermogen 12 tot 15 minuten. Dus dergelijke exploits op het vlakke en zeker bergop (afgelopen TDF) hakken er stevig in. Tussendoor kun je natuurlijk van alles, maar dat is dan ook niet meer maximaal. Als iedereen in hetzelfde schuitje zit wordt dit alles echter wel een stuk minder belangrijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2022 20:39 door Horsie is back.
Sjorsoll 05 augustus 2022 02:20
Hoorde het vanwege jouw reactie. Denk niet dat ze daar blij mee zijn bij Trek, en zeker niet de ploegleider van dienst. Maar Van Dijk heeft de nodige status lijkt me, die kan wel wat lijen.

Hey Tjappie, wat is dat oude zeer tussen Van Vleuten en Vd Breggen?
Ik wilde Vollering meteen afschrijven als eventueel toekomstige legend om wat ik zondag zag, maar het commando kwam van Anna?
(Ik ben nog niet volleerd Volger van Vollering en vrouwenkoers).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen