Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dan Bigham WR

Gepost door Brieske 
Brieske 18 augustus 2022 19:10
Verslaat record van Campaerts, netjes hoor.

Groet



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2022 16:07 door Brieske.
Clavan 18 augustus 2022 19:17
Wind mee 18 augustus 2022 19:22
Stom toevallig heb ik net de biografie van Henk Wijngaard uit. De beste man is heel gewoon gebleven ondanks het feit dat hij de oom is van Shania Twain. Zijn favoriete TV ziet hij bij Ongehoord Nederland. Hij stemt PVV want FVD is te ingewikkeld. Henk Wijngaard woont overigens in Emmen.
De zwarte trui 18 augustus 2022 19:36
Cowboy Henk hoort bij je klassiekers!

Brieske is een mafklapper.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2022 16:45 door De zwarte trui.
Slimmerd 18 augustus 2022 19:51
Nog 19 jaar dan wint Henk Poels de Vuelta
Koppizoektwachtwoord 18 augustus 2022 22:56
Logisch, Henk is al zo lang afgezwaaid [youtu.be]
De zwarte trui 19 augustus 2022 10:15
Die is gelukkig met Bertje.

Ja echt, Brieske is een mafklapper.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2022 16:46 door De zwarte trui.
Lucho Herrera 19 augustus 2022 15:28
Je moeder heet Henk
Brieske 19 augustus 2022 16:08
Wat een ontzettend domme en flauwe reacties allemaal. Doe nou eens serieus man...

Groet
Nomath 19 augustus 2022 21:55
Weer een mooie aanwijzing dat de hoogte van de baan (Grenchen ligt op 450 m) géén belangrijk voordeel geeft bij het verbeteren van het WUR.
Horsie is back 20 augustus 2022 00:21
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weer een mooie aanwijzing dat de hoogte van de baan (Grenchen ligt op 450 m) géén belangrijk voordeel geeft bij het verbeteren van het WUR.

Het voordeel van de geringere luchtdruk (op basis van alleen de hoogte) zal nog nooit iemand in de Lage Landen (behalve als er wellicht een 250m wielerbaan op zee aangelegd zou zijn) hebben ervaren.

Het andere grote voordeel betreft de pacing. Gereserveerd starten met ronde 2-50 met 54,5 km/h en ronde 100-223 met 56,2 km/h is op grote hoogte onmogelijk. Dit effect is op 450m hoogte geringer, maar zeker niet nul.

Bovendien is op grotere hoogte (bedoeld 1900m Aguascalientes, laat staan nog hoger) ook moeilijker ultiem aerodynamisch te blijven rijden. De Engelsman zou zeggen, dat het lichaam daar in toenemende mate sluggisch wordt. Trager in de beweging. De CdA loopt op.

Rijden in Aguascalientes levert alles in acht genomen nog steeds een behoorlijke winst op, ook al bestaan er evidente inter-individuele verschillen in adaptatie.

Het moderne WUR spektakel blijft een technologische aangelegenheid, temeer omdat het nu eenmaal in een bijna compleet gecontroleerde omgeving plaatsvindt. Zelfs het publiek moest er vandaag voor wijken. In Utrecht stonden er een kwart miljoen langs de lijn. smiling smiley

Dan Bigham reed bijna perfect op de zwarte lijn, nog beter wellicht dan Wiggo in Londen, waar hij had af te rekenen met naar schatting 90+ molecuul soldaatjes.

Ellen van Dijk heeft een einde gemaakt aan de jarenlange WUR hegemonie van met respect B-garnituur.
Dan Bigham is niet te onderschatten, maar Filippo Ganna moet in goede doen in staat zijn het beste WUR (dat nu in de vitrine staat) af te stoffen.

Bovendien is dat ook de opzet van Ineos Grenadiers, de werkgever van zowel Dan Bigham als Filippoo Ganna.

Eerst voorproeven voordat de top dog aan tafel gaat. Andersom is niet erg handig.
Cecchini 20 augustus 2022 00:28
Dan Bigham ? Wie ?
Nomath 20 augustus 2022 00:35
Ja, bij het verbeteren van de 5 km en 10 km records schaatsen in Thialf zou het publiek geweerd moeten worden. Dat zijn tenslotte allemaal zuurstofvreters.
Horsie is back 20 augustus 2022 00:51
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan Bigham ? Wie ?

ProCyclingStats is ook jouw vriend, check Cecchini.
Recent 12. ITT Commonwealth Games en vorig jaar 16. WK ITT.

Rijdt toch al een hele tijd mee, maar is een absolute nerd op het vlak van de aerodynamica, het bedrijfsmatige verdienmodel ook in de UK.
Zoals ik wel vaker schreef: one-trick pony.

Het is natuurlijk niet zo, dat als we het beperken tot het WK ITT van vorig jaar, er dus virtueel 15 verder zouden zijn gekomen vandaag.
Heb me wel eens afgevraagd of Tom Dumoulin in dit afscheidsjaar niet heeft overwogen uitsluitend het WUR aan te vallen, nu het nog kon.
Daar staat wel tegenover, dat het wedstrijden rijden veel meer plezier kan brengen dan de concentratie op één bepaald (altijd nog onzeker) doel.

Dan Bigham had die sores zeker vorig jaar niet, want beroepsmatig nog te veel belast, maar in zijn nieuwe positie bij Ineos Grenadiers kreeg hij meer tijd voor specifiek trainen en kon tegelijkertijd bezig zijn in het walhalla van de aerodynamica. En, denk ik, de fee voor de UCI werd ook door zijn werkgever betaald.
Horsie is back 20 augustus 2022 01:02
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, bij het verbeteren van de 5 km en 10 km records schaatsen in Thialf zou het publiek geweerd moeten worden. Dat zijn tenslotte allemaal zuurstofvreters.

Zuurstof is er genoeg. In een wielerhal loopt de temperatuur wat op en als je al op het randje zit van wat een ideale temperatuur voor een uithoudingsproef is, is het weren van publiek, behalve een paar hot shots te overwegen. Ik begreep ook dat de temperatuur tijdens het uur afgeschaald werd.

Wat ik vreemder vond, was, dat er geen live-timing in beeld kwam. Wellicht om de toeschouwers van de stream het zicht op de uitkomst te onthouden, want in het begin liep de virtuele achterstand op Victor Campenaerts behoorlijk op en een nietsvermoedende toeschouwer zou kunnen denken: dat wordt hem niet.

De insider wist natuurlijk dat dit alleen maar een kwestie van pacing was en hoefde zich niet ongerust te maken.
Horsie is back 20 augustus 2022 01:05
Dan Bigham: 0 wins - 0 grand tours - 0 classics.
Meneer 60% 20 augustus 2022 08:10
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Rijden in Aguascalientes levert alles in acht
> genomen nog steeds een behoorlijke winst op.

Dit blijf je herhalen, maar ik zou het toch graag eens onderbouwd willen zien. Ik mis de cijfers.

Dat deze man met al zijn kennis plus alle kennis en geld van Ineos op de achtergrond (remenber: Ineos zat ook achter de sub-2 van Kipchoche, die houden van dit soort projecten) niet voor hoogland gaat, vind ik veelzeggend.
Horsie is back 20 augustus 2022 15:22
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------

> > Rijden in Aguascalientes levert alles in acht genomen nog steeds een behoorlijke winst op.
>
> Dit blijf je herhalen, maar ik zou het toch graag eens onderbouwd willen zien. Ik mis de cijfers.
>

WUR

> Dat deze man met al zijn kennis plus alle kennis en geld van Ineos op de achtergrond (remenber: Ineos zat ook achter de sub-2 van Kipchoche, die houden van dit soort projecten) niet voor hoogland gaat, vind ik veelzeggend.

Als Dan Bigham als voorganger dienst moest doen is het onhandig om de lat veel hoger te leggen voor Filippo Ganna, die zich dan toch "gedwongen" voelt om toch ook maar naar Aguascalientes te gaan, Cochamba is wat dit betreft op 2600m hoogte nog steeds uit de gratie. Naar Mexico gaan gaat bovendien ook niet op een achternamiddag.
Horsie is back 21 augustus 2022 16:34
Na het klimmersverdriet van Dauwe werd door een Ollander het roundabout verdriet aangezwengeld. De wielerbaan in Grenchen zou bij de geslaagde WUR poging van Dan Bigham door de jury niet goed genoeg zijn gemarkeerd om te voorkomen, dat er stelselmatig onder de zwarte lijn gereden kan worden om daarmede de bochten ietwat te kunnen afsnijden, wat ze sowieso doen, maar dat kan elke renner, dus dat is niet het probleem. Volgens één calculatie zou dit nauwelijks 50 meter gescheeld kunnen hebben, maar in de echte wereld rijdt natuurlijk niemand perfecte 250m afstanden in één ronde. De Senkrechtstarter op de 100m doen het uiteraard in dit opzicht nog het allerbest.

Maar het her en der een paar Wattjes sparen door of als gevolg van technologische noviteiten (continu) levert uiteindelijk veel meer op.

Disclaimer: Apropos klimmersverdriet. Vandaag in de Vuelta over de Rijzendeweg, 400m met een stijgingspercentage van 3,7 percent. Wat jij, Luijt?
Horsie is back 31 augustus 2022 22:52
Dan Bigham verbeterde nog geen twee weken geleden in Grenchen zijn "eigen WUR" met ruim een volle ronde. Hij had in juni namelijk al het werelduurrecord van Victor Campenaerts verbroken vol met sensoren bekleed met 55,216km.

Wattshop (de muze van Bigham himself) blogde vandaag volop technische informatie, maar geeft niettemin een aantal data prijs van het WUR.
967,1 - 27,3 gr. C - 52,20 % - 452m - 1,113kg/m^3.

Er werden geen powerdata prijsgegeven, want hij had niet met een powermeter gereden. Waar heeft Horsie deze onzinnige redenering eerder meegemaakt?

Wel plaatste Wattshop een grafiek met CdA en het vermogen noodzakelijk om onder de gegeven omstandigheden op het huidige WUR uit te komen.
Hieruit valt af te leiden, dat de bijna voor onmogelijke geachte CdA van 0,155 (geruchten) wel degelijk reëel is en daarvoor dus een gemiddeld uurvermogen van 357 Watt nodig is. Een CdA van 0,20, beter dan Wiggo, betekent een slordige 95 Watt meer. De grafiek eindigt bij 0,20, dus d'en Eddy met zijn 0,30 zit in de kelder.

Hier
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen