Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Terpstra stopt

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 13 september 2022 18:16
Het is mooi geweest, aldus Terpstra. Inderdaad, hij boekte mooie overwinningen. Parijs Roubaix en de Ronde van Vlaanderen. Maar nu, hij stopt ermee. Vergeet niet dat hij een zware val maakte.
Carlos Danger 13 september 2022 18:29
Rondvaart volgt.
ton duk 13 september 2022 18:49
En dan vergeet je met de Eneco-tour zijn grootste overwinning te vernoemen
Gr
Eindhovuh 13 september 2022 18:55
Toch één van de beste Nederlandse klassiekerrenners ooit.
Zonde van de laatste jaren en alle valpartijen.
Mooie coureur.
Clavan 13 september 2022 20:33
Alejandro Valverde
Vincenzo Nibali
Philip Gilbert
Tom Dumoulin
Niki Terpstra
Mikel Nieve
Richie Porte



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2022 20:34 door Clavan.
Brieske 13 september 2022 21:56
Nieve hahahahahahahahahahaha

Baklava is geen ei, laat staan gebakken
El Chaba 14 september 2022 01:40
Gaap, word je niet eens moe van altijd dezelfde flauwe grappen te maken?
Jaja, hap, hap. Ben je nu gelukkig?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2022 01:29 door El Chaba.
Wanny 14 september 2022 08:50
Blijft toch triest dat Dumoulin in dat rijtje staat.
Luijt 14 september 2022 11:03
Toch maar mooi zowel Parijs Roubaix als de Ronde van Vlaanderen gewonnen met die lachende tronie van 'm.
En idd ook de Eneco-tour, door Nijmegenaren steevast uitgesproken als de ENieCjeeOOOOO!!!-tour.
betuweracer 14 september 2022 11:09
Waar Roubaix nog met dank aan was² hij in Vlaanderen en dat hele voorjaar de beste kasseienrenner op aarde.

Is er ooit een andere Nederlandse renner op een bepaald moment de allerbeste geweest? Ik zeg renners, dus niet aan komen kakken met sprinters aub.
Luijt 14 september 2022 11:32
Eindhovuh 14 september 2022 11:54
Matieu van der Poel?
Jan Raas in zijn topjaren wellicht?
Horsie is back 14 september 2022 13:33
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------

> Is er ooit een andere Nederlandse renner op een bepaald moment de allerbeste geweest? Ik zeg renners, dus niet aan komen kakken met sprinters aub.

Flip(je) a coin: head or tails. Een kiloknaller komt bovendrijven.
De zwarte trui 14 september 2022 13:52
Wellicht komt Jan Bakelants ook noodgedwongen in dit rijtje. Hij is exit bij Wanty. En geeft zijn visie op de zaken bij Het Nieuwsblad. Hij vindt dat hij nog 1 (2, 3 of 4?) jaar langer bij Wanty had mogen rijden omdat hij Aike V aan een baan heeft geholpen en dat dient terugbetaald te worden.

“Ik zal mijn woorden wikken: het is wrang dat de man die zijn comfortabele positie als sportief manager aan mij dankt, dat nu blijkbaar vergeten is. Want hoe denk je dat een Nederlander die in Zweden woont aan een job komt bij een team uit Wallonië? Je moet geen uil zijn om daar de puntjes te verbinden.”
Sub Culture 14 september 2022 14:00
Beetje gratuit van Jan.
Typisch gevalletje van een mondige Vlaming die de schuchtere Nederlander gratuit op zijn plaats denkt te moeten zetten, ordinaire betweter.
Carlos Danger 14 september 2022 14:01
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Is er ooit een andere Nederlandse renner op een
> bepaald moment de allerbeste geweest? Ik zeg
> renners, dus niet aan komen kakken met sprinters
> aub.

Andere tijden, maar ik denk aan Jo de Roo.
Eindhovuh 14 september 2022 14:47
Niet heel slim nee.
En toch heeft hij recent nog een mooie overwinning geboekt, moet toch nog wel ergens een plekje voor hem zijn?
Spaak 14 september 2022 16:49
Was triester geweest als hij niet gestopt was, denk ik om eerlijk te zijn.
Slimmerd 14 september 2022 22:07
Met verbazing dit interview gelezen met de toch welbespraakte Bakelants. Vooral dat meneer blijkbaar vindt dat hij op basis van vriendjespolitiek een plek dient te krijgen, baarde mij opzien.

Naja, België heeft genoeg ploegjes, dus een plek moet jij kunnen vinden
El Chaba 14 september 2022 23:21
Hij heeft echt fantastische resultaten behaald, het gaat hem goed! thumbs up
Vooral die RvV kan ik me nog goed herinneren. Vlak voordat hij aan zijn solo begon was Nibali gedemarreerd. Hij reed er in één ruk naar toe en liet hem niet lang daarna staan alsof het niets was en begon toen aan zijn lange solo naar de winst.

Hij kwam destijds ook nog eens na afloop langs in de kantine van een sporthal in Noord-Holland waar destijds een zaalvoetbaltoernooi werd georganiseerd voor (amateur)wielrenners aan het eind van dat lopende seizoen. Een team van prikkers (lang geleden op het oude prikbord), mocht toen ook meedoen en dat hebben we geweten.. grinning smiley

O.a. merijntje mortirolo, Brieske, Mathijske, Goozzer en ik waren er toen ook bij, als ik het me goed herinner..
Carlos Danger 14 september 2022 23:36
Zijn mooiste (of toch één van zijn) vond ik Le Samyn 2016. Prachtige editie in wind en regen, waarin hij een
solo afrondde met de zege.
Verder onthoud ik hoe hij in de Driedaagse De Panne in de tijdrit van zijn fiets werd geblazen door een windvlaag.
En niet te vergeten zijn vier wereldtitels in de TTT.

Verdient zeker een plek in de HOL Top-10 aller tijden en een ereplaats in de Hall of Fame(als we die zouden hebben),
Frederik D. 15 september 2022 01:00
Ons prikbord is een soort Hall of Fame. Wij eren hier de grote renners van nu en ooit. smiling smiley
Carlos Danger 15 september 2022 01:02
Bij deze, Niki!
Clavan 15 september 2022 08:02
2006 of 2007 in Egmond aan Zee? Ik was er ook bij. Maar niet als onderdeel van het ‘prikpaginateam’
Luijt 15 september 2022 08:03
HOL top 10 aller tijden, zou wel eens lastig kunnen worden voor Niki. Kom er maar in Duk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2022 08:03 door Luijt.
Erik S. 15 september 2022 08:35
Ik had toch ergens gelezen dat hij voor BEAT zou gaan rijden?

Hier dus...
Clavan 15 september 2022 08:39
Met z'n eigen kledinglijn en zoals veel van z'n NHB matties ( Slik, Ten Dam, Ockeloen etc. ) stapt hij wel op de gravel-hype train, denk ik.
Andere Peter 15 september 2022 08:42
Hmmm... Dat klinkt als een uitdaging. HOL top-10 aller tijden. Mijn eerste gevoel is met dat van Luijt: dit kon wel eens lastig worden voor Niki. Voor de eendagskoersen zeker wel. Maar ik ben toch geneigd het rondewerk hoog aan te slaan.

Middelkamp, Van Est, Janssen, Zoetemelk, Kuiper, Raas, Knetemann, A van der Poel, Dumoulin zijn voor mij 9 zekerheidjes. Min of meer op chronologische volgorde.

Voor het laatste plekje duelleert Terpstra met Rooks, Van Poppel, Van de Velde, Breukink, Dekker, Lubberding, De Roo, Karstens, Boogerd, Nijdam, Gesink, Wagtmans, Winnen, Mollema, Nijdam, Maassen, M van der Poel, Kruijswijk....
lodjan 15 september 2022 09:39
PCS top 20:

100/2046 results.
# Prev. Diff. Rider Team Points
15 15 - ZOETEMELK Joop 1423
50 49 ▼1 RAAS Jan 821.2
52 51 ▼1 JANSSEN Jan 806.9
63 63 - KNETEMANN Gerrie 758.3
93 92 ▼1 VAN DER POEL Adrie 630.8
119 117 ▼2 KUIPER Hennie 541.1
137 131 ▼6 BREUKINK Erik 503.1
140 134 ▼6 KARSTENS Gerben 496
152 147 ▼5 NIJDAM Jelle 474
163 161 ▼2 DEKKER Erik 459.5
178 175 ▼3 VAN POPPEL Jean-Paul 433
179 176 ▼3 DUMOULIN Tom 432.1
181 177 ▼4 VAN DER VELDE Johan 426.6
187 249 ▲62 VAN DER POEL Mathieu Alpecin-Deceuninck 413
191 188 ▼3 MOLLEMA Bauke Trek - Segafredo 407.2
198 236 ▲38 GROENEWEGEN Dylan Team BikeExchange - Jayco 394.8
199 195 ▼4 TERPSTRA Niki TotalEnergies 393.1
206 203 ▼3 ROOKS Steven 379.6
228 223 ▼5 BOOGERD Michael 361
241 237 ▼4 MAASSEN Frans 348
Horsie is back 15 september 2022 11:11
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met z'n eigen kledinglijn en zoals veel van z'n NHB matties ( Slik, Ten Dam, Ockeloen etc. ) stapt hij wel op de gravel-hype train, denk ik.

U bent toch de machinist?!
De bekendste gravelaar is toch nog steeds snor Lambiek uit de Verenigde Staten van Gravelaars.

Verrek: de Sub-4 Ashton Lambie komt niet naar Parijs en ontloopt al dan niet bewust een pak slaag van Filippo Ganna. Hij heeft zich nu dan definitef bekeerd tot de Orde der Gravelaars? Zien we dan volgend jaar Chloé weerom of wordt die niet zo goed betaald als de witte Keniaan? Geen geroddel, Horsie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2022 12:59 door Horsie is back.
Carlos Danger 15 september 2022 15:19
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hmmm... Dat klinkt als een uitdaging. HOL top-10
> aller tijden. Mijn eerste gevoel is met dat van
> Luijt: dit kon wel eens lastig worden voor Niki.
> Voor de eendagskoersen zeker wel. Maar ik ben toch
> geneigd het rondewerk hoog aan te slaan.
>
> Middelkamp, Van Est, Janssen, Zoetemelk, Kuiper,
> Raas, Knetemann, A van der Poel, Dumoulin zijn
> voor mij 9 zekerheidjes. Min of meer op
> chronologische volgorde.
>
> Voor het laatste plekje duelleert Terpstra met
> Rooks, Van Poppel, Van de Velde, Breukink, Dekker,
> Lubberding, De Roo, Karstens, Boogerd, Nijdam,
> Gesink, Wagtmans, Winnen, Mollema, Nijdam,
> Maassen, M van der Poel, Kruijswijk....

Middelkamp mag je de pionier van het Nederlandse wielrennen noemen en Wim van Est een (Pontiac-)legende.
Toch schat ik Terpstra hoger in, zeker ook gezien zijn titels op de baan. Zijn monumenten-erelijst is vrijwel onovertroffen.
Drie keer het Rabo/Belkin bastion te snel af zijn in de nationale titelstrijd en liefst vier keer (met verschillende renners) de
TTT wereldtitel winnen brengt hem voor mij achter de `Grote VIjf`(J,Z,K,R.K) op de zesde/zevende plaats op gelijke hoogte met AvdP.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2022 15:21 door Carlos Danger.
Frederik D. 15 september 2022 15:22
Lijkt mij ook.

Ik ben benieuwd naar andermans top tien.

Hier alvast een top tien lijst

Top tien
ton duk 15 september 2022 17:10
Carlos Danger Schreef:
------------------------------------------------------
> Drie keer het Rabo/Belkin bastion te snel af zijn
> in de nationale titelstrijd

Terpstra was/is ook de belichaming van de haat in het HOL-peloton tegen het Rabo/Belkin bastion destijds
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2022 17:13 door ton duk.
Frederik D. 15 september 2022 18:08
Een haat die ooit lelijk uitpakte voor het Nederlands wielrennen: de ploeg Raas contra de ploeg Post.
ton duk 15 september 2022 18:29
Nee,dat staat/ stond er los van (met dieptepunt vVliet-Manders uit mijn hoofd ?)
Dit begon met de komst Rabo1996 en versus de toenmalige amateurploegen
gr
Cecchini 15 september 2022 18:29
Terpstra was voor mij de belichaming van mijn haat tegen de Quick Step ploeg. Dat gedoe met die Wijnants destijds alleen al. Ik heb hem nooit zo gemogen. Hij was de Nederlandse Lampaert.
lodjan 15 september 2022 18:41
Voor mij komt Niki op 11.
Winst grote ronde en podium grote ronde met monument gaan voor.

1. Zoetemelk
2. Kuiper en Janssen
4. Raas
5. Dumoulin
6. Knetemann
7. A en M vdP
9. Rooks
10. Mollema
11. Niki
ton duk 15 september 2022 19:31
ton duk 15 september 2022 19:34
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> HOL top 10 aller tijden, zou wel eens lastig
> kunnen worden voor Niki. Kom er maar in Duk.

Wordt een kansloos lijstje ..
Gr
Andere Peter 16 september 2022 09:38
De puntenlijstjes zijn leuk en objectief. Maar legendevorming is subjectief. En dat telt voor mij ook mee. Plus dat ik graag meerdere tijdperken vertegenwoordigd zie. Vandaar Middelkamp en Van Est. Ik twijfelde zelfs even over Boogerd, vaandeldrager toen het een generatie lang een stuk minder was.

TTT en NK vind ik om uiteenlopende redenen juist veel minder tellen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2022 09:39 door Andere Peter.
Eindhovuh 16 september 2022 10:07
Boogerd staat onder Terpstra qua erelijst wat mij betreft.
Eindhovuh 16 september 2022 10:14
Mollema t.o.v. Terpstra is wel interessant.

Terpstra:
Parijs-Roubaix
Ronde van Vlaanderen
3x Nederlands kampioen (als niet-Rabo).
E3 prijs
2x Dwars door Vlaanderen
4x Wk ploegentijdrit
Le Samyn en wat kleinere koersjes.
Baanwielrensuccessen.

Bauke Mollema:
Ronde van Lombardije
San Sebastian
Podium Vuelta(na schrappen Cobo)
2 Etappes tour de France, 3x top 10 klassement.
Etappe Vuelta
Alberta
Aantal kleinere koersjes/etappes.

Tja dan komt het dus aan op smaak. Zelf kies ik voor Terpstra qua erelijst.
Spaak 16 september 2022 10:16
Het feit dat Terpstra zelfs maar in aanmerking komt voor een top 10 van NL-wielrenners geeft wel aan wat de staat van het Nederlandse wielrennen eigenlijk voorstelt.

Tuurlijk, Niki heeft twee mooie klassiekers gewonnen, maar de manier waarop.... Parijs-Roubaix heeft hij met name te danken aan een ontsnapping op een slim moment waarop de echte tenoren naar elkaar keken, en hoewel ik vind dat hij in Vlaanderen absoluut de beste van dat seizoen was, werd hij daar wel enorm geholpen door de verlammende macht van QuickStep die met meerdere kandidaat-winnaars de achtervolgende groep in een houdgreep hield.

De winsten in het NK waren mooi, maar vergeet niet dat dit in een tijd was dat iedereen tegen Rabo reed en die ploeg eigenlijk alleen maar kon verliezen (in feite is dat nu nog steeds zo). Eigenlijk schat ik de Eneco Tour-winst wat dat betreft nog wel het hoogst in. Feit is ook dat het seizoen voor Niki er na eind april eigenlijk zo'n beetje wel op zat (m.u.v. de Eneco Tour), in de grote rondes reed hij alleen anoniem mee

Ik volg het wielrennen pas sinds 2003, maar ik schat Van Der Poel en zelfs Dylan van Baarle eigenlijk wel hoger in m.b.t. het klassieke werk, dat zijn mannen die een koers naar hun hand kunnen zetten zonder dat ze daar per se een fenomenale ploeg voor nodig hebben. Bovendien zijn zij ook veelzijdiger qua kunnen, van Baarle wint ook etappes en heeft tijdens grote rondes bewezen een echte teamplayer te zijn. Van Der Poel doet eigenlijk overal waar hij start mee om de prijzen.
Ik durf wel te stellen dat Terpstra beide klassiekers niet gewonnen zou hebben als hij niet voor QuickStep gereden had. Je ziet ook dat hij na zijn vertrek daar eigenlijk bitter weinig gepresteerd heeft.
Eindhovuh 16 september 2022 12:09
Wel heel eenzijdig. Met name ook over het NK, daar was hij vaak gewoon de aller aller sterkste.
De top 10 zal hij niet halen als ik andere namen hierboven zie. M vd Poel gaat veel hoger komen dan Terpstra, die is zo veel dominanter.
Maar van Baarle is qua erelijst natuurlijk nog niet op de helft van Terpstra, je downplayed de erelijst van Terpstra wel heel erg.
Horsie is back 16 september 2022 12:13
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het feit dat Terpstra zelfs maar in aanmerking
> komt voor een top 10 van NL-wielrenners geeft wel
> aan wat de staat van het Nederlandse wielrennen
> eigenlijk voorstelt.

Tuurlijk, Remco heeft de Vuelta gewonnen, maar de manier waarop..

Denk persoonlijk niet, dat dit stukje proza in aanmerking komt voor de eigen prikker top-10 bijdragen.
Spaak 16 september 2022 12:46
Ja, misschien heb je gelijk.
Ik klink inderdaad wel heel negatief t.o.v. Niki, zo bedoelde ik het niet helemaal. Terpstra heeft echt wel een nette erelijst, en ik waardeer hem zeer als coureur (met name de songteksten na iedere overwinning vond ik legendarisch) maar ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat er de afgelopen 70 jaar geen 10 betere coureurs uit Nederland zijn geweest.

Al heb ik de roemrijke jaren '80 niet meegemaakt en zijn de verhalen over de topcoureurs van destijds misschien ietwat aangedikt.

Desalniettemin blijf ik van Baarle wel hoger inschatten, maar dat is meer persoonlijk denk ik.
betuweracer 16 september 2022 13:16
In wielrennen wint lang niet altijd de beste renner, gelukkig hoeven wij ons in dergelijke lijstjes niet aan de onrechtvaardigheid van koers te houden. Van wat ik zelf heb mee gemaakt (vanaf midden jaren negentig):

1. Van der Poel
2. Boogerd
3. Dumoulin
4. Terpstra
5. Dekker
6. Mollema
7. Van Baarle
8. Dekker
9. Hofland
10. Kruijswijk

Bij Boogerd ontbreken de grote zeges maar hij zet daar een carrière lange inwoning bij de absolute wereldtop tegenover. De Nederlandse Van Aert. Werd op CQ ook een keer 2e, hoger dan elke andere Nederlandse renner sinds ze het bijhouden (1998). Dumoulin net een plaats lager vanwege de kortheid. Van der Poel hoger omdat er vast nog wel een en ander bijkomt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2022 13:18 door betuweracer.
Horsie is back 16 september 2022 13:27
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> In wielrennen wint lang niet altijd de beste renner van hen die aanwezig zijn.

Usain Bolt met zijn omineuze 9,58s weet, dat hij elke 100m race wint, ongeacht of hij aan de start staat of niet.

Disclaimer: Ter overdenking.
Cecchini 16 september 2022 13:39
Geen spaak tussen te krijgen
lodjan 16 september 2022 13:49
Dekker en Dekker, in welke volgorde?

Vanaf midden jaren 90: Gesink en Kelderman?
ton duk 16 september 2022 14:17
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mollema t.o.v. Terpstra is wel interessant.
>
> Terpstra:
> Parijs-Roubaix
> Ronde van Vlaanderen
> 3x Nederlands kampioen (als niet-Rabo).
> E3 prijs
> 2x Dwars door Vlaanderen
> 4x Wk ploegentijdrit
> Le Samyn en wat kleinere koersjes.
> Baanwielrensuccessen.
>
En dan vergeet je met Eneco zijn grootste overwinning te vermelden...
Gr
Carlos Danger 16 september 2022 14:24
In Bauke´s lijstje ontbreken dan weer zijn EK en WK titel Mixed Relay.
betuweracer 16 september 2022 14:30
Gesink op de plek van Hofland. Erik boven Thomas.
Eindhovuh 16 september 2022 15:03
Thomas hoort überhaupt niet in dat rijtje thuis. Behalve een ingekorte Tireno nooit zijn potentie kunnen laten gelden toch?
Spaak 16 september 2022 16:23
Romandië 2007 staat me bij. Ik weet niet of er veel renners zijn die twee WT-etappekoersen hebben weten te winnen in die periode. En in die Tour was ie ook van gouden waarde voor Rasmussen, tot zover dat ging.
Verder werd zijn carrière natuurlijk in de kiem gesmoord, vooral dankzij hemzelf.
Carlos Danger 16 september 2022 20:57
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het feit dat Terpstra zelfs maar in aanmerking
> komt voor een top 10 van NL-wielrenners geeft wel
> aan wat de staat van het Nederlandse wielrennen
> eigenlijk voorstelt.



Bredewold, Bax, Bouwman, Van Engelen, Jakobsen.
Vandaag in ieder geval, verkeert het Nederlandse wielrennen in florissante staat.
Clavan 16 september 2022 21:00
Gelukkig gaat Anne Terpstra nog even door.
Lucho Herrera 17 september 2022 08:33
Eind 2018 bezocht ik een wielercafe in Valkenburg. Tom Dumoulin was de hoofdgast. Dumoulin was 2e geworden in zowel Giro als Tour, 2e bij het WK tijdrijden en 4e in de wegrit van het WK. Sander Kleikers presenteerde de avond en vroeg toen aan sidekick Karsten Kroon wat het meest indrukwekkende Nederlandse wielermoment was van dat jaar. Kroon, notabene een goede vriend van Dumoulin, antwoordde zonder te aarzelen: de winst van Niki Terpstra in de ronde van Vlaanderen.
Andere Peter 17 september 2022 11:08
Eens. Maar ik had het in die passage over subjectieve oordelen. En ik keek per tijdperk. In de generatie Boogerd staat er niemand boven Terpstra.
Andere Peter 17 september 2022 11:14
Nou vooruit.

1 J Zoetemelk
2 J Janssen
3 H Kuiper
4 J Raas
5 T Dumoulin
6 G Knetemann
7 W van Est
8 A van der Poel
9 T Middelkamp
10 J van Poppel (omdat ik niet kan kiezen tussen de klassementsrenners Rooks, Breukink, Van der Velde, Winnen)
Andere Peter 17 september 2022 11:17
Dumoulin is in dat tijdvak met kop en schouders winnaar voor mij. Daarachter een groepje met E Dekker, Terpstra, M van der Poel. Daarna pas Gesink, Mollema, Kruijswijk, Knaven en Boogerd.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2022 11:20 door Andere Peter.
Horsie is back 17 september 2022 11:25
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------

> Verder werd zijn carrière natuurlijk in de kiem gesmoord, vooral dankzij hemzelf.

Vergeet zijn NUR van 52,221km in het uur niet. smiling smiley
Carlos Danger 17 september 2022 14:16
Vergeet de lijstjes voor even. Terpstra is ervan door in de Primus Classic.
Samen met medevluchters Casper Pedersen,Niklas Larsen en Meindert Weulink
heeft hij een voorsprong van 4.20 op het peloton.
Frederik D. 17 september 2022 18:34
Boogerd versloeg ooit Armstrong in de AGR. Maar verder? Zevende in de Tour? Toen iedereen afstapte?
Cecchini 17 september 2022 22:12
Parijs Nice, Cataleense week, meerdere keren Brabantse Pijlgewonnen, 3 keer podium LBL, 2 x podium Lombardije, Emilie gewonnen, podium Tirreno, 4 x podium AGR, paar etappes in de Tour. Maar voor de rest stelde het inderdaad geen ene reet voor.
Andere Peter 17 september 2022 22:31
Terpstra hielp natuurlijk ook wel eens een andere QS-renner. Ik vind niet dat hij met die twee monumenten teveel heeft gekregen. Het is gezien zijn klasse niet geflatteerd.
Andere Peter 17 september 2022 22:33
Moment. Ja. Een eendagskoers is natuurlijk meer een moment.

Ik denk niet dat Kroon daarmee RVV boven de Giro plaatste.
El Chaba 19 september 2022 01:33
Ja, klopt was daar.
Welk jaar weet ik ook niet meer precies.
Alleen wel dat we te maken kregen met allerlei teams, die dachten dat ze veldvoetbal speelden. En helaas de scheidsrechters navenant.. winking smiley grinning smiley
Mortirolo was onze sterspeler, daar bleef de rest - helaas voor hem - ver achter. Op ook de keeper na trouwens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2022 01:35 door El Chaba.
El Chaba 19 september 2022 02:09
Zoals je al zei, het blijft een kwestie van smaak.
Subjectief dus.
Wat vind men mooier/beter/leuker: een tweede plaats in de Giro - en ook nog Tour in dit geval - of winst in een monument..?
Persoonlijk ga ik dan voor Dumoulin. Op dat moment dus.
Spaak 21 september 2022 12:54
Ben het op zich wel eens met Kroon in deze.

Terpstra was echt dominant in dat voorseizoen, met een subliem hoogtepunt in de RVV.

Hoewel Dumoulin natuurlijk puike prestaties was hij niet dominant. In de Giro was hij in de eerste 2.5 week duidelijk de mindere van Yates, en op het moment dat die door het ijs zakte was Froome al begonnen aan zijn weergaloze solo, dus was Tom niet de betere.
In de Tour van dat jaar reed hij al na één van de eerste etappes op een minuut achterstand en was later ook nergens de betere van Geraint Thomas.
In de WK tijdrit werd hij ver achter Dennis tweede terwijl hij het jaar ervoor gewonnen had (nog een tegenvaller) en in de wegrit werd hij weliswaar vierde, maar wel al vanuit geklopte positie achter de top 3.

Dus ja, ik ben het er mee eens dat Niki Terpstra's RVV qua "indrukwekkendheid" toch wel het Nederlandse wielermoment van 2018 was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen