Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

World Championships - Mixed Relay TTT (WC) Time trial»Wollongong›Wollongong(28.2km)

Gepost door Clavan 
Clavan 20 september 2022 09:19
Woensdag 21 september 2022. 06:20 uur

2021

Duitsland pakt het goed. Voor Nederland en Italië

2022


Voorbeschouwing Wielerflits

Startlijst PCS


In 2019 was Nederland nummer 1.

De Mixed Relay is vanaf 06.10 uur (Nederlandse tijd) live te zien op Eurosport 1 en de Eurosport Player/GCN+. Sporza (op Eén) is erbij vanaf 07.00 uur.
Meneer 60% 20 september 2022 09:56
Ik hoorde de Eurosport-Belg (die ik prima kan pruimen, trouwens) deze week zeggen dat de startlijst een lachertje was. Maar dan keek hij wsl. alleen naar België. Met o.a. VDP, Küng, Bisseger, Ganna, Affini, Cort, Bjerg, Powless, Van Dijk, Reusser, Van Vleuten en Longo Borghini aan de start, staan er toch best wat toppers.

Wielerflits zegt Zwitserland, maar ik denk dat Nederland dit af moet kunnen maken. Zwitserland met Reusser, Küng en Bisseger klinkt leuk, maar de breedte qua niveau in het vrouwentrio blijkt vaak doorslaggevend. En dan is Nederland toch een stukje sterker, verwacht ik.
Cyclad58 20 september 2022 09:57
Dat kan een mooie strijd worden tussen Zwitserland, Italie, Nederland, Australie en Duitsland.
De Zwitsers zijn bij mij favoriet.
Sub Culture 20 september 2022 10:08
Mixed Relay leeft hier gewoon totaal niet.

Ik zou zelfs niet weten welke coureurs hier namens de mannen staan opgesteld.

Een herinvoering van een TTT voor landenteams lijkt me veel prettiger.
Remko 20 september 2022 10:17
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mixed Relay leeft hier gewoon totaal niet.
>
> Ik zou zelfs niet weten welke coureurs hier namens
> de mannen staan opgesteld.
>
> Een herinvoering van een TTT voor landenteams
> lijkt me veel prettiger.

Tsja, hoe zou dat nou komen dat het 'hier' niet leeft.....

Overigens, helemaal eens dat een TTT voor landenteam (weer) mooi zou zijn.
Cyclad58 20 september 2022 10:45
Mauro Schmid is een goede tijdrijder en Chabbey wordt bij de vrouwen regelmatig onderschat. De mannenploeg is sterker dan de Nederlandse, bij de vrouwen is het andersom.
Als Zwitserland Mauro Schmid in het begin laat stomen en opoffert kunnen Kung en Bissegger al een beslissende voorsprong bijeen fietsen.
Meneer 60% 20 september 2022 11:06
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mixed Relay leeft hier gewoon totaal niet.
>
> Ik zou zelfs niet weten welke coureurs hier namens
> de mannen staan opgesteld.
>
> Een herinvoering van een TTT voor landenteams
> lijkt me veel prettiger.

Denk niet dat het in Nederland wel echt leeft en dat we morgen allemaal in oranje voor de tv zitten. Daarvoor is het onderdeel te onbekend.

Maar ik geloof je meteen hoor. Hoe meer wielertraditie in een land, hoe trager zo'n nieuw onderdeel wordt opgepikt, denk ik. Dat zie je ook in andere sporten. Verder heeft het natuurlijk alles met het potentieel te maken. Als België hier een selectie zou kunnen neerzetten die kon winnen, dan was er echt wel meer enthousiasme, zeker van de commentatoren. Maar zelfs als ze bij de mannen met Van Aert/Evenepoel/Lampaert zouden rijden, die zeker het snelst van iedereen zouden zijn, dan hebben ze nog steeds geen drie vrouwen in huis die het dan af kunnen maken. Ook niet voor een medaille, denk ik. Dus is het logisch dat de toppers hier geen energie in gaan steken.

Een gemengde relay is in sommige sporten heel leuk. Triatlon bijvoorbeeld. Daar leeft het ook echt. Ook omdat daar nooit echt andere relays zijn geweest. In het zwemmen en atletiek heb je al veel (te veel) estafettes en komen de gemengde nummers in de knel. In het wielrennen komt het nummer wat geforceerd over. Er komt natuurlijk ook geen samenwerking tussen mannen en vrouwen bij kijken. Geen gezamenlijke tactiek met zijn zessen. Het is gewoon een pure optelsom. In de triatlon start iedereen gelijk en moet je nadenken over de juiste volgorde en verschillende scenario's binnen een wedstrijd. Wie valt wanneer aan? Wie beperkt zich tot aanhaken?

Ik zou bij het wielrennen wel zo'n soort estafette willen zien. Rit-in-lijn-stijl, maar dan heel kort. Vrouw-man-vrouw-man. Iedereen bijvoorbeeld 15 of 20 kilometer. Parcoursen met in ieder geval een pittige klim erin. Dan moet je echt samen nadenken over een tactiek. Zet je als Nederland al meteen een sterke eerste vrouw neer, die aanvalt, en daarna drie goede tijdrijders? Of speel je het behoudender en sluit je af met VDP, die het in de sprint van een klein groepje af moet maken? Dat kan leuke wedstrijden opleveren, denk ik. Lijkt me spectaculair om naar te kijken. Met iets meer kanshebbers ook.
Meneer 60% 20 september 2022 11:16
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mauro Schmid is een goede tijdrijder en Chabbey
> wordt bij de vrouwen regelmatig onderschat. De
> mannenploeg is sterker dan de Nederlandse, bij de
> vrouwen is het andersom.
> Als Zwitserland Mauro Schmid in het begin laat
> stomen en opoffert kunnen Kung en Bissegger al een
> beslissende voorsprong bijeen fietsen.

Van der Poel is op zo'n kort rondje (14 km) met een explosief klimmetje erin natuurlijk erg sterk. Voor een TTT moet je sowieso explosiever zijn dan voor een ITT. VDP is op dit rondje, in een TTT, één van de sterksten van iedereen aan de start morgen. Misschien op Ganna (met zijn baanervaring) na. Mollema reed geen goede ITT, maar kan dit ook aan. Kijk naar die superkorte tijdrit in Duitsland laatst. Hij is explosiever dan bijvoorbeeld Bissegger. Hoole lijkt me een goede om erbij te hebben in het eerste deel. Je zit iig lekker uit de wind als hij op kop rijdt. De verschillen bij de mannen zijn altijd maar klein, zo leren eerdere mixed relays. Ik zie de drie Zwitserse mannen niet veel tijd pakken op Nederland. Hooguit een seconde of 10. En dan denk ik dat de Nederlandse vrouwen het afmaken. Al zou ik (op zo'n kort rondje met explosieve klim) denk ik Vos hebben opgesteld.
ton duk 20 september 2022 12:06
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
Mollema reed geen goede ITT, maar kan dit ook
> aan.

Mollema is sinds de invoering Mixed Relay natuurlijk de vaste waarde (1x EK en 1 WK-winst ?)
Gr
De zwarte trui 20 september 2022 16:14
Mollema gaat vliegen deze TTT opgejaagd door zijn nieuwe vriend:

ton duk 20 september 2022 16:38
Meneer 60% Schreef:
>
> Denk niet dat het in Nederland wel echt leeft en
> dat we morgen allemaal in oranje voor de tv
> zitten. Daarvoor is het onderdeel te onbekend.

Ik ken er in ieder geval 1...
100 km ploegentijdrit was natuurlijk magisch
gr
Horsie is back 20 september 2022 21:21
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mollema gaat vliegen deze TTT opgejaagd door zijn nieuwe vriend:

Vliegen doe je alleen in een ligfiets met kap (incumbent is de mooie naam voor deze vehicles): de wereldrecordhouder op de kilometer met staande start, Francois Pervis, reed vrijdag de 4 km in ongeveer 2:08 (112,47 km/h), nog sneller dan Zoe Backstedt over 2km smiling bouncing smiley. De volgende dag crashte hij bij een snelheid van 130 km/h, waarschijnlijk omdat hij over een behoorlijke oneffenheid op de weg was gereden, geen klapband. Het zou maar millimeters gescheeld hebben of hij was verlamd geweest.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2022 21:23 door Horsie is back.
Luijt 21 september 2022 00:16
Dit onderdeel kan mij nog niet zo bekoren. Wel leuker dan WUR.
Andere Peter 21 september 2022 01:28
Zou er iets van te maken zijn om ze met zijn zessen tegelijk te laten rijden? Daarbij bv de verplichting dat de dames minimaal 40% van de tijd of van de meters kopwerk moeten doen en dat elektronisch meten (en in beeld).
nachtwacht 21 september 2022 04:33
Eens, ik vind het een gedrocht waar ze wat mij betreft vandaag voor de start nog mee stoppen. TTT voor landenteams inderdaad een veel beter idee.
Clavan 21 september 2022 08:10
Ideale ochtendstart naast de werkcomputer. Er wordt straks nog een bak regen verwacht. Ik ben benieuwd
Clavan 21 september 2022 08:28
Mollema ligt er al af met materiaalpech. vdP en Hoole moeten 12 km met z'n 2-en fietsen. Denk dat het klaar is
ton duk 21 september 2022 08:28
...(kort Bosch woord 3 letters)zooi
Mollema al naar 3 minuten pech...
Gr
Wanny 21 september 2022 08:31
Als die mannen goed zijn moeten ze met 2 toch ook aardig door kunnen rijden. Het is maar 12 km met klim en afdaling waarin 2 of 3 man weinig uit maakt.
Wanny 21 september 2022 08:36
Gaat ook niet echt lekker met de fietsen trouwens dit WK. Van Dijke al een aanloper en nu Mollema ook problemen met de fiets.
Wanny 21 september 2022 08:40
Valpartij Van Vleuten. Wat is dit voor comedy capers???
ton duk 21 september 2022 08:42
... (kort Bosch woord van 3 letters)in kwadraat
Gr
Clavan 21 september 2022 08:53
Clavan 21 september 2022 09:08
En toch gewoon 5e worden.
Clavan 21 september 2022 09:08
Eqquipo 21 september 2022 09:11
Hoe bestaat het dat Mollema zijn ketting eraf krijgt. 1 blad voor toch? Is SRAM technisch zo slecht, of iemand zitten suffen met afstellen?
GillesEmanuel 21 september 2022 09:15
Mooi voor Kung om toch een wereldtitel bij te schrijven. Mathieu heeft lekker de benen even scherp kunnen zetten zodat hij zondag die trui op kan gaan halen.
Eqquipo 21 september 2022 09:16
Het zag er weinig overtuigend uit bij Mathieu vandaag
lodjan 21 september 2022 09:16
Van Dijke, Mollema, Van Vleuten.........
Wie is de mechanicien van dienst bij dit WK?
GillesEmanuel 21 september 2022 09:19
ton duk 21 september 2022 09:29
Nu op weg voor ziekenhuischeck
Ontploffende voorband...
Gr
betuweracer 21 september 2022 09:44
Zo, alle circusonderdelen zitten er weer op. Van pedoprooien tegen de klok tot gemengd malheuren. Er zal nog een serieuze dompteur aan te pas moeten komen om Ganna z'n trapeze actje te laten slagen.

Laat het hoofdprogramma beginnen. Hopelijk blijven de KNWU-clowns die aan fietsen sleutelen, shirts verbasteren en banden te bar oppompen in het hotel.
Eqquipo 21 september 2022 10:07
Bauke ziet ze vliegen

[sporza.be]
De zwarte trui 21 september 2022 10:12
Haha, dat wordt nog wat in de wegkoers. Bauke alleen op kop en dan een albatros die hem de titel ontneemt grinning smiley
Clavan 21 september 2022 10:25
Ellen van Dijk en Riejanne Markus rijden een top tijdrit. In split 3 rijden ze, met de dramatische start, de 5e splittijd op 20 seconden van de Italiaanse dames die daar de snelste splittijd hadden. In de 4e split reden zij de snelste tijd. Zonder de val van van Vleuten had er brons ingezeten.
En zonder het materiaalpech van Bauke...?

Tissot Timing



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2022 10:26 door Clavan.
Remko 21 september 2022 10:36
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ellen van Dijk en Riejanne Markus rijden een top
> tijdrit. In split 3 rijden ze, met de dramatische
> start, de 5e splittijd op 20 seconden van de
> Italiaanse dames die daar de snelste splittijd
> hadden. In de 4e split reden zij de snelste tijd.
> Zonder de val van van Vleuten had er brons
> ingezeten.
> En zonder het materiaalpech van Bauke...?
>
> [url=https://www.tissottiming.com/File/00031401130
> 30101FFFFFFFFFFFFFF03]Tissot Timing[/url]

Als als als. Het is geen sporza hier.
Luijt 21 september 2022 11:07
Mathieu staat scherp
Luijt 21 september 2022 11:09
Dank voor deze eloquente samenvatting.
Luijt 21 september 2022 11:10
En als ik in m'n keel kijk zie ik m'n sokken.
Clavan 21 september 2022 11:17
Alleen baseer ik mij op de data en feiten en niet op nationale emoties. Bij de 1e mannen split liggen de mannen maar 8 seconden achter op Australië. en bij de relay-split is dit 18 seconden. Op een 3-tal Plapp, Durbridge en Matthews is dat als tweetal toch niet heel slecht?!
Sterker nog. Ik vind die 40 seconden op Zwitserland ook wel meevallen. Met v. Vleuten hadden de dames die 18 seconden op de Australische dames wel kunnen redden.
Maar doeg. Je moet natuurlijk wel op de fiets blijven zitten.
Tinuz 21 september 2022 11:33
Ik heb liever dat de tijdritten een drama zijn dan de wegwedstrijden.
Clavan 21 september 2022 12:16
Mollema: "Ik probeerde na mijn fietswissel nog even volle bak door te rijden. We hadden namelijk afgesproken om te wachten bij pech van mij of Daan, Mathieu heeft geen tweede tijdritfiets.” eye popping smiley "Het gebeurde alleen op zo’n slecht moment en ze waren al zo ver weg. Je ligt dan al snel vijftien tot twintig seconden achter en het kost dan ook zoveel tijd als je nog eens extra wacht. Dat heeft geen zin."
Horsie is back 21 september 2022 12:25
Heb er niks van gezien, naderhand wel tig keer de val van Annemiek van Vleuten. Het is weer materiaal.

Nou zou er (weer) sprake geweest zijn van een chain slip, een schakelprobleem met de ketting, die van het grote naar het kleine blad gaat. Daarna uit balans en de klapband zou (pas) ontstaan zijn na de val tegen de dranghekken. Overigens zien we dit soort merkwaardige valpartijen toch wel vaker. D'en fiets rijd U.

Stabiel breukje, dus worden er herinneringen wakker aan WK 2018 Innsbruck. Ze "rijdt" zaterdag "gewoon". It ain't over until...

Karsten zag het dus goed: "De ketting slaat door".



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2022 22:22 door Horsie is back.
Cecchini 21 september 2022 12:36
Met gemengde zwemestaffetes zelf bepalen wie eerst starten. Zo kan het bijvoorbeeld zijn, dat je halverwege op een paar minuten ligt en dan later toch wint.
nachtwacht 21 september 2022 13:39
Het is niet alleen SRAM. Ze rijden tegenwoordig met 12 speed, wat betekent dat de ketting nog weer dunner is. Je ziet daarom steeds vaker dat de ketting eraf loopt. Als je dan ook nog met 1 voorblad rijdt, is de kans op tijdverlies nog groter. Ten eerste valt bij aflopen de ketting niet op het binnenblad waarna je weer makkelijk op zou kunnen schakelen. En ten tweede kun je de ketting ook niet meer terug op het buitenblad krijgen met de shifter.
Cyclad58 21 september 2022 19:24
Ook brons. Ik schat dat in op 20 seconden. Zwitserland de terechte kampioen. Ook de sterkste ploeg, daar mag eigenlijk geen twijfel over bestaan. Ook bij de vrouwen 2 echte toppers met Reusser en Chabbey. Ze hebben bij ook een enorme gunfactor bij mij, zeker Bissegger en Kung. Enfin, Bissegger maakt een rotseizoen tijdens het EK en nu goed en Kung heeft een mooie troostprijs.
Cyclad58 21 september 2022 19:24
Die 20 seconden waren ze nu ook kwijt. Het had dus wel degelijk zin, al is het alleen maar voor de moraal.
Horsie is back 22 september 2022 10:33
Oom Antoine meldt, dat Annemiek van Vleuten er al weer een Morning (geen Mourning) Ride op heeft zitten. Kras, maar ook pas 39.
Cecchini 22 september 2022 12:31
Iedereen klaagt over het materiaal, maar niemand over degene die het materiaal bediende. Bij van Vleuten en Mollema geniet ik zelden van hun gestroomlijnde stijl, maar zie veel lelijk gehark. Het is maar een vraag.
Horsie is back 22 september 2022 13:40
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iedereen klaagt over het materiaal, maar niemand
> over degene die het materiaal bediende. Bij van
> Vleuten en Mollema geniet ik zelden van hun
> gestroomlijnde stijl, maar zie veel lelijk gehark.
> Het is maar een vraag.

Niet zo bescheiden, Cecchini.

Annemiek van Vleuten rijdt pas gestroomlijnd als ze in haar steady state in extremis rijdt en dan haakt bijna iedereen af. Da's te lang. Voor Bauke is dat minder.
Ook jij, Cecchini, zult niet willen beweren, dat er ditmaal een reël verband zou bestaan tussen de rijstijl in al zijn facetten van beiden en de malheur vervolgens.
Alhoewel je maar al te vaak niet weet waar een tipping point zit. Maak een Toren van Babel van paperassen en je hebt geen idee, wanneer nu precies dit in elkaar dondert.

Tegenwoordig wordt ook in de technologische strijd steeds vaker de grens opgezocht van wat de racefiets nog net veilig maakt.
Hier zie je een prominent voorbeeld uit de baansport, maar ook in het wegwielrennen zijn talloze voorbeelden te vinden.

De banden in een WUR poging worden ook nooit voor het tweede UUR gebruikt. grinning smiley
Clavan 22 september 2022 14:30
Ik gebruik mijn prestaties in de 2e helft ook nooit in de 3e helft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen