Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

77thLa Vuelta ciclista a España(2.UWT) Stage 12»Salobreña›Peñas Blancas. Estepona(192.7km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 31 augustus 2022 22:31




Vertrek 12.25 / verwachte aankomst 17.30



Algemeen Klassement
1 REMCO EVENEPOEL QUICK-STEP ALPHA VINYL TEAM 39H 39' 04''
2 PRIMOŽ ROGLIČ JUMBO - VISMA + 00H 02' 41''
3 ENRIC MAS MOVISTAR TEAM + 00H 03' 03''
4 CARLOS RODRIGUEZ CANO INEOS GRENADIERS + 00H 03' 55''
5 JUAN AYUSO PESQUERA UAE TEAM EMIRATES + 00H 04' 53''
6 JOAO PEDRO GONÇALVES ALMEIDA UAE TEAM EMIRATES + 00H 06' 45''
7 MIGUEL ANGEL LOPEZ ASTANA QAZAQSTAN TEAM + 00H 06' 50''
8 TAO GEOGHEGAN HART INEOS GRENADIERS + 00H 07' 37''
9 BEN O'CONNOR AG2R CITROEN TEAM + 00H 07' 46''
10 THYMEN ARENSMAN TEAM DSM + 00H 08' 44''


Slimmerd 31 augustus 2022 22:42
Benieuwd wie het deze keer wint vanuit de vlucht: Padun, Vine of klimt Buitrago uit zijn dal?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2022 22:42 door Slimmerd.
Carlos Danger 31 augustus 2022 22:50
El Chaba 31 augustus 2022 23:11
Alaphilippe schijnt in ieder geval geen breuken te hebben opgelopen, dus dat is fijn. Misschien dus toch nog klaar voor het WK.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2022 23:11 door El Chaba.
Horsie is back 31 augustus 2022 23:15
Dan Bigham is ijdel genoeg om niet ongemerkt zijn geheimen prijs te geven.
Voor geïnteresseerden Hier. Prikkerd @Zwarte trui?

Samenvatting onder topic Dan Bigham van @Brieske.

Meanwhile heeft de Fin een tijd van rond de 50 minuten voorspeld voor de slotklim van ongeveer 20 km. Met als disclaimer: Als Remco Evenepoel zich rustig houdt!
Doet 'em dat?
El Chaba 31 augustus 2022 23:19
Wederom onzin van de Fin.
Precies, wat ik in mijn vorige post schreef.
Horsie is back 31 augustus 2022 23:22
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wederom onzin van de Fin.
> Precies, wat ik in mijn vorige post schreef.

U bent snel, maar nu met de beef. Wat is er onzinnig aan de tweet van de Fin? Dat U wattmatig maar half watmatig bent is niet zijn schuld toch? grinning smiley
Cecchini 31 augustus 2022 23:31


luister El Tarangu
podcast van Schik over José Manuel Fuente, die zich ook na zijn dood liet horen en zien

Audiocollectief Schik en de Vlaamse wielerchroniqueur Filip Osselaer presenteren de zesdelige podcast El Tarangu, over de Spaanse klimgeit José Manuel Fuente, die zich ook na zijn dood liet horen en zien. Raar maar waar.

José Manuel Fuente overleed in 1996 aan nierkanker, twintig jaar nadat hij was gestopt als wielrenner. De Spanjaard, niet veel groter dan 1,60 m, was begin jaren zeventig een uitstekend klimmer. Hij reed graag de grote rondes maar smeet zozeer met z'n krachten om vooral Merckx pijn te kunnen doen dat zijn eindklassering eronder leed en hij maar zes jaar prof bleef. Op z'n 31ste stapte hij af. Zelf weet Fuente zijn slepende nieraandoening mede aan gebruik van doping.

Hij won twee keer de Vuelta, eindigde ook in Tour en Giro op het eindpodium en schreef in totaal veertien bergetappes op zijn naam. Fuente stond bekend als vriendelijk en toegankelijk, was vooral populair in zijn geboortestreek Asturië, maar is van het fietsen niet rijk geworden. Na zijn wielerloopbaan begon hij een fietsenzaak in Oviedo en was ook ploegleider, waarna zijn slechte gezondheid hem parten ging spelen.

Zeven jaar na Fuentes dood, in september 2003, werd Lucien Van Impe, zesvoudig bergkoning in de Tour en destijds Fuentes grootste rivaal in de bergen, opgebeld door een man die zich bekendmaakte als José Manuel Fuente en hem doodleuk uitnodigde voor een etentje. Een verblufte Van Impe bracht vervolgens een avond met hem door in een restaurant in Geraardsbergen en twijfelde na afloop nog steeds over de identiteit van zijn disgenoot. Fuente zou zich destijds als patiënt hebben laten vervangen door zijn eveneens doodzieke broer, waarna José Manuel als vrachtwagenchauffeur in Benidorm een teruggetrokken bestaan kon gaan leiden.

Na het etentje met Van Impe, die half overtuigd raakte door Fuentes voorkomen en feitenkennis, vertrok de Spanjaard evenwel spoorloos. Een goeie grap of eerder smakeloos? Maar als het niet waar is, is het toch goed bedacht. De ondoorzichtige wielerwereld hangt van dit soort mythevorming, sterke verhalen en goed bewaarde geheimen aan elkaar. Het werd nog gekker toen Van Impe in 2017 opnieuw telefonisch werd benaderd door deze Fuente. Ditmaal sloeg een wantrouwige Van Impe de uitnodiging af, waar hij vervolgens spijt van kreeg.

Hoe zit het nou met die Fuente, vroeg AudioCollectief Schik, eerder goed voor de podcasts Roes, het bekroonde Bob en onlangs Laura H., zich af. Samen met de Vlaamse wielerchroniqueur Filip Osselaer, biograaf van Lucien van Impe, maakte Schik de zesdelige podcast El Tarangu, zoals de bijnaam ('hij die niet tobt over zichzelf') van Fuente luidt.


Waarom zou Fuente vele jaren na zijn veronderstelde dood met Van Impe contact willen zoeken? In zijn biografie Lucien! Hoe ik als laatste Belg de Tour won (2016) laat ghostwriter Osselaer Van Impe aan het woord over de Tour van 1973: 'Ik won een rit en hoewel ik beslist had niet voor de bergprijs te gaan – ik was twee jaar op rij bergkoning geworden en vond dat ik eens een jaartje kon overslaan – vocht ik toch een immense strijd uit met Fuente. De Spanjaard was de enige klimmer met wie ik echt last had. Hij was een soort ongeleid projectiel. (...) Rare man, die José Manuel. Het werd een steekspel op de fiets en ernaast.' Van Impe had eerder aan Pedro Torres beloofd dat deze bergkoning mocht worden: 'Overal probeerde ik punten te smokkelen voor de neus van Fuente. Als Torres weg was, liet ik begaan. Als Fuente sprong, ging ik achter hem aan. Fuente werd gek. En ik slaagde in mijn opzet.'

Drie jaar later zou Van Impe als laatste Belg de Tour de France winnen. Volgens de archieven en na de dopingbekentenissen van diverse oud-Tourwinnaars is hij bovendien de enige winnaar sinds 1966 die helemaal 'schoon' is gebleven. Van Impe beweerde zelf dat er ook niets te bekennen valt: 'Ik ben altijd honderd procent tegen doping geweest.' Het moge duidelijk zijn: zo'n betrouwbaar en waarheidslievend persoon vertelt natuurlijk geen verzinsels over een doodgewaande oud-collega.
El Chaba 31 augustus 2022 23:37
Wellicht iets te snel gelezen, maar ik ging ervan uit dat de disclaimer over Evenepoel ook van zijn hand was. Maar wellicht staat die op jouw naam? winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2022 23:37 door El Chaba.
Horsie is back 31 augustus 2022 23:41
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wellicht iets te snel gelezen, maar ik ging ervan
> uit dat de disclaimer over Evenepoel ook van zijn
> hand was. Maar wellicht staat die op jouw naam? winking smiley


Heb je de tweet van de Fin trouwens wel gelezen? Horsie zal je voorzeggen:
Difficult to predict climbing time. 5.8 is w/ full drafting, "65 kg" & assumption that Remco keeps calmness.
Luijt 01 september 2022 09:14
Leuk verhaal Cecch!
Erik S. 01 september 2022 09:18
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leuk verhaal Cecch!


Erg leuke podcast ook!
GillesEmanuel 01 september 2022 09:50
Mooi hoe de Fin mee gaat in de Remco hype. Hij mag mij een rit laten zien waar Remco niet zijn calmness hield op een 20km lange klim en hij alles en iedereen aan gort reed.

Ik begrijp steeds minder waarom er bepaalde kwaliteiten al toegedicht worden voordat deze zijn getoond. Ik hoop dan maar dat Thymen zich ook rustig houdt want anders jongens!
Clavan 01 september 2022 10:14

In 2013 won Leopold Konig de Vuelta etappe naar de Estepona-Alto Peñas Blancas
Slimmerd 01 september 2022 11:23
DNS Buitrago
DNS B. van Poppel
DNS C. Scotson



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2022 12:26 door Slimmerd.
Slimmerd 01 september 2022 13:38
32 man voorop met 50"

Kelderman beste man uit AK, Carapaz, Vine en Lutsenko ook mee
Erik S. 01 september 2022 13:52
Kelderman voor een keurige 6e plek in de etappe?
ton duk 01 september 2022 13:58
wat altijd nog beter is dan Kelderman zit in peloton...
Gr
Slimmerd 01 september 2022 14:38
ton duk 01 september 2022 15:14
70 km en 7.11
De winnaar en Kelderman zitten vooraan
Gr
Wanny 01 september 2022 15:45
10 minuutjes al. Wilco pakt straks nog het rood.
Wanny 01 september 2022 15:50
Evenepoel gevallen. Peloton wacht. Voorsprong loopt zo nog verder op.
Nelis! 01 september 2022 16:01
Kelderman nadert het podium. Moet niet gekker worden... moet Bohra niet op kop van het peloton gaan rijden? Of DSM? Jumbo?
Wanny 01 september 2022 16:06
Die eindigt straks met een minuutje of 5 bonus. Zal ie net de top 10 binnen komen.
Carlos Danger 01 september 2022 16:34
Remco schuift op eigen kracht onderuit, maar aarzelt niet om even later bij de
wedstrijdleiding te klagen over een motard ( waar verder geen enkele renner last van had).
Wanny 01 september 2022 16:42
Jumbo rijdt op kop van het peloton de berg op. Vraag me af wat daar de gedachte achter is.
ton duk 01 september 2022 16:45
Iets van druk zetten op Evenepoel
Gr
Wanny 01 september 2022 16:46
Heb niet de indruk dat Evenepoel hier zenuwachtig van aan het worden is.
Wanny 01 september 2022 17:12
Jammer voor Wilco. Leek me ook wat teveel werk te doen, waardoor ie niet meer mee kon toen Carapaz ging.
De zwarte trui 01 september 2022 17:12
Spaak 01 september 2022 17:18
Wilco gaat nooit meer een koers winnen, change my mind
TJV ook collectief zwak
Carlos Danger 01 september 2022 17:24
Eerst rijdt hij een gat dicht op de kansloze Gesbert en even later zit hij wat afwezig van de mooie omgeving
te genieten als Carapaz aanzet en een beslissend gaatje slaat.
ton duk 01 september 2022 17:29
Mooie prestatie van zowel Kelderman en Arensman
Gr
Horsie is back 01 september 2022 21:42
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wilco gaat nooit meer een koers winnen, change my mind
> TJV ook collectief zwak

Ze gaan Wilco Kelderman nooit meer inhalen. Volgens Cycling Statistics de 136e uitslag top-10 zonder overwinning in UWT koersen.

Het zijn er nu al 137 and counting. Ook recordhouder van aantal podiumplaatsen in dezelfde modus: namelijk 17.

@Volgens Hitchkock wordt het 139 en dan 39 steps on the Stairway To Heaven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2022 11:51 door Horsie is back.
Clavan 01 september 2022 22:07
Met Wilco in je team hoef je je nooit zorgen te maken over een eventuele UCI degradatie.
Wind mee 01 september 2022 22:10
Waar is Leopold eigenlijk gebleven?
De zwarte trui 01 september 2022 23:04
Luister In het wiel en je weet het.
Cyclad58 02 september 2022 09:49
Kijk, dat is een realistische reactie. Kelderman rijdt een prima etappe, maar wordt toch weer min of meer afgefakkeld (zeker in andere fora!) . Onterecht m.i.
Meneer 60% 02 september 2022 11:11
Als je puur random de getallen 1 t/m 10 zou trekken en je doet dat 136 keer, dan is de kans 99,99994% dat daar minimaal een keer het getal 1 bijzit. Dus in het grotere geheel kun je al heel lang zeggen dat het geen pech meer is dat Kelderman als goede renner toch (bijna) nooit wint. Daar speelt veel meer.

Maar kun je dat ook zeggen over één van die losse top-10-plekken? Zoals gisteren. Carapaz en Vine leken met ook de gevaarlijkste klanten. Ik zou daar op hebben gefocust ipv op Gesbert. Maar goed, achteraf is makkelijk praten. Als ze Gesbert laten rijden en ze kijken allemaal naar elkaar, dan had iedereen hier ook wat te zeuren. "Een ploeggenoot op kop laten zwoegen en dan een outsider zo makkelijk naar de zege laten rijden. Wat een sukkels."

Ik weet wel dat er geen enkele renner is waarvoor ik zo blij zou zijn bij een mooie etappezege, als Kelderman. En die dag komt, daar geloof ik heilig in.
Horsie is back 02 september 2022 12:00
De Fin kan het rekenen niet laten. Over de laatste 13,11 km komt hij voor het bekende viertal tot een gemiddeld wattage van 6,27w/kg, met de kanttekening, dat bij snelheden boven de 20km/h de waarden inaccurater worden. De Fin geeft hier een overschatting aan van 3%.
ton duk 02 september 2022 12:01
Gezien samenstelling kopgroep (met Carapaz,Vine e.a)was dit gewoon een goede etappe van Kelderman,met dito uitslag

Arensman liet mij met de tijdrit flink schrikken maar gisteren was een hoopvol vervolg
Gr
Cyclad58 02 september 2022 13:24
Carlos Danger 02 september 2022 14:03
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kijk, dat is een realistische reactie. Kelderman
> rijdt een prima etappe, maar wordt toch weer min
> of meer afgefakkeld (zeker in andere fora!) .
> Onterecht m.i.


Affakkelen laten we maar aan Putin over, maar kritiek is terecht.
Hij maakt twee fundamentele fouten; eerst rijdt hij volkomen onnodig achter Gesbert aan en daarna let hij gewoon niet goed op
als Carapaz aanzet, dat was op de beelden heel goed te zien.
Afgezien daarvan inderdaad een prima etappe.
ton duk 02 september 2022 14:20
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Luister In het wiel en je weet het.
Kort samengevat dan?
Gr
De zwarte trui 02 september 2022 20:13
Vage knieblessure, nu koersdirecteur in Tsjechië. Met dank aan Gerhard Joling. 2:30 voor het einde

Zo nu kan iedereen weer rustig slapen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen