Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wint de Vuelta? ........... en andere rustdagperikelen.

Gepost door lodjan 
lodjan 05 september 2022 10:41
Peiling
Er zijn 81 stemmen ontvangen.
Alle bezoekers mogen stemmen.
wie wint de Vuelta?




Wie wint de Vuelta?
Clavan 05 september 2022 10:45
Evenepoel na gisteren. Oomen maakte gisteren de fout door aan de voet van de klim zijn teamgenoten kapot te rijden. Ik neem aan dat dit niet afgesproken was.
Cyclad58 05 september 2022 11:04
Ja, Evenepoel geeft dit niet meer weg. Zijn team wordt minder. Masnada niet goed, Van Wilder gisteren duidelijk minder, Vervaeke lijkt nog de meest stabiele helper. Alleen als Movistar, Ineos, UAE en Jumbo de handen ineen slaan is er wat mogelijk. Ik zie dat echter niet gebeuren, dus Evenepoel houdt het.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2022 11:05 door Cyclad58.
Carlos Danger 05 september 2022 11:15
Derde week ziet er niet heel zwaar uit, het is toch onbekend terrein voor Evenepoel.
Zaterdag lijkt er nog wat mogelijk. Of misschien een gekke, onverwachte waaier-rit morgen?
Clavan 05 september 2022 11:32
Ik dacht dit ook. Maar ik lees nu de etappe uitleg van Escartin ( de parcoursbouwer). De etappe lijkt heel erg op de zaterdag etappe uit 2015 waarin Aru Dumoulin uit het rood reed. Zelfde lengte, hoeveelheid bergen, zelfde bergkam...dus wie weet.
Meneer 60% 05 september 2022 11:36
Als Evenepoel echt serieus aan het terugvallen was, dan was hij gisteren door het ijs gezakt. Dat gebeurde niet. Als Roglic echt aan het verbeteren was (of eigenlijk 'minder verwzakken dan de rest') dan was hij gisteren van ver aangevallen. Dat gebeurde ook niet. Evenepoel was gisteren gewoon sterker dan Roglic. Na gisteren zie ik het niet gebeuren dat Roglic Evenepoel uit het rood gaat rijden. En de rest al helemaal niet. Mas is geen aanvaller, en is volgens mij ook gewoon blij met een podiumplek. Daaronder staan ze te ver weg. Als iemand als Lopez gisteren nou de rest op 1,5 minuut had gereden, dan had ik daar nog wel kansen gezien, maar ook dat is niet het geval. En niemand heeft een topploeg waarmee ze een coupe kunnen plegen. Evenepoel gaat Belgische geschiedenis schrijven.
Slimmerd 05 september 2022 11:43
Oomen en Dennis kwamen voor mijn gevoel op een gek moment terug in de groep Roglic. Dat deed Quickstep beter met Vervaeke of was het dat Dennis en Oomen echt niet meet konden?
ton duk 05 september 2022 12:28
DUK is in ieder geval tevreden sinds de magnifieke overwinning Arensman gisteren

Hoopvolle verwachting was 1 etappe-overwinning en 1 plek AK 8t/m 12
Gr
Frederik D. 05 september 2022 12:40
Zevende plek is ook nog mogelijk voor Arendsman, die me gister toch aangenaam verraste.

Roglic had gister niet de macht om een minuut of zo op Evenepoel te pakken. Dus ik schat dat Evenepoel stand houdt. En misschien stevent Mas nog Roglic voorbij.

Volgens mij is zowel Mollema als Dumoulin door de Vuelta groot geworden. Dus wie weet, gaat Arensman ook hoge ogen gooien. Neerlands hoop.

Toch een aardige ronde al met al. Al had dat Nederlandse weekend niet gehoeven wat mij betreft. Ook aangenaam is het dat er niet teveel publiek langs de kant staat. Wel jammer dat corona voor uitvallers zorgt.

Nu ik toch bezig ben, wil ik Cec bedanken voor zijn intro's. En voor zijn historische terugblikken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2022 12:42 door Frederik D..
ton duk 05 september 2022 13:51
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Volgens mij is zowel Mollema als Dumoulin door de
> Vuelta groot geworden.

Eens mbt Dumoulin. Bij Mollema denk ik dan eerder aan de Bau en Lau-TdF 2013
Gr
Meneer 60% 05 september 2022 14:19
Hebben jullie bij de Vuelta ook elk jaar het idee dat ie vijf weken bezig is, als week drie nog moet beginnen. Deze ronde is best het kijken waard, maar zou van mij een week korter mogen. Als daar iets anders voor terugkomt.
Frederik D. 05 september 2022 14:25
In 2011 werd Mollema derde in het eindklassement van de Vuelta. Eerst vierde. Maar Cobo, de eerste, werd geschrapt. In die Vuelta won Mollema mooie ereplaatsen in bergritten en reed hij nog even in het rood. Wij op dit prikbord waren enthousiast over Mollema, zo herinner ik me. Een stilist is Mollema niet. Wel een taaie.
Horsie is back 05 september 2022 14:32
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------

> Roglic had gister niet de macht om een minuut of zo op Evenepoel te pakken.

Hoogstwaarschijnlijk niet, maar hij heeft het ook niet geprobeerd of aangedurfd. Tenslotte reden ze vrij lang op grote hoogte.
Wellicht dat hij daarom opteerde voor een snelle in gallop naar de finish. De 15 seconden in nog geen driekwart kilometer is relatief wel veel op dit niveau, maar absoluut stelt het niet zoveel voor, zolang je niet aan de rekstok hangt zoals good-old Joop.

Dus we wachten rustig af.

> Toch een aardige ronde al met al. Al had dat Nederlandse weekend niet gehoeven wat mij betreft.

Zag tegen het einde een beetje van Max-to-the-limit in de oranje orgie. Poe hé.
Wanny 05 september 2022 14:46
De derde week kunnen er toch nog verrassende dingen gebeuren. Zeker omdat Evenepoel geen denderende ploeg heeft ten opzichte van Roglic en Mas.

Roglic hoeft maar 1 keer 10 seconden los te komen op een top waar 1 of 2 ploegmaten op hem wachten en Evenepoel is gezien.
ton duk 05 september 2022 14:56
Onbegrijpelijkerwijs zit dit/dat niet in mijn herinnering
Gr
Horsie is back 05 september 2022 15:03
Remco Evenepoel heeft niet alleen statistisch bezien vele troeven in handen. Het blijft nochthans koffiedik kijken.
Het punt blijft altijd, dat je een grote ronde in no time kunt winnen of verliezen.
Carlos Danger 05 september 2022 15:06
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onbegrijpelijkerwijs zit dit/dat niet in mijn
> herinnering
> Gr


Stop het erin en doe meteen de puntentrui erbij, die hij won.
Horsie is back 05 september 2022 15:11
Overigens bergop rijden. Voorbeeld van Bert Blocken.
Bij 20% bergop rijdend met een snelheid van 12 km/h bezuinigt numéro 6 van het treintje zegge en schrijve maar 4 Wattjes, omdat het aandeel luchtweerstand uiteraard gigantisch is teruggelopen. Dat is heel wat anders, dan Opoe Horsie die op het vlakke midden in het peloton bij 54km/h meeschuifelt. smiling smiley
Frederik D. 05 september 2022 15:15
Was jij, of u, ook al in 2011 op dit prikbord? smiling smiley
Frederik D. 05 september 2022 15:21
Velen volgden niet de F1 toen Max niet in de F1 reed. Maar nu Max rijdt en goed presteert, hebben we een hijgerige Max hype. Moest verboden worden. Maar voorlopig is de erelijst van Hamilton langer. En van jou waardeer ik het dat je geregeld nog aandacht schenkt aan Froome. Als je wint, heb je fans. Maar nu Froome verliest, ach, ik heb toch ook nu nog een zwak voor hem. Best wel stoer om als voormalige veelwinnaar achterin mee te fietsen.
Frederik D. 05 september 2022 15:24
Een beetje rondemoeheid?

Maar ik heb niet het idee dat de Vuelta al vier weken bezig is. Wellicht omdat ik me het begin nog goed herinner.

Drie grote rondes van elk drie weken vind ik heel mooi. Wel zou ik iets zwaardere eenweekse rondes willen.
ton duk 05 september 2022 15:26
Tis uwes en ja,denk het wel
Ik volgde toen het wielrennen intensiever dan nu (wielerspeltechnisch),dus het kan nu hoogstens aan ouderdom liggen..
Gr
Horsie is back 05 september 2022 15:43
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velen volgden niet de F1 toen Max niet in de F1 reed. Maar nu Max rijdt en goed presteert, hebben we een hijgerige Max hype.

Tot zekere hoogte ongetwijfeld waar. Maar laat die honderdduizenden en miljoenen voor de buis hun plezier.
Ook voor de outsider is Max natuurlijk een fenomeen (over 80 jaar maar eens zijn bedrading, net zoals bij Albert Einstein nakijken), een begrip dat hier wel eens te vaak wordt gebezigd.

> En van jou waardeer ik het dat je geregeld nog aandacht schenkt aan Froome.

Mij interesseert vooral de fysiologische/biomechanische kant van de zaak.
Of zijn motieven zuiver zijn weet ik ook niet. Daarvoor ken ik hem niet persoonlijk en dan nog. Kent U Uzelf?
Frederik D. 05 september 2022 16:09
Ik ken mezelf nauwelijks. Des te meer ik nadenk over mezelf, des te minder ik blauwe of rode chocolade van mezelf kan maken. Jawel, ik ben een mens en lijk globaal op anderen. Maar begrijp ik de anderen? Afijn, filosofische psychologie is tastend in de blinde. Hoe andere mensen menen dat ze een Identiteit met hoofdletter hebben, vind ik zeer verbijsterend. Narcistisch zelfgeloof. Wellicht ontbrak het bij Dumoulin ook aan narcistisch zelfgeloof. "Ben ik eigenlijk wel een wielrenner?" Maar Dumoulin ligt niet op mijn sofa.
Frederik D. 05 september 2022 16:12
Geen ouderdom. Maar wellicht omdat je al zoveel in je hoofd hebt. Maak je geen zorgen. Je komt prima over. smiling smiley
Slimmerd 05 september 2022 16:43
ton duk 05 september 2022 16:51
DNF de rustdag....hoe matig kan een team de Vuelta rijden ???
gr
El Chaba 05 september 2022 18:48
Door bewust een zeer matig team op te stellen..
Spaak 05 september 2022 19:46
Ja, ik heb dat ook. Rondemoeheid denk ik.
Ik had de Vuelta liever wat later in het jaar gehad, bijv. de eerste drie weken van oktober.
Horsie is back 05 september 2022 20:06
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ken mezelf nauwelijks. Des te meer ik nadenk
> over mezelf, des te minder ik blauwe of rode
> chocolade van mezelf kan maken. Jawel, ik ben een
> mens en lijk globaal op anderen. Maar begrijp ik
> de anderen? Afijn, filosofische psychologie is
> tastend in de blinde. Hoe andere mensen menen dat
> ze een Identiteit met hoofdletter hebben, vind ik
> zeer verbijsterend. Narcistisch zelfgeloof.
> Wellicht ontbrak het bij Dumoulin ook aan
> narcistisch zelfgeloof. "Ben ik eigenlijk wel een
> wielrenner?" Maar Dumoulin ligt niet op mijn sofa.

Ik U wel. Over duizend jaar zou ik deze tekst nog aan Uwes toeschrijven. grinning smiley
Tom Dumoulin stamelt op uw divan: Du Pain, Du Vin, Du Chagrin, Du Bonheur.
Horsie is back 05 september 2022 20:09
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, ik heb dat ook. Rondemoeheid denk ik.
> Ik had de Vuelta liever wat later in het jaar
> gehad, bijv. de eerste drie weken van oktober.

Wielerliefhebbers krijgen het hele jaar door wielrennen voorgeschoteld. Rupsje Nooitgenoeg, smiling smiley
Andere Peter 06 september 2022 09:59
Zoals ik het mij herinner leek 4e het hoogst haalbare in het AK. Cobo, Froome en Wiggins passeren zat er niet echt in, voor ons gevoel. We waren meer bezig met het puntenklassement dat Bauke ook nog won. Hij was vooral heel stabiel, zonder echte uitschieters. Daar dankt hij die groene trui ook aan.

En hij was in Madrid dus 4e, pas later 3e na het schrappen van Cobo. Dat scheelt ook in de herinneringen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2022 10:00 door Andere Peter.
Andere Peter 06 september 2022 10:02
Ik sluit niet uit dat Roglic nog kraakt. Ik zie Mas wel 2e worden.
Sub Culture 06 september 2022 10:09
De teneur in de Vlaemsche pers al lijkt, na het zwaartepunt van het voorbije weekend, de derde week een formaliteit te worden voor Remco vind ik buitengewoon storend.

Nog meer storend vind ik hoe zo'n Karl weer meteen gaat paratiseren op het succes van Remco en compleet ongevraagd een week zijn afgezaagde VLV truukje gaat opvoeren.

Ik zou het, mocht ik niet-Belg zijn (God verbiedt het), bijna amusant vinden voor het Vlaemsche journaille mocht hij er alsnog compleet doorzakken.

Al hoop ik als fanboy, wiens bruto-nationale geluk deze weken staat of valt met het presteren van Remco, natuurlijk op de eerste Belgische eindzege in een grote ronde sinds decennia.
De 'de tegenstand was niet sterk' replieken in dit geval, kom ik hier dan achteraf wel eens lezen.
Eddy Veen 06 september 2022 11:48
Carlos Danger: Of misschien een gekke, onverwachte waaier-rit morgen?

Wanny: De derde week kunnen er toch nog verrassende dingen gebeuren.

Ik verbaas mij er altijd over dat mensen verrassingen en onverwachte dingen aan zien komenwinking smiley
MarcoV 06 september 2022 12:02
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> De teneur in de Vlaemsche pers al lijkt, na het
> zwaartepunt van het voorbije weekend, de derde
> week een formaliteit te worden voor Remco vind ik
> buitengewoon storend.
>
> Nog meer storend vind ik hoe zo'n Karl weer meteen
> gaat paratiseren op het succes van Remco en
> compleet ongevraagd een week zijn afgezaagde VLV
> truukje gaat opvoeren.
>
> Ik zou het, mocht ik niet-Belg zijn (God verbiedt
> het), bijna amusant vinden voor het Vlaemsche
> journaille mocht hij er alsnog compleet
> doorzakken.
>
> Al hoop ik als fanboy, wiens bruto-nationale geluk
> deze weken staat of valt met het presteren van
> Remco, natuurlijk op de eerste Belgische eindzege
> in een grote ronde sinds decennia.
> De 'de tegenstand was niet sterk' replieken in dit
> geval, kom ik hier dan achteraf wel eens lezen.

Ik gun Evenepoel best z'n overwinning, is er echt geen alternatieve manier om de firma Vannieuwkerke met haar VlV marketing- en 'kijk mij eens deugen koop kaartjes voor mijn theatershow' aan de schandpaal de nagelen?
Clavan 06 september 2022 14:41
Ach. Dan wordt het sentiment gewoon over gelepeld naar het heren basketbal team.
Sjorsoll 06 september 2022 17:31
Ik snap niet hoe je tijd verliest als je sterker bent. Voorzichtigheid bedoel je?
Sjorsoll 06 september 2022 17:46
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2022 17:47 door Sjorsoll.
Carlos Danger 06 september 2022 17:59
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger: Of misschien een gekke, onverwachte
> waaier-rit morgen?
>
> Wanny: De derde week kunnen er toch nog
> verrassende dingen gebeuren.
>
> Ik verbaas mij er altijd over dat mensen
> verrassingen en onverwachte dingen aan zien
> komenwinking smiley

Die zag ik niet aankomen.
Eddy Veen 06 september 2022 18:07
El Chaba 06 september 2022 18:48
El Chaba 06 september 2022 18:51
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik sluit niet uit dat Roglic nog kraakt. Ik zie
> Mas wel 2e worden.

Bijna goed voorspeld, slechts één 'a' teveel..
Wind mee 06 september 2022 20:04
Aan twee á's hebben sommigen heel veel (en sommigen overduidelijk weinig) tongue sticking out smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen