Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Voorbeschouwing WK wielrennen op de weg

Gepost door El Chaba 
El Chaba 24 augustus 2022 17:56
Over ongeveer een maand op zondag 25 september wordt in Australië (Wollongong) het WK wielrennen op de weg bij de mannen verreden. Zaterdag 24 september bij de vrouwen.
De tijdritten bij zowel de mannen als de vrouwen vinden plaats op zondag 18 september, dus maar liefst een hele week voor de wegwedstrijden.

Qua profiel beperk ik me hier even tot de wegwedstrijd bij de mannen:



Die berg helemaal in het begin van het parcours doet waarschijnlijk nauwelijks ter zake maar het heuveltje dat daarna in de plaatselijke ronde nog twaalf keer moet worden beklommen zal een flinke scherprechter zijn: Mount Pleasant, een heuvel van 1,1 kilometer à 7,7% met een steilste strook van 14%.
Na de laatste passage over die top is het nog ruim 8 kilometer naar de finish.

Caleb Ewan is alvast buiten de Australische selectie gelaten: [www.wielerflits.nl]

Van Aert en Van der Poel lijken mij de topfavorieten al zijn er natuurlijk nog wel wat meer, zoals thuisrijder Matthews, Alaphilippe en natuurlijk Pogacar, die van dit WK een doel heeft gemaakt.
Wie nog meer denken jullie?
Cecchini 24 augustus 2022 18:20
Je bent er vroeg bij Chaba. Ik moet er nog even over nadenken. Mollema met zijn kroon op zijn carrière? Op zijn Zoetemelks.
Horsie is back 24 augustus 2022 19:56
Twee vrouwen zullen ontbreken. Anna van der Breggen om de bekende reden en Chloé Dygert. Laatstgenoemde is het Epstein-Barr virus nog steeds niet geheel de baas en het littekenweefsel als gevolg van haar vreselijke duikel over de reling moet nodig verwijderd worden, want eerder niet goed gelukt.
ton duk 24 augustus 2022 20:02
Kan niet vroeg genoeg dit topic.
Aftellen WK en mijn verjaardag vieren ,daar in de "buurt"
Hoeveel dagen nog ??
Gr
Eindhovuh 24 augustus 2022 22:44
Bij de mannen zullen Dumoulin, Koen de Kort, Moreno Hofland, Dan Martin, Fabio Aru, Toni Martin, Roman Kreuziger, André Greipel en Tejay van Garderen ook gewoon ontbreken!
Maradona 25 augustus 2022 08:06
Andere Peter 25 augustus 2022 09:49
Toevallig moest ik daar ook gisteren ook aan denken. Molllema heeft op zijn bijna 36e wel iets weg van Zoetemelk in 1985. In de woorden van medevluchter Johan van de Velde: 'Joop was niet meer zo explosief, maar hij kon nog als de beste heel lang in een hoog stabiel tempo rijden'. Die taaiheid zie ik ook in Mollema.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2022 18:02 door Andere Peter.
Horsie is back 25 augustus 2022 10:31
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toevallig moest ik daar ook gisteren ook aan
> denken. Molllema heeft op zijn bijna 36e wel iets
> weg van Zoetemelk in 1985. In de woorden van
> medevluchter Johan van de Velde: 'Joop was niet
> meer zo explosief, maar hij kon nog als de beste
> heel lang in een hoog stabiel tempo rijden'. Die
> taaiheid zie ik ook in Mollema.

Is Joop wel eens explosief geweest, dan? smiling smiley
Clavan 25 augustus 2022 11:06
Je bent zelfs een dag eerder als Sporza begonnen met voorbeschouwingen.
Wanny 25 augustus 2022 12:13
Hebben de vrouwen die berg aan het begin ook? Dan kunnen we zomaar een hele koers naar Annemiek die alleen op kop rijdt zitten te kijken.
Aerts 25 augustus 2022 12:57
Mits fit: Pidcock, Kwiatkowski, Cosnefroy, Madouas, Mollema, Powless en bij een wk kan je Kolobnev ook altijd opschrijven.
ton duk 25 augustus 2022 13:54
Dank/Terimakasih
Gr
Remko 25 augustus 2022 14:18
Is RE fully committed om voor WVA te rijden? Als België verstandig is gaan ze echt voor een duokopmanschap.
ton duk 25 augustus 2022 14:32
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is RE fully committed om voor WVA te rijden ?

JA,als je zijn aanval op 50 km voor de finish als fully commited ziet

Wie is wie voor en wie is de sterkste (achter MvdP) en dan zijn er achteraf de verhalen van schitterende sfeer OF weer massale aanvallen op de een of de ander in de Vlaamse media

Gr
Meneer 60% 25 augustus 2022 17:35
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Twee vrouwen zullen ontbreken. Anna van der
> Breggen om de bekende reden en Chloé Dygert.

Twee mannen zullen ontbreken. Joop Zoetemelk om de bekende reden en Dan Bingham.
Andere Peter 25 augustus 2022 18:11
Vlak Joop niet te snel uit.

In een sport als tennis kun je jaren na hun actieve carrière nog steeds onderlinge wedstrijden van John McEnroe, Ilie Nastase, André Agassi of Martina Navratilova kijken. Is zoiets wel eens met oude wielerhelden geprobeerd? Bij een criterium eerst een ereronde voor mannen uit de leeftijdscategorie Eddy Merckx, Jan Janssen, Joop Zoetemelk. Een klein wedstrijdje voor renners die ca een jaar of 10 gestopt zijn. Boogerd en Ten Dam zijn er vast voor te porren. Sponsor erachter, allemaal
Carlos Danger 25 augustus 2022 18:26
Wel eerst even al het sindsdien geplaatste straatmeubilair verwijderen, anders wordt het te gevaarlijk.
Wind mee 25 augustus 2022 18:30
Ik zag toevallig gisteren de, inmiddels, 61-jarige Wayne Gretzky dingen met puck en stick doen waar ik duizelig van werd. Mooi als zulke iconen van tijd tot tijd nog eens komen opdraven. In het wielrennen zou dat ook leuk zijn. Alle, fysiek nog capabele, voormalige toppers in een criteriumpje op de slotzondag van de Tour bijvoorbeeld.
Meneer 60% 25 augustus 2022 19:52
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vlak Joop niet te snel uit.
>
> In een sport als tennis kun je jaren na hun
> actieve carrière nog steeds onderlinge
> wedstrijden van John McEnroe, Ilie Nastase, André
> Agassi of Martina Navratilova kijken. Is zoiets
> wel eens met oude wielerhelden geprobeerd? Bij een
> criterium eerst een ereronde voor mannen uit de
> leeftijdscategorie Eddy Merckx, Jan Janssen, Joop
> Zoetemelk. Een klein wedstrijdje voor renners die
> ca een jaar of 10 gestopt zijn. Boogerd en Ten Dam
> zijn er vast voor te porren. Sponsor erachter,
> allemaal

Wordt bij criteriums wel eens gedaan, volgens mij. In de aanloop naar de Vuelta van 2009 bijvoorbeeld, bij een speciale dag in Zutphen. Koppelkoers met oud-renners en mensen van sponsoren. Mijn pa, die toen bij Rabobank werkte, was een koppel met Boogerd. Jan Janssen deed ook mee.
Horsie is back 25 augustus 2022 20:41
Ik was eerst niet van plan te reageren op de flauwe mik van @Eindhovuh en nu dan ook @Meneer60%.

Zag de samenstelling van de Amerikaanse ploeg voor het WK voorbijkomen. Tegen beter weten keek ik maar even of daar ook Chloé Dygert tussenstond, Niet dus. Op basis van de gegevens uit de verdere zoektocht distilleerde ik mijn post en voegde daaraan als een goede herinnering Anna van der Breggen toe. Kortom een keurige post met actuele informatie over de vrouw, die in 2020 één der allerbeste wielerpestaties ooit leverde. Ga hierover niet in discussie.

@Meneer60% dacht natuurlijk aan Bingo toen hij de naam Bingham opschreef in plaats van Bigham.
Luijt 28 augustus 2022 12:40
Een voorbeschouwing op het WK nu. Why?
Carlos Danger 28 augustus 2022 13:23
Is het laatste WK wel goed nabeschouwd?
Wind mee 28 augustus 2022 14:01
Ik lees liever iets wielergerelateerds van meneer Chaba dan onderstaand stukje proza dat ik van hem in mijn PB-box aantrof:

Weet je trouwens dat ik in heel mijn leven nog nooit iemand dood gewenst heb? Althans, totdat ik natuurlijk met jou (uiteindelijk) te maken kreeg. Gefeliciteerd, kun je trots op zijn!!

Oh, wacht, dat klopt niet. Je bent niet de eerste maar de tweede in mijn leven. Vladimir Putin was onlangs de eerste. Die was ik in de gauwigheid even vergeten, hihi..


Luijt 28 augustus 2022 14:34
Ik snap het ook niet. En je liet de WUR's, bijnamen, songteksten en disclaimers nog wel buiten de deur in je post....
El Chaba 29 augustus 2022 09:10
Neem er nog eentje, jonguh..! smileys with beer
Cyclad58 29 augustus 2022 12:17
Doe mij een lol en deel je onderlinge strijd niet op dit prikbord. Wat een ongelooflijk zwaktebod.
Cyclad58 29 augustus 2022 12:22
Even on topic: De selectie van NL is nog niet bekend gemaakt, maar zeker is dat Fabio Jakobsen NIET meegaat. en dat is een terechte beslissing van Koos Moerenhout.

Hoeveel renners mogen er mee? 8?

Uitgaande van de huidige vorm zou ik zeggen: Van der Poel, Mollema, Arensman, Mick van Dijke, Leemreize, Eenkhoorn, Danny van Poppel, Taco
ton duk 29 augustus 2022 12:27
Van Baarle staat natuurlijk als nr3 op Koos lijstje
Gr
Wanny 29 augustus 2022 14:30
VDP, Mollema en Van Baarle zijn de enige 3 renners die zo'n parcours aan kunnen. Eenkhoorn is nog wel geschikt om op pakweg 80 km voor de meet met een groepje mee te springen.

Daarnaast 4 pure knechten meenemen die het prima vinden om alleen de kopmannen te ondersteunen. Misschien moet Koos de kopmannen maar vragen wie ze erbij willen hebben.

Hoole zou daar ook prima geschikt voor zijn.
Andere Peter 29 augustus 2022 15:27
Ik denk aan 1 of 2 jokers (Mollema en Van Baarle?) die het proberen vanuit het groepje dat ca 3 ronden voor het einde ontstaat. Verder ongeacht vorm alles op Van der Poel en aan Van der Poel vragen welke 5 helpers hij wenst.

Gevoelsmatig: doe maar even geen Jumbo-Visma-renners. Die gaan in de positie komen om Van Aert te beschermen.

(Of je moet daar een doel van maken: Van Aert kampioen maken en hopen dat hij de komende jaren een geschenkje teruggeeft. ;-). Tuurlijk, dat is suf. Maar laten we eerlijk zijn, we wijzen nu al 36 jaar net-nietjes aan die het ook op zijn best net-niet worden. Nu ik erover nadenk. Het is 37 jaar geleden dat Joop won. Als het dit jaar niet lukt dan betekent dat dat we na ''38 jaar en hij heeft 'em'' nog eens 38 jaar zullen hebben moeten wachten)



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2022 15:29 door Andere Peter.
ton duk 29 augustus 2022 15:37
Andere Peter .schreef
>
> Gevoelsmatig: doe maar even geen
> Jumbo-Visma-renners. Die gaan in de positie komen
> om Van Aert te beschermen.

Gevoelsmatig is er geen enkele (misschien Kruijswijk)HOL JV-renner die niet graag voor MvdP een gat (poogt..)dicht rijdt op vAert
Gr
Andere Peter 29 augustus 2022 15:40
Ik geloof je wel, maar ik vind het toch complicerend. Van Aert is straks bij uitstek de te kloppen man. Zijn er overigens nog andere buitenlanders van Jumbo-Visma die kunnen winnen en die zullen starten?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2022 15:40 door Andere Peter.
ton duk 29 augustus 2022 15:58
Cecchini 29 augustus 2022 16:27
Roglic misschien, daar hebben ze in Belgie nog steeds nachtmerries over.
Andere Peter 29 augustus 2022 17:43
Haha, ja. Vanuit NL kamp de leugen laten uitlekken dat Van Aert mogelijk in dienst van Roglic rijdt, zou wel een goeie mindfuck zijn. Ik vermoed dat Evenepoel dan met demarreren niet eens wacht tot de wedstrijd gestart is.
Slimmerd 29 augustus 2022 17:45
Wanny 30 augustus 2022 09:57
Ik zie niet veel JV renners om te selecteren. Buiten Eenkhoorn, maar die gaat daar weg.
Clavan 30 augustus 2022 10:01
Ierland skipt het WK. Geen geld en ook geen parcours voor Bennet....
Slimmerd 30 augustus 2022 11:15
België skipt Teuns, of IPT wil Teuns daar niet zien;

WvA
REv
Stuyven
Lampaert
Serry
Dewulf
Van Hooydonck
Q. Hermans
Clavan 30 augustus 2022 12:43
ton duk 30 augustus 2022 13:33
Oomen lijkt me op dit parkoers en lengte een betere nr 8...
Gr
Wanny 30 augustus 2022 13:39
Wanneer heeft Oomen voor het laatst een dijk van een eendagskoers gereden? Kan me nog een WK herinneren voor zijn fysieke problemen toen ie lang meeging. Volgens mij samen met Tolhoek.
El Chaba 30 augustus 2022 15:30
Misschien omdat het leuk is om nu al voor te beschouwen?
Gezien de reacties - meer dan de meeste topics op deze pagina - vinden de prikkers hier dat ook.
El Chaba 30 augustus 2022 15:32
Hele goede, ja. Echt een perfect parcours voor hem.
ton duk 30 augustus 2022 15:42
Zelf niet gezien maar hij kreeg hier complimenten voor zijn L-B-L 2022 en hij was sterk op het NK2022
Vuelta in de benen en minder last van zijn gekneusde ribben over 3 weken (en kamergenoot MvdP bij de junioren)
Gr
El Chaba 30 augustus 2022 15:54
Dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste als men ervan uit gaat, dat er alles aangedaan moet worden om het MvdP zoveel mogelijk naar de zin te maken.
ton duk 30 augustus 2022 16:01
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste
> als men ervan uit gaat, dat er alles aangedaan
> moet worden om het MvdP zoveel mogelijk naar de
> zin te maken.

Nu had MvdP ook de grootste lol met Eenkhoorn in de Giro 2022...
Gr
Cyclad58 30 augustus 2022 17:54
Ja, tuurlijk. Hoe kan ik hem vergeten?
Cyclad58 30 augustus 2022 17:57
Pascal Eenkhoorn en Mike Teunissen gaan toch weg, zij hebben er geen belang bij om Van Aert te beschermen. Bovendien zijn zij (Eenkhoorn in het bijzonder) erg goed met Van der Poel.
Horsie is back 30 augustus 2022 19:33
Dit topic gaat als een #hypetrein, een term gehyped door de side-kick van Karsten Kroon.
Carlos Danger 04 september 2022 21:07
Pidcock zakt niet af naar Down Under.
El Chaba 04 september 2022 21:28
Voor wat het waard is: Karsten Kroon is de sidekick van.. winking smiley
Slimmerd 04 september 2022 22:25
Geen motivatie, lastig ventje is het ook
Horsie is back 05 september 2022 01:13
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor wat het waard is: Karsten Kroon is de sidekick van.. winking smiley

Toevallig beland ik hier weer. U kent Jeroen Vanbelleghem niet? Wielerfeiten, anecdotes, toch wel onderhoudend en soms grappig of melig.
Carlos Danger 05 september 2022 01:25
Houd van een gebakje.
Wanny 05 september 2022 15:00
Jeroen Vanbelleghem de clichékoning met irritante manier van praten
Nelis! 05 september 2022 15:09
Niet de babbelbelg bashen! De combi met Kroon is geweldig!
Slimmerd 05 september 2022 16:14
Selectie Nederland

M. van der Poel
D. van Baarle
B. Mollema (+ tijdrit)
T. van der Hoorn
W. Poels
P. Eenkhoorn
J. Maas
D. Hoole (+ tijdrit)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2022 16:25 door Slimmerd.
Wanny 05 september 2022 16:22
Poels heeft in al die jaren nog nooit een fatsoenlijke koers voor Nederland gereden.

De rest snap ik wel.
Clavan 05 september 2022 16:53
Wegwedstrijd:

Mathieu van der Poel
Dylan van Baarle
Bauke Mollema
Daan Hoole
Pascal Eenkhoorn
Wout Poels
Jan Maas
Taco van der Hoorn


Tijdrit:

Bauke Mollema
Daan Hoole


Mixed Relay:

Bauke Mollema
Daan Hoole
Mathieu van der Poel
Ellen van Dijk
Annemiek van Vleuten
Riejanne Markus
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen