Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Selectie

Gepost door Meneer 60% 
Meneer 60% 05 september 2022 17:41
Zeg het maar...

Individuele tijdrit mannen (zondag 18 september)
Bauke Mollema
Daan Hoole

Mixed Relay (woensdag 21 september)
Daan Hoole
Bauke Mollema
Mathieu van der Poel
Ellen van Dijk
Annemiek van Vleuten
Riejanne Markus

Wegwedstrijd mannen (zondag 25 september)
Dylan van Baarle
Pascal Eenkhoorn
Daan Hoole
Taco van der Hoorn
Jan Maas
Bauke Mollema
Mathieu van der Poel
Wout Poels
ton duk 05 september 2022 17:50
Ik ga in ieder geval klaar zitten voor de mixed-relay
Gr
predator 05 september 2022 18:47
Ik mis Arensman, of is daar een specifieke reden voor? En ik ben fan van Poels, maar die is helaas nooit goed op een WK. Ik had dan eerder Gesink meegenomen.
Luijt 05 september 2022 19:07
Veel te vroeg om de ploeg samen te stellen.
Carlos Danger 05 september 2022 19:14
1 Keer goud is al binnen.
Cyclad58 05 september 2022 19:35
Zwitserland is minstens even sterk. Bij de dames Chabbey en Reusser. Als bij de mannen Bissegger en Kung meerijden zeg ik: met NL topfavoriet.
Cyclad58 05 september 2022 19:35
Arensman heeft al genoeg gereden.
Carlos Danger 05 september 2022 19:41
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zwitserland is minstens even sterk. Bij de dames
> Chabbey en Reusser. Als bij de mannen Bissegger en
> Kung meerijden zeg ik: met NL topfavoriet.


Ik bedoelde eigenlijk Taco in de wegritwinking smiley
Cyclad58 05 september 2022 19:43
Goede selectie. 6 namen zou ik ook hebben gekozen. Alleen Jan Maas zou niet in me opkomen en Wout Poels zou ik beslist niet opstellen.
Teunissen mis ik wel, Gesink in zijn huidige vorm zou ook een goede optie zijn. Ik zat na zijn goede Bremer Classic nog aan Ide Schelling te denken, maar zijn vorm is, hoewel groeiende, niet toereikend.

Belofteselectie is ook wel aardig. Mick en Tim van Dijke moeten ver kunnen komen. Olav Kooij is een wat opportunistische selectie, Axel van der Tuuk is een geweldige tempobeul. 5e man is Casper van Uden. Heeft denk ik daar weinig te zoeken, ik zou Loe van Belle gekozen hebben, maar daarom ben ik ook geen bondscoach.
Mick van Dijke en Axel Van der Tuuk rijden de tijdrit.
El Chaba 05 september 2022 20:05
Om een goed begrip voor de respectievelijke selecties te maken, hier de profielen:

Wegwedstrijd mannen:



Wegwedstrijd vrouwen:



Tijdrit mannen:



Tijdrit vrouwen:



Mixed relay:
Slimmerd 05 september 2022 20:30
34km maar voor de tijdrit, matig!
lodjan 05 september 2022 21:07
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goede selectie. 6 namen zou ik ook hebben gekozen.
> Alleen Jan Maas zou niet in me opkomen en Wout
> Poels zou ik beslist niet opstellen.
> Teunissen mis ik wel, Gesink in zijn huidige vorm
> zou ook een goede optie zijn.

Geen van de gekozen renners zal in de verleiding komen om hun kopman Wout van Aert 'niet in de weg te rijden'.
Remko 06 september 2022 11:05
Tsja, Wout Poels, waarom zit deze man er telkens bij?
Sub Culture 06 september 2022 11:38
De bijna top 20 notering in het AK van de Sazka Tour maakt van Jan Maas een logische selectie voor het WK.

Ik kan me voorstellen dat MVDP zelfs niet weet wie dat is.
Meneer 60% 06 september 2022 11:52
Ik denk dat het inderdaad geen toeval is dat er niemand van Jumbo bijzit, behalve vetrekker Eenkhoorn. Teunissen komt tekort als kopman of beschermde kopman. Om hem dan als knecht mee te nemen is wel een gok. Snap ik wel dat je dat niet doet. Gesink idem. Koen Bouwman is qua fitheid een vraagteken, anders had je die wel mee moeten nemen, vind ik. Mick van Dijke had ook gekund, maar hij rijdt dus bij de beloften. Bij Arensman neem ik aan dat het een bewuste keuze is om hem geen tijdrit meer te laten rijden. Zijn seizoen is al meer dan zwaar genoeg met twee grote rondes. Kelderman zal ook wel op zijn.

Wout Poels. Tja, hij mag me verrassen. Maar dat doet hij nooit in een oranje shirt. Maar misschien als pure knecht wel nuttig. Dat zal (hopelijk) zijn rol zijn.

Jan Maas. Ligt het aan mij of kom ik die naam alleen tegen bij EK-selecties. En zelden in uitslagen of in beeld op tv. Pas de 51-ste Nederlander in de CQ-stand van 2022. Wel 40-ste in de AGR, zie ik, vierde Nederlander. Dat zal het argument van Moerenhout zijn geweest. En ongetwijfeld een zeer loyale knecht. Ook een zeer goede wielernaam trouwens. Jan Raas... Jo Maas... Jan Maas.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2022 11:53 door Meneer 60%.
Eindhovuh 06 september 2022 11:54
Jan Maas is inderdaad een wat gekke selectie. Zegt veel over het gebrek aan breedte voor dit soort koersen in Nederland.
Met van der Poel en Dylan van Baarle heb je 2 serieuze toppers. Mollema is altijd een outsider. Van der Hoorn is ook een logische selectie en iemand die je heel goed kan gebruiken vanuit de kopgroep. Daan Hoole was op het NK natuurlijk erg goed en is nog heel jong, dus kan je in die zin erbij nemen. Eenkhoorn is de NK, verder niets laten zien, maar prima om mee te nemen als beloning.

Wout Poels heeft sinds de Ruta del Sol gewoon een waardeloos jaar en daarbij een dramatisch trackrecord op WK's. Vreemde selectie.
Jan Maas kan ik geen enkele reden bedenken om te verkiezen boven: Arensman, Teunissen, Gesink, Welten, Leemreize of Schelling. Maar goed wellicht wilden deze renners zelf niet of overzie ik zaken niet helemaal.
MarcoV 06 september 2022 12:06
Poels en Maas inderdaad om verschillende redenen wat opmerkelijk, maar anderzijds nu ook weer niet echt hele opvallende 'missers'. Drie serieuze kopmannen klinkt goed. Een heel verschil met andere landen waarin allerlei grote namen thuisblijven wegens moe / ploegen krijgen na drie jaar het puntenklassement in de gaten / meer eigen winstkansen in najaarklassiekers / ...
Nu graag nog een oranje shirt, ipv dat witte van het EK? Hup hup.
Cecchini 06 september 2022 12:08
Typisch zo’n reactie van hoe lullen we recht wat krom is.
Cecchini 06 september 2022 12:10
Eenkhoorn niets laten zien ? Dan was je kennelijk tijdens de Giro op vakantie of lag je onder één of andere steen.
Eindhovuh 06 september 2022 14:00
Met verder bedoelde ik ná het NK.
in de Giro was hij prima, zelfs dichtbij een ritzege.
ton duk 06 september 2022 15:29
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Jan Maas. Ligt het aan mij of kom ik die naam
> alleen tegen bij EK-selecties.. En
> ongetwijfeld een zeer loyale knecht.

Denk idd dat Maas bij zijn EK-selecties dat gedaan heeft wat ie ook nu gaat doen : 150 km de knecht spelen
Gr
betuweracer 06 september 2022 15:31
Geen Gesink is natuurlijk bezopen, van god los en nu al het argument voor wat er mis ging als 'we' wéér geen wereldkampioen zijn geworden.

Hup Taco in afzichtelijke lelijk wit.
Carlos Danger 06 september 2022 16:22
k dacht, dat Gesink er zelf niet veel zin in had.
Cyclad58 06 september 2022 17:01
El Chaba 06 september 2022 18:47
Juan Ayuso en Carlos Rodriguez waarschijnlijk ook al niet naar het WK..
Slimmerd 06 september 2022 18:50
Dacht dat die twee juist wel zouden gaan..

Nog even en Spanje gaat dan helemaal niet
betuweracer 08 september 2022 11:58
Dat zou natuurlijk kunnen en Hofland? Waarom is Kevin Hofland niet mee?
Carlos Danger 08 september 2022 12:31
Die is in onderhandeling met Chelsea.
Clavan 08 september 2022 13:53
Het Wk zal volgend jaar plaatsvinden begin augustus tussen de Tour en de Vuelta.
De zwarte trui 08 september 2022 14:26
Het WK 2023 zal in Schotland doorgaan van 3 tot 13 augustus, tussen de Tour en de Vuelta. Er wordt dan niet alleen het WK georganiseerd voor het wegwielrennen, maar voor maar liefst 13 wereldkampioenschappen binnen het wielrennen.
De zwarte trui 08 september 2022 21:07
MvdP domineert en wint Izegem koers! Niks aan te doen straks down under.
Slimmerd 08 september 2022 21:09
Gaan we belang hechten aan kermiskoersen? Dat fanboys op WF hier geil van worden, prima, had de hoop dat wij er op de prik ver van weg zouden blijven. Straks gaan we nog noteren dat ie wel 50 kilometer heedt gefietst na dese kermiskoers...
El Chaba 08 september 2022 21:14
Ik denk vrij zeker te weten - lees je mee Horsie? winking smiley - dat zijn post sarcastisch/cynisch bedoeld was..
ton duk 08 september 2022 21:16
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Straks gaan we nog noteren dat ie wel 50
> kilometer heedt gefietst na dese kermiskoers...

Nee,wel dat ie 75 km achter de brommer heeft gefietst VOOR deze kermiskoers (onbetrouwbare bron)
Gr
Horsie is back 09 september 2022 13:50
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk vrij zeker te weten - lees je mee Horsie? winking smiley - dat zijn post sarcastisch/cynisch bedoeld was..

A distant voice, unclear, thinks he has really found me.

Maar 870 mijl fietsen om één croissant te bemachtigen, that's the spirit. James Bond is sad his queen jumped to the other side.
De zwarte trui 09 september 2022 14:00
MvdP de koning der kermiskoersen, zowel in de zomer als in de winter.

Hier geldt niet 'alles voor de clicks' (Spaak)?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen