Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

77thLa Vuelta ciclista a España(2.UWT) Stage 10 (ITT)»Elche›Alicante(30.9km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 29 augustus 2022 22:50




Starttijden favorieten voor de dagzege (aldus wielerflits)
14.35 uur – Rémi Cavagna (Quick-Step-Alpha Vinyl)
14.44 uur – Mads Pedersen (Trek-Segafredo)
15.10 uur – Bruno Armirail (Groupama-FDJ)
15.17 uur – Ethan Hayter (INEOS Grenadiers)
15.20 uur – Rohan Dennis (Jumbo-Visma)
15.21 uur – Fred Wright (Bahrain Victorious)
16.35 uur – Thymen Arensman (Team DSM)
16.51 uur – Primož Roglič (Jumbo-Visma)
16.55 uur – Remco Evenepoel (Quick-Step-Alpha Vinyl)

Starttijden top-10 algemeen klassement
16.37 uur – Pavel Sivakov (INEOS Grenadiers)
16.39 uur – Jai Hindley (BORA-hansgrohe)
16.41 uur – Miguel Ángel López (Astana Qazaqstan)
16.43 uur – João Almeida (UAE Emirates)
16.45 uur – Simon Yates (BikeExchange-Jayco)
16.47 uur – Juan Ayuso (UAE Emirates)
16.49 uur – Carlos Rodríguez (INEOS Grenadiers)
16.51 uur – Primož Roglič (Jumbo-Visma)
16.53 uur – Enric Mas (Movistar)
16.55 uur – Remco Evenepoel (Quick-Step-Alpha Vinyl)





Algemeen Klassement
1 REMCO EVENEPOEL QUICK-STEP ALPHA VINYL TEAM 34H 02' 32''
2 ENRIC MAS MOVISTAR TEAM + 00H 01' 12''
3 PRIMOŽ ROGLIČ JUMBO - VISMA + 00H 01' 53''
4 CARLOS RODRIGUEZ CANO INEOS GRENADIERS + 00H 02' 33''
5 JUAN AYUSO PESQUERA UAE TEAM EMIRATES + 00H 02' 36''
6 SIMON PHILIP YATES TEAM BIKEEXCHANGE-JAYCO + 00H 03' 08''
7 JOAO PEDRO GONÇALVES ALMEIDA UAE TEAM EMIRATES + 00H 04' 32''
8 MIGUEL ANGEL LOPEZ ASTANA QAZAQSTAN TEAM + 00H 05' 03''
9 JAI HINDLEY BORA - HANSGROHE + 00H 05' 36''
10 PAVEL SIVAKOV INEOS GRENADIERS + 00H 05' 39''
11 THYMEN ARENSMAN TEAM DSM + 00H 05' 45''
12 TAO GEOGHEGAN HART INEOS GRENADIERS + 00H 05' 51''
13 BEN O'CONNOR AG2R CITROEN TEAM + 00H 05' 53''
14 ALEJANDRO VALVERDE MOVISTAR TEAM + 00H 05' 53''
15 HUGH JOHN CARTHY EF EDUCATION - EASYPOST + 00H 05' 58''
Remko 29 augustus 2022 22:59
Wie wordt tweede: Roglic, Cavagna, Dennis of heel misschien Arensman?
Carlos Danger 29 augustus 2022 23:10
Ik verdenk Dennis ervan, dat hij van plan is te winnen.
Cecchini 29 augustus 2022 23:13
Opmerkelijk is dat één van de grootste Spaanse renners uit de Internationale wielergeschiedenis, de Adelaar van Toledo (Federico Bahamontes) nimmer de Vuelta heeft gewonnen. Slechts éénmaal 2e (1957) en 4e (1956), hij won in alle Grote Rondes in totaal slechts 5 etappes, won daarnaast nooit een grote eendagskoers. Gek hoe het wielergeheugen soms werkt. Misschien dat de naam Tom Dumoulin later ook een mythische klank krijgt. De allergrootste legende, Fausti Coppi (sorry Eddy) deed in zijn nadagen (1959) slechts maar één keer mee aan de Vuelta, maar stapte voortijdig uit.




Coppi y Bahamontes
betuweracer 29 augustus 2022 23:58
Cecchini 30 augustus 2022 00:34
Hayter, toch wel de grootste tegenvaller tot nu toe deze Vuelta.
ton duk 30 augustus 2022 07:58
Is de tijdrit Evenepoel wat afgebot na maanden specifieke bergtraining en hoe warm vind Arensman het vandaag ?
Gr
Eindhovuh 30 augustus 2022 10:06
In de tijd van Bahamontes stelde de Vuelta nog niet zo veel voor toch? Ik denk dat bv een ronde van Zwitserland toen belangrijker was, Dauphine wellicht ook?
Hij won 5x de bergtrui in een tijd dat die nog wat voorstelde.
Eindhovuh 30 augustus 2022 10:06
Evenepoel in deze vorm gaat iedereen op minimaal een halve minuut rijden en wellicht flink meer.
Slimmerd 30 augustus 2022 10:43
ton duk 30 augustus 2022 11:11
Ik ga alles onder de 2 minuten tegenvallend/meevallend vinden
Gr
Horsie is back 30 augustus 2022 12:14
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ga alles onder de 2 minuten tegenvallend/meevallend vinden
> Gr

Deze post heeft een hoog ductape gehalte. smiling smiley
Horsie is back 30 augustus 2022 12:24
Op GCN hoorde ik gisteren de naam Remco Evenepoel vallen als toekomstig WUR houder. Klein van gestalte, zou ook wel een CdA van 0,155 aangemeten kunnen worden. Tevens werd een schatting gemaakt van het gemiddelde wattage (350 W) van Dan Bigham. Zo bekeken heeft Miguel Indurain op zijn zwaardschip wel heel veel bakzeil moeten halen.
Slimmerd 30 augustus 2022 13:39
DNS Sweeny
DNS Jo. Herrada
DNS De Tier
DNS Bennett



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2022 14:23 door Slimmerd.
Eindhovuh 30 augustus 2022 15:20
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Evenepoel de komende 15 jaar zijn talent gaat verspillen aan zo'n obscuur nummer.
dat zou hoe dan ook ten kosten gaan van een klassieker of grote ronde en dat is het niet waard. Tenzij je wat uitgerangeerd bent.
Eindhovuh 30 augustus 2022 15:23
Cavagna zet de toon met 14:18. Hepburn 2de op 53 seconde.
B. Van Poppel op 3 minuut 14.
Nieuwenhuis op 3:54
van den Berg op 4:08.
D van Poppel op 7:07, wat is de limiet vandaag? Straks gaat van Poppel eruit op de dag dat zijn kopman ook afstapt?
El Chaba 30 augustus 2022 15:33
Misschien daarom bewust heel rustig aan gedaan?
Wanny 30 augustus 2022 16:59
Arensman toch wat teleurstellend onderweg. Had gehoopt dat ie deze ronde net iets beter zou zijn.
ton duk 30 augustus 2022 17:14
Bijna ingehaald door Sivakov..

Ligt nu volledig uitgeteld op de grond
Arensman en warmte gaat niet samen,(b)lijkt wel
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2022 17:19 door ton duk.
Horsie is back 30 augustus 2022 17:53
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk eerlijk gezegd niet dat Evenepoel de komende 15 jaar zijn talent gaat verspillen aan zo'n obscuur nummer. dat zou hoe dan ook ten kosten gaan van een
> klassieker of grote ronde en dat is het niet waard. Tenzij je wat uitgerangeerd bent.

Ik gaf alleen weer wat er gezegd was. Het zou inderdaad best kunnen, dat hij nooit een WUR poging doet, zeker als Filippo Ganna het op niveau heeft gebracht.
De rest van je betoog is wat mij betreft obscure prietpraat.
Wanny 30 augustus 2022 17:53
Evenepoel als verwacht de sterkste. Verschil met Roglic en Mas wel een beetje zoals verwacht.

Ben benieuwd welke renners en ploegen nog iets in petto hebben om het Remco moeilijk te maken. Als Roglic iets verbetert en hij iets verslechtert is 2,5 minuut niet onoverbrugbaar natuurlijk
Luijt 30 augustus 2022 18:22
Niks gezien; had Arensman last van de warmte?
El Chaba 30 augustus 2022 18:34
Was deze tijdrit op de eerste dag verreden, dan ben ik er vrij zeker van, dat de verschillen met Evenepoel groter waren geweest, dus ik denk, dat hij toch iets aan het verzwakken is.
Ik weet het, iedereen roept nu hosanna, maar ik vind de verschillen serieus tegenvallen. Belangrijk zal ook zijn of de andere ploegen hem de komende weken al eerder dan op de slotklim aan durven te vallen. En dan met name INEOS met nog steeds drie serieuze AK-mannen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2022 18:34 door El Chaba.
Carlos Danger 30 augustus 2022 18:50
Arensman lijkt me niet in orde. Zou me verbazen als hij deze Vuelta uitrijdt.
Cyclad58 30 augustus 2022 18:53
Ja, Zijn start was nog behoorlijk maar vervolgens leverde hij steeds meer in, terwijl normaliter zijn 2e deel van de chrono het sterkst is. Duidelijk last van de warmte.
ton duk 30 augustus 2022 19:14
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Belangrijk zal ook zijn of de andere ploegen hem
> de komende weken al eerder dan op de slotklim aan
> durven te vallen. En dan met name INEOS met nog
> steeds drie serieuze AK-mannen.

Of de wederopstanding van superknecht Dennis die Evenepoel sloopt...
Gr
Horsie is back 30 augustus 2022 19:27
El Chaba vindt 1306m op uurbasis, over een heel uur zouden dat er wellicht nog meer zijn geweest, niet genoeg. 2,40% voorsprong is in topsport al veel. En waaraan had El Chaba dan wel gedacht? 90 seconden voorsprong, dus op uurbasis 3 minuten voorsprong? Dan moeten we toch echt terug naar de dark ages van de (recente) wielersport.

Een grote ronde werd altijd geassocieerd met uithoudingsvermogen, niet met relatief kortstondige exercities, zoals 4 kilometer klimmen of tijdritten van net een half uur. Daar zijn we nog niet aan toegekomen. Dat wordt voor Remco Evenepoel de laatste proeve van bekwaamheid.

Ook vandaag zagen we in de eindfase, dat zijn superioriteit ten aanzien van Primosz Roglic terugliep. Van 20,71s naar 15,64s naar 11,47s. De optimist zal zeggen, prima toch. De pessimist echter: verleng de tijdrit een tijdje dan zal Primosz Roglic toch nog winnen. grinning smiley
El Chaba 30 augustus 2022 19:30
Zou zo maar kunnen natuurlijk, maar gezien zijn zeer matige seizoen - weliswaar ook door ziekte en blessures - heb ik daar maar weinig vertrouwen in.
Sterker nog, ik vraag me af of hij wel echt gelukkig is bij Jumbo-Visma, want hij staat er toch om bekend, dat hij geen gemakkelijke jongen is, die niet houdt van een strak keurslijf.
Maar dat zijn zomaar gedachten, die niet op feiten zijn gebaseerd.. winking smiley
El Chaba 30 augustus 2022 19:32
Je bent het eens dus.
Horsie is back 30 augustus 2022 19:53
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je bent het eens dus.

U wordt net als Double Friss in 2008 gediskwalificeerd door de bocht af te snijden.

Niet eens, want jij kunt nergens hard maken, behalve dan volgens jouw eigen gut feeling, dat Remco Evenepoel op zo'n eerste dag 200 meter of nog veel meer "sneller" zou zijn geweest. Het verschil in gemiddelde snelheid is nu al 0,36m/s met Primosz Roglic. Waar wil jij die 0,10m/s of meer gezien hebben?

Anything goes. Want wellicht rijdt Primosz zich zo langzamerhand wel weer beter in vorm. Kortom, het blijft allemaal giswerk.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2022 21:42 door Horsie is back.
El Chaba 30 augustus 2022 20:14
Natuurlijk kan ik dat niet hard maken! Omdat het een veronderstelling is. Just my two cents, zoals mensen wel vaker doen op een meningenforum.. winking smiley
Horsie is back 30 augustus 2022 20:56
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Natuurlijk kan ik dat niet hard maken! Omdat het
> een veronderstelling is. Just my two cents, zoals
> mensen wel vaker doen op een meningenforum.. winking smiley

U bent vrij vaak zeker van iets en bent van de veronderstellingen. Hoeveel zou ik van die two cents kunnen kopen, denk je?
El Chaba 30 augustus 2022 21:54
Mijn advies is: heel veel, daar kun je rijk mee worden.
Mark my words.. grinning smiley
Horsie is back 30 augustus 2022 22:15
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn advies is: heel veel, daar kun je rijk mee worden. Mark my words.. grinning smiley

She dropped a coin into the cup
Another blind man at the gate
And forgot about a simple twist of fate
Luijt 30 augustus 2022 23:43
Hoor net dat Kelderman rustig aan heeft gedaan. Een "bewussie". Natuurlijk. Grrr.
Meneer 60% 31 augustus 2022 11:15
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Arensman lijkt me niet in orde. Zou me verbazen
> als hij deze Vuelta uitrijdt.

Is twee grote rondes plus nog een aantal rondjes van een week voor een goed klassement rijden, niet te veel voor iemand van 22?
Horsie is back 31 augustus 2022 11:52
Ik zag dat de kleine kannibaal 60 tanden van voor had in plaats van 58 tanden. Bovendien had hij de tijdrit al tig keer verkend en above all een bivakmuts op. Où est Mr. Bean om te bepalen hoeveel seconden dat heeft opgeleverd? Marginal bites.
Carlos Danger 31 augustus 2022 17:01
Hij zou niet de eerste zijn, die (te) vroeg wordt opgebrand.
Slimmerd 31 augustus 2022 17:43
Tussen Giro en Vuelta volgens mij slechts negen koersdagen..
Carlos Danger 31 augustus 2022 19:07
Klopt. Zou moeten kunnen dus, zou je denken, maar als je hem op het asfalt zag liggen na de
(tegenvallende) tijdrit twijfel je daar toch weer aan.
Slimmerd 31 augustus 2022 20:09
Heeft volgens mij wel echt last van de hitte, zei dst toch ook al in z'n debuutVuelta?
ton duk 31 augustus 2022 21:51
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft volgens mij wel echt last van de hitte, zei
> dst toch ook al in z'n debuutVuelta?

Ja,is inmiddels een vaststaand feit
Gr
Carlos Danger 31 augustus 2022 21:53
Even een babbeltje maken met Tim Wellens dan maar.
El Chaba 31 augustus 2022 23:17
Jij denkt altijd, dat je alles kunt verklaren met cijfertjes. In zekere zin kan dat in de huidige tijd ook meer dan ooit, maar (top)sport zal je nooit 100% in cijfers kunnen voorspellen. Het blijft altijd een hulpmiddel.

Het fysieke tegenwoordig voor een heel groot deel, maar de psyche van een topsporter laat zich niet in cijfers vangen. En zoals je ongetwijfeld weet kan een gezond lichaam niet presteren als het in de bovenkamer niet (helemaal) goed zit. winking smiley
Horsie is back 31 augustus 2022 23:36
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij denkt altijd, dat je alles kunt verklaren met cijfertjes. In zekere zin kan dat in de huidige tijd ook meer dan ooit, maar (top)sport zal je nooit 100% in cijfers kunnen
> voorspellen. Het blijft altijd een hulpmiddel.

Hoe kom je daar nu weer bij? In grensbereiken wordt juist bijna alles minder voorspelbaar.

> Het fysieke tegenwoordig voor een heel groot deel, maar de psyche van een topsporter laat zich niet in cijfers vangen. En zoals je ongetwijfeld weet kan een
> gezond lichaam niet presteren als het in de bovenkamer niet (helemaal) goed zit. winking smiley

U denkt, dat als het in de bovenkamer wel helemaal goed zit, je automatisch ook heel goed fysiek kunt presteren?

Als het om cijfers gaat gaat het meestal om het beoordelen van prestaties onder gecontroleerde omstandigheden. In het baanwielrennen gaat het in sommige gevallen daar ook naar toe. Maar ook Dan Bigham ontkwam er met al zijn aerodynamische knowhow niet aan om zich (mentaal) spartaans voor te bereiden om de houding een uur goed vol te kunnen houden.

Jouw post als reactie op een flard tekst van de onvolprezen sing and dance man komt mij trouwens erg vreemd over.
Want wat betekent twist of fate nou? smiling smiley
El Chaba 01 september 2022 00:12
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> U denkt, dat als het in de bovenkamer wel helemaal
> goed zit, je automatisch ook heel goed fysiek kunt
> presteren?

Welnee, hoe kom je daar nou weer bij?
Ik zeg slechts, dat de prestatie van een topsporter niet alleen in cijfers van de fysiek is te vangen.
Als een topsporter (vooraf) 100% fysiek is getraind om een topprestatie te leveren, maar hij zit psychisch niet goed in zijn vel (dat kan van alles zijn: zijn moeder is net overleden of zijn vriendin heeft het net uitgemaakt, etc.), dan is zijn prestatie hoogstwaarschijnlijk veel minder, dan je qua fysieke voorbereiding zou mogen verwachten.
Horsie is back 01 september 2022 11:04
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------

> > U denkt, dat als het in de bovenkamer wel helemaal goed zit, je automatisch ook heel goed fysiek kunt presteren?
>
> Welnee, hoe kom je daar nou weer bij?

> Ik zeg slechts, dat de prestatie van een topsporter niet alleen in cijfers van de fysiek is te vangen. Als een topsporter (vooraf) 100% fysiek is getraind om een topprestatie te leveren, maar hij zit psychisch niet goed in zijn vel (dat kan van alles zijn: zijn moeder is net overleden of zijn vriendin heeft het net uitgemaakt, etc.),
dan is zijn prestatie hoogstwaarschijnlijk veel minder, dan je qua fysieke voorbereiding zou mogen verwachten.

El Chaba geeft niet op. Dus Remco had ruzie met Petleff en zijn vriendin, zodat 'em in de tijdrit een paar veren moest laten. hot smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2022 11:05 door Horsie is back.
El Chaba 01 september 2022 14:55
Niet opgeven?
Je stelde nog een vraag, waaruit mij leek te blijken, dat je niet precies begreep wat ik bedoelde, dus daar gaf ik nog antwoord op.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2022 14:56 door El Chaba.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen