Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Einde Jumbo Visma?

Gepost door Carlos Danger 
Carlos Danger 13 september 2022 17:35
Wielerflits meldt als volgt:
Vanochtend heeft de FIOD een inval gedaan in het huis van Jumbo topman Frits van Eerd.
Het OM doet nog geen verdere mededelingen. Het FD meldt wel, dat ook het hoofdkantoor van Jumbo
in Veghel een bezoekje heeft gehad.
In Drenthe is een 58 jarige man aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij het witwassen van grote
hoeveelheden geld en goederen.
Acht andere personen uit Drenthe en Noord Brabant zijn aangehouden op verdenking van witwaspraktijken.
Over enig verband doet het OM geen mededelingen, maar komt met nader bericht over de onderzoeken.
Frederik D. 13 september 2022 18:23
Voorlopig niks kopen bij de Jumbo. Ook omdat Frank Lammers er reclame voor maakt. Als iedereen de Jumbo boycot, verdwijnt de Jumbo Visma ploeg. En wint die Evenepoel volgend jaar fluitend en fluimend de koers genaamd de Tour. O ja, sorry voor de slavernij. Sorry, sorry, sorry. Leve het genderneutrale maar uiterst diverse maar zwartepietvrije Oppervoltese wielrennen. Wilde ik ooit het Oppervolta Comité oprichten. Kreeg ik geen subsidie. Ja, dan houdt het op. smiling smiley Geen gratis reisje voor mij naar Ouagadougou. Kortom, weet ik veel. smiling smiley
Cecchini 13 september 2022 20:39
Ach de gekte in zijn bol heeft weer toegeslagen.
Horsie is back 13 september 2022 21:47
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ach de gekte in zijn bol heeft weer toegeslagen.

Enige remedie is een lullaby zingen: Ju(a)mbo(a)laya. Dan wordt Frederik D. heel rustig. smiling smiley
Koppizoektwachtwoord 13 september 2022 22:04
Erg voorbarig, tikje hijgerige kop.
Zou wel een stunt zijn: dat nu de renners opstappen ipv de sponsor zoals destijds de Rabo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2022 22:04 door Koppizoektwachtwoord.
Nomath 13 september 2022 22:26
Je moet onderscheid maken tussen Jumbo BV en Frits van Eerd. Jumbo BV is een grote kruidenier die o.a. groots wil uitbreiden in Belgie. Ik neem aan dat het contract van Team Jumbo Visma met Jumbo BV langjarig is. Frits van Eerd is vooral persoonlijk gefascineerd door motorsporten, zowel F1, autoralleys en motorcrossen. Als Van Eerd in opspraak komt en stappen terug moet doen, verwacht ik dat Max Verstappen en Jeffrey Herlings daar als eersten iets van merken. Als Jumbo BV niet voldoende belang meer ziet het wielrenteam, heeft TJV heeft vast genoeg tijd om naar een andere hoofdsponsor te zoeken.
De naam is flexibel: Rabo - Blanco - Belkin - LottoNL - ???
Tinuz 14 september 2022 13:07
Als de bovenlaag van de samenleving eerlijk getoetst zou worden aan het recht zou wellicht driekwart ervan in het gevang zitten.
Het is altijd erger dan gedacht, is mijn ervaring. Het gebeurt meestal in groepsvorm - mensen die met elkaar ademen (con respirare) en plannetjes maken.
El Chaba 14 september 2022 18:32
Gelukkig is dat in de rest van de wereld veel beter geregeld, zoals bijvoorbeeld in China, Rusland, Venezuela, Zimbabwe, Algerije, Tunesië, Syrië, Turkije, Eritrea, Venezuela, Soedan en Wit-Rusland..
Wind mee 14 september 2022 18:39
Jij was vroeger op school zo'n jochie die, bij het te laat komen, wees naar klasgenootjes die nog veel vaker te laat kwamen?
Horsie is back 14 september 2022 19:02
Wind mee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij was vroeger op school zo'n jochie die, bij het te laat komen, wees naar klasgenootjes die nog veel vaker te laat kwamen?

Ik denk eerder: "Dacht wind mee te hebben, maar had kennelijk wind tegen. In de klas is het nu wel windstil.
El Chaba 14 september 2022 23:25
De vergelijking zie ik niet zo goed, maar dat zal wel aan mij liggen.

Maar wat je opmerking betreft: nee hoor, ik probeerde toen altijd mijn zaken netjes op te lossen. Ook later in mijn leven nog, maar op een gegeven heb ik geleerd, dat dat helaas niet altijd werkt en je dus soms naar andere middelen moet grijpen om iets naar behoren op te lossen.

Zo had ik zo'n zes jaar geleden een (voormalige) kennis, die op een gegeven moment zo excessief bleef zuipen dat hij een delirium kreeg met als gevolg, dat hij een hersenbeschadiging opliep, genaamd Wernicke-Korsakov. Dat vonden wij (zijn mede kennissen van een wielerspel en ik) in eerste instantie natuurlijk heel zielig voor hem, maar daarna vertoonde hij helaas zulk kwaadaardig gedrag, zonder dat hij dat zelf inzag, dat we geen andere keuze meer hadden dan hem uit te sluiten van ons mooie wielerspel. Er was eenvoudigweg niet meer redelijk met hem te praten.

Voor de meesten stopte het toen, maar helaas niet voor mij. Hij bleef mij jarenlang online stalken - via de mail, LinkedIn, dit prikbord, Instagram en meer - lastig vallen met de meest belachelijke beschuldigingen, bedreigingen en getreiter, mede dankzij zijn geconfabuleer. Confabuleren is een moeilijke term, voor het fenomeen, dat iemand onware verhalen vertelt en/of valse herinneringen heeft. Ze kloppen helemaal niet, maar diegene is er toch heilig van overtuigd, dat ze waar zijn en en is door niemand te overtuigen van zijn ongelijk, zelfs niet met duidelijke bewijzen van het tegendeel. Het grappige is eigenlijk, dat diegene, dat destijds zélf nog op ons forum geschreven heeft. Maar goed, ondanks dus, dat hij dat dus zelf wel wist, was hij door niemand tot rede te brengen.

Jarenlang heb ik echt talloze keren alles netjes proberen op te lossen, maar niets hielp. Praten niet (zowel, lief, redelijk boos of aardig), maar ook tweemaal een uitnodiging gedaan tot een gesprek om de vredespijp te roken, (ondanks, dat ik destijds niets verkeerd had gedaan), maar uiteraard werd die afspraak tot twee keer toe afgezegd. Maar gelukkig heb ik wel heel veel - ook van bovenstaand verhaal - als bewijs bewaard.

Enfin, toen heb ik dus geleerd, dat bepaalde zaken netjes en met praten afhandelen - zoals ik ben opgevoed - soms nou eenmaal niet werkt en er dus maar één ding op zat om hem te stoppen.
Ik ben vervolgens naar zijn woonplaats in het hoge noorden afgereisd, heb hem opgezocht en hem zo hard op zijn lelijke kutsmoel geslagen, dat hij er nóg een hersenbeschadiging bij heeft gekregen.

Uiteraard is dit verhaal fictief, zeker deze laatste alinea - ik zou zoiets uiteraard nooit durven of zelfs maar wensen - maar ik neem aan dat je de moraal van mijn verhaal wel begrijpt, toch..? smileys with beer

Maar voor het geval je dat laatste toch niet begrijpt, wat ik bij jou zeker niet uitsluit, gezien je gedrag naar op dit prikbord: ieder mens heeft zijn grens, al is die ander nog zó zielig. Als je iemand maar lang genoeg tergt, gaat hij over tot onorthodoxe maatregelen. Geloof me, ik kan het weten.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2022 01:01 door El Chaba.
Cecchini 15 september 2022 01:14
Hier moet nodig een onderzoeksjournalist op gezet worden, die deze slangenkuil helemaal blootlegt.
Luijt 15 september 2022 08:12
Ik ben zelf niet vies van een prikje hier of daar. Dit is niet voor niets een een prikbord.
Maar de verhalen over die kennelijk uit de hand gelopen vete tussen jullie vind ik ronduit onaangenaam om te lezen.
Wind mee 15 september 2022 08:35
Van mijn kant geen vete hoor, beste Luijt. Niet om mijn handen in onschuld te wassen maar e.e.a. berust (vanuit El Chaba's perspectief gezien) op een groot "misverstand" (laat ik het zo maar noemen): El Chaba ziet mij aan voor iemand waar hij (kennelijk) een hekel aan heeft. Ik bén en kén die bewuste persoon niet. En ik weet ook niets van de achtergronden. Feit is echter (helaas) wel dat ik reeds een jaar word bestookt met PB's en reacties als bovenstaande.

Het zal me verder worst wezen, mijn wielerplezier lijdt er niet onder, en laat de webmaster of beheerder maar zijn of haar werk doen wanneer noodzakelijk.

Schluss wat mij betreft.
Nelis! 15 september 2022 08:45
Ik ken niemand op dit forum persoonlijk, dus ik vind het ook moeilijk om waarheid en leugen te ontdekken in deze. Ik heb er een gevoel bij, maar dat houd ik voor mijzelf.
Maar Wind mee, de oplossing is volgens mij simpel, jij reageert niet meer op El Chaba, zodat El Chaba geen aanleiding meer heeft om op jou te reageren. Kunnen we dat afspreken?
Koppizoektwachtwoord 15 september 2022 09:36
Aan gevoel hebben we niks, rugnummers moeten we hebben.
Frederik D. 15 september 2022 18:30
Aan El Chaba

Ik ken jou als een fatsoenlijk mens. Ook als een mens met een goed ontwikkeld gevoel voor rechtvaardigheid.

Toen de site "Geloof&Wetenschap" nog een forum had, ben ik daar bedreigd door een zekere X, die gemene zaak maakte met een echte neonazi Y, die mij ook bedreigde. Elke keer dat die X mij bedreigde op dat genoemde forum, reageerde ik in hoofdletters: godverdomme. Uiteindelijk hebben ze dat forum opgedoekt. Maar de moderator weigerde de crimineel X te verbannen. En trok daarom maar de stekker uit het forum.

O ja, het ging niet eens over politieke correctheid. Het ging over andere bijgeloofjes.

Wat ik maar wil zeggen, gekken heb je overal. Ook gevaarlijke gekken. Op zich vind ik het goed wanneer je een gevaarlijke gek aanpakt en eventueel de moderators erop aanspreekt.

Op fora heb je roofdieren en een kudde die liever de andere kant opkijkt als een roofdier toeslaat.

Maar anderzijds, laten we proberen om een forum gezellig te houden.

Ik hoop, nee, ik verwacht dat je me begrijpt. En nogmaals, ik waardeer je als persoon.
Cecchini 15 september 2022 18:36
Waarvan akte. Zei notabene Frederik D die met zijn off topic reacties bijna dit wielerprikbord heeft laten opdoeken. Velen hebben er destijds de brui aangegeven toen hij ons als wielersport liefhebbers bij voortduring lastig viel met zijn afkeer van het Wokisme.
Spaak 16 september 2022 10:05
Normaal voel ik nooit de behoefte om inhoudelijk op dit soort vetes te reageren als moderator/beheerder van dit forum, maar aangezien deze beerput nu blijkbaar opengetrokken wordt vind ik het goed om even een soort van verantwoording af te leggen en mijn kant van het verhaal te laten zien.

Toen ik in 2014 de uitdaging oppakte om het Wielerprikbord een nieuw plekje te geven besefte ik nog niet hoezeer deze vete speelde. Inmiddels, tientallen uren aan verhitte discussies, honderden privé-berichten en talloze verbanningen/bedreigingen verder heb ik inmiddels enigszins door hoe de vork in de steel zit, hoewel ik me nog steeds blijf verbazen over het voortslepen van deze affaire die diepgeworteld is in de historie van deze website. Uiteindelijk hebben wij als moderators ook een partij in deze discussie gekozen en de besloten een van de personen in kwestie te verbannen.

Naïeve personen denken wellicht dat daarmee de kous af is, maar iemand "verbannen" is niet zo simpel. Je kunt gebruikers verwijderen - dan maken ze een nieuw account aan. IP-adres geblokkeerd? Dan gebruikt men wel een VPN. We hanteren regelmatig een registratiestop om het aanmaken van nieuwe accounts te blokkeren, maar op lange termijn is dat natuurlijk geen manier om een site in leven te houden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de beheerder van dat forum van Frederik D. wel begrijp, want ik heb zelf ook regelmatig op het punt gestaan om de stekker eruit te trekken. Het kost een hoop tijd en geld, slapeloze nachten, je neemt een risico als beheerder (ik heb al meerdere keren brieven van advocaten ontvangen om bepaalde content te verwijderen) en wat je ervoor terug krijgt is voornamelijk gezeik. Dat is geen klaagzang van mijn kant, maar dat is gewoon de keiharde realiteit van hoe het is.
In 2014 verkeerde ik nog in de illusie dat we er met elkaar wel uit zouden komen, inmiddels weet ik wel beter.

Meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan vuilmaken. Nogmaals een oproep: hou het hier gezellig, hou rekening met elkaar en respecteer de mening van een ander, en gebruik deze plaats niet om persoonlijke vetes met elkaar uit te vechten, ook al zijn ze nog zo verbonden met de geschiedenis van het prikbord.
Nelis! 16 september 2022 12:20
Rest mij slechts een ding om te zeggen: dankjewel Spaak. Ik weet dat je het bericht niet om deze reden heb geplaatst, maar ik wil wel mijn waardering uitspreken voor de tijd en moeite die je erin stopt.
Horsie is back 16 september 2022 12:25
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Normaal voel ik nooit de behoefte om inhoudelijk

Deze onthullende post staat voorlopig (onbedoeld) met stip zeker in de top-10.
Lijdend aan FOMO mis ik weinig van wat er uiteindelijk op het prikbord verschijnt. Dus schrik ik wel van de inkijk, die @Spaak hiermee geeft. Zou dat beroemde onderzoek uit de zestiger jaren, waarin mensen vanachter hun computer anderen stroomstoten konden toedienen (kom even niet op de naam van de onderzoeker) toch nog meer aandacht verdienen. Later werden kanttekeningen bij dit onderzoek gezet. Toch maar even snel Genie G. ingeschakeld. Meteen: Milgram.
Luijt 18 september 2022 00:13
Respect Spaak.
Ongelofelijk.
El Chaba 19 september 2022 04:14
Bij deze afgesproken van mijn kant.
De zwarte trui 21 september 2022 13:14
Van Aert is niet op de hoogte van de boevenbende waar hij in zit en tekent bij tot 2026.
Sjorsoll 23 september 2022 19:15
Hoi Spaak,

Van mijn kant nog een bedankje voor het in leven houden van dit prikbord. Ik denk weinig na over dit soort vetes en de meeste gaan aan me voorbij.
Je werk wordt zeer gewaardeerd.

Groet
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen