Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

77thLa Vuelta ciclista a España(2.UWT) Stage 16»Sanlúcar de Barrameda›Tomares(189.4km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 05 september 2022 22:17






Vertrek 12.45 / Verwachte aankomst 17.30


Tomares

Algemeen Klassement
1 REMCO EVENEPOEL QUICK-STEP ALPHA VINYL TEAM 56H 40' 49''
2 PRIMOŽ ROGLIČ JUMBO - VISMA + 00H 01' 34''
3 ENRIC MAS MOVISTAR TEAM + 00H 02' 01''
4 JUAN AYUSO PESQUERA UAE TEAM EMIRATES + 00H 04' 49''
5 CARLOS RODRIGUEZ CANO INEOS GRENADIERS + 00H 05' 16''
6 MIGUEL ANGEL LOPEZ ASTANA QAZAQSTAN TEAM + 00H 05' 24''
7 JOAO PEDRO GONÇALVES ALMEIDA UAE TEAM EMIRATES + 00H 07' 00''
8 THYMEN ARENSMAN TEAM DSM + 00H 07' 05''
9 BEN O'CONNOR AG2R CITROEN TEAM 00H 08' 57''
10 JAI HINDLEY BORA - HANSGROHE + 00H 11' 36''

Coup de Pédale
Cecchini 05 september 2022 22:17
Raimund Dietzen: Een Duitser die alleen in de Vuelta presteerde


Luchando con Perico y Lucho Herrera.


Door Ronnie van den Boogaart / Sportgeschiedenis.nl

De West-Duitser Raimund Dietzen was in de jaren tachtig een even onopvallende als opmerkelijke wielrenner. Hij reed jarenlang in Spaanse dienst, en presteerde eigenlijk alleen goed in de Ronde van Spanje. In diezelfde Ronde van Spanje maakte een ernstige valpartij in 1989 een einde aan zijn wielercarrière.

De eindklasseringen van de Duitser in de Vuelta zijn vrij indrukwekkend. Van 1984 tot en met 1988 werd hij achtereenvolgens derde, zevende, vierde, tweede en nog een keer tweede. Ook in andere Spaanse wedstrijden reed hij wel eens een behoorlijke uitslag. Maar in de Tour bijvoorbeeld, waarin hij vijf keer startte, kwam hij nooit verder dan de vierenzestigste plaats.

Raimund Dietzen, geboren op 29 mei 1959 in Trier, verhuisde in 1983 na een onopvallend debuutjaar bij het Zwitserse Puch naar het Spaanse Teka. Bij die ploeg zou hij tot het einde van zijn wielerloopbaan blijven. Toch vertelde hij in 1984 aan Wim Amels van Wieler Revue dat hij dolgraag in een Duitse profploeg zou willen rijden.


Otra vuelta, otra batalla, junto a Perico y Sean Kelly.

Een klein probleem voor hem was, dat een dergelijke ploeg op dat moment helemaal niet bestond. Vandaag de dag (tijdstip van dit artikel - Cech.) is dit moeilijk voor te stellen, met de aanwezigheid in het peloton van ploegen als T-Mobile, Gerolsteiner, het Duits-Italiaanse Milram en het kleinere Team Wiesenhof, maar het West-Duitse wielrennen zat in die tijd behoorlijk in het slop.

De beste Duitse renners van dat moment, zoals Olaf Ludwig, Bernd Drogan en Uwe Raab, reden nog aan de andere kant van het IJzeren Gordijn. Soms stond er niet meer dan één Duitser aan de start van de Tour. Ter vergelijking: in 2007 vertrokken er in Londen maar liefst negentien! Dietzen bleef dus min of meer noodgedwongen in Spanje rijden, waar hij bijzonder goed uit de verf kwam.

De Duitser was geen spectaculaire renner. In verslagen van de Vuelta uit die tijd komen we zijn naam eigenlijk nauwelijks tegen. Nergens iets te vinden over gedurfde aanvallen op de leiderstruien van Sean Kelly of Luis Herrera. Wel zien we goede uitslagen in de tijdritten. Het beeld dat ontstaat, is dat van een aanklamper. Dietzen behaalde zijn ereplaatsen waarschijnlijk ‘op zijn Cadel Evans’.


Ganador de Etapa en la Vuelta.

Beelden van de Vuelta kwamen toen nog alleen tot ons via korte samenvattingen bij Studio Sport. Zo ook tijdens de editie van 1989 (gewonnen door Pedro Delgado), waarvan ik me herinner dat de Colombiaan Omar Hernandez van Kelme meerdere dagen in de leiderstrui reed, en dat deze door Mart Smeets consequent Omar werd genoemd.

Ook herinner ik me de beelden van een zwaar gevallen renner die op het wegdek lag: Raimund Dietzen. Nader onderzoek leert dat hij opgaf in de dertiende etappe, en dat Omar Hernandez toen inderdaad leider was in het algemeen klassement. De Duitser kwam na zijn val nooit meer terug op zijn oude niveau en stopte een jaar later als profrenner.

In het jaar van Dietzen’s valpartij ging de kleine Duitse profploeg van Stuttgart voor het eerst de weg op, met als ploegleider Hennie Kuiper. In 1991 nam Deutsche Telekom de sponsoring over. Kuiper werd een jaar later vervangen door Walter Godefroot. Het bescheiden Team Stuttgart was de voorloper van de het grote T-Mobile.

Raimund Dietzen kwam uiteindelijk toch nog bij een Duitse ploeg terecht, als één van de ploegleiders bij Gerolsteiner.


Codeándose con grandes corredores y grandes escaladores, con Millar, Kelly y Pino.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2022 22:32 door Cecchini.
Carlos Danger 05 september 2022 23:02
In 2006 kende het Hooggerechtshof in Spanje Reimund Dietzen een schadevergoeding toe van een kleine
half miljoen euro,vanwege gebrek aan verlichting in de tunnel waarin hij ten val kwam.
Cecchini 05 september 2022 23:06

Aquel túnel sin iluminación a día de hoy se encuentra perfectamente iluminado
Carlos Danger 05 september 2022 23:15
Slimmerd 06 september 2022 13:14
DNS Chaves
DNS Van Gils
Maradona 06 september 2022 14:11
De TV aanzetten op 10 kilometer van het eind is voldoende
ton duk 06 september 2022 16:46
Shit,35 km te vroeg...
Gr
Slimmerd 06 september 2022 17:28
15km

Maté en Okamika hebben nog 11"
Wanny 06 september 2022 17:30
Renaat spreekt al over Remcotown als ze het over Schepdaal hebben. Die Belgen komen in een diepe depressie als ie niet wint denk ik.
Slimmerd 06 september 2022 17:37
10km, Groves lek
Slimmerd 06 september 2022 17:38
9km, fietswissel Impey
Slimmerd 06 september 2022 17:38
Zo valt er per kilometer iemand weg..
Slimmerd 06 september 2022 17:41
Slimmerd 06 september 2022 17:44
Aanval Roglic op 2.6km
Slimmerd 06 september 2022 17:45
Ackermann is mee, Pedersen daarachter.
Slimmerd 06 september 2022 17:45
Evenepoel faket een lekke band
Slimmerd 06 september 2022 17:45
5 man licht voorop, nog 1.7km
De zwarte trui 06 september 2022 17:47
Schakelt verkeerd denk ik. Hier is in principe de 3 km regel niet voor... mazzeltje
Slimmerd 06 september 2022 17:48
1. Pedersen
2. Ackermann
3. Van Poppel
4. Wright

Roglic valt op 150 meter van de streep
De zwarte trui 06 september 2022 17:49
De zwarte trui 06 september 2022 17:51
Over en out. Wat een wonden...
Wanny 06 september 2022 17:51
Roglic einde verhaal lijkt me.
Slimmerd 06 september 2022 17:53
5. Pacher 8"
6. Battistella
7. Beullens
8. Russo
9. Ezquerra
10. vd Berg


Evenepoel bolt op 3'09 over de streep



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2022 17:54 door Slimmerd.
De zwarte trui 06 september 2022 17:55
Spaanse regie faalt weer, nog geen helicoptershot gezien wat er nu precies is gebeurd.
De zwarte trui 06 september 2022 17:56
Vage actie van Roglic. Botst zelf op Fredje.
predator 06 september 2022 17:57
Vreemde val, vermoeidheid??
Wanny 06 september 2022 17:58
Roglic brokkenpiloot.

Is er eigenlijk een jury die onafhankelijk vaststelt of de 3 km regel van toepassing is op Evenepoel? Je kunt zo wel heel makkelijk afstappen, fiets wisselen en zo tijdverlies voorkomen.
Sjorsoll 06 september 2022 17:59
Oké. We zagen hier de winnaar van Vuelta, Roglic was echt heel goed. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij hier nog van hersteld
Carlos Danger 06 september 2022 18:01
Achteraf gezien had Remco dat stukje theater helemaal niet nodig.
Hopelijk gaat Mas hem er nog af rijden.
Cecchini 06 september 2022 18:03
Roglic heeft langzamerhand ook een historie aan valpartijen. Het verhaal van Evenepoel overtuigde me niet. Een leugentje uit bestwil zou ik bijna denken.
MarcoV 06 september 2022 18:04
Pfff, wat een finale. Arme Roglic. Ik vraag me af of hij deze Vuelta wel afmaakt.

En het is verleidelijk om je ketting er op 2,9 km af te gooien als je niet van een explosieve finale houdt … lang geleden in de Tour ook weleens een situatie met volgens mij Wiggins die wel erg makkelijk voet aan de grond zette in zo’n finale.
betuweracer 06 september 2022 18:08
Hij lijkt Wright over het hoofd te zien. Denkt datVan Poppel het laatste wiel is en wil daar aanpikken. Ziet hem.ook een fractie voor de val plots naar rechts kijken.
Nelis! 06 september 2022 18:14
Wat een trieste "beloning" voor de mooie actie van Roglic! Dat had zoveel beter verdiend. En wij ook, de komende dagen, ik zie hem hier niet van herstellen.

Van Evenepoel vermoed ik dat hij al een tijdje was lek gereden, maar door reed om in de laatste drie kilometer te geraken. Zou slim zijn.
Eddy Veen 06 september 2022 18:28
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Evenepoel vermoed ik dat hij al een tijdje was
> lek gereden, maar door reed om in de laatste drie
> kilometer te geraken. Zou slim zijn.

Hij stond stil bij 2,2 km te gaan. Dan zou hij wel erg ver doorgereden zijn.
Horsie is back 06 september 2022 18:30
Open rustig mijn browser om eens te kijken of de wereld nog bestaat en daar staat ineens valpartij Roglic. En PCS geeft geen GC klassement. Watseburt?
Mijn gedachten gaan terug naar Parijs 2003, I did not move, en vorig jaar in de laatste race tussen Verstappen en Hamilton. Wie zei ook al weer, dat er in de derde week (geen) verrassingen zouden plaatsvinden.

Uitslag bekend. Niets veranderd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2022 18:35 door Horsie is back.
Tinuz 06 september 2022 18:37
Carlos Danger 06 september 2022 18:38
Roglic valt aan en ´De Hand van God´ prikt Remco´s band lek.
Tinuz 06 september 2022 18:38
Het stinkt, inderdaad.
Maradona 06 september 2022 18:43
Slimmerd 06 september 2022 18:51
En Sub dit was met een knipoog uiteraard
De zwarte trui 06 september 2022 19:08
Staat op het binnenblad... en groot achter? Leegloper op zijn best, maar dat kan je op foto moeilijk zien.

De zwarte trui 06 september 2022 20:00
Primoz en Wilco, dat wordt wat volgend jaar. Niet te veel samen opstellen lijkt me
Carlos Danger 06 september 2022 20:07
Wel. Ze houden elkaar netjes in evenwicht.
Clavan 06 september 2022 20:24
Het zal toch niet? R. EV 1703 die een lekke band veinst en Roglic die over een grote bol ‘kauwgum’ uitglijdt.
Cecchini 06 september 2022 20:26
Evenepoel is eigenlijk van mening, dat hij in de zelfde tijd had moeten worden geklassseerd als de winnaar van de etappe..

“Wat er gebeurd is? Een lekke band, dat gebeurt hé”, reageerde Evenepoel na de podiumceremonie in gesprek met Sporza. “Ik zat midden in het pak, in positie twintig tot dertig. Ik zette aan en mijn achterwiel gleed weg. Dan weet je dat je een leegloper hebt. Ik ben niet de persoon die gaat faken of valsspelen. Ik had goeie benen en ik wilde zelfs meedoen voor ritwinst. Ik ben niets aan het verzinnen.”

“Er werd me gezegd dat de driekilometerregel van kracht was. Bij pech eindig je dan in de tijd van de eerste renner.” Evenepoel werd uiteindelijk in dezelfde tijd geplaatst als de renners in de eerste grote groep achter de vier koplopers. “Van 1m34″ naar 1m26s. Dat is nog altijd oké”, aldus de man in de rode trui.
Wind mee 06 september 2022 20:37
De geschiedenis leert (helaas) dat het vaak diegene zijn die het hardst roepen "niet vals te spelen" juist degene zijn die....nah ja, laat verder maar
GillesEmanuel 06 september 2022 21:36
Waardeloos. Remco gaat zijn eerste ronde en enige ronde winnen vanwege leugens en het vallen van een betere tegenstander. Ik hoef niet meer te kijken deze Vuelta.
Cecchini 06 september 2022 22:02
Tot nu toe was Evenepoel beter, en Roglic was vandaag zelf schuldig aan zijn val.
MarcoV 06 september 2022 22:06
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Evenepoel is eigenlijk van mening, dat hij in de
> zelfde tijd had moeten worden geklassseerd als de
> winnaar van de etappe..
>
> “Wat er gebeurd is? Een lekke band, dat
> gebeurt hé”, reageerde Evenepoel na de
> podiumceremonie in gesprek met Sporza. “Ik zat
> midden in het pak, in positie twintig tot dertig.
> Ik zette aan en mijn achterwiel gleed weg. Dan
> weet je dat je een leegloper hebt. Ik ben niet de
> persoon die gaat faken of valsspelen. Ik had goeie
> benen en ik wilde zelfs meedoen voor ritwinst. Ik
> ben niets aan het verzinnen.”
>
> “Er werd me gezegd dat de driekilometerregel van
> kracht was. Bij pech eindig je dan in de tijd van
> de eerste renner.” Evenepoel werd uiteindelijk
> in dezelfde tijd geplaatst als de renners in de
> eerste grote groep achter de vier koplopers.
> “Van 1m34″ naar 1m26s. Dat is nog altijd
> oké”, aldus de man in de rode trui.



Inderdaad, amateuristisch dat ze bij Quickstep de regel niet kennen. En jammer dat het groepje op 8 sec net wat groter was dan dat op anderhalve minuut (wat bij de 3 km ook nog onderdeel ‘peloton’ was), dan had ie het tenminste geleerd. En dan hadden we leuke tv vanuit het Quickstep kamp gehad.
ton duk 06 september 2022 22:15
Je hoopt (en verwacht)2 km lang dat vPoppel gaat winnen om dan gewoon de ijzeren wielerwet te ervaren : de sterkste wint (meestal)
Gr
Carlos Danger 06 september 2022 22:16
Nu al het bloed is opgekuist, lijkt de schade bij Roglic mee te vallen:

Meerdere kneuzingen en oppervlakkige schade aan rechter elleboog, rechterheup,
rechterknie en rechter ribgebied.

Morgen zit hij in ieder geval stijf van de pijn op de fiets.
El Chaba 06 september 2022 22:39
Dat gaat hij normaal gesproken nooit redden als het een beetje zwaar wordt. Zo jammer..
Horsie is back 06 september 2022 22:48
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat gaat hij normaal gesproken nooit redden als het een beetje zwaar wordt. Zo jammer..

Er is nog niet beslist of Primosz Roglic morgen wel opstapt.
De Fin is bij een vervolg nog wel vol goede moed, omdat Roglic voor de val zo'n sterke prestatie leverde. Don't mention de Fin!
Cecchini 06 september 2022 23:28
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2022 23:30 door Cecchini.
Horsie is back 06 september 2022 23:40
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> .

Dit had op de bekende plaquette moeten staan om de Aliens te laten weten waar wij earthlings verblijven.
El Chaba 07 september 2022 00:10
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------
> De geschiedenis leert (helaas) dat het vaak
> diegene zijn die het hardst roepen "niet vals te
> spelen" juist degene zijn die....nah ja, laat
> verder maar

Jij snapt het precies..! thumbs up tongue sticking out smiley smileys with beer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2022 00:11 door El Chaba.
Meneer 60% 07 september 2022 11:05
Het zou knap zijn om zoiets te faken, maar ergens snap ik de complottheorieën wel. Hoe vaak rijd je nu precies lek als wielrenner? En dan gebeurt het zo'n twintig seconde nadat je grote concurrent aanvalt, terwijl jij te ver van achteren zat. What are the odds? Met als gevolg dat je bijna geen tijd verliest en dat je je lekker kon sparen in de zware finale. Evenepoel dacht daarnaast zelf ook nog eens dat hij de tijd van Roglic zou gaan krijgen, want het extra aantrekkelijk zou maken om een schwalbe (niet het bandenmerk) te doen.

Ik ga zelf toch maar uit van het beste van de mens. En ze zullen het wel gecontroleerd hebben.

Het is goed dat er zo'n soort regel is, maar het voelt ergens toch niet rechtvaardig dat Evenepoel de zware laatste drie kilometers heeft kunnen rijden in toeristentempo en dat zijn concurrenten (nog even los van Roglic) wel in het rood hebben moeten gaan. Misschien moeten ze zeggen dat je gewoon binnen een minuut moet binnenkomen en dat je de extra secondes daarna wel toegekend krijgt. Als je op pakweg 10km van de finish lek rijdt, dan moet je het gat ook binnen de minuut houden om een kans te hebben om (tussen de auto's) nog terug te keren. Zou wel eerlijk zijn als zoiets ook de standaard zou zijn bij pech in de laatste kilometers. Gaat me niet om Evenepoel, maar om het principe.
Horsie is back 07 september 2022 12:41
De reden, dat Remco Evenepoel niet goed gepositioneerd was (vreemd omdat hij aan zijn water kon voelen, dat en ook waar Primosz Roglic zou gaan aanvallen), omdat Remco zich onzeker voelde over het parkoers (in de recon was het wegdek slippery). Dus voorzichtig aan en uit het gewoel blijvend. En dan maar in de klim proberen de schade te beperken en op te schuiven. De Roemeen opperde naar aanleiding van het tweetdrama, dat zich na de finish ontvouwde, ook de mogelijkheid, dat Remco Evenepoel al voor de 3km zone problemen had met een afloper, maar daar uiteraard niet ging afstappen, want dat zou kostbare tijd verliezen betekenen. Dus dan maar binnen de 3km zone afstappen.

Zoals wijlen Laurent Fignon voor eeuwig voor de voeten zal worden geworpen, had die ponystaart maar thuis gelaten, dan had je de TDF niet verloren, zo zal, Remco Evenepoel, als hij de Vuelta wint, op Shakepeariaanse wijze To puncture or not to puncture nageroepen worden.
betuweracer 07 september 2022 13:22
De voornaamste fout lijkt te liggen bij het categoriseren van de 3km-regel bij deze aankomst. Daardoor kreeg je nu het absurdistische gevolg dat Roglic zich helemaal uit de naad reed en Evenepoel na een zondagspitstop zich in slowmotion weer op de fiets hees om met arbeidsethos van een dronken matroos naar de finish te peddelen.
El Chaba 07 september 2022 14:39
Ik gun Evenepoel de Vueltazege van harte, mits hij ook gaat winnen uiteraard, maar die kans lijkt me vrij groot nu. Niet zozeer vanwege de uitgevallen Roglic, maar omdat hij er toch niet doorheen lijkt gaan zakken, iets wat ik persoonlijk aanvankelijk wel redelijk zeker had verwacht.

Het is ook heel leuk voor de neutrale wielerliefhebbers, want wat zal me dat een heerlijke strijd gaan opleveren in de grote rondes - en dan met name de Tour - tussen Pogacar, Vingegaard, Bernal hopelijk weer, en nu dus Evenepoel erbij. Om van de pas 19-jarige Ayuso nog maar niet eens te spreken.

Ik hoop het eveneens voor prikkers als Sub Culture en Anony. Moet heerlijk voelen, eindelijk weer een zege in een grote ronde.

Ik gun het alleen helemaal niet aan het overgrote (vrees ik) deel van de Belgische wielerliefhebbers. Karl Vannieuwkerke & Co zeg maar.
Ach, dan heb ik in ieder geval iets om me aan te ergeren en nog meer reden om op Eurosport af te stemmen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2022 14:40 door El Chaba.
Slimmerd 07 september 2022 15:39
+ Rodriguez sowieso als je ook zo dwingend Ayuso wilt benoemen
Cecchini 07 september 2022 15:41
Nou zet Arensman er dan ook maar bij.
El Chaba 07 september 2022 15:49
Dat deed ik bewust niet, want Rodriguez is 'al' 22 en hoewel hij een knappe Vuelta rijdt, zie ik in hem geen toekomstige grote ronde winnaar. Jij wel?
El Chaba 07 september 2022 15:50
Zelfde verhaal als voor Rodriguez.
Slimmerd 07 september 2022 15:52
Jai Hindley en Tao Geoghegan Hart hebben een grote ronde gewonnen, dus ik ga een 'al 22-jarige' niet afschrijven. De kans dat Bernal nog een GT wint, lijkt mij beduidend kleiner



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2022 15:52 door Slimmerd.
El Chaba 07 september 2022 16:48
True thumbs up, al doelde ik met name op de Tour.
Anony 07 september 2022 17:33
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoop het eveneens voor prikkers als Sub Culture
> en Anony. Moet heerlijk voelen, eindelijk weer een
> zege in een grote ronde.

Merci! Ik hoop het inderdaad eens mee te mogen maken.

Wel weer een aantal keer keer met de ogen gerold door enkele reacties hier. Lekke band faken, waarom in hemelsnaam...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2022 17:34 door Anony.
Horsie is back 07 september 2022 17:38
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> De voornaamste fout lijkt te liggen bij het
> categoriseren van de 3km-regel bij deze aankomst.
> Daardoor kreeg je nu het absurdistische gevolg dat
> Roglic zich helemaal uit de naad reed en Evenepoel
> na een zondagspitstop zich in slowmotion weer op
> de fiets hees om met arbeidsethos van een dronken
> matroos naar de finish te peddelen.

De regel is nergens schuldig aan. We staan ook toe, dat renners na een mechanical tussen de wagens weer snel kunnen terugkeren. Als je in een atletiekwedstrijd valt zal niemand om je bekommeren, behalve degene, die min of meer in dezelfde situatie verkeert en daarvoor nog met de Fair Play prijs zal worden beloond. Primosz Roglic, zoals beelden vanaf de andere kant lieten zien, kwam zelf in contact met Fred Wright en viel daardoor lettelijk uit de Vuelta.

Als beiden op de fiets waren gebleven zou Remco Evenepoel zo goed als zeker averij hebben opgelopen. Maar als telt niet in de meedogenloze topsport.
Cecchini 07 september 2022 17:56
Zijn ploeg en zijn eigen uitstraling (Pietje Bel cq Ciske de Rat) roept dat soort negatieve gedachten bij velen op. Zie koersgedrag van Lampaert bijvoorbeeld in de Ronde van België en om maar helemaal niet over het type Patje te hebben.
Horsie is back 07 september 2022 17:57
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik gun Evenepoel de Vueltazege van harte, mits hij
> ook gaat winnen uiteraard, maar die kans lijkt me
> vrij groot nu. Niet zozeer vanwege de uitgevallen
> Roglic, maar omdat hij er toch niet doorheen lijkt
> gaan zakken, iets wat ik persoonlijk aanvankelijk
> wel redelijk zeker had verwacht.
>
> Het is ook heel leuk voor de neutrale
> wielerliefhebbers, want wat zal me dat een
> heerlijke strijd gaan opleveren in de grote rondes
> - en dan met name de Tour - tussen Pogacar,
> Vingegaard, Bernal hopelijk weer, en nu dus
> Evenepoel erbij. Om van de pas 19-jarige Ayuso nog
> maar niet eens te spreken.
>
> Ik hoop het eveneens voor prikkers als Sub Culture
> en Anony. Moet heerlijk voelen, eindelijk weer een
> zege in een grote ronde.
>
> Ik gun het alleen helemaal niet aan het overgrote
> (vrees ik) deel van de Belgische
> wielerliefhebbers. Karl Vannieuwkerke & Co zeg
> maar.
> Ach, dan heb ik in ieder geval iets om me aan te
> ergeren en nog meer reden om op Eurosport af te
> stemmen.

Deze prikkerd is toch wel heel erg begaan met het geestelijke welzijn van de mede-wielerliefhebber.
Cyclad58 07 september 2022 18:05
Ben het helemaal met jou eens, Anony.
Anony 07 september 2022 19:27
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn ploeg en zijn eigen uitstraling (Pietje Bel
> cq Ciske de Rat) roept dat soort negatieve
> gedachten bij velen op. Zie koersgedrag van
> Lampaert bijvoorbeeld in de Ronde van België en
> om maar helemaal niet over het type Patje te
> hebben.


Wat Lampaert deed was uiteraard verkeerd. Maar nog iets helemaal anders dan zoiets negatiefs veinzen. Alsof Evenepoel dat ook nodig had. De kans dat hij mee is of het peloton dichterbij sleept is ontelbaar keer veel groter. Soit. De dosis nijd ten aanzien van zowel Remco als zijn team is uiteraard buiten proportie en hier voornamelijk gevoed door de jammerlijke rivaliteit die soms tussen onze landen heerst.
Cecchini 07 september 2022 19:52
Nee hoor het zit hem wat mij betreft volledig bij de Quick step ploeg. Philipsen, Wellens, van Aert (wie is daar nu tegen) Benoot, Hermans, Merlier etcetera hebben meer dan menig andere renner mijn volledige sympathie. Hoe die ploeg op een heel vieze manier de renner (maar vooral de mens) Groenewegen hebben proberen kapot maken deed mijn tere ziel erg veel kwaad, en Evenepoel speelde daarbij met zijn publieke uitspraken een niet te veronachtzamend aandeel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2022 21:23 door Cecchini.
Carlos Danger 07 september 2022 20:55
Never mind de renner Groenewegen, de Bende van Pat heeft de mens Groenewegen als een moordenaar
proberen af te schilderen en neer te zetten.

Als geboren Vlaming begrijp ik de grote Vlaamse hunkering naar een Ronde-winnaar, het is alleen jammer,
dat het uiteindelijk lijkt te lukken met een irritant ventje als Evenepoel.
Anony 07 september 2022 21:32
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als geboren Vlaming begrijp ik de grote Vlaamse
> hunkering naar een Ronde-winnaar, het is alleen
> jammer,
> dat het uiteindelijk lijkt te lukken met een
> irritant ventje als Evenepoel.

Hij heeft een oeverloze ambitie die hem soms een zweem van arrogantie en onhebbelijkheid geeft. Je moet er echter ook door durven kijken, en merken dat het in se helemaal geen slechte gast is. Ik vind dat hij een positieve evolutie doormaakt, ook hier tijdens de Vuelta gedraagt hij zich onder alle druk meer dan keurig.
El Chaba 07 september 2022 22:33
Precies.
Dat 'irritante' imago in Nederland komt ook grotendeels door de niet zo slimme dingen, die hij destijds heeft gezegd over de zaak Groenewegen.

Maar ja, wat wil je als je als jong ventje en tevens supertalent in een ploeg terecht komt met een manager als Lefevere, die heel veel goeds voor hem heeft gedaan?
Zeker op die leeftijd neem je dan al gauw diens straatvechtersmentaliteit over. Ik weet vrij zeker, dat hij dergelijke dingen inmiddels niet meer zou zeggen.

Iets met jong zijn en leren van je fouten. Als dat al niet meer mag..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2022 22:33 door El Chaba.
Horsie is back 07 september 2022 22:56
Ik weet vrij zeker, dat Remco Evenepoel niet meer zo dik staat, waardoor zijn uitspraken ook niet meer zo resoneren.
Andere Peter 08 september 2022 10:16
Eens. Ik vind ook dat zijn zelfbewustzijn allang niet meer omslaat in arrogantie.

Met Chaba gun ik het de Belgische prikkers die hier komen ook wel. Het werd een keer tijd. En het was een kwestie van tijd voor het Evenepoel zou lukken. Prima zo.

Vanuit gezonde rivaliteit vind ik het ook leuk als zoiets misgaat. Juist omdat de hun kering in België zo groot is, is het leuk als het misgaat (niet door ongeluk ofzo hoor). Ik heb dat leedvermaak bij alle buren. Engeland op een hunkerend Wembley zien verliezen van Italië, dat is leuk. Fignon die als Fransman verliest in zijn eigen Parijs, dat vond ik toen leuk (ik taxeer dat jaren later heel anders). Duitsers zien verliezen tegen het kleine Club Brugge: ik lig dubbel. Ik discrimineer dus niet in mijn burenleedvermaak. En naarmate de hunkering groter is (of onredelijker is), is het leedvermaak groter.
Andere Peter 08 september 2022 10:18
Herkenbaar. Niet eens zozeer de leden van de ploeg. Ik heb niets tegen Wilfried Peters, Julian Alaphilippe of voorheen Johan Museeuw. Het gaat om Patje, hè?
Cecchini 08 september 2022 10:37
Een soort van ramptoerisme.
betuweracer 10 september 2022 01:44
Het gaat om het contrasterende beeld. In een typische massasprint aankomst was er geen enkele verdenking geweest omdat er geen excellerende Roglic in beeld was. Daarom bestaat de 3km regel ook niet in aankomsten bergop of meestal heuvelop. Hier had ie beter ook niet kunnen gelden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen