Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

77thLa Vuelta ciclista a España(2.UWT) Stage 14»Montoro›Sierra de La Pandera(160.3km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 03 september 2022 00:07




Vertrek 13.05 / Verwachte aankomst 17.30




Sierra de La Pandera

Algemeen Klassement
1 REMCO EVENEPOEL QUICK-STEP ALPHA VINYL TEAM 48H 11' 10''
2 PRIMOŽ ROGLIČ JUMBO - VISMA + 00H 02' 41''
3 ENRIC MAS MOVISTAR TEAM + 00H 03' 03'' B :
4 CARLOS RODRIGUEZ CANO INEOS GRENADIERS + 00H 04' 06''
5 JUAN AYUSO PESQUERA UAE TEAM EMIRATES + 00H 04' 53''
6 WILCO KELDERMAN BORA - HANSGROHE + 00H 06' 28''
7 MIGUEL ANGEL LOPEZ ASTANA QAZAQSTAN TEAM + 00H 06' 56''
8 JOAO PEDRO GONÇALVES ALMEIDA UAE TEAM EMIRATES + 00H 07' 18''
9 JAN POLANC UAE TEAM EMIRATES + 00H 08' 00'' -
10 TAO GEOGHEGAN HART INEOS GRENADIERS + 00H 08' 05''
11 BEN O'CONNOR AG2R CITROEN TEAM + 00H 08' 42'
12 THYMEN ARENSMAN TEAM DSM + 00H 09' 19''



Carlos Danger 03 september 2022 00:27
Krijgt Remco zijn eerste pandoering op de Pandera?
Wind mee 03 september 2022 00:49
Evenepoel en Ayuso staan zaterdagavond niet meer in de top 10
Cecchini 03 september 2022 00:52
Bladel Een groet uit de Vuelta

Geplaatst op 23 augustus 2022 door pgijsbers/ Wielerspiegel


Groeten van TI Raleigh vanuit Spanje

De TI Raleigh ploeg van Peter Post startte in 1976 bij de favorieten voor de eindzege in de Vuelta. Het was het jaar dat West-Europa en met name ook Nederland zou worden verrast door een snikhete zomer, vergelijkbaar met die van dit jaar. In het voorjaar was het nog niet zo heet hier. Dat was toen in Spanje al anders. Daar begon toen nog de Vuelta op 27 april. Pas in 1995 zou de Spaanse Ronde op de wielerkalender naar later in het wegseizoen verhuizen. De renners van TI Raleigh vertrokken vanaf vliegveld Zaventem in België.

Zelf herinner ik me nog dat ik toen Jan van Katwijk die ik in zijn Bladelse tijd masseerde daar naar toe bracht. Wat me als fervent wielersupporter vooral ook is bij gebleven: Hennie Kuiper bood me op Zaventem wat te drinken aan. In 1976 was de start van de Vuelta in Andalusië. Estepona was de startplaats van de proloog van 3,2 kilometer. Vanuit de startplaats stuurde Jan van Katwijk, altijd dankbaar voor wat je voor hem deed, me de ansichtkaart toe die bij dit Wielerspiegel bericht staat. Op die kaart de handtekeningen van alle renners van de TI Raleigh ploeg: Naast Jan van Katwijk zelf ook Hennie Kuiper, Gerben Karstens, Gerrie Knetemann, Ko Hoogendoorn, Aad van den Hoek, Bert Pronk, José de Cauwer, Didi Thurau en Günther Haritz.

Meteen al in de proloog sloeg TI Raleigh toe: winst voor Thurau, 3e Hoogendoorn, 4e Kuiper, 6e Knetemann en 10e De Cauwer. Opnieuw een zege in de eerste etappe, nu was José de Cauwer de gevierde man. De Nederlandse Frisol ploeg (met ook Veldhovenaar Gerard Tabak) liet zich vervolgens twee dagen achtereen gelden met zeges voor de Luxemburger Roger Gilson en onze landgenoot Theo Smit. In Cartagena was Theo Smit weer de snelste van het pak. Daar eindigde vervolgens de individuele tijdrit in een zege voor Joaquin Agostino met ook Thurau, Kuiper, Knetemann en Pronk in de eerste tien. In Murcia bezorgde de Belg Ferdi van den Haute (waarin ook de toen in Bladel wonende Jan Aling) zijn team Ebo-Cinzia de dagzege. Georges Pintens (Miko-De Gribaldy-Superia) was licht voorop in Almansa, een dag later was de zege in Nules voor Didi Thurau.

Twee dagen op rij waren Spanjaarden aan de winst: José Gonzales-Linares in de lange etappe naar Cambrila (228 km) en Antonio Vallori in Barcelona. Gerben Karstens sloeg toe in Logrono, de Belg Dirk Ongenae (Flandria-Velda) won in Valencia en Cees Priem (Frisol) was na liefst 237 kilometer in Gijon het eerst aan de finish. In Cangas de Onis ging de dagzege naar de Spanjaard Vicente Lopez-Carril, Didi Thurau verloor in die bergrit meer dan 3 minuten, maar zette dat een dag later recht na een etappe door de mist en over regenachtige wegen over de cols met de zege in Reinosa. Daar werd Hennie Kuiper in de gele (amarillo) leiderstrui gehesen die hij van Agostino over nam.



In Bilbao waar de Belg Arthur van de Vijver (Flandria-Velda) na een lange solo won, bleef Hennie Kuiper
klassementsaanvoerder met 25 seconden voorsprong op Luis Ocana en 48 tellen winst ten opzichte van José Pesarrodona. In de bergrit naar Santuario de Oro boekte Didi Thurau zijn vierde dagzege. Hennie Kuiper stond nog altijd eerste op de laatste dag waarop 2 etappes werden verreden. Na de ochtendrit, waarin Dirk Ongenae zijn tweede zege boekte en Jan van Katwijk als vierde finishte, stond Kuiper nog aan de leiding. In de middagetappe zag de Nederlander de eindzege in de afsluitende individuele tijdrit in San Sebastian aan de einder verdwijnen. Thurau was de snelste tijdrijder, Kuiper eindigde als 19e. José Pesarrodona kwam als eindwinnaar van de Vuelta 1976 uit de strijd tevoorschijn, Kuiper werd 6e over all. Ondanks tal van ritzeges toch een grote domper voor de TI Raleigh ploeg.

Horsie is back 03 september 2022 01:05
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Evenepoel en Ayuso staan zaterdagavond niet meer in de top 10

Ze zijn allebei wat gebutst, maar of dat nu zal leiden tot un jour sans of een offday? Mijn Spaans gaat niet verder dan que uit Fawlty Towers.
Dit soort beweringen zou ik eerder bij een andere prikkerd gezocht hebben. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2022 01:06 door Horsie is back.
Carlos Danger 03 september 2022 01:38
''I know nothing, I'm from Barcelona'',
Frederik D. 03 september 2022 10:12
Vroeger toen Spanjaarden nog goedkoop waren. Maar sinds Franco weg is en de Vuelta niet meer de glorie heeft van een voorjaarsronde, hebben die Spanjaarden teveel borrelnoten op hun klaagzang
Slimmerd 03 september 2022 10:23
Bedoel je niet vanaf zondagavond?
De zwarte trui 03 september 2022 12:01
Niet echt spannende profielen in deze etappes. Steeds een vrij eenvoudige aanloop en dan de slotpoef. Laatste week is er geloof ik één etappe met meerdere lastige klimmen van een half uur achter elkaar.
El Chaba 03 september 2022 12:23
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wind mee Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Evenepoel en Ayuso staan zaterdagavond niet meer
> in de top 10
>
> Ze zijn allebei wat gebutst, maar of dat nu zal
> leiden tot un jour sans of een offday? Mijn Spaans
> gaat niet verder dan que uit Fawlty Towers.

Juan Ayuso is (en voelt) zich in het geheel niet gebutst, hoe kom je daarbij? Die (vermeende) coronabesmetting bedoel je?
De PCR analyse van de ploeg - die een eigen analyse apparaat hebben, i.t.t. de meeste andere ploegen - wees binnen een uur nadien uit dat hij negatief was, dus kon én mocht hij toch starten.
Sterker nog hij voelt zich ontzettend goed - dit i.t.t. het begin van de Vuelta, toen hij zich echt slecht voelde - en is daarom van plan de komende dagen waar mogelijk aan te vallen. Podium in Madrid zou me zelfs niet ver verbazen.

Over Evenepoel twijfel ik nog steeds. Hij lijkt onaantastbaar, maar iets in mij zegt mij, dat hij toch nog flink gaat verzwakken. Ik schat die kans op 50/50.

> Dit soort beweringen zou ik eerder bij een andere
> prikkerd gezocht hebben. grinning smiley

U vraagt, wij draaien, Horsie.. winking smiley grinning smiley
Slimmerd 03 september 2022 12:27
Niet zo fanboy Chaba! winking smiley

Sivakov ook geen symptomen en naar huis, bovendien sprak Ayuso zelf ober hoofd- en keelpijn op de dag voor en tijdens tijdrit... die smerige olieploeg heeft gewoon een eigen standaard



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2022 12:30 door Slimmerd.
El Chaba 03 september 2022 13:12
Ik begrijp, dat het zo overkomt, maar toch is het niet zo. winking smiley

[www.wielerflits.nl]

Zoals je leest, heeft Matxín toestemming van de koersdokter en de koersdirecteur. Ook in de Tour waren er positieve renners, die niet besmettelijk waren en dus in de Tour mochten blijven.

Wat betreft het verschil met Sivakov speelt er ook nog iets anders, daarom spreekt Matxín ook van 'een ingewikkelde situatie'. Dat is eufemistische taal voor: daarover wil en/of kan ik verder niet uitweiden.
El Chaba 03 september 2022 13:15
Wellicht bedoelt hij gewoon vanavond.
De zwarte trui 03 september 2022 14:16
Ik dacht dat die Matxin alleen verstand van bloeddoping had. Maar C314 zit ook in zijn takenpakket. Wat een veelzijdigheid.
Cecchini 03 september 2022 17:29
Is dit wat Yates overkwam in die bewuste Giro. Arensman verrassend goed. Gek dat die zo slecht in de tijdrit was. Carapaz de Moncoutie van de huidige generatie. Beetje laf.
Clavan 03 september 2022 17:30
Parijs is nog ver. Madrid iets dichterbij
Sjorsoll 03 september 2022 17:30
Wilco nog ff een top 10 plekkie erbij. Nice.
Eindhovuh 03 september 2022 18:12
Evenepoel gaat “gered” worden door een relatief makkelijk parcours en een matig deelnemersveld.
Deze moet hij koesteren. Tenzij hij er morgen echt doorzakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2022 18:14 door Eindhovuh.
Cecchini 03 september 2022 18:13
Gesink heeft vandaag ook maar weer eens bewezen dat ie nog niet renner af is.
Cecchini 03 september 2022 18:24
Nou ja, Roglic een matige tegenstander noemen, als je zo begint dan was de Tour naast Vingegaard en Pogacar ook zeer matig bezet. Ik ben niet bepaald een fan van het mannetje Evenepoel, maar is wel een wereldtopper. Daarvoor heeft ie al teveel bijzonders gewonnen.
Eindhovuh 03 september 2022 18:46
Roglic is een topper maar begon natuurlijk verre van top na deze voorbereiding.
Evenepoel is een wereldtopper natuurlijk, maar dat hij nu per se de grote rondes aan elkaar gaat rijgen obv deze Vuelta valt te bezien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2022 18:47 door Eindhovuh.
Cyclad58 03 september 2022 18:46
Morgen moet het maar gebeuren De etappe voor Jumbo-Visma om aan te vallen, en natuurlijk ook voor Movistar en Ineos. Mas was vandaag minder, Evenepoel ook.
Jumbo deed het vandaag prima. Gesink sloeg Vervaeke knock-out en Van Wilder, hoewel sterk, kon ook niet al te veel meer. Gesink en Harper erg sterk.
Het is nog niet gedaan, Evenepoel moet nog serieus aan de bak. Almeida weer erg goed, evenals Arensman. Dit leek geen klim voor hem, toch was hij van de klassementsrenners de 6e aankomer. Dat geeft de klimburger moed.
El Chaba 03 september 2022 20:57
Nu, ben ik er toch zeker vrij van: Evenepoel gaat het niet redden, zeker als hij morgen al op de voorlaatste klim wordt aangevallen.

Zijn voordeel blijft echter de matige tegenstand. Hindley, Landa en Carapaz ver uit de de buurt van hun Girovorm (wat betreft klassement).. Roglic is goed, maar niet top (het waarom is bekend). Mas heeft net een, vrijwel volledige, zeer zware Tour achter de rug en verder zijn er weinig of geen ervaren, toppers in het grote rondewerk aanwezig. Almeida wellicht maar diens voorbereiding werd de week van tevoren verpest door ziekte, waardoor zijn achterstand nu waarschijnlijk al te groot is.

Rodriguez en Ayuso zijn heel erg goed, maar lijken nog (te) jong en te onervaren om de Vuelta nu al te kunnen winnen. Uitsluiten zal ik het zeker overigens ook niet doen, want voor hen geldt natuurlijk hetzelfde verhaal: de tegenstand is om bovengenoemde redenen ook voor hen erg zwak.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/09/2022 20:58 door El Chaba.
Slimmerd 03 september 2022 20:59
Volgens mij zijn Roglic, MAL, Mas,Rodriguez en Ayuso momenteel bergop echt beter, heel benieuwd wat het een keer brengt als we twee cols doen en naar extreme hoogte gaan.

Morgen belooft een hoop en ga met liefde op Sporza kijken morgen
Slimmerd 03 september 2022 21:00
Morgen en volgende zaterdag kunnen enorm pijn gaan doen, zeker na de zwakte vandaag
De zwarte trui 03 september 2022 21:03
Jay Vine 96e op 19 minuten, sparen voor morgen of is zijn motortje helemaal opgeblazen?
Horsie is back 03 september 2022 21:26
Nu ben ik er zeker vrij van.Van dwalingen zal 'em bedoelen. Gelukkig hoeft Horsie geen cursus begrijpend lezen te volgen.

Een grote ronde blijft een totale uithoudingsproef voor lichaam en geest. Daarom zijn vele resultaten vooraf ook zo moeizaam to-the-point voorspelbaar.
Je hoefde geen genius te zijn om te kunnen bevroeden, dat de kleine kannibaal het ook nog wel eens moeilijk zou kunnen krijgen.
Ineens was het moment daar. Primosz Roglic sloop op kousevoeten weg en Remco Evenepoel bleef zitten.
Ook al is het geen juni meer, morgen is het D-day las ik ergens.
Tinuz 03 september 2022 23:03
Sterk van Arensman. Laat zien toch ook veerkracht te hebben na zijn twijfelachtige optredens deze Vuelta.
Carlos Danger 04 september 2022 02:06
Ik gaf geen cent meer voor hem na de tijdrit, maar hij lijkt zich goed herpakt te hebben.
Benieuwd of hij een keer de aanval kiest.
Clavan 04 september 2022 10:39
50 seconden verlies in 4 km vind ik nog meevallen. De laatste 2 km geconsolideerd (oké, de laatste 750 meter waren niet lastig). Maar goed, we gaan het zien. Meestal is er na een ( kleine) inzinking nooit een wederopstanding. Beter word je niet in een grote ronde. Minder slecht worden kan wel.
Mas en MA Lopez reden nog redelijk snel terug naar Roglic. Waarna vreemd genoeg Mas nog terugviel. Vandaag gaat MA Lopez uithalen op hoogte.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen