Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Atletiek tegenwoordig veel minder saai dan wielrennen

Gepost door Cecchini 
Cecchini 29 augustus 2022 17:21
Bockarie: 'Mogelijk positief getest na eten kip van kiloknaller'



Atleet Solomon Bockarie is begin juli tijdens een out-of-competition-controle betrapt op het gebruik van het groeihormoon GHRP-2. Dat heeft de sprinter zelf naar buiten gebracht.

Bockarie (35) trad tijdens de Olympische Spelen van 2008 in Peking aan namens zijn geboorteland Sierra Leone. Tijdens Rio 2016 en Tokio 2020 maakte hij deel uit van de Nederlandse olympische ploeg. Zowel in China als in Brazilië sneuvelde hij in de series. In Japan kwam hij niet in actie.

'Geen doping'
"Ik weet niet hoe dit product in mijn lichaam is gekomen", stelt Bockarie. "Ik weet alleen één ding zeker. En dat is dat ik geen doping heb gebruikt. Als iemand fel tegen het gebruik van verboden stimulerende middelen is, dan ben ik het."

Volgens Bockarie's woordvoerder Robbin Pieterman is de sprinter mogelijk positief bevonden na het eten van kip die hij op een Haagse markt heeft gekocht.

"Solomon heeft kort voor het afleggen van de positieve test bij een kiloknaller kip gekocht", aldus Pieterman. "Het zou kunnen dat deze kip is behandeld met hormonen en dat hij dit hormoon door het eten van deze kip in zijn lichaam heeft gekregen."

Vormfouten
"Gelukkig heeft Solomon thuis nog stukken van deze kip over. We gaan proberen om die te laten onderzoeken, om zodoende aan te tonen dat het hormoon via deze weg in Solomons lijf terecht is gekomen."

Bockarie stelt daarnaast dat er tijdens de procedure vormfouten zijn gemaakt. Volgens de brief die hij ontving na het afleggen van de positieve test heeft de dopingcontrole op 1 juli plaatsgevonden. In werkelijkheid was dat een dag later.

"Ik heb heel veel vragen over deze controle en de uitslag", stelt Bockarie. "Laat ik benadrukken dat een atleet te allen tijde zelf aansprakelijk is voor de stoffen die in zijn lichaam zijn aangetroffen. Maar in dit geval is zoveel onduidelijk dat ik graag voor opheldering wil zorgen."

In een reactie laat Vincent Egbers, voorzitter van de Dopingautoriteit, weten geen commentaar te geven op de kwestie. "We wachten eerst op de formele reactie van de sporter."
Carlos Danger 29 augustus 2022 17:26
Bockarie vs. the KKK.
Frederik D. 29 augustus 2022 18:25
Valt te proberen. Maar waarschijnlijk gaat het om een concentratie die je heus niet krijgt van het oppeuzelen van een plofkippetje. In elk geval, wel een creatief denkertje. Lijkt wel conceptuele kunst. smiling smiley Of het gaat om een drankje van zijn zwager die wat rommelde in zijn keuken met geïmporteerde "kruiden".
Horsie is back 29 augustus 2022 19:48
Het is wel een knaller waard te weten of Luijt het met de topictitel eens is.

"Wij" van de zijlijn kunnen hier dus geen zinnig woord over zeggen, ook Frederik D. niet.
In de Verenigde Staten van de Kiloknallers loopt al jaren een soortgelijk proces met een hardloopster met een naam, die op die van de pleegzuster uit M*A*S*H lijkt.

De moderne opsporingstechnieken in het lab (labo voor Witse adepten) worden steeds beter. Iemand kan zich niet al te veel meer veroorloven.

De out-of-competition controle heeft al bijna twee maanden geleden plaatsgevonden, maar er zijn gelukkig ook nog stukken van de kip bewaard gebleven.

Als er al (bewust) doping heeft plaatsgevonden, dan toch die van de armoede.
De zwarte trui 29 augustus 2022 22:34
Bockarie is het bokkie... gegokt (op zijn leeftijd) en verloren
Cecchini 29 augustus 2022 22:55
Inmiddels is de US Open ook weer gestart. Djokovic die geen vaccinatie wilde, wel uiterst gezond, en geen gevaar voor onder anderen, wordt in het land, dat wordt genoemd als leider van het Vrije Westen geweigerd, terwijl de Russische tennissers wel worden toegelaten, en een Spanjaard die stijf staat van medische middelen zijn grand slam record weer mag verbeteren. Vreemde wereld. Notabene Cecchini heeft zich laten vaccineren en boosteren.
Horsie is back 29 augustus 2022 23:11
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bockarie is het bokkie... gegokt (op zijn leeftijd) en verloren

Als je 35 bent zou je beter moeten weten. Het komt uiteraard wel voor, dat iemand als laatste "redding" in de vrije val naar een parachute grijpt. grinning smiley
Horsie is back 29 augustus 2022 23:14
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Inmiddels is de US Open ook weer gestart. Djokovic
> die geen vaccinatie wilde, wel uiterst gezond, en
> geen gevaar voor onder anderen, wordt in het land,
> dat wordt genoemd als leider van het Vrije Westen
> geweigerd, terwijl de Russische tennissers wel
> worden toegelaten, en een Spanjaard die stijf
> staat van medische middelen zijn grand slam record
> weer mag verbeteren. Vreemde wereld. Notabene
> Cecchini heeft zich laten vaccineren en boosteren.

De medicalisering van de tennissport is onomstreden.
Eindhovuh 30 augustus 2022 10:19
Hij heeft nog stukken kip liggen uit juni. Toevallig!
Als je de atletiektoppers pakt uit de jaren 80 en 90 zijn die minimaal net zo vaak betrapt als de wielrentoppers uit die periode.

[www.theguardian.com]
De zwarte trui 30 augustus 2022 10:40
Zo, redding / laatste gokje op einde carrière, bedoelde ik het ook.
Horsie is back 30 augustus 2022 11:57
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij heeft nog stukken kip liggen uit juni. Toevallig!
> Als je de atletiektoppers pakt uit de jaren 80 en 90 zijn die minimaal net zo vaak betrapt als de wielrentoppers uit die periode.

De recordlijsten worden nog steeds vervuild door prestaties uit die periode, maar de toppers werden zelden betrapt. Hun records staan nog steeds overeind, ook al is er in het verleden wel eens een oproep gedaan met een schone lei te beginnen. Ben Johnson is nog steeds voor velen het voorbeeld van Barbertje moet hangen.

De echte dopingcijfers

> [www.theguardian.com]

Als ik even opkijk zie ik het boek dat daarover is geschreven. De Olympische 100m finale van 1988.
lodjan 30 augustus 2022 13:09
Hennie Kuiper drievoudig Tourwinnaar! (en enige NL Tourwinnaar)

Dumoulin 2x Girowinnaar.
El Chaba 30 augustus 2022 15:37
Inderdaad, echt een onzinverhaal.
En zelfs als hij nog heeft liggen van vorige week, wie zegt, dat er - alvorens dat stuk vlees te onderzoeken - niet even snel een hormonenspuit is ingezet?
Horsie is back 30 augustus 2022 17:56
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Inderdaad, echt een onzinverhaal.
> En zelfs als hij nog heeft liggen van vorige week,
> wie zegt, dat er - alvorens dat stuk vlees te
> onderzoeken - niet even snel een hormonenspuit is
> ingezet?

Que, El Chaba?
El Chaba 30 augustus 2022 18:35
Wat begrijp je niet, Horsie?
Horsie is back 30 augustus 2022 19:28
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat begrijp je niet, Horsie?

Wie zet die hormonenspuit in dat stuk vlees?
El Chaba 30 augustus 2022 19:34
De manager, de advocaat, hijzelf? Of een hulpje van één van hen?
Alvorens dus dat stuk vlees ter onderzoek te overleggen.
Horsie is back 30 augustus 2022 20:52
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> De manager, de advocaat, hijzelf? Of een hulpje van één van hen? Alvorens dus dat stuk vlees ter onderzoek te overleggen.

Geloof niet in de duivel, dus ken daarom ook zijn advocaat niet.
U bedoelt dus door zelf het vlees te contamineren om daarmee te kunnen zeggen, zie je nou wel.
Carlos Danger 30 augustus 2022 21:18
Die positieve controle dateert van begin juli, dus dat kippetje van vorige week gaat hier zijn
pootjes niet aan branden.
El Chaba 30 augustus 2022 21:52
Ja precies.
Ik zeg niet dat ze dat zouden gaan doen, alleen dat het bewijsmateriaal dus bij voorbaat niet zuiver kan zijn en daarom dus ongeschikt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen