Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

77thLa Vuelta ciclista a España(2.UWT) Stage 19»Talavera de la Reina›Talavera de la Reina(138.3km

Gepost door Cecchini 
Cecchini 09 september 2022 00:36




Vertrek 13.55 / Verwachte aankomst 17.30

Algemeen Klassement
1 REMCO EVENEPOEL QUICK-STEP ALPHA VINYL TEAM 69H 59' 12''
2 ENRIC MAS MOVISTAR TEAM + 00H 02' 07''
3 JUAN AYUSO PESQUERA UAE TEAM EMIRATES + 00H 05' 14''
4 MIGUEL ANGEL LOPEZ ASTANA QAZAQSTAN TEAM + 00H 05' 56''
5 CARLOS RODRIGUEZ CANO INEOS GRENADIERS + 00H 06' 49''
6 JOAO PEDRO GONÇALVES ALMEIDA UAE TEAM EMIRATES + 00H 07' 14''
7 THYMEN ARENSMAN TEAM DSM + 00H 08' 09''
8 BEN O'CONNOR AG2R CITROEN TEAM + 00H 09' 34''
9 RIGOBERTO URAN EF EDUCATION - EASYPOST + 00H 09' 56''
10 JAI HINDLEY BORA - HANSGROHE + 00H 12' 03''

Cecchini 09 september 2022 00:53


Gesink pakt 18 seconden, maar baalt desondanks
Bart Jungmann12 september 2009/ Volkskrant

Terwijl een grote, vieze wolk op de de Alto de Velefique neerzeeg, was de familie Gesink eensgezind in haar teleurstelling. Zoon Robert had twee kilometer voor de top met een splijtende demarrage gezaaid voor een ritzege, maar niet meer geoogst dan een halvering van zijn achterstand op klassementsleider Valverde.

Bart Jungmann12 september 2009, 02:45
‘Ik baal ontzettend’, zei Robert Gesink na zijn vergeefse jacht op de twee laatste vluchters, van wie de Canadees Hejsedal de snelste was. ‘En dat is begrijpelijk’, zei vader een halfuurtje later begripvol bij de eindstreep.

De verhoudingen veranderen razendsnel in de wereld van de familie Gesink. In de Vuelta van vorig jaar waren ze nog blij met alles wat Robert toeviel. De zevende plaats in het eindklassement van 2008 was een ongedachte meevaller. Nu wordt gemikt op het allerhoogste, de gouden trui. In de twaalfde etappe leek dat dus even tot de mogelijkheden te behoren, maar Gesinks aanval reikte net niet ver genoeg.

De rit van vrijdag speelde zich af in een ongenaakbaar landschap met een enkele, spaarzame boom. De Sierra de los Filabes, in het zuidoosten van Spanje, is de streek van spaghettiwesterns. Vijftig kilometer van de finish lag Fort Bravo, een spookdorp dat het decor was van films als The Good, the Bad and the Ugly.

De twaalfde rit was tevens de eerste van een drieluik waarin de Vuelta mogelijk wordt beslist. Niemand kan zeggen welke dag de zwaarste is. Zeker is dat vrijdag een hoge tol eiste. Tot twee keer toe moest het peloton over de Alto de Velefique, een dertien kilometer lange klim die als een slinger door het landschap was getrokken. Haarspeldbochten, meestal een moment van rust, maakten het alleen maar zwaarder. De tweede beklimming moest de beslissing brengen als de shoot out in een film van Sergio Leone.

Een Spaans getinte kopgroep met de verrassende aanwezigheid van Oscar Freire mocht het bal openen, maar werd door de renners van klassementsleider Valverde binnen schootsafstand gehouden. Bij de nadering van Velefique, een wit dorpje in het dorre landschap, liep de voorsprong snel terug. Maar daarna liet het peloton de teugels weer vieren.

Vanaf Velefique ging de weg steil omhoog en dat eiste zijn tol. De Canadees Ryder Hesjedal en de Spanjaard David Garcia konden als enigen voorop blijven, zij het als twee uitgeputte boksers.

De zes favorieten voor de eindzege hielden hun kruit droog. De onderlinge verschillen vallen binnen een minuut en dat maakt een drieste aanval onwaarschijnlijk. Robert Gesink, die als nummer drie aan de etappe begon met 36 seconden achterstand op Valverde, toonde zich in elk geval attent op de momenten dat er wel iets gebeurde.


Twee kilometer voor het einde achtte hij zijn moment gekomen. Zijn driftige versnelling, uitgevoerd met alle ledematen, leek aanvankelijk weinig op te leveren. ‘Maar toen ik onder mijn arm naar achteren keek, zag ik Danielson kraken. Dat was een heerlijk gevoel.’

Het gat werd groter en Gesink achterhaalde de Spanjaard Mosquera, die kon aanpikken. De finish kwam echter 500 meter te vroeg. Hejsdal zag de witte orkaan uit de Achterhoek naderen en sleepte in een laatste krachtsinspanning Garcia veilig mee over de eindstreep. Gesink volgde zes seconden later, zijn rivalen op 16 seconden.

Dankzij de derde plaats mocht Gesink nog eens acht seconden incasseren, zodat het nadelig saldo ten opzichte van Valverde met de helft kleiner werd.

Een mooie opsteker voor een aanstormend talent, zou je denken. Maar dat stadium is Robert Gesink voorbij. ‘Ik baal hier enorm van’, verzuchtte hij. Vandaag en morgen wachten nieuwe kansen. Deze film is nog niet afgelopen.’
Aerts 09 september 2022 08:40
Hulde voor de foto
Horsie is back 09 september 2022 13:09
Wat valt op? De geprononceerde spieren. Michelangelo had het niet beter kunnen uittekenen. Wat wist Dylan van wielrennen? #De slimste mens
Slimmerd 09 september 2022 15:37
76km

Caicedo, McNulty en Okamika
Peloton, aangevoerd door Trek 2'16
Slimmerd 09 september 2022 15:56
Slimmerd 09 september 2022 16:15
51km, we zitten weer op de klim..

Nog slechts 55" voor de drie vooraan
Clavan 09 september 2022 16:20
Ondertussen reageert Roglic op z’n val en schuift de schuld naar Fred W. na een paar dagen denktijd. Valt mij beetje tegen van TJV en Roglic.
Slimmerd 09 september 2022 16:21
49.3km,vluchters gegrepen.

Landa voert het peloton aan
De zwarte trui 09 september 2022 16:24
Cecchini 09 september 2022 16:25
Maar hij kan toch gelijk hebben ? Het is nergens goed in beeld gebracht
Slimmerd 09 september 2022 16:28
46km, nog 4km klimmen, volledig geen druk op Pedersen tot zover
De zwarte trui 09 september 2022 16:29
PCS passage, Landa duur betaalde knecht van Fredje.

Slimmerd 09 september 2022 16:37
Carapaz sprokkelt eenvoudig 5 puntjes, nog 42km


Benieuwd of er wat druk komt in de afdaling
De zwarte trui 09 september 2022 16:39
Tom D kon goed druk zetten
De zwarte trui 09 september 2022 17:12
Robbie McEwen tipt Teunissen. Tegenwind bij de sprint en dan komt Mike uit het wiel van Mads.
Slimmerd 09 september 2022 17:13
Slimmerd 09 september 2022 17:27
1. Pedersen
2. Wright
3. Vermeersch
4. Turner
5. Teunissen
6. Koch
7. Goldstein
8. Garcia Pierna
9. MAL
10. Van Baaele



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2022 17:29 door Slimmerd.
Wanny 09 september 2022 17:29
Geen reclame voor de wielersport deze etappe
ton duk 09 september 2022 17:46
Volgens mij was dit ook de uitslag geweest als de finishlijn 100 meter eerder had gelegen...
Zeldzaam saaie sprint
Gr
Slimmerd 09 september 2022 17:47
Waarschijnlijk ook als die 35km eerder lag, zeldzaam saaie etappe
Luijt 09 september 2022 22:37
Gelukkig niks gezien van deze etappe als ik het zo lees allemaal. Ik reed vandaag terug uit Italië, alwaar ik de Stelvio heb ondergekotst.
Snel terug is nodig.
El Chaba 09 september 2022 23:37
Inderdaad, aangezien er geen duidelijke beelden van zijn, heeft hij in ieder geval recht op zijn verhaal:

[www.wielerflits.nl]

PRIMOZ ROGLIC OVER VALPARTIJ IN VUELTA: “VEROORZAAKT DOOR GEDRAG VAN ANDERE RENNER”

Primoz Roglic heeft gereageerd op zijn valpartij in de Vuelta a España. De Sloveense coureur van Jumbo-Visma kwam ten val in de laatste honderden meters van de zestiende etappe naar Tomares, waarna hij moest opgeven. “Dit was niet oke. Wright kwam van achter en reed het stuur uit mijn handen voordat ik het wist.”

Roglic vertelt op de ploegsite van Jumbo-Visma dat hij zich vragen stelt bij de valpartij. “Hoe kan dit? Ik concludeer dat het niet acceptabel is. Niet iedereen heeft dat goed gezien. De val werd niet veroorzaakt door een slechte weg of door een gebrekkige veiligheid, maar door het gedrag van een renner”, aldus de drievoudige winnaar van de Ronde van Spanje.

“Ik heb geen ogen in mijn rug, anders had ik me breed gemaakt. Wright kwam van achter en reed het stuur uit mijn handen voordat ik het wist”, gaat Roglic verder. “Dit was niet oke. Er wordt snel weer overheen gestapt en we gaan over tot de orde van de dag. Voor mij geldt dat niet. Dit is niet de manier waarop ik wil dat de sport verder gaat en dat signaal wil ik afgeven.”

Richard Plugge: “Rem en gebruik je verstand”
Ploegleider Richard Plugge is blij dat zijn renners zijn mening deelt. “Ik ben blij dat Primoz zich uitspreekt, in de spiegel kijkt en het gedrag van renners ook benoemt. Uit onderzoek blijkt dat in ongeveer de helft van de gevallen het koersgedrag van de renners debet is aan een valpartij. Niet remmen, maar doorduwen bijvoorbeeld. Het verbaast me niet, want elke renner heeft de wil om te winnen. Ik zou willen zeggen: rem en gebruik je verstand”, aldus Plugge.

Ondertussen voelt Roglic zich naar eigen zeggen iets beter en kan hij een klein beetje lopen. “Daar ben ik al blij mee. Na de val kostte het me tijd om dingen op een rijtje te zetten.” Of Roglic nog zal koersen in 2022, is nog niet zeker.
betuweracer 10 september 2022 01:36
[mobile.twitter.com]

Er is ook ergens [pbs.twimg.com] een foto waarin je goed ziet dat Roglic vol in Wright hangt. Het had er alle schijn van dat Roglic achteraan het groepje wilde sluiten en Wright over het hoofd zag.
Horsie is back 10 september 2022 02:42
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> [mobile.twitter.com]
> 8338381280579589
>
> Er is ook ergens
> [pbs.twimg.com]
> =jpg&name=medium een foto waarin je goed ziet dat
> Roglic vol in Wright hangt. Het had er alle schijn
> van dat Roglic achteraan het groepje wilde sluiten
> en Wright over het hoofd zag.

Het heeft er de schijn van, maar absolute zekerheid biedt het echter niet.
Opdracht voor de wieler Bellingcat.

Anatomy of An Assault, remember Bos vs. Impey, way back.
Anatomy of An Attack, remember Cancellara vs. Boonen (RvV 2010).
Anatomy of A Fall, Roglic vs. Wright.

De karavaan trok verder.
Nelis! 10 september 2022 04:53
Als ik die beelden zie, wordt alleen mijn idee versterkt dat Roglic zelf schuld heeft. Hij is degene die zijn lijn niet houdt. Logisch, hij probeert aan te haken. Maar dan moet je dat wel in de laatste positie doen, en niet daar. In mijn beleving wordt Wright nu geheel ten onrechte beschuldigd, terwijl hij volgens mij niks fout doet.
Nelis! 10 september 2022 11:26
Inmiddels de reactie van Wright zelf gelezen, uiterst correcte en sportieve reactie. Volgens mij zit Jumbo hier verkeerd.
Pyama 10 september 2022 11:58
Ik begrijp niet zo goed waarom de ophef over dit bericht van Jumbo niet groter is. Het is immers een zeer zware onterechte beschuldiging. Combineer dit met het gedrag van de Jumbo’s dit voorjaar met o.a. Roglic, Foss en Vingegaard die meerdere keren mensen ten val brengen en het lijkt wel de omgekeerde wereld. Benieuwd of Schachmann nog reageert.
Slimmerd 10 september 2022 12:09
Die ophef is er toch juist wel? Twitter staat vol, Sporza kaarte het aan, terwijl ze ook de 20 minuten konden geilen op Evenepoel. Heb niemand kunnen vinden die Roglic/Jumbo volgt in deze, dus weet niet wat je zoekt?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2022 12:09 door Slimmerd.
Cecchini 10 september 2022 12:23
Het is wel Pyama hè. Ik weet niet welk traumatische ervaring hij heeft met alles wat met de Nederlandse wielersport te maken heeft, maar zorgwekkend is het toch wel.
lodjan 10 september 2022 15:42
Ik heb iemand gevonden: [www.wielernieuws.be]
El Chaba 10 september 2022 15:59
Dank lodjan, een heel plausibel verhaal en als je de beelden langzaam afspeelt is het op zijn minst een dubieuze actie van Wright. Of het echt strafbaar was, is moeilijk te beoordelen, maar hieruit blijkt in ieder geval duidelijk, dat Roglic geen complete onzin sprak.

En zoals in het artikel al werd aangegeven, Roglic is niet bepaald een huilebalk, integendeel.
El Chaba 10 september 2022 16:00
Bekijk de beelden van lodjan eens, dan wordt toch wel meer duidelijk. winking smiley
Nelis! 10 september 2022 17:07
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb iemand gevonden:
> [www.wielernieuws.be]
> lijk-van-roglic-in-wrightaantijgingen


Nog steeds niet met Jumbo en Roglic eens. Roglic moet niet in het derde wiel proberen te kruipen, hij had achteraan aan moeten pikken, in plaats van iemand die voor de etappewinst ging dwars te zitten.
nachtwacht 11 september 2022 10:28
Hier de meest duidelijke beelden van de valpartij:

[cyclingtips.com]

(Tweet van Tinkara)

Mag toch hopen dat Roglic and JV heel snel hun verontschuldigingen aan Wright aanbieden.
lodjan 11 september 2022 11:59
Ik zie hier een bevestiging van Roglic' verhaal.
El Chaba 11 september 2022 13:26
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2022 13:26 door El Chaba.
El Chaba 11 september 2022 13:27
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen