Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

89th World Championships ME - ITT (WC) Time trial»Wollongong›Wollongong(34.2km)

Gepost door Clavan 
Clavan 16 september 2022 15:10


De WK-tijdrit bestaat uit twee identieke rondes. En dat betekent twee keer een klimmetje van 700 meter à 6,7%, en voor de rest vlakke en soms vals plat oplopende wegen. Op het parcours van 34,2 kilometer verwerken de renners in totaal 312 hoogtemeters.

Al snel na de start op Market Street gaat het rechtsaf het eigenlijke circuit op. Via Corrimal Street koersen de renners naar de buitenwijken van Wollongong.

In de schaduw van Mount Keira – de langste klim tijdens de wegraces – fietsen de coureurs in de wijk Mount Ousley een klimmetje van 700 meter à 6,7% op. Naast wat licht oplopende stroken is dat de enige sectie die oploopt.

Aangezien tweemaal dezelfde ronde op het menu staat, geldt datzelfde voor het klimmetje. Voor het eerst komen de renners er na 7 kilometer boven en daarna nog eens na 24,5 kilometer Beide keren wordt de tijd op het hoogste punt opgemeten. Het andere meetpunt ligt bij de eerste finishpassage.

De ronde is in zijn geheel 16,5 kilometer lang, terwijl de finish direct aan de Stille Oceaan ligt.


De start van de tijdrit is om 5.40 uur en de finish om 9.00 uur – onze tijd.

Voorbeschouwing Wielerflits

Startlijst PCS

De mannen hebben te maken met temperaturen rond de 20 graden. Het meest opvallende is de wind: er waait een meest matige, doorstaande westenwind. Windkracht 4. In open stukken kan het gemakkelijk vrij krachtig waaien, windkracht 5. De wind kan hinderlijk zijn, maar is wel zo goed als gelijk voor iedereen.

Wil je de vrouwen zien, dan is het nachtwerk. De tijdrit bij de mannen wordt in onze vroege ochtend verreden. De NOS (NPO1) en Eurosport 1 zijn er vanaf de eerste renner live bij, rond 05.30 uur. Sporza (Eén) komt vanaf 07.00 uur met live-beelden.

2021


Het podium. Van Aert, Ganna en Evenepoel


Pogacar werd 'slechts' 10e

Historie


1994 Cattania. Ook voor de mannen was dit hun 1e wk ITT. Chris Boardman won. Vreemd genoeg is zijn fiets niet 'bemerkt'. In 1994 reed Gan op LeMond fietsen. Maar het gerucht is dat dit al een Merckx frame is waar de stickers vanaf gevallen zijn.


1995 Duitana Colombia. Indurain won zijn enige titel op de ITT. Olana eindigde als 2e en Uwe Peschel voor brons. In de wegwedstrijd waren de rollen omgedraaid en werd Olana 1 en Indurain 2


1999 Treviso. Jan Ullrich wint zijn 1e. In 2001 zou hij nog een keer zegevieren


2000 was een geweldig podium met Rich, Honchar en Bodrigi


Botero won in Zolder in 2002


Michael Rogers behaald zijn 3e ITT en achtereenvolgende overwinning. Moet wel bijgezegd worden dat hij in 2003 de overwinning kreeg na de schorsing van David Millar


2008 Varese. Bert Grabsch pakt 'm


Cancellara pakt z'n 3 overwinning in Mendriso. In totaal wint hij er 4 en is mede koploper met Tony Martin


2014. Op z'n 34e pakt Wiggins de titel. Dumoulin werd toen knap 3e


Doha 2016. Martin pakt z'n 4e titel


Bergen 2017. Dumoulin verpulvert de concurrentie en wordt de enige, tot nu toe, wereldkampioen ITT voor Nederland


Bergen 2017. Het ITT van de fietswissel. Rogliç koos voor de wissel en werd 2e voor Froome


2019. Rohan Dennis wint zijn 2e. Evenepoel en Ganna worden 2 en 3 op ruime afstand


Ganna wint op eigen bodem op Imola de ITT. Van Aert moet genoegen nemen met een 2e plek op 26 seconden

Bronnen: Touretappe, Wielerflits, Bikeraceinfo, ProCyclingstats, Twitter
Horsie is back 16 september 2022 15:27
Filippo Ganna heeft na Wollongong nog zo'n 3 weken om zich wielertechnisch onsterfelijk te maken. Guess what: Oom Antoine en de Fin weer met het nieuws.
Frederik D. 16 september 2022 15:41
Op naar de 55,555 km per uur U.
Eindhovuh 16 september 2022 18:53
Net zo onsterfelijk als die Engelse jongen Dan, uhm, kom hoe heet hij ookalweer?
Carlos Danger 16 september 2022 19:06
Onsterfelijk zou zijn, als hij het NIET haalde.
Horsie is back 16 september 2022 19:48
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Net zo onsterfelijk als die Engelse jongen Dan, uhm, kom hoe heet hij ookalweer?

Ten eerste zet ik het begrip in cursief en ten tweede heb ik Dan Bigham persoonlijk niet zo hoog zitten.

Daarom eerst naar de schoolbanken onder leiding van de eigenaar, waar je wattjes kunt kopen.
Het gemiddelde van 16 getallen is 465. Het eerste getal is 821, Wat is dan het gemiddelde van de overgebleven 15 getallen?
Ja, meester. Da's snel Horsie. Het antwoord is 441. Langer nadenken, Horsie. Het is namelijk 431.

Hihi, zegt Horsie en hij gaat zitten.

Nu heeft Horsie al twee keer de schoolmeester duidelijk proberen te maken, dat 'em aan het luchtfietsen is, maar hij blijft autoritair zwijgen.

Ook als ik hem dan vraag, geef me alle splits van het verhaal, dan blijft 'em halsstarrig voor zich uitstaren.
Horsie is back 16 september 2022 19:52
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onsterfelijk zou zijn, als hij het NIET haalde.

Een minder grappeke, Carlos. Als U voor elke mislukte doelpoging aan mij een eurie zou moeten betalen, zou ik henelschatrijk worden.
Anony 16 september 2022 22:43
Doe maar, Remco!
Al is de aankondiging van het WUR wel een indicatie dat Ganna in orde zal zijn.
Eddy Veen 16 september 2022 22:59
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Doe maar, Remco!
> Al is de aankondiging van het WUR wel een
> indicatie dat Ganna in orde zal zijn.

Ganna hoeft niet 100% in orde te zijn voor een WUR, maar wel om Remco te kloppen. Ik vergeet dit nooit:
[nos.nl]
Horsie is back 17 september 2022 01:10
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ganna hoeft niet 100% in orde te zijn voor een WUR, maar wel om Remco te kloppen.

Even uit mijn bolle hoofd. Eén percent is al meer dan twee ronden minder. Tel daar bij op een eventueel verlies in afstand op basis van atmosferische variabelen en ook hoe hij rondgaat (een Hollander schiep al een kleine rel rondom Dan's WUR), dan wordt het voor Filippo Ganna al penibel. Naar verluidt zou hij in een test van een half uur al 28,5 km afgelegd hebben, implicerend, dat hij in het vervolg maar 27 km ruim zou hoeven af te leggen. In plaats van een negative split dus een positive split. Een negative split voor Ganna met een 28,5 km start zou dus al richting 58 km gaan.

De prestaties van Dan Bigham als one-trick pony in de overdekte ruimte mogen nooit onderschat worden. Buiten is het een pak minder, want aanmerkelijk minder gestandaardiseerd en krijgt de puur fysieke component veel meer invloed. Vanuit een puur aerodynamisch perspectief mag je er gerust van uitgaan, dat Filippo Ganna, ook al wordt Dan Bigham nu als trainer van dezelfde Filippo Ganna geafficheerd, relatief nog veel op Dan Bigham's record zal inboeten. Dus zal het surplus aan fysieke power de virtuele strijd moeten beslissen. Daarmee zou het absolute WUR van Mantis Chris in gevaar komen.

Maar staat overigens nu al vast, dat Remco Evenepoel wel 100% zal zijn.

Discliamer: Een Mantis (Bidsprinkhaan) schijnt helemaal geen sprinkhaan te zijn. Volgt U (vooral Luijt) het nog?
Slimmerd 17 september 2022 21:46
Morgen wakker worden met medaille #3 voor NL is een mooi vooruitzicht (2x dames, 1x Mollema)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2022 21:47 door Slimmerd.
Eddy Veen 17 september 2022 22:31
De laatste keer dat Bauke Mollema op het podium van een individuele tijdrit stond, was in de Giro van 2019. Dat gaat hij in het bijzijn van de wereldtop niet herhalen, dunkt mij.
Carlos Danger 17 september 2022 23:35
De laatste keer was dit jaar in Emmen.
Andere Peter 18 september 2022 02:56
Ik dacht 24 augustus: 2e achter Ganna.

[www.indeleiderstrui.nl]

Ik denk dat de taaie Bauke niet per se baat had bij het feit dat dit ritje zo kort was.
Horsie is back 18 september 2022 03:00
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik dacht 24 augustus: 2e achter Ganna.
>
> [www.indeleiderstrui.nl]-
> moet-nipt-het-onderspit-delven-tegen-ganna-in-prol
> oog-ronde-van-duitsland
>
> Ik denk dat de taaie Bauke niet per se baat had
> bij het feit dat dit ritje zo kort was.

Telt niet, AP. Dat was op gewone racefietsen. smiling smiley
ton duk 18 september 2022 08:44
Hoole en Mollema gedoseerd bezig met de focus op de Mixed Relay woensdag..
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2022 08:44 door ton duk.
ton duk 18 september 2022 09:04
Zo,dat was een verrassende ontknoping
Gr
Meneer 60% 18 september 2022 09:05
Foss, die ik tot vandaag niet eens in de top-5-tijdrijders van zijn eigen ploeg had ingeschat, wordt wereldkampioen. Wat een verrassing. Meest verrassende wereldkampioen tijdrijden ooit?

Joris van den Berg zat weer heerlijk in zijn eigen wereldje, toepratend naar de wereldtitel van Küng, terwijl je op een kilometer van de finish al aan kon zien komen dat het heel moeilijk ging worden.

Vind het wel sneu voor Küng. Had het hem wel gegund.
Cecchini 18 september 2022 09:31
Wat als Wout had meegedaan, en Kung Mollema niet voor zich had zien rijden, en als Pogacar wat trager had gereden en zo een mikpunt voor Remco was geweest, dan was het voor van Nieuwkerke heel anders geworden.

Dumoulin had hier moeiteloos gewonnen als ie had meegedaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2022 09:52 door Cecchini.
Cecchini 18 september 2022 09:57
Ben benieuwd naar de analyse van Horsie over de tijdverschillen tussen mannen en vrouwen en wat Dygert hier had gedaan, met een mooie foto van d’r
Anony 18 september 2022 10:05
Remco's recuperatie van de Vuelta en een gebrekkige verkenning kosten hem de titel hier. Zijn bochtenwerk viel heel hard tegen.
Foss daarentegen kende het rondje vanbuiten, zit er al even en reed ook heel weinig wedstrijden na het voorjaar.
De afwezige Van Aert zal wel vloeken, net deze jaargang laat Ganna het afweten.
Cecchini 18 september 2022 10:18
Ach Foss reed vorig weekend nog 2 koersjes in Canada. Zo’n onverdiende winnaar. Een nederlaag voor de wielersport.
Remko 18 september 2022 10:50
Dat op een haar na een TT winnen begint wel een beetje King Kungs ding te worden. Ik had het hem gegund.
nachtwacht 18 september 2022 10:55
Compliment voor Jose De Cauwer die meteen antwoordde dat het net zo goed had gekund dat Kung wereldkampioen was geworden als hij Mollema niet voor zich had gezien, dat hij anders juist sneller was geweest.
Slimmerd 18 september 2022 11:00
Inderdaad, geen moment eerder dan Evenepoel daar
ton duk 18 september 2022 11:39
Heerlijk ,deze objectieve posting
smileys with beer
Gr
Horsie is back 18 september 2022 14:35
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben benieuwd naar de analyse van Horsie over de tijdverschillen tussen mannen en vrouwen en wat Dygert hier had gedaan, met een mooie foto van d’r

De beste manier om dit te doen lijkt me weer de ratio, want ook de topsport zit boordevol externe en interne wetmatigheden.
Vergelijken we 1 met 1 dan komen we uit op 0,900 (van de gemiddelde snelheid); idem 10 met 10 wordt 0,888; idem 25 met 25 wordt 0,868.
Een niet verrassende conclusie is dan dat de vrouwen in de breedte extra inleveren op de mannen.

Er reden ook twee Palistaanse vrouwen mee, waarvan er één redelijk veel in beeld kwam, omdat ze steevast werd ingehaald. Ze had het postuur, waarin het lijfje van Chloé Dygert (zie start topic Vrouwen tijdrit) twee maal in kon. Inclusiviteit (vind het prima hoor), maar voor de analyse moet je bij Frederik D. zijn. Voor andere foto's van Chloé moet je op haar twitter, website of instagram zijn, Cecchini. Misschien overschakelen naar Zoé, sweet seventeen op de bike, die hier ook nog in actie komt?

Op haar best zou Chloé natuurlijk ongenaakbaar gebleken zijn. Maar toe kwam "Am I done?". De geschiedenis zal het leren.
Horsie is back 18 september 2022 14:52
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Remco's recuperatie van de Vuelta en een gebrekkige verkenning kosten hem de titel hier.
> Zijn bochtenwerk viel heel hard tegen. Foss daarentegen kende het rondje vanbuiten, zit er al even en reed ook heel weinig wedstrijden na het voorjaar.
> De afwezige Van Aert zal wel vloeken, net deze jaargang laat Ganna het afweten.

Een uitstekende verkenning van de tijdrit in de Vuelta bracht Remco Evenepoel ook zeker de nodige seconden op. Het kan verkeren zei Bredero.
Er waren, meen ik, 26 bochten en 9,16 seconden verlies op de meet. Zeker wel mogelijk.
Afgezien van de bochten was het een tamelijk gemakkelijk parkoers waarvoor niet zoveel ervaring nodig was. Maar pacing en gebruik verzetten kan altijd van invloed zijn. Er kon ook gekozen worden voor één kettingblad in plaats van de gebruikelijke twee.

Dat niet iedereen even uitgerust aan de start verschijnt en ook zeker niet met hetzelfde doel en focus is een eeuwig "probleem". Hoe vaak zal Eddy Merckx echt uitgerust aan de start gestaan hebben? Tobias Foss is een daverende verrassing, maar hij komt niet uit het tweede rijtje. Hij hield juist huis tegen het einde, waar ook Filippo Ganna het ernstig liet afweten. Bewust in het besef geen medaille te kunnen bemachtigen terugschakelend?

Met enig leedvermaak constateer ik, dat Oom Antoine van de top tien er geeneen goed had.
Horsie is back 18 september 2022 14:55
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------

> Dumoulin had hier moeiteloos gewonnen als ie had meegedaan.

Welke Tom Dumoulin?
Horsie is back 18 september 2022 15:06
Heeft iemand al opgemerkt, dat Tobias Foss behoort tot de stal van Jumbo-Visma? Je verwacht het niet, hé.
Remko 18 september 2022 16:36
Ook weer zo'n Scandinavisch 'chubby' hoofd.
Eddy Veen 18 september 2022 19:09
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> De laatste keer was dit jaar in Emmen.

Ik had het bijvoeglijke naamwoord 'internationale' in mijn bijdrage moeten opnemen. Dat scheelt een hoopwinking smiley
Eddy Veen 18 september 2022 19:12
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook weer zo'n Scandinavisch 'chubby' hoofd.

Hij heeft wel wat weg van Magnus Carlsen. Niks mis mee; daar staan de meisjes voor in de rij.
Eddy Veen 18 september 2022 19:13
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cecchini Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Dumoulin had hier moeiteloos gewonnen als ie had
> meegedaan.
>
> Welke Tom Dumoulin?

Thymen Arensman had hier hoge ogen gegooid.
Eqquipo 18 september 2022 21:23
Het had toch ook wat voor Mathieu geweest deze tijdrit. Zijn laatste 4 tijdritten (Tour-Giro-Giro-Tour) gaven plekken 5,2,3,5. Met aardige voorbereiding en de wetenschap dat niet iedereen de reis naar Australië goed verteerd einde seizoen, was een verrassing van zijn kant mogelijk geweest.

Waarom niet gestart eigenlijk?
lodjan 18 september 2022 21:32
Hij was nog onderweg.
Carlos Danger 18 september 2022 21:33
AvV heeft hem overgehaald de mixed relay te rijden en het originele MvdP-plan was om gisteren nog
de Primus Classic te rijden.
lodjan 18 september 2022 21:33
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij was nog onderweg.


En bovendien niet geselecteerd.
Eqquipo 18 september 2022 22:29
Daar ben ik van op de hoogte, maar het lijkt nu net of het niet overwogen is. Terwijl het denkbaar is dat hij de beste Nederlandse tijdrijder is, zeker als hij eens wat vaker op die fiets zit. Richting dit WK lag daar een kans. Maar ik heb de bondscoach en VdPoel er zelf niet over gehoord en geen enkele journalist heeft het hem gevraagd?
Eqquipo 18 september 2022 22:30
Op eigen verzoek?
De zwarte trui 19 september 2022 01:52
Sheffield met een Van Aertje: [mobile.twitter.com]
De zwarte trui 19 september 2022 02:00
Horsie is back 20 september 2022 12:37
"Tobias Foss veroverde de regenboogtrui der eenzamen want hij koerste voor de goden". Vooral voor Odin, de alvader.
Peter Winnen heeft het over malle fietsen met de aanblik van een omgedraaide gynaecologische behandeltafel. Was ist in Ihn gefahren?

De Fin wist te melden, dat Tobias Foss het 2 jaar oude wielerpak geleend had van Andreas Leknessund
El Chaba 20 september 2022 19:26
Daar heb jij gelukkig nooit last van..
ton duk 20 september 2022 21:42
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Richting dit WK lag daar een kans. 0

Richting dit WK lag ook een kans dat ie niet richting WK zou gaan.....

Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen