Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Aert langer bij Jumbo Visma?

Gepost door Luijt 
Luijt 01 september 2022 09:21
Van Wielerflits.nl

Wout van Aert zit met Jumbo-Visma om de tafel om zijn huidige contract open te breken en te verlengen tot en met 2026. Zijn huidige verbintenis met de Nederlandse ploeg loopt eind 2024 af. Diverse bronnen hebben aan WielerFlits bevestigd dat beide partijen dicht bij een akkoord betreffende de verlenging van het contract zijn.

Begin 2019 maakte Van Aert de overstap van Vérandas Willems-Crélan naar Jumbo-Visma. In Nederlandse dienst groeide de inmiddels 27-jarige Belg door naar de wereldtop op de weg. In januari 2021 verlengde hij zijn contract al met drie jaar tot eind 2024. Nu is een verbintenis tot eind 2026 in de maak, die op korte termijn wereldkundig moet worden gemaakt.

In dienst van Jumbo-Visma wist Van Aert o.a. de groene trui in de Tour de France, negen ritten in de Tour, Milaan-San Remo, Strade Bianche, Amstel Gold Race, Gent-Wevelgem, Omloop Het Nieuwsblad en E3 Saxo Bank Classic te winnen.

Op de nieuwjaarsreceptie van 2021 sprak de toenmalige CFO van Jumbo Supermarkten Ton van Veen reeds het zakelijk belang uit om Van Aert langer aan de ploeg te verbinden. “Wout van Aert is voor ons heel belangrijk voor het opbouwen van naamsbekendheid in België. En het laden van het Jumbo-merk in België.”

Van Aert heeft het afgelopen jaar diverse keren in interviews aangegeven dat hij het uitstekend naar zijn zin bij Jumbo-Visma heeft. Na de door hem gewonnen slottijdrit in de afgelopen Tour de France was Van Aert tot tranen toe geroerd. “Ik ben echt emotioneel. Om de Tour te winnen als team is heel erg speciaal. Vandaag is echt een droomscenario. Jonas (Vingegaard, red.) is zo’n sterke vent, maar vooral ook een goede kerel. Ik wil de hele ploeg bedanken voor drie speciale weken. Het is ongelofelijk”, vertelde Van Aert direct na de finish.

Na een korte pauze na de Tour eindigde Van Aert eerst als tweede in de BEMER Cyclassics in Hamburg om vervolgens afgelopen zondag de Bretagne Classic te winnen.
Luijt 01 september 2022 09:23
Auteur van het stukkie is Raymond Kerckhoffs wiens wens zo te zien de vader van de gedachte is.
Zou goed zijn voor alle betrokkenen zijn als Wout blijft.
Carlos Danger 01 september 2022 14:09
Best brutaal om met zo´n mager erelijstje een contractverlenging proberen af te dwingen. Lijkt wel voetbal.
ton duk 01 september 2022 14:36
Luijt Schreef:
------------------------------------------------------
> Zou goed zijn voor alle betrokkenen zijn als Wout
> blijft.

Eens,ik voel me dus ook geen betrokkene
Gr
Andere Peter 04 september 2022 12:23
Goed dat even wordt uitgelegd wie Van Aert is en zo.

Waaruit zou blijken dat een wens de vader van de gedachte is, is mij net duidelijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen