Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Alle WK selecties

Gepost door betuweracer 
betuweracer 12 september 2022 15:07
Een overzicht nu de meeste landen bekend zijn. Veel favorieten present, maar vooral in de breedte een vrij matig peleton. Het is nog wachten op de Italianen en vooral Fransen.

Poga gaat zonder Mohoric (Epstein-Barr nasleep) en Roglic.

Slovenië
Tadej Pogačar. Jan Tratnik, Domen Novak, Jan Polanc, Jaka Primozič, David Per

Vanwege deze matige groep vliegt UAE namens Spanje, dat verder uit renners die het midden houden tussen waterdragers en fietsende bidonnen bestaat, nog twee knechten in.

Spanje
Juan Ayuso, Marc Soler, Oier Lazkano, Gotzon Martín, Eduard Prades, Jesús Ezquerra, Roger Adriá en Urko Berrade.

Ook de Colombiaanse selectie sprankelt niet van sterkte in de breedte. EF houdt Uran en Chaves thuis en ook o.a. Martinez, Lopez, Buitrago en Sosa zijn er niet bij.

Colombia
Rodrigo Contreras, Sergio Higuita, Juan Sebastián Molano, Wilson Estiben Peña, Nairo Quintana, Harold Tejada.

Van de ontbrekende namen bij Denemarken had je een team kunnen smeden dat beter was geweest dan elk land in koers. Geen Vingegaard, Kragh Andersen, Pedersen, Valgren en Asgreen. Toch nog altijd een leuke outsider voor eremetaal.

Denemarken
Mikkel Bjerg, Magnus Cort, Jakob Fuglsang, Mikkel Honoré, Alexander Kamp, Michael Mørkøv, Mattias Skjelmose, Anthon Charmig.

Bij GBR weer hetzelfde beeld. O.a. Yates, Yates, Thomas, Pidcock en Geoghegan Hart blijven in Europa. Hayter en Wright mogen het doen.

Groot-Brittanië
Fred Wright, Ethan Hayter, Luke Rowe, Ben Turner, Ben Swift, Ben Tulett, Connor Swift, Jake Stewart.

De thuisrijders met relatief nog een best aardige ploeg waarin ze vooral kijken naar Matthews en Hindley.

Australië
Michael Matthews, Jay Hindley, Ben O’Connor, Simon Clarke, Luke Durbridge, Heinrich Haussler, Nick Schultz.

France
Julian Alaphilippe, Bruno Armirail, Romain Bardet, Rémi Cavagna, Christophe Laporte, Valentin Madouas, Quentin Pacher, Florian Sénéchal, Pavel Sivakov


België
Stan Dewulf, Remco Evenepoel, Quinten Hermans, Yves Lampaert, Pieter Serry, Jasper Stuyven, Wout van Aert, Nathan Van Hooydonck

Nederland
Mathieu van der Poel, Dylan van Baarle, Bauke Mollema, Daan Hoole, Pascal Eenkhoorn, Wout Poels, Jan Maas en Taco van der Hoorn



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2022 11:19 door betuweracer.
predator 12 september 2022 19:55
Bizar, de halve wereldtop doet niet mee. Wel een aanfluiting voor een WK.
Eindhovuh 12 september 2022 20:38
Zou dat puur de locatie zijn?
Zo’n Pedersen was hier toch een favoriet geweest?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2022 20:41 door Eindhovuh.
Carlos Danger 12 september 2022 22:01
Voor Pedersen wel. Die wilde na de Vuelta naar huis.
Lucho Herrera 12 september 2022 22:56
Het WK is groter dan de deelnemerslijst. Net als Parijs - Roubaix. Ongeacht het deelnemersveld een epische koers.
Carlos Danger 13 september 2022 00:21
En zo nu en dan een Harm Ottenbros.
betuweracer 13 september 2022 01:05
Italië
Zeker: Bettiol (kopman), Trentin en Ballerini
En dan nog 5 van deze 7:
Edoardo Affini, Andrea Bagioli, Samuele Battistella, Nicola Conci, Lorenzo Rota, Matteo Sobrero, Filippo Zana.

Ganna rijdt wel de tijdrit.

Derhalve sowieso ontbrekend: Nibali, alsmede z'n broer Vincenzo, Ciccone, Caruso, Nizzolo, Ulissi, Formolo.
Meneer 60% 13 september 2022 09:22
Italië was vroegah altijd dé selectie waar je naar uitkeek, met tal van mogelijke wereldkampioenen die gepasseerd werden, zoveel keuze was er. Nu een erg kleurloze selectie.

Spanje overtreft dat kleurloze nog eens in negatieve zin.

Frankrijk gaat nog wel met een leuk ploegje komen. Wordt een interessante factor in de koers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2022 09:25 door Meneer 60%.
Sub Culture 13 september 2022 10:37
France

Julian Alaphilippe, Bruno Armirail, Romain Bardet, Rémi Cavagna, Christophe Laporte, Valentin Madouas, Quentin Pacher, Florian Sénéchal, Pavel Sivakov.
Frederik D. 13 september 2022 10:52
En doet Rusland mee?
Meneer 60% 13 september 2022 10:58
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> France
>
> Julian Alaphilippe, Bruno Armirail, Romain Bardet,
> Rémi Cavagna, Christophe Laporte, Valentin
> Madouas, Quentin Pacher, Florian Sénéchal, Pavel
> Sivakov.

Geen Cosnefroy en Gaudu dus, die zo goed waren in Canada? Dan neem ik mijn opmerking over 'leuk ploegje' terug. Nog steeds geen pannenkoeken natuurlijk, maar had zoveel sterker kunnen zijn.
betuweracer 13 september 2022 11:17
Had ook op een betere ploeg gehoopt. Lees dat Cosnefroy niet wilde, maar Gaudu erg verrassend. Met Martin, Pinot, Barguil en Turgis nog wat aardige absenten.

Allez Sivakov!
betuweracer 13 september 2022 11:18
Quote
Sub Culture
Pavel Sivakov

Putins tentakels reiken ver!
GillesEmanuel 13 september 2022 11:21
Trentin staat ook voor Luxembourg nog op de startlijst.. Die gaat pas laat naar Australie dus.
Remko 13 september 2022 14:24
Rond 09.00 uur CET finish lees ik. Wel lekker dat je niet de hele dag voor de tv 'moet' zitten.
Tinuz 13 september 2022 14:36
Ik verwacht veel van de Nederlandse equipe; Van Baarle, Mollema, VDP en Eenkhoorn.
Jan Maas gaat z'n ballen eraf rijden voor de ploeg. Toch slim van 'm dat 'ie zich niet heeft laten castreren - bij veel mannen vraag ik me tegenwoordig af of er überhaupt nog wel ballen achter die gulp zitten.
ton duk 13 september 2022 15:18
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik verwacht veel van de Nederlandse equipe;
> Eenkhoorn.

Zou wel de 1e keer zijn dat ie iets presteert boven de 200 km...
Knechten en afstappen dus op 3 a 4 rondjes voor het einde
Gr
Aerts 13 september 2022 15:18
Heerlijk tijdstip. Normaal maken mijn kinderen me wakker om 6 uur. Nu mijn wekker 1 uurtje eerder zetten en ik kan 4 uur koers kijken. Misschien tussendoor nog even croissantjes afbakken, eitje koken en vers geperste jus d'orange maken, espresso erbij. Als Mollema dan ook nog wint dan wordt het de mooiste dag van het jaar.
Frederik D. 13 september 2022 15:23
En als en passant al het wereldleed verdwijnt, dan kan je dag helemaal niet stuk. smiling smiley
Wanny 13 september 2022 15:39
Gaat het dan eindelijk gebeuren, 27 jaar na Joop? Mathieu in goede doen kan iedereen hebben in de sprint en met Van Baarle en mogelijk Mollema hebben we nog 2 mannen die niet kansloos zijn. Er zijn niet zoveel landen met die luxe.
Remko 13 september 2022 15:50
Mollema, ik vraag het me af op dit parkoers. WK's ook nooit echt super. Negen deelnames aan de RR en nooit top 10 gereden.
Remko 13 september 2022 15:55
Op grond van voorlopige deelnemerslijst dit de grootste kanshebbers? Aanvullingen?

Wout Van Aert
Tadej Pogacar
Matthieu Van Der Poel
Remco Evenepoel
Julian Alaphilippe
Michael Matthews
Biniam Girmay
Christophe Laporte
Alexander Kristoff
Matej Mohoric
Dylan van Baarle
Michael Woods
Alberto Bettiol
Ethan Hayter
Wanny 13 september 2022 16:00
Ik zou Fredje er bij zetten
ton duk 13 september 2022 16:34
Mohoric is volledig kansloos
Gr
Carlos Danger 13 september 2022 17:16
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaat het dan eindelijk gebeuren, 27 jaar na Joop?
> Mathieu in goede doen kan iedereen hebben in de
> sprint en met Van Baarle en mogelijk Mollema
> hebben we nog 2 mannen die niet kansloos zijn. Er
> zijn niet zoveel landen met die luxe.


Joop was een kanjer, maar wereldkampioen op zijn 48e?
Horsie is back 13 september 2022 20:53
Ik weet het, iemand was me al voor, maar mag ik ook de deelname van Loulou toejuichen.
Wanny 14 september 2022 08:48
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanny Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gaat het dan eindelijk gebeuren, 27 jaar na
> Joop?
> > Mathieu in goede doen kan iedereen hebben in de
> > sprint en met Van Baarle en mogelijk Mollema
> > hebben we nog 2 mannen die niet kansloos zijn.
> Er
> > zijn niet zoveel landen met die luxe.
>
>
> Joop was een kanjer, maar wereldkampioen op zijn
> 48e?

Je hebt gelijk, het is nog erger. 37 jaar geen wereldkampioen voor Nederland. Wordt nu toch echt weleens tijd.
Aerts 14 september 2022 11:07
Dat kan niet als Mollema wint. Want dan zal er een hoop Belgisch leed zijn.
Aerts 14 september 2022 12:30
Ik zet Madouas er ook bij.
betuweracer 14 september 2022 13:40
Woods net zo kansloos als Mohoric. Ook al zo'n lammen en blinden equipje. Pier-André Côté, Nickolas Zukowsky, Derek Gee en Matteo Dal-Cin.

Higuita, Trentin, Sheffield, Lutsenko, Küng, Fuglsang, Cort, Honoré, Skjelmose, Narvaez, Jungels nog wat aardige namen. Een vetpot is het zeker niet.

Hopen dat die Denen een beetje aanvallend gaan koersen en vooral niet voor Cort het gat gaan dichten op Van der Poel in de laatste ronde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2022 13:40 door betuweracer.
betuweracer 14 september 2022 13:42
Eens met de argumenten over Mollema, maar hij is wel lekker vroeg afgereisd. Geen idee hoeveel dat kan helpen. Horsie?
Carlos Danger 14 september 2022 14:06
Bauke heeft wel altijd zijn rol gespeeld (ook in de finales) en uitgezonderd één keer altijd uitgereden (zoals het een Bauke betaamt).
ton duk 14 september 2022 15:22
Hij mag dan ook al 1 week eerder aan de bak
Gr
Remko 14 september 2022 17:42
VDP doet wat hij moet doen
Frederik D. 14 september 2022 18:20
Hij schijnt in vorm.

Nu.nl

- De kopman van de Nederlandse selectie won woensdag de Belgische heuvelkoers Grand Prix de Wallonie, zijn laatste voorbereidingskoers voor de WK. -

Meneer Mollema kent hopelijk zijn plaats. Hopelijk stelt hij zich in dienst van VDP. En hopelijk stelt VDP zich als het zo uitkomt, in dienst van meneer Mollema. Ik hoop dat beide renners die renners van formaat zijn, in elkaar het formaat erkennen.
ton duk 14 september 2022 19:03
Jammer dat de journalist niet schrijft of MvdP op of achter de brommer naar huis gaat
Sowieso is het geen slimmerd want ik kan me de nederlaag van MvdP tegen Grmay in G-W niet herinneren..
Gr
Meneer 60% 15 september 2022 16:39
Deze was nog niet langsgekomen volgens mij. Naast Girmay zijn Tesfatsion en Kudus de bekendere namen. Ben erg benieuwd.

Eritrea
TESFATSION Natnael
MULUBRHAN Henok
GHEBREIGZABHIER Amanuel
EYOB Metkel
GIRMAY Biniam
KUDUS Merhawi
Horsie is back 16 september 2022 12:30
De selectie van Vaticaan-Stad, een 40-jarige Groninger, Rien Schuurhuis, mag hier niet ontbreken.
Of hij ook aan het tijdrijden deelneemt heb ik niet nagezocht. Hij was vorig jaar tijdens het NK veertigste van de 48 deelnemers.
Wind mee 16 september 2022 12:44
Rijdt alleen de wegwedstrijd. Zijn verhaal is wel een leuke: hij was werkzaam in Australië, kwam daar een jongedame tegen, trouwde, jongedame werd Australisch ambassadrice in Vaticaan-stad, meegaand en hondstrouw zoals veel Groningers zijn volgde Rien zijn nieuwbakken echtgenote, ging in Rome fietsen om mensen te leren kennen, resultaat: terug naar Australië om het Vaticaan te vertegenwoordigen op het WK
Horsie is back 16 september 2022 13:01
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rijdt alleen de wegwedstrijd. Zijn verhaal is wel
> een leuke: hij was werkzaam in Australië, kwam
> daar een jongedame tegen, trouwde, jongedame werd
> Australisch ambassadrice in Vaticaan-stad,
> meegaand en hondstrouw zoals veel Groningers zijn
> volgde Rien zijn nieuwbakken echtgenote, ging in
> Rome fietsen om mensen te leren kennen, resultaat:
> terug naar Australië om het Vaticaan te
> vertegenwoordigen op het WK

In de wieg zag ik al Ladri di Bicyclette voorbijkomen.
Wind mee 16 september 2022 13:09
Meerdere wiegen naar alle waarschijnlijkheid aangezien het Rien nooit gelukt is condooms te kopen in Vaticaan-stad.
Horsie is back 16 september 2022 13:30
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meerdere wiegen naar alle waarschijnlijkheid
> aangezien het Rien nooit gelukt is condooms te
> kopen in Vaticaan-stad.

One more cup of coffee before I leave. Ancient footprints zijn in good-old Rome overal te traceren.
De zwarte trui 16 september 2022 14:38
Van WTOS naar het WK. Wauw.
Pierremans 19 september 2022 10:33
Misschien niet het juiste topic maar wel aangaande WK.

Waarom is het eigenlijk zo dat je als team mee doet aan die wedstrijd maar alleen de winnaar een medaille krijgt?
Het is in essentie meestal toch meer een teamprestatie dan een individuele prestatie?
Carlos Danger 19 september 2022 18:21
De teamleden krijgen doorgaans een Rolex.
De zwarte trui 19 september 2022 18:31
Cosnefroy op kousenvoeten, wie gaat hem halen?!
El Chaba 19 september 2022 20:20
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen