Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

89th World Championships ME - Road Race (WC) One day race»Helensburgh›Wollongong(266.9km)

Gepost door Clavan 
Clavan 23 september 2022 13:47


2021


Julian Alaphilippe voor de 2e keer wereldkampioen


van Baarle wint de sprint voor Valgren. Stuyven (en België) huilt. Powless wordt 5e


Pidcock komt binnen als 6e


MvdP wint de sprint voor plek 8



1 Julian Alaphilippe France 5hr 56min 34sec
2 Dylan Van Baarle Netherlands @ 32sec
3 Michael Valgren Denmark s.t.
4 Jasper Stuyven Belgium s.t.
5 Neilson Powless USA s.t.
6 Tom Pidcock Great Britain 0:49
7 Zdenek Stybar Czech Republic 1:06
8 Mathieu van der Poel Netherlands 1:18
9 Florian Sénéchal France s.t.
10 Sonny Colbrelli Italy s.t.
11 Wout Van Aert Belgium s.t.
12 Markus Hoelgaard Norway s.t.
13 Valentin Madouas France s.t.
14 Matej Mohoric Slovenia 4:00
15 Giacomo Nizzolo Italy 4:05


2022

De WK-wegrace voor mannen start in Helensburgh en finisht 266,9 kilometer later in Wollongong, een kustplaats ten zuiden van Sydney, Australië. Op het parcours met dertien beklimmingen komen de renners aan een totaal van bijna 4.000 hoogtemeters.


In 2010 waren de wereldkampioenschappen op de weg al eens in Australië. Dat leverde Thor Hushovd de regenboogtrui op. Destijds ging de race van Melbourne naar Geelong.

2010 Geelong.
Thor Hushovd (Norway) 6hr 21min 49sec. 40.842 km/hr
Matti Breschel (Denmark) s.t.
Allan Davis (Australia) s.t.
Filippo Pozzato (Italy) s.t.
Greg Van Avermaet (Belgium) s.t.
Oscar Freire (Spain) s.t.
Alexandr Kolobnev (Russia) s.t.
Assan Bazayev (Kazakhstan) s.t.
Yukiya Arashiro (Japan) s.t.
Romain Feillu (France) s.t.
Grega Bole (Slovenia) s.t.
Dmitriy Fofonov (Kazakhstan) s.t.
Koos Moerenhout (Netherlands) s.t.
Fabian Wegmann (Germany) s.t.
Andre Fernando S. Martins Cardoso (Portugal) s.t.
Frank Schleck (Luxembourg) s.t.
Cadel Evans (Australia) s.t.
Philippe Gilbert (Belgium) s.t.


Het parcours tussen Helensburgh en Wollongong ziet er aantrekkelijk uit voor renners als Mathieu van der Poel en Wout van Aert. De mannenrace start in Helensburgh en in de aanloop naar het finishcircuit verwerken de coureurs Mount Keira, een klim van 9 kilometer à 5,7%.

De finale vindt vervolgens plaats op een stadscircuit in Wollongong. Dat bevat Mount Pleasant, een heuvel van 1,1 kilometer à 7,7% en een steilste strook van 14%. Na de laatste passage over de top is het nog ruim 8 kilometer naar de finish.


Het Wollongong-circuit is 17,1 kilometer lang en staat twaalf keer op het menu.

Zo komen de coureurs aan een totaal van dertien beklimmingen. Eenmaal de lange Mount Keira, twaalf keer de korte Mount Pleasant.


De wegrace voor mannen start om 2.15 uur ’s nachts en de race finisht naar verwachting om 8.50 uur in de ochtend – beide zijn Nederlandse tijden.

Voorbeschouwing Wielerflits

Startlijst PCS



Rien Schuurhuis (boven) vertegenwoordigt de Heilige Stoel op dit WK. De beroemdste vertegenwoordiger van de Roomse Kerk op de fiets is natuurlijk Don Camillo

De wegwedstrijd voor mannen zal voornamelijk droog verlopen. “Zondag is het droog met zonnige perioden. Het wordt zo’n 20 graden bij een matige oostenwind.
Live op Eurosport 1 (vanaf 02u05)
Live op Eurosport Player/GCN+ (vanaf 02u05)
Live op Sporza, Éen (vanaf 02u05)
Live op NOS, NPO1 (vanaf 02u05)

Historie




1927 was de 1e editie van het WK. Alfredo Binda wint. Ook de fiets van Binda van deze race is nog bewaard gebleven


George Ronsse is de 1e Belgische winnaar (1928 en 1929)


Theofiel Middelkamp was de 1e Nederlandse winnaar hier in 1947 in Reims




Stan Ockers werd wereldkampioen in 1955. In 1956 kwam hij om het leven na een val met Voorting, van Looy en Sterckx op de piste van het Antwerps Sportpaleis


1964. Jan Janssen 1e voor Adorni en Poulidor


1967 Heerlen. De 1e voor Merkcx (rechts). Jan Janssen werd 2 en Jos van der Vleuten 5e.....


Harm Ottenbros werd verrassend kampioen in Zolder in 1969. Ottenbros overleed begin dit jaar


Nog een verrassing in 1970 in Engeland. JP Monsere wint. Hier rijdt hij met Leif Mortensen, Charles Rouxel en Les West.


Hennie Kuyper wint solo in 1975. Kuyper is samen met Bettini en Baldini de enige die Olympisch- en Wereldkampioen op de weg zijn.


1983 Altenrhein. AvdP rijdt op het voorfront en zal uiteindelik als 2e eindigen. Greg Lemond (links) zal gaan winnen


38 jaar....en hij heeft hem.


Lemond pakt z'n 2e in 1989. Voor Konyshev en Kelly. Rooks wordt buiten beeld 4e


in 1991 in Stuttgart was Rooks er weer dichtbij. Hier wordt hij verslagen door Bugno. Indurain werd 3e


1997. Leon van Bon wordt 3e. Hij verliest in een sprint van een klein groepje notoire gebruikers.


Freire pakt z'n 3e in 2004


Bettini voor z'n 2e in 2007


Rui Costa met 2 Spaanse 'vrienden voor het leven' Rodriquez en Valverde in 2013


Sagan in 2015 aan het begin van z'n koningschap


Valverde heeft 'm dan toch in 2018. Had Dumoulin na die afdaling er gelijk op- en over moeten gaan?


Harrogate 2019. Mads Pedersen verrast Trentin. Küng wordt 3e en heeft tot de dag van vandaag toch al aardig wat WK medailles opgehaald. Slechts 46 renners stonden op de uitslag. MvdP werd 43 op bijna 11 minuten


2020. Het moment waarop Wuyts & Cauwer geen wereldkampioen worden. Rogliç 'weigert' voor Wuyts & de Cauwer te rijden

Bronnen: Wielerflits, Touretappe, Twitter, Sportgeschiedenis, PCS, Bikeraceinfo



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2022 14:02 door Clavan.
Eqquipo 23 september 2022 14:22
Van Baarle de hele koers in het wiel van Evenepoel zetten. (Niet overnemen!) Mathieu zoveel mogelijk sparen tot de finale. Mollema waar mogelijk laten anticiperen in de (pre)-finale.
Of is er een beter strijdplan denkbaar voor de wit-oranjen?
ton duk 23 september 2022 15:52
Eqquipo Schreef:

> Of is er een beter strijdplan denkbaar voor de
> wit-oranjen?
Nee
Gr
Slimmerd 23 september 2022 15:57
Sowieso, een sparende MvdP is toch wel het allerlelijkste wat ik mij kan bedenken in ieder geval .
Clavan 23 september 2022 16:37
In ieder geval genoeg mars repen voor de laatste 100 km.
ton duk 23 september 2022 16:37
Eens maar de MvdP2022 is helaas een andere dan de MvdP 2020...
Gr
Remko 23 september 2022 16:42
yep, je weet dat die demarrage van RE op drie rondes van het eind gaat komen. Iedereen (iig alle schaduwfavorieten) weet dat en heeft opdracht gekregen mee te gaan. De vraag is, rijdt RE door als er drie man in zijn wiel hangen?
Clavan 23 september 2022 17:04
Frankrijk, GB, Italie en België zijn de sterke blokken. Gewoon lekker Taco en of Jan Maas mee laten gaan in de 1e vluchtgroep met een berg kanslozen. Daarna Poels en Mollema mee laten gaan met de groep die ze wilt gaan halen. De rest moet mee liften wanneer de groten gaan in de laatste 50 km. Hoole en Eenkhoorn zijn fysiek in orde om tot ver de finale nog wat ondersteuning te doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2022 17:06 door Clavan.
Remko 23 september 2022 17:06
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Frankrijk, GB, Italie en België zijn de sterke
> blokken. Gewoon lekker Taco en of Jan Maas mee
> laten gaan in de 1e vluchtgroep met een berg
> kanslozen. Daarna Poels en Mollema mee laten gaan
> met de groep die ze wilt gaan halen. De rest moet
> mee liften wanneer de groten gaan in de laatste 50
> km. Hoole en Eenkhoorn zijn fysiek in orde om tot
> ver de finale nog wat ondersteuning te doen.

Ben benieuwd of we Poels ook maar 1 keer in beeld gaan zien....
ton duk 23 september 2022 17:10
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
>. Hoole en Eenkhoorn zijn fysiek in orde om tot
> ver de finale nog wat ondersteuning te doen.

Dat hebben ze ,beiden,tot nu toe niet eerder gedaan..
Ze mogen me verrassen maar voor die 2 stopt het na 200-225 km..
Gr
Clavan 23 september 2022 17:11
Ik ben ook bang alleen wanneer hij na rond 6 de box inrijdt.
Clavan 23 september 2022 17:12
Voor mij is dat al de finale. smileys with beer
Clavan 23 september 2022 17:14
Ik krijg er bijna zin in. Wordt wel nachtje doorhalen.
Eqquipo 23 september 2022 17:33
!Vamos Valverde!

*snik*
MarcoV 23 september 2022 19:46
Mooie openingspost wel, lekker gewerkt Clavan!
Gaat een raar kampioenschap worden. Of Matthews wordt tweede, dan wordt het een voorspelbare koers.
Brieske 23 september 2022 23:07
Diegene die wint zal denk ik wel heel blij zijn...

Groet
Wind mee 23 september 2022 23:23
Zulks is inderdaad niet uit te sluiten
Eindhovuh 24 september 2022 10:40
Wat een legende. Sportvrouw van het jaar is bekend.
Fantastisch.
Slimmerd 24 september 2022 11:06
Erg benieuwd nu naar de koers van morgen, koers bij de vrouwen lang een afvalkoers tot Lipperr de boel ontbrandde op twee rondes van het einde. Opmerkelijk genoeg kon een kopgroepje het in het dalende deel richting de finish steeds niet volhouden.

Hoop landen hebben mijn inziens geen baat bij een lang gesloten koers, dus laat mij graag verrassen door één van de vele schaduwfavorieten
Cecchini 24 september 2022 11:54
Ze konden het niet vasthouden? Ze wilden het niet vasthouden, vooral als gevolg van notoire wieltjesplakker Ludwig.
Chuck 24 september 2022 11:58
Ik hoop op een mooie koers, die vooral door de Belgen en de Fransen gedragen zal worden. Van Nederland verwacht ik wat minder: normaliter gaan er, op basis van deze selectie, maximaal drie Nederlanders lang mee, maar Mollema leek in de tijdrit niet in orde. De kans is dus groot dat Van Baarle en Van der Poel het al snel samen uit moeten zoeken. Hopelijk is dat genoeg en worden ze geen slachtoffer van tactische overmacht van ploegen die in de breedte sterker zijn.
Slimmerd 24 september 2022 11:59
Ach Moolman deed ook halve beurtjes, Longo Borghini deed steeds pas echte beurten als het gedaan was. Lippert was denk de beste en meest actieve.
Slimmerd 24 september 2022 12:01
Is het vertrouwen van de Fransen zo groot dat ze de koers gaan dragen? Ik hoop vooral dat zij voor een attractieve koers gaan zorgen, vergroot in mijn optiek ook de kansen voor de Fransen.
Remko 24 september 2022 12:15
Ik lees hier en daar dat er veel vertrouwen in (de breedte van) de NL ploeg is. Ik ben bang dat als er straks nog een mannetje of 30-40 over zijn, er maar twee Nederlanders overleven. Terwijl FR en BE daar dan nog elk met 4 a 5 zitten. Wat denken jullie?
ton duk 24 september 2022 12:26
Slimmerd 24 september 2022 12:49
Op 30 zitten er denk geen 4 Fransen en Belgen bij, zowel dan zien we een absurde koers
Cecchini 24 september 2022 12:54
Dat zei ik. Ze konden het niet vasthouden, maar ze wilden het niet vasthouden. Toch altijd zo opvallend aan de wielersport, dat vele renners meer bezig zijn om een ander niet te laten winnen dan dat ze zelf een kans maken om te zegevieren. Gelukkig hebben we bij de mannen tegenwoordig een van Aert, Evenepoel of Pogacar die aan dat soort spelletjes niet meedoen. Zelfs MVDP is wel eens bezig om van Aert te traineren
Andere Peter 24 september 2022 14:44
Dat vertrouwen in het eigen team wordt bijna altijd iets overtrokken vlak voor het WK.

Ik zie een kleine kans voor Van der Poel en een minuscule kans voor Van Baarle/Mollema.

Dit wordt toch vooral het WK van: België wint, of België wint niet? De combi Van Aert/Evenepoel is huizenhoog favoriet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2022 15:12 door Andere Peter.
betuweracer 24 september 2022 14:52
Het is kwalitatief een heel dunne startlijst. Zal er voor de Belgen van afhangen hoeveel ze aan het werk gezet worden of dat Australië naïef veel gaat opknappen. Maar zijn er 30 over dan denk ik eerder aan 3 Belgen en 5 of 6 Fransen.

Wellicht heeft Voeckler Pacher en Armirail (en Sivakov) gesommeerd op Mt. Knightley al eens te kijken wat ze er vanaf kunnen doen wapperen. De beste tactiek voor de Fransen lijkt me gewoon elke ronde met de hele ploeg aan kop zo hard mogelijk Pleasant hill op te karren, even kijken wat de situatue is en daarna (waarschijnlijk) niet veel doen en de volgende ronde weer. Met een groep van 7 weg komen en met permissie 5 ronden lang blijven maak je de koers niet hard.
Andere Peter 24 september 2022 15:11
Niks mis met dat wielershirt van Vaticaanstad, overigens.
betuweracer 24 september 2022 16:29
De combi oogt sterk, maar in hoeverre zijn ze complementair aan elkaar op dít parcours? Gevoelsmatig horen ze alle twee niet bij de (aller-) grootste topfavorieten op een rondje als dit. Evenepoel moet het hebben van langere beklimmingen en/of een onbewaakt moment (maar je mag inmiddels hopen dat hij stevig geviseerd zal worden). Van Aert is snel opgeschreven, maar legt het op dergelijke klimmetjes vaak af tegen de echte springveren: Pogacar, Van der Poel, een goede Alaphilippe of Cosnefroy.

Zij lijken een puzzel te moeten gaan leggen om de winstkans te maximaliseren. Een puzzel die ze zijn begonnen te leggen door het niet meenemen van Teuns. Dé heuvelsprinter van de Belgen en de man die Van Aert morgenochtend zomaar eens kan missen.

Het is in mijn ogen Pogacar wint, of Pogacar wint niet. Als hij niet wint ga ik eerder voor een Fransman of Van der Poel dan een Belg. En dus wint er een Brit, Deen of Italiaan (Bettiol fluistert Rangi vanuit de wolken boven Wollongong). In elk geval mokerveel zin in, altijd speciaal die nachtkoersen. Zo mooi als vorig jaar zal het vast niet worden en als Wout wint zal hij het ongetwijfeld dik verdiend hebben.

Hup Matthews! Lekker Koenraads Kleeftpasteitje van me.

DeFin 24 september 2022 16:31
Schouten ja of toch Schulting?

Ja ik heb ook meer met wielrennen, maar denk dat de sporters toch op de Olympische kampioenes gaan stemmen.

En fucking Max Verstappen. Kunnen we zijn paspoort niet ruilen tegen dat van Van Aert?
betuweracer 24 september 2022 16:44
Hey ammattipyöräily ('Professionele wielersport' zegt google), jij ook hier!

Kwam vanochtend ook niet op een andere optie, maar natuurlijk, die Olympische kutsporten. Al is te vermoeden dat het verhaal Van Vleuten toch meer gaat aanspreken en ze wordt wellicht extra geholpen doordat veel van die onwetenden moeten (/zullen) gaan kiezen tussen Schouten, Schulting en ook nog Wüst. Al ben ik niet gekend met de stemprocedure.

NB vooral Schouten wordt toch wel lastig. Drie keer goud en ook nog WK allround, En waarom won Van Vleuten Vlaanderen, De Waalse Pijl en Strade dan niet hè? Als ze zo goed is?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2022 16:51 door betuweracer.
Horsie is back 24 september 2022 17:47
DeFin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Schouten ja of toch Schulting?
>
> Ja ik heb ook meer met wielrennen, maar denk dat
> de sporters toch op de Olympische kampioenes gaan
> stemmen.
>
> En fucking Max Verstappen. Kunnen we zijn paspoort
> niet ruilen tegen dat van Van Aert?

Proficiat met uw maiden prikbeurt. smiling smiley
Cyclad58 24 september 2022 19:24
Ik zie het volgende scenario: Van der Poel, Van Aert, Grmay, Matthews en Sheffield raken voorop. Mauro Schmid rammelt in dienst van Stefan Kung in de laatste kilometers het gat dicht, waarna Kung iedereen verrast met een aanval a la Annemiek.
Slimmerd 24 september 2022 20:18
Ach, Omloop en LBL naast WK en drie grote rondes is ook prettig.
Slimmerd 24 september 2022 20:20
Powless en Bettiol mijn outsiders voor vannacht/morgenochtend
Luijt 24 september 2022 20:21
Ik neem aan dat de Belgen het wel weer zullen verprutsen.
Hup Matthieu
Clavan 24 september 2022 21:05
Frangelico……kennen jullie dat? De start ga ik nog net meemaken
Horsie is back 24 september 2022 22:01
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Frangelico……kennen jullie dat? De start ga ik
> nog net meemaken

drinking smiley
Clavan 24 september 2022 23:22
Hup Mathews….. ik ga ff liggen
Andere Peter 24 september 2022 23:29
Als Laporte gaat op hetzelfde punt als Van Vleuten, dan houden Alaphilippe en Van Aert de benen stil. Een voorrecht hoor.
De zwarte trui 25 september 2022 02:16
Zelfs de Australische politie wordt ingezet om HEM van de titel te houden. Bijna rechtstreeks uit de bak naar de start voor Poel!

Hij ging kinderen die lawaai maakten op de hotel gang 'niet zo vriendelijk sommeren daar mee op te houden '.
De zwarte trui 25 september 2022 02:17
Rien op de bumper van de koers directeur klaar om de vroege vlucht op te zetten.
betuweracer 25 september 2022 02:22
Die Nederlanders doen er ook alles aan om hun zeges een beetje extra cachot te geven.

(Met dank aan Tjappie)
De zwarte trui 25 september 2022 02:54
Rien in de chasse patatte!
Carlos Danger 25 september 2022 03:09
Vandaag 73. Proficiat, José.
betuweracer 25 september 2022 03:11
betuweracer 25 september 2022 03:12
Wat een drama misschien.
Carlos Danger 25 september 2022 03:15
Carlos Danger 25 september 2022 03:16
Iedereen naar bed.
De zwarte trui 25 september 2022 03:16
Jose en Karl zeggen het...

Bijna net zo triest als het lossen van Rien op de eerste meters bergop.
De zwarte trui 25 september 2022 03:52
Ondertussen houden de Fransen de traditie in stand om de koers voor 200 km al open te breken. Grote groep van een man of 30 heeft ruime minuut voor op peloton. Wout en Pogi zijn meegeglipt, ook van Baarle, Poels, Eenkhoorn en Taco. De Duitsers?! gaan rijden in peloton.

Matje mag dinsdag voor de rechtbank gaan uitleggen wat hij nu precies gedaan heeft en zijn paspoort is tot 23 Oktober ingenomen. De voormalig Britse strafkolonie doet zijn naam eer aan.
De zwarte trui 25 september 2022 03:56
Herstel Mollema en nog één NL in groep van 31.
ton duk 25 september 2022 04:08
Originele HOL-week
Ik kom gewoon ... tekort
Gr
De zwarte trui 25 september 2022 04:12
Pogi trekt al stevig door op 1e maal Pleasant. Duitsers zijn bijna opgerookt.
De zwarte trui 25 september 2022 04:13
Thijs Z zal ineenkrimpen. De Monegask die hem keihard loste op training staat al in de boxen te huilen.
Slimmerd 25 september 2022 04:21
De Duitsers ook gewoon die hier rijden, serieus geen idee waarom zij dat doen, maar dat is ook zo lekker typisch WK
ton duk 25 september 2022 05:18
De zwarte trui
>
> Hij ging kinderen die lawaai maakten op de hotel
> gang 'niet zo vriendelijk sommeren daar mee op te
> houden '.

Terecht !! Ook in Australië zouden kinderen moeten weten dat het WK in bed wordt gewonnen
Gr
Sjorsoll 25 september 2022 06:50
Even over zessen de wekker, krijg ik dit te lezen. Wat is dit nou weer.
predator 25 september 2022 07:07
Breuk in het peleton. De Fransen en Belgen lijken goed te zitten.
predator 25 september 2022 07:18
O.a. Evenepoel, Bardet , Senechal, Hermans, Powless, Hindley, Quintana erbij
predator 25 september 2022 07:30
Eenkhoorn zit er nog knap bij
predator 25 september 2022 07:32
Lutsenko ook goed
Cecchini 25 september 2022 07:43
Mathieu had vooraf toch even contact moeten opnemen met Djokovic. Die weet inmiddels ook van wanten
Tinuz 25 september 2022 07:50
Gelukkig ben ik pas net wakker. VDP heeft blijkbaar kennis gemaakt met het cryptofascistische Australie.
predator 25 september 2022 07:55
Evenepoel tegen de rest van de wereld
predator 25 september 2022 08:03
Lutsenko en Evenepoel op de brommer
Andere Peter 25 september 2022 08:07
Peloton op 2:30. De winnaar zit vooraan. Ver vooraan.

Evenepoel, Lutsenko

Eenkhoorn, Rota, Schmid, Jensen nog in een tegenaanval op 32 sec
predator 25 september 2022 08:09
En hij rijdt weg
Andere Peter 25 september 2022 08:14
Karl en José houden er serieus rekening mee dat Groep Wout in 20 km nog wel even 2:20 dichtrijdt. Grappig hoe irrationeel het dan allemaal wordt (ook bij ons in zo'n geval hoor).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2022 08:16 door Andere Peter.
Nelis! 25 september 2022 08:16
Tactisch wel de meest stompzinnige koers die ik ooit heb gezien. Oké, op de Olympische spelen bij de vrouwen na.

De Belgen hebben het geweldig gedaan. Evenepoel wellicht de sterkste in koers.
Wanny 25 september 2022 08:16
Fransen hebben Remco mooi mee in stelling gebracht
Andere Peter 25 september 2022 08:18
Er is niks stompzinnigs aan wat Van Aert zojuist deed. Die kan tot aan de meet kop over kop samenwerken met Alaphilippe, Pogacar en dan nog is brons het hoogst haalbare.
Sjorsoll 25 september 2022 08:20
Gare pot, jammer. Denk wel dat de sterkste wint.
Wanny 25 september 2022 08:23
Rare koers. Wie laat er zo'n groep nu 2 minuten pakken
Wanny 25 september 2022 08:24
Hup Pascal voor het podium dan maar
Eindhovuh 25 september 2022 08:26
Evenepoel is een fenomeen, fantastische coureur.
Ben gewoon geen fan dus ik vind het teleurstellend.
Andere Peter 25 september 2022 08:27
En ik snap wel dat Alaphilippe en Sénéchal dat prima vonden.

Het is gewoon een Quick-Step-koers geweest. Waar ook niks mis mee is hoor.
Slimmerd 25 september 2022 08:30
Schmid die ook keurig Pellaud in dat gareel kreeg inderdaad
Wanny 25 september 2022 08:43
Waarom zo'n dom vingertje op de mond?
Eindhovuh 25 september 2022 08:46
Dat mondje dicht gebaartje, tja.

De vloek van de schandalige shirts die de knwu heeft gekozen? Zelfs van Vleuten had pech, maar is zelfs voor deze vloek te sterk.
Andere Peter 25 september 2022 08:47
Omdat hij kracht put uit types zoals jij die op alle slakken zout leggen. Laat hem zeg. Het is heel Nederlands, Cruijffiaans: je tegenstanders gebruiken om jezelf nog 1% extra te geven.
Nelis! 25 september 2022 08:48
Tja, de Australische politie heeft de verkeerde Nederlander vastgezet. Ze hadden degene die deze shirts heeft uitgekozen, vast moeten zetten.
Wanny 25 september 2022 08:58
@ Andere Peter

Moet ie ook vooral zelf weten, maar het komt zo verongelijkt over. Alsof er nog niet genoeg erkend is dat hij een groot coureur is.
Eindhovuh 25 september 2022 09:00
Dit ja. Onnodig voor zo’n superieure coureur.
Clavan 25 september 2022 09:00
Dit was toch wel 4 uur weggegooide slaaptijd. Flutkoers. Maar Evenepoel wel de sterkste dus verdiende winnaar.
Andere Peter 25 september 2022 09:01
Welja. Probeer een abortus te plegen in de VS. Of ga op vakantie in de landen van Erdogan, Bolsonaro, Duterte.

Tot die tijd past vooral zelfkritiek. Rust pakken betekent oordopjes inpakken. En je moet met je poten van vrouwen afblijven.

Begrijp mij goed, ik blijf het een topvent vinden hoor, die MvdP. Het zal daar allemaal wel meegevallen zijn. Maar een soort slachtofferrol aannemen lijkt mij hier ongepast. Pure zelfdestructie.
Andere Peter 25 september 2022 09:04
Pff... ik zie daar niks van. Je ziet dat alleen als je het per se wil zien. Ik zie een nederige winnaar die in zijngebaren laat zien dat hij zichzelf verbaast, emotioneert. Het duidelijkste handgebaar was dat van ''gloeiend heet'' op 500 meter van de finish. Die gast wint alle doelen die hij dit jaar had: LBL, San Sebastian, Vuelta, WK. Steeds op de manier waarvan iedereen weet: zo gaat hij het doen. Dan hoef je niet voor iedereen te knielen hoor.

Ik zie vooral enkele verongelijkte wielervolgers die onbewust het laatste uur hebben zitten kijken in de hoop dat ze één gebaartje zouden zien waar ze even op los zouden kunnen gaan. En dan de winnaar verongelijktheid verwijten. De pot verwijt de ketel...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2022 09:07 door Andere Peter.
Eindhovuh 25 september 2022 09:08
Er is 1 iemand die ziet wat hij wil zien en dat ben jij.
Eqquipo 25 september 2022 09:09
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rare koers. Wie laat er zo'n groep nu 2 minuten
> pakken


Helemaal raar toen het op een moment tot 1,5minuut terugliep, omdat die groep op 35(?)km van de meet wandelend de beklimming omhoog reed. Dáar hadden andere landen het nagenoeg dicht kunnen rijden, maar gebeurde er niets.
Andere Peter 25 september 2022 09:09
Waarom ging Eenkhoorn niet door voor het zilver? Als je ziet dat Jensen hier nog 10e wordt dan was dat niet kansloos.
Wanny 25 september 2022 09:09
Als ze op je deur staan te bonken helpen oordopjes niet hoor. En die kopmannen staan allemaal onder hoogspanning, dus allicht dat je dan eens uit je slof schiet.

Sowieso eerst maar eens afwachten wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Andere Peter 25 september 2022 09:12
Nope. Evenepoel is voor mij de winnaar die ik zo ongeveer het minste graag zou hebben gezien hier. Maar ik poog het reëel te houden. Die jongen doet hier niets raars.
Spaak 25 september 2022 09:19
Als chauvinistische kijker is het WK bij de mannen ieder jaar weer een stoomcursus omgaan met teleurstellingen, maar zo zout als dit jaar heb ik het nog nooit gegeten.

Een drama bij de tijdrit, een complete clownshow bij de Mixed Relay en een kopman voor de wegrit op de meest belachelijke wijze ooit verliezen voor de wedstrijd is begonnen. Om over de lelijkste tenues aller tijden nog maar te zwijgen.

Wordt tijd dat ze toch het WK eens serieus gaan nemen als wedstrijd, want het is toch wel tekenend dat een land dat de afgelopen 8 jaar zo’n beetje iedere eendagskoers van betekenis wel minimaal 1x heeft weten te winnen nog steeds Joop fucking Zoetemelk als meest recente winnaar heeft.
Andere Peter 25 september 2022 09:24
Natuurlijk wel. Die oordopjes hadden dat moment voorkomen. Ze zijn natuurlijk niet begonnen met op de deur bonken. Ik ben ook 13 geweest. En ik ben in hotels geweest. Je bonkt niet om 22:30 uur op dichte deuren van lege hotelkamers. Dat was uiteraard al een reactie op iets wat MvdP had gedaan of geroepen. Hij had zich gewoon moeten afsluiten. Of er had een andere kamer beschikbaar moeten zijn, op een andere etage.
Slimmerd 25 september 2022 09:25
Die top-10,net alsof Evenepoel is weggereden in etappe 4 van de EnecoTour
Cecchini 25 september 2022 09:27
Waarom reden die 4 renners niet door voor 2 zekere medailles, is een betere vraag. Gaan zeiken over Eenkhoorn is dan een gotspe, die daarvoor al gelost was, vlak voor de finish toch weer aansluit en dan nog een vermetele poging onderneemt en niet het geluk had, dat van Vleuten gisteren wel had. Zijn benen waren waarschijnlijk inmiddels ook wel verzuurd.
Andere Peter 25 september 2022 09:31
Dat dus. Het lijkt alsof iedereen maar wat doet bij Team NL. Op de kamer naast MvdP moet iemand liggen die dat probleempje sust. En waarom zat hij in Sydney? Zat hij verwijderd van de rest van de ploeg?

Over die kleding: komt dat vale shirt misschi9en indirect door het oranje logo van de Staatsloterij? Ik kan mij voorstellen dat oranje op oranje niet goed contrasteerde en dat er toen iemand van het padje af is geraakt door aan dat shirt te gaan zitten rommelen.
lodjan 25 september 2022 09:37
De hele ploeg zat in Sydney. Dichter bij het parcours was te duur voor de KNWU.
Luijt 25 september 2022 09:42
Hoe heten die kinderen? Dat lijkt me de belangrijkste te beantwoorden vraag.
Horsie is back 25 september 2022 09:42
Horsie vertelt verder. De mobiele wekker gezet, maar er doorheen geslapen. Onregelmatige slaap in de laatste dagen en vannacht iets te lang naar de masters of the universe gekeken. Gelijk na het ontwaken procyclingstats gecheckt met Remco Evenepoel op 46 seconden voorsprong. Business as usual. Gebeuren er dan toch niet elke dag wonderen, toevalligheden en andere ongerijmdheden? PC opgestart en wat zien ik op de NOS website: Mathieu van der Poel opgepakt. Wat hebben die moderatoren op M86 nu weer zitten te fabuleren?! Zie uiteindelijk zo ongeveer nog de laatste minuut van Remco's triomftocht. Is that all there is, zong Peggy Lee al.

Gelukkig hebben we de nadronk nog. Wat zijn dat voor vragen?!, stameltde Stef Clement al eerder in de VK. Hij heeft het nu in de Studio over 22, dan ben je een jaar ouder dan 21. En zijn de hersens weer wat meer ontwikkeld. Maar een lang verhaal kort. Stef Clement is als wieleranalist intussen wel 10 keer zo goed geworden als ooit wielrenner. Een perfecte transformatie van een paard in een ruiter. Het wielerpeloton als wieg naar volwassenheid, al duurde dat bij hem wat lang. Maar, hé, in de hemel is er meer vreugde over één bekeerde zondaar dan om 10 vul maar in.
Luijt 25 september 2022 09:46
En verder gefeliciteerd Remco en ook Lefevere. Allebei goed gedaan.
Wat een kutkoers.
Horsie is back 25 september 2022 09:49
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe heten die kinderen? Dat lijkt me de belangrijkste te beantwoorden vraag.

Om ze te troosten.
Wanny 25 september 2022 09:51
Hele WK wat teleurstellend. Matig in beeld gebracht en het parcours was ook niet echt fotogeniek. En wat teveel toppers afwezig of niet goed meer, wellicht door de lange reis.

Met Annemiek en Remco bij de elite natuurlijk wel 2 kampioenen die het dik verdienen gezien het hele jaar.
Clavan 25 september 2022 10:04
‘Buren komt te vervallen’
Eindhovuh 25 september 2022 10:05
Precies. Als iemand van die 5 voor een medaille ging was juist Eenkhoorn. Al deed hij daarvoor iets te veel kopwerk denk ik.
Horsie is back 25 september 2022 10:06
De teneur van dit prikbord is toch: Wat een flutkoers!
Iedereen kon toch weten dat na the Alienraid of is het toch der Alleingang van een jarige tiener er niets overheen kon komen.

Heb maar een minuut Remco gezien en achteraf van de schriftgeleerde op deze prik geleerd, dat we daar de zegetocht zagen van de nederigheid. Waarvan akte!
Eindhovuh 25 september 2022 10:07
Lijkt me wel fijn om altijd alles zo goed te snappen en zeker te weten meteen. Zelfs als je er niet bij was.
Oordopjes, dat ze daar niet aan gedacht hebben he.
Horsie is back 25 september 2022 10:55
Tja

Topsport was vroeger verzuipen in het moeras van de lichamelijke doping. Tegenwoordig is mentale overbelasting, waar toppers in tennis, turnen, atletiek en wielrennen om het hier bij te laten, de ultieme reden om te verzuipen.

Go away from my window, leave at your own chosen speed.
nachtwacht 25 september 2022 10:56
Als het 13 en 14-jarige jongens waren geweest was het wel goed geweest?
Cecchini 25 september 2022 11:15
Godelieke en Griet heb ik begrepen
Spaak 25 september 2022 11:16
Het kan aan mij liggen, maar ik vind een koers waarin er in de laatste 60 kilometer één renner op kop ligt die elke kilometer één of twee seconden uitloopt op zijn achtervolgers echt het saaiste wat er bestaat in de topsport, pure anti-reclame voor het wielrennen. Of dat nu een landgenoot is of niet.
Spaak 25 september 2022 11:33
Het zou kunnen.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe groter ik de farce van TeamNL vind worden. Het is dat Annemiek van Vleuten gisteren zo'n mooie solo op touw zette, maar als ik dan lees dat ze nota bene bijna gediskwalificeerd was omdat ze verkeerde sokken aanhad rijzen me toch echt de haren ten berge van verbazing over het amateurisme van het geheel.

Dan hebben we het nog niet over de mannen gehad. Als je kijkt naar de Nederlandse equipe dan kan de selectie de volgende adelbrieven overleggen in de laatste 6 jaar:

- 2x Ronde van Vlaanderen
- Luik-Bastenaken-Luik
- Ronde van Lombardije
- Parijs-Roubaix
- San Sebastian
- Strade Bianche

Plus nog ettelijke etappe-zeges in Tour, Vuelta en Giro. Ik denk niet dat er veel landen zijn die een sterker CV kunnen voorleggen. Wellicht België, maar dan houdt het ook wel op. Dan denk je als kijker toch dat er wel iets meer uit te halen valt dan wat er de afgelopen week en jaren ervoor bij elkaar gefietst is. Zeker omdat de individuele klasse - die op een WK vaker naar boven komt vanwege het minder aanwezige ploegenspel - er toch echt wel is.

Wij lachen hier vaak met de Belgen over hoeveel gekonkel en onderling venijn er wel niet boven komt drijven als het daar om de WK-selectie gaat, maar daar wordt het tenminste wel serieus genomen. Die mannen worden niet voor niks verplicht allemaal met een uitgebreid boek aan spelregels de koers ingestuurd, want die willen gewoon allemaal winnen. Bij Nederland heb ik de laatste jaren toch altijd het idee dat het WK een "moetje" is waar geen enkele coureur echt een doel van maakt. De KNWU zelf overigens ook niet, getuige het amateurisme van afgelopen week. Ja, bij de vrouwen werd er gewonnen, maar als je ziet hoe dominant Nederland al jaren is in het vrouwenwielrennen en er dan bij de beste 30 in koers maar één bijzit, dan geeft dat toch te denken.

Dat ontbreken van enige urgentie vind ik toch wel te wijten aan de KNWU. Ik zal niet zeggen dat er koppen moeten rollen maar enige ambitie mag er toch wel bij.
Horsie is back 25 september 2022 11:33
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het kan aan mij liggen, maar ik vind een koers
> waarin er in de laatste 60 kilometer één renner
> op kop ligt die elke kilometer één of twee
> seconden uitloopt op zijn achtervolgers echt het
> saaiste wat er bestaat in de topsport, pure
> anti-reclame voor het wielrennen. Of dat nu een
> landgenoot is of niet.

Natuurlijk ligt het aan jou, Spaak. De staande Engelse uitdrukking "Beauty is in the eye of the beholder" kun je ook parafraseren naar 'Saaiheid of opwinding".
De mens is nu eenmaal een zintuiglijk dier.

Voor mij de ultieme sportopwinding (was) is kijken naar welke marmot het eerste het hokje binnengaat. Het liefst met de nickname: André van Duin.
Horsie is back 25 september 2022 11:34
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe heten die kinderen? Dat lijkt me de belangrijkste te beantwoorden vraag.

Magpie and Seagull
Horsie is back 25 september 2022 11:45
De Fin constateert, dat Eddy Merckx toch nog voorligt op Remco Evenepoel. Het aantal overwinningen. Nee, da's flauw en out of order.
Maar wat blijkt: bij het gemiddelde van leeftijden bij het behalen van het eerste Monument, grote ronde en WK was Eddy Merckx met 21,99 jaar toch nog jonger dan Remco Evenepoel met 22,51 jaar. De volgende vergelijking wordt natuurlijk, de grote ronde vervangen door de Grand Boucle. grinning smiley

Wel heeft Remco Evenepoel de grootste voorsprong in een WK sinds 1968 met Vittorio Adorni.

De voorsprong van .. was natuurlijk ietsje groter.
predator 25 september 2022 11:55
Eens met Spaak, dat je nog 2x goud wint, komt door de pure individuele klasse. Er gaan gewoon erg veel dingen fout. Pech is altijd een factor, maar genoeg punten (zoals juiste kleding, slaapplekken, communicatie in noodgevallen) zijn gewoon goed voor te bereiden.

En wie verzint het toch iedere keer om Poels mee te nemen?
Andere Peter 25 september 2022 12:26
Het gaat natuurlijk niet zozeer om oordopjes. Het gaat om waar die oordopjes voor staan. Je afsluiten. Dat organisatorisch regelen. Zodat je je niet op elke verstoring hoeft af te reageren.

Let op ook op de bijzin in de verklaring van MvdP: ik wilde extra vroeg naar bed om nog wat slaperachterstand in te halen. Hoezo achterstand? Joop Zoetemelk draait zich om op zijn veranda.

Knulligste zelfdestructie sinds Delgado 3 minuten verloor door te laat op het startpodium van de Tour te verschijnen bij de Proloog.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2022 12:32 door Andere Peter.
Horsie is back 25 september 2022 12:31
Mijn redenatie is, als zelfs de tijd volgens de fysici twee richtingen kent, waarom dan ook niet Mathieu? Hij heeft ons verrast met fantastische overwinningen en nu zat hij aan het andere kant van het spectrum. Hij is "ontploft".
Andere Peter 25 september 2022 12:39
Die prijsopsomming vind ik wat overtrokken, want:
- Mollema-2022 is geen winnaar (Mollema reed in 10 WK's nog nooit top-10)
- Van Baarle zou hier nooit meer dan een dark horse zijn
- Van der Poel was zeker niet top

Maar erg eens met het beeld dat je schetst. Team-NL teert op oude vrouwen die veel verhullen. Vrouwen die er pakweg in 2024 of 2025 niet meer bij zullen zijn. En bij de mannen lijkt het wel alsof alles wordt aangepakt alsof het nog de tijd van Kuiper, Raas, Knetemann, Zoetemelk is.

(PS: ook vanuit Jumbo-Visma lijkt mij de regenboogtrui geen enkele prioriteit te hebben. Schril contrast met Quick-Step. Het begint met genoeg waardevolle ploeggenoten aan de start. Die er een doel van maken. Het juiste shirtje en de juiste etage in het juiste hotel, dat kun je allemaal als geldschieter regelen)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2022 12:50 door Andere Peter.
Andere Peter 25 september 2022 12:43
Je kunt niet enerzijds laconiek doen over het aantal dagen dat je nodig denkt te hebben om te acclimatiseren. Om vervolgens los te gaan op drukke meisjes.
Andere Peter 25 september 2022 12:45
Ik zeik niet op Eenkhoorn. Ik stel een vraag. Hij zat enkele meters vooruit. Verzuurde benen kunnen een goede verklaring zijn.
Horsie is back 25 september 2022 12:54
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het zou kunnen.
> Hoe langer ik er over nadenk, hoe groter ik de
> farce van TeamNL vind worden. Het is dat Annemiek
> van Vleuten gisteren zo'n mooie solo op touw
> zette, maar als ik dan lees dat ze nota bene bijna
> gediskwalificeerd was omdat ze verkeerde sokken
> aanhad rijzen me toch echt de haren ten berge van
> verbazing over het amateurisme van het geheel.
>
>

Als ik het goed begrijp had ze ook nog een skinsuit aan en kunnen de sokken als aerodynamisch voordeel uitgelegd worden. Do the math, zegt de Aussie.
Horsie is back 25 september 2022 13:03
De Fin in mij kijkt uit naar het moment, dat Clavan weer een 1000 views topic scoort. Hoe lang geleden? grinning smiley
Cecchini 25 september 2022 13:20
Mollema was vorig jaar nog 4e op de Olympische Spelen op een niet bepaald misselijk parcours. Van Baarle vorig jaar 2e op het WK , winnaar dit jaar van Parijs Roubaix en 2e in RvV dan mag je toch best bij de kanshebbers worden gerekend. Iedereen geeft nu de schuld aan de KNWU maar MVDP maakt er het afgelopen jaar zelf ook een potje van. Hij doet maar wat, en desondanks wint ie nog best wat. Foss (Jumbo Visma) wereldkampioen, Laporte (Jumbo en door Wout keurig gepiloteerd naar een 2e plek op het podium) en van Aert (ook Jumbo) en in dienst van de Belgische ploeg zelf ook nog eens 4e en Eenkhoorn (ook Jumbo) op een haar na in de medailles. Ondertussen zijn we Wiebes en Vollering (afwezig op het WK) blijkbaar ook al weer vergeten. We slaan nu wel door in de teleurstelling. Trouwens de baanploeg valt ook onder auspiciën van de KNWU.
Horsie is back 25 september 2022 13:49
Zag net de samenvatting. "Hilbert, je moet doorrijden", klonk het. Oh, nee, het was Eenkhoorn. Niet veel later werd alles weer gladgestreken.

Herbert Dijkstra zet een Poll op: "Hoe vaak gaat Remco Evenepoel nog wereldkampioen worden?". Tien keer, vijftien keer?
Zoiets moet je op een ijskast plakken. Het probleem is wel, dat een ijskast niet zo lang meegaat. Het lampje binnen moet wel blijven branden als de deur opengaat.
Andere Peter 25 september 2022 14:07
Klopt wel. En ik geef wel toe dat Mollema hier ook 4e had kunnen worden. Voor de 4e plek doen we ook steeds best leuk mee. Van Aert en Laporte waren 30 km voor de finish kansloos voor de zege.

Maar ik zie - met Spaak - geen urgentie. Geen echt Plan van Aanpak. In het wielrennen worden niet zoveel topwedstrijden meer gewonnen op basis van toeval.

De kritiek op MvdP mag inderdaad. Het lijkt allemaal wat erg doorgeslagen naar het flegmatieke. Dit zou Froome in 2017 toch niet zijn gebeurd? Dat weggehaalde plankje op de OS, dat was ook niet echt pech, hè? Dat was toch (ook) een iets te vrijblijvende voorbereiding? En misschien ben ik te flauw als ik de fringale van dat WK 2019 erbij pak. Toen verdedigde ik MvdP. Ik snap ook wel dat die manier van denken bij zijn karakter past. Maar de pijnlijke vraag die zich opwerpt is: ga je daarmee ooit nog een Van Aert, Evenepoel, Alaphilippe in topvorm kloppen?
De zwarte trui 25 september 2022 14:34
Bizarre tactiek van velen.

Gelukkig voor Remco wint DeDeur het sprintje voor Matthews voor hetzelfde geld staat ie met Eenhoorn en Rota op het podium...

Mijn tijd is niet duur anders had ik me flink bekocht gevoeld.

Carl en Jose zaten zich te verdedigen voor hun chauvinisme, refereerden nog even aan Imola - Roglic, en verwezen de (klagende) Ollanders naar de NOS

Graag oortjes volgend jaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2022 14:37 door De zwarte trui.
Spaak 25 september 2022 14:39
Doorslaan in teleurstelling m'n reet.

Moet je je voorstellen wat er bij onze zuiderburen zou gebeuren als het beste resultaat in de wegwedstrijd een 25ste plaats zou zijn - ik zeg niet dat er lynchpartijen plaats zouden vinden, maar er zou morgen in ieder gerenommeerd dagblad een vernietigend artikel verschenen zijn waarin het falen van de ploeg tot op het bot geanalyseerd zou worden. Het zou me niets verbazen als het volledige Nederlandse journaille morgen een artikel schrijft waarin Evenepoel verheerlijkt wordt (terecht), de prestatie van Eenkhoorn een dikke pluim krijgt en men verder de schouders ophaalt. Volgend jaar een nieuwe poging. Ik hoop dat er morgen ergens een diepte-artikel verschijnt waarin men deze week eens helemaal goed doorlicht en wat er allemaal fout is gegaan.

Verder helemaal eens met AP wat MvdP betreft. Die koerst volgens mij nog steeds rond met het idee van "ik heb zoveel talent, ik los het allemaal wel weer op". Dit jaar is wat mij betreft wel gebleken dat dat niet opgaat. Leuk hoor, dat continu jezelf uitwonen in de Giro, maar 9 van de 10 keer levert het niks op.
Ondanks dat ik denk dat hij meer talent heeft dan een WvA is die hem wel voorbijgestreefd. Het bewijs dat een uitmuntende omkadering echt wel helpt. Leuk dat Alpecin-clubje van de gebroeders Roodhooft, maar ik geloof er geen snars van dat die qua begeleiding meekunnen met ploegen als QuickStep, Ineos en Jumbo-Visma. Wellicht is het voor MvdP ook eens tijd dat hij zich bij een echte topploeg aansluit.
Carlos Danger 25 september 2022 14:46
Die rechtszaak is een farce. Het is klip en klaar, dat die kinderen zijn geronseld en betaald door Patlev.
Horsie is back 25 september 2022 14:55
In wielrennen op de weg spelen een heel groot aantal variabelen. Zonder heel uitgebreide databases niet beginnen aan een voorspelling.
Trap je als piek 1000 Watt, dan kun je nooit een topsprinter zijn. Toch bij het dubbele ben je ook nog steeds geen gegarandeerd topsprinter.
Heb je een zuurstofopnamevermogen van 60 ml/kg/min dan win je gegarandeerd geen grote ronde. Maar 90 ml/kg/min biedt ook geen gegarandeerd succes.
Kortom, je moet in bereik van de top zitten, vanwaar de definiteve sprong mogelijk is, op eigen kracht of met hulp van anderen of zelfs door het echec van anderen.
De allerbesten hebben dus altijd de beste kaarten en hoeven ze ze ook niet zo krampachtig tegen de borst te houden. "Kom dan, hit me!"

Dat het nog altijd gekker kan bewees vandaag Tigist Assefa, die in haar tweede marathon meer dan 1100 seconden sneller loopt dan in de eerste. Een nieuwkomer? Niet bepaald, want acht jaar geleden liep ze in hetzelfde Berlijn (ver weg van huis) al een 800 meter in 2 minuten, haalde in Rio de Janeiro 2016 niet de tweede ronde, begon in 2018 en 2019 met langere afstanden. Zeker, het was vandaag fantastisch marathonweer (dat bestaat ook), maar de elementaire loopbeweging als zodanig niet zo veel ruimte voor een in no time sterke verbetering, dus komen andere factoren in aanmerking.

Het wordt weer eens tijd Prof Harm voor de dag te halen. Hij zag niet zo veel in het dopingeffect, maar had het altijd wel over het effect van voeding/energie-iname.
Het EPO-tijdperk at natuurlijk van twee walletjes. In onze tijd is het naast de extreem technologische revolutie vooral het voedingsregime dat regeert, legaal of illegaal of soms een combinatie van beiden.
Horsie is back 25 september 2022 14:57
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bizarre tactiek van velen.

En Anna Kiesenhofer deed niet eens mee.
Andere Peter 25 september 2022 14:58
Trouwens, die Foss, dat was een prachtige surprise. Mooi voor Jumbo-Wisma. Geen idee of er enige planning bij zat, maar die hulde krijgen ze. Maar dan heb je dus een week naar de wegwedstrijd.... Als Foss een Quick-Stepper was geweest, dan had hij na het tijdritgoud alles in dienst gesteld om Van Aert of Laporte wereldkampioen te maken, zonder de kansen van Kristoff te schaden.

Niet omdat een manager dat op hoge toon zou eisen. Maar omdat het gevoel van urgentie rondom zowel de landenploegen als de eigen ploeg dit vanzelfsprekend zou maken.
Cecchini 25 september 2022 15:00
Ik ben inmiddels maar overgeschakeld naar de zilveren roeivloot. Daar wordt met beleid gewerkt.
Horsie is back 25 september 2022 15:00
De Roemeen is soms gewoon cabaret en heeft een mooie verklaring ditmaal voor het intussen beruchte vingertje voor de mond gebaar. Go and see what he wrote.
Slimmerd 25 september 2022 15:07
Die verdediging van Karl en José was lief en grappig tegelijk, ongeveer aantoevoegend dst het wel lekker was dat Senechal wel op kop kon voor Evenepoel
Andere Peter 25 september 2022 15:11
Mijn waarde Horsie. Ik haak effe aan op één woordje van je. Vrij naar Spaak zeg ik: variabelen mijn reet.

Het gaat er juist om dat je als sponsorploeg èn als landenploeg zoveel mogelijk van die variabelen in je voordeel laat uitpakken. Dát is urgentie.

In de Tour of Vuelta (Evenepoel) is er paniek als er 1 helper uitvalt door een val of door Corona. Dan zie je vergelijkingen want oh jee, de 6e helper van de concurrent is misschien wel beter dan de 6e helper van onze favoriet. Maar op het WK vinden we het in Nederland allemaal prima als er van Quick-Step twee keer zoveel renners aan de start staan als van Jumbo-Visma. En als de kopman op een onduidelijk moment komt zonder een jetlagplan. Om vervolgens door het lint te gaan wegens een beetje slaaptekort. Het zijn gewoon feiten, hè? Marginal gains my ass. Dat komt niet eens aan de orde zo.

12* QS
10* Ineos
9* UAE
9* Groupama
8* Wanty
8* Trek
6* Bahrain
6* Jumbo

[sporza.be]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2022 15:12 door Andere Peter.
Andere Peter 25 september 2022 15:29
En met de 5 overige Belgen erbij werd de verwachte vlucht van Evenepoel verdedigd door 17 man. Die misschien wel allemaal bij de beste 50 renners van dit peloton behoorden. Dat is een aardig overwicht.
Slimmerd 25 september 2022 16:10
Waarbij aangetekend dst Tratnik en Van Baarle komend jaar ook een bijtje zijn..

Beetje simpele, domme kritiek dit. Wie van Jumbo had hier nog moeten staan? Roglic om logische redenen afwezig, zelfde geldt voor Benoot en Bouwman, Kooij reed de U23, verder zie ik niet in wie van de ploeg een kans had op selectie op hooguit Gesink na ipv Poels
Andere Peter 25 september 2022 16:29
Het is niet bedoeld als kritiek op het selectiebeleid ofzo. Ik breng alleen in beeld dat er wel heel veel 'variabelen' de goede kant op wezen voor Evenepoel. En het woord 'variabelen' doet het ook een beetje overkomen alsof het iets is waar je geen invloed op hebt.

Ik heb stellig de indruk dat de wolfpack daar anders over denkt. Dat daar al vanaf het begin van het jaar een plannetje is om zoveel mogelijk renners aan de start te krijgen op het WK. Dan maken de net-nietjes er een doel van.

Zoals Jumbo-Visma met gedegen grote ronde-voorbereiding en -begeleiding het vaandel van Ineos overnam. Zo valt er voor dit type wedstrijd nog wel iets te leren.

En het hoort weel een beetje bij dat algehele vrijblijvende: de (verkouden) kopman sliep op een andere etage dan de ploeg, met zijn vriendin. De kopman die naar Australië kwam aanwaaien op het moment dat het hem het meeste schikte, ging vroeg naar bed want hij wilde nog wat slaap inhalen. Ik denk niet dat dit kan bij Lefevere. Ik denk dat Van Gaal het niet pikt als Depay dat wenst. Daar wordt op een andere manier aan een team gebouwd. Ik geloof ook niet dat dit Roglic of Vingegaard zog zijn overkomen in de Tour. Omdat ze dan wel tot in de puntjes alles voorbereiden.

Het heeft dus niet iets met kwaliteiten te maken, maar met urgentie, met prioriteiten stellen.
Andere Peter 25 september 2022 16:44
Mollema: wij hoorden het vlak voor de start in de camper en we dachten dat hij ons in de zeik nam. Eenkhoorn zegt dat hij het 5 minuten voor de start vertelde. Nou, lekker is dat, zeg.

Bij het ontbijt hebben ze het in de ploeg nog geheim willen houden.... Moerenhout: zoiets houd je liever stil. Terwijl dus al zeker was dat hij dinsdag moest voorkomen.. grinning smiley

Sorry, maar amateurisme is hier nog eufemistisch. Pure zelfdestructie.

Ik vind alle betrokkenen sympathiek en ik heb vertrouwen in hun kwaliteiten. Eens met Spaak dat er geen koppen hoeven te rollen. Maar hier is wel een professionaliseringsslag noodzakelijk. Misschien een teammanager aanstellen die alle randzaken regelt. Misschien een geldschieter belangrijker maken. Laat pakweg Jumbo er trots op zijn dat MvdP een week in het oranje van Jumbo rijdt. En dan echt oranje, niet zo'n microvezeldoekje.

Koester dit drama. Inclusief het plankje en de outfit van AvV. Trek er lessen uit. En wordt er beter van. Wie denkt dat het incidenten zijn, wordt niet beter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2022 16:45 door Andere Peter.
ton duk 25 september 2022 16:46
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------

> Hoe langer ik er over nadenk, hoe groter ik de
> farce van TeamNL vind worden.

Aan het begin vd magere m/v jaren zouden beide bondscoaches voor hun toevallige diensten een mooi getuigschrift mogen krijgen..
Houdou en Bedankt (dit vond ik vorig jaar al trouwens)
Gr
ton duk 25 september 2022 16:56
Nu heb ik enkel de koers gelezen maar ik mag sorry tegen Eenkhoorn zeggen en toegeven dat ik 'm onderschat heb ?
Gr
Nomath 25 september 2022 18:22
Er wordt hier nu wel beweerd dat de shirtjes het voor TeamNL verprutst hebben, maar zowel Van Vleuten als Eenkhoorn profiteerden juist van die stealth outfit. Wie dat bedacht heeft verdient een pluim!
Horsie is back 25 september 2022 18:36
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn waarde Horsie. Ik haak effe aan op één
> woordje van je. Vrij naar Spaak zeg ik:
> variabelen mijn reet.

@Andere Peter:

Ik had het over wielrennen op de weg in het algemeen, niet over dit georchestreerde sponsorfeestje.
En zodra een prikker zich gaat bedienen van edele delen retoriek wordt het tijd om de brandspuit erop te zetten.
Horsie is back 25 september 2022 18:52
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er wordt hier nu wel beweerd dat de shirtjes het
> voor TeamNL verprutst hebben, maar zowel Van
> Vleuten als Eenkhoorn profiteerden juist van die
> stealth outfit. Wie dat bedacht heeft verdient een
> pluim!

Je kunt het ook, zeker fundamenteel gedacht, (een poging tot) sportieve fraude noemen.
Marianne Vos werd binnen deze context ook bestraft op een wijze, die in het maatschappelijk leven buiten de sport ondenkbaar zou moeten zijn.
Het is in deze disciplines namelijk verboden en niet zoals bij het WUR, waar nog veel meer kan, omdat het valt onder het (toegestane) tweaken van variabelen.
Aerts 25 september 2022 19:13
Oneens.
Ik hoopte enorm op een 'normale' manier van juichen, waarop zijn oprechte blijdschap te zien was.
Helaas deed hij het meest ergerlijke gebaar dat er is. Het vingertje voor de mond... Voor mij ben je dan af.
MarcoV 25 september 2022 19:55
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu heb ik enkel de koers gelezen maar ik mag sorry
> tegen Eenkhoorn zeggen en toegeven dat ik 'm
> onderschat heb ?
> Gr

Ja, heel netjes. Ik moest vanochtend ook al snel aan uwes denken toen ik Eenkhoorn de finale zag rijden :-)
Clavan 25 september 2022 20:19
Spaak 25 september 2022 20:22
grinning smiley
En dat in de week dat de meester himself 75 is geworden…
Horsie is back 25 september 2022 20:37
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------

> shining-twins-now

Zeg Clavan. Jij leest dus ook de Roemeen op twitter.
Maar één klein detail: je moet de vlag van België wel goed ophangen, pal. grinning smiley
Spaak 25 september 2022 20:42
Spaak 25 september 2022 21:22
Horsie is back 25 september 2022 21:56
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> [url=https://www.ad.nl/wielrennen/column-thijs-zon
> neveld-mathieu-van-der-poel-had-het-niet-zelf-moet
> en-willen-oplossen~ab73fcf9/]D [b]eerste criticus
> meldt zich al[[/b]/url]

Eén aspect is nog onderbelicht in deze soap, die niemand Mathieu van der Poel had gegund. Fietsen zul je in voor- en tegenspoed.
Verdedigde Mathieu zijn muze, die ook aanwezig was? Waarom denk ik dan meteen aan Will Smith? Ho, ho, vergelijkingen hinken vaak.

Dit was Wielerprikbord Boulevard, goede avond.
Andere Peter 25 september 2022 22:35
thumbs up Was met een knipoog, hè?
betuweracer 25 september 2022 22:36
Op het onderdeel dat wel te controleren is, levert Jumbo dé verrassing van dit WK: Foss. Tot in de puntjes voorbereid. Team KNWU en bobo's zijn een stel melaatse droeftoeters maar het doortrekken naar Jumbo-Visma slaat weinig tot helemaal fucking nergens op.
Andere Peter 25 september 2022 22:43
Ik begin ook bij de organisatie rond Team NL. Daar begint het natuurlijk. Dat is 90%.

Maar wat Spaak een gevoel van urgentie noemde, taxeer ik toch echt al anders bij Jumbo tov Quick-Step. Taxeer ik anders bij Jumbo/Tour tov Jumbo/WK.
betuweracer 25 september 2022 22:46
Er wordt alleen geconstateerd dat het een tiefuslelijke verkrachting is. Van resultaten staat het vanzelfsprekend los.
betuweracer 25 september 2022 22:50
De lariekoekdocent van een lege klas. Hier een glas water, pinot gris graag.
De zwarte trui 25 september 2022 22:51
betuweracer 25 september 2022 22:52
De prikker vergat niet zijn eigen wattages te berekenen, maat had gewoon geen gewicht.
betuweracer 25 september 2022 22:58
Niet elke Federer heeft een Mirka.
Luijt 25 september 2022 23:21
Wel fijner als het een landgenoot is Spaak.
Carlos Danger 25 september 2022 23:50
Michael Matthews brengt met zijn derde plaats TBE wel in veilige haven.
De degradatie zal worden uitgevochten door Lotto-Soudal en Arkea Samsic (laatste moet nog
afwachten hoe de Quintana tramadol-zaak wordt afgewikkeld.)
DeFin 26 september 2022 00:02
Het enige eindtoernooi dat het Nederlands elftal ooit wist te winnen was ook in een tiefuslelijke verkrachting van het shirt (al valt over smaak niet te twisten en zullen er vast mensen zijn die het wel mooi vonden).

En de voetbalclub uit Eindhoven won datzelfde jaar ook hun grootste prijs in een verkrachting van hun shirt, niet dat het origineel mooi te noemen is (again, smaak, twisten, etc).
betuweracer 26 september 2022 00:06
Ben jij het soort VAR die een scheids naar het scherm roept om te bevestigen dat de juiste beslissing is genomen?
ton duk 26 september 2022 06:04
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Michael Matthews brengt met zijn derde plaats TBE
> wel in veilige haven.
> De degradatie zal worden uitgevochten door
> Lotto-Soudal en Arkea Samsic (laatste moet nog
> afwachten hoe de Quintana tramadol-zaak wordt
> afgewikkeld.)

Groenewegen doet dat al koers na koers
Veilige haven maar geen winnende haven in Frankrijk(2e)

Arkea -Lotto 80-50 daar
Gr
Remko 26 september 2022 08:30
Als niet RE maar WVA, VDP of Poga in die grote kopgroep had gezeten, dan zou de groep zijn teruggepakt (denk ik). Maar bij RE niet. Raar, want voor RE was dit werkelijk het perfecte scenario.
Sub Culture 26 september 2022 08:52
Prachtzege!

Een fantastische apotheose van een grand cru Belgisch wielerjaar.
De dikke, vette jaren zijn aangebroken.
Spaak 26 september 2022 08:57
Dat moet ik toegeven, maar dan nog vind ik het saai om naar te kijken.
Remko 26 september 2022 08:59
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Prachtzege!
>
> Een fantastische apotheose van een grand cru
> Belgisch wielerjaar.
> De dikke, vette jaren zijn aangebroken.

Dat kun je wel zeggen (van die vette jaren)! Schraal contrast met NL.

De wedstrijd was, vanuit neutraal oogpunt bezien, niet heel erg opwindend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2022 09:32 door Remko.
Clavan 26 september 2022 09:06
Ik mis Soos. Kan iemand dat account weer activeren?
Spaak 26 september 2022 09:10
Is zelf weggegaan.
El Chaba 26 september 2022 09:42
Net als vele anderen..
Wanny 26 september 2022 09:43
Niet slim van de andere favorieten om een klepper als Remco 2 minuten te laten pakken in een groep met B garnituur natuurlijk. Zeker op dit parcours waar er weinig knechten overbleven om te werken. Je zag daardoor 50 km voor de meet al dat Remco de zege bijna niet meer mis kon lopen.

Vooral de Fransen begreep ik niet. Die hadden met Laporte een prima kans gehad om te winnen als ze die groep geen ruimte hadden gegeven. Maar in plaats daarvan helpen ze volle bak mee om Remco 2 minuten voorgift te bezorgen. Leek erop dat daar de merkenploeg boven de landenploeg is gegaan.

Wel genoten van de Sporza commentatoren. Op een goede manier chauvinistisch zonder te overdrijven. Was ook mooi aandoenlijk dat ze nog tot in de laatste ronde in spanning bleven omdat het peloton wellicht terug kon komen. Terwijl een blinde kon zien dat die al 2 rondes uitgefietst waren.
Wanny 26 september 2022 09:46
@ Remko

Nederland heeft toch ook een prima wielerjaar. De Ronde en Roubaix gewonnen, hoe vaak hebben we dat meegemaakt? Daarnaast nog etappes in alle grote rondes. En we hebben 3 van de beste sprinters ter wereld, Mathieu en een groot talent voor de grote rondes.

Daarnaast lijkt er nog wel wat aan te komen vanuit de junioren.
Clavan 26 september 2022 09:51
In de Podcast van LtD was Eenkhoorn telefonisch te gast. Die zei aan Evenepoel gevraagd te hebben of Senechal de dikste enveloppe zou ontvangen. En feliciteerde hem 3 ronden van het einde al met zijn wereldkampioenschap.
GillesEmanuel 26 september 2022 09:56
Ik blijf het ongelofelijk vinden dat de complete groep favorieten (op WvA en eventueel Alaphilippe, want QS, na) Evenepoel met een zwik C garnituur renners 2 minuten gaat geven op 30-40km van de finish. Nederland ging dus echt gokken dat Eenkhoorn Evenepoel ging bijhouden? Australië geloofde dat Hindley en O'Connor ineens eendagscoureurs werden? Italië gokte op de U23 kampioen? Pogi vond het wel best dat Tratnik daar zat? Noorwegen (met toch 2 potentiele podium kandidaten) geloofde het ook wel. Peter Sagan gunde zijn broer wel de titel vermoed ik. Grmay had er helemaal geen zin in? En dan heb ik het nog niet over een heel zwik renners die normaal voor de 7e plek in het AK van de ronde van de buurman de volledige ploeg op roken maar nu lekker in het peloton mee kabbelden.

Ik begrijp er echt niks van dat al die grote mannen dit zo makkelijk weg hebben gegeven. Begrijp mij niet verkeerd, het is een wereldnummer van Remco, chapeau en dik verdiend. Maar het is niet dat hij de wereldtop er af rijdt.. het zijn Lutsenko, Rota en Jensen. Omdat de rest van het pak het wel best leek te vinden. Werelds gespeeld door België met WvA in een martelaarsrol waardoor Remco vooruit geschoven werd (maakt het vervolgens wel ongekend af).

Maar waar was de winnaarsmentaliteit van iedere andere renner? Was het QuickStep pact echt zo sterk?
GillesEmanuel 26 september 2022 10:08
Twitterlink naar de Fin

Enigzins verklarende woorden van Laporte en Bling. Klinkt een beetje als een Kiesenhofer-tje. Geen excuus (en doet ook 0 afbreuk aan de zege van Remco).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2022 10:08 door GillesEmanuel.
Meneer 60% 26 september 2022 10:21
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik blijf het ongelofelijk vinden dat de complete
> groep favorieten (op WvA en eventueel Alaphilippe,
> want QS, na) Evenepoel met een zwik C garnituur
> renners 2 minuten gaat geven op 30-40km van de
> finish. Nederland ging dus echt gokken dat
> Eenkhoorn Evenepoel ging bijhouden? Australië
> geloofde dat Hindley en O'Connor ineens
> eendagscoureurs werden? Italië gokte op de U23
> kampioen? Pogi vond het wel best dat Tratnik daar
> zat? Noorwegen (met toch 2 potentiele podium
> kandidaten) geloofde het ook wel. Peter Sagan
> gunde zijn broer wel de titel vermoed ik. Grmay
> had er helemaal geen zin in? En dan heb ik het nog
> niet over een heel zwik renners die normaal voor
> de 7e plek in het AK van de ronde van de buurman
> de volledige ploeg op roken maar nu lekker in het
> peloton mee kabbelden.
>
> Ik begrijp er echt niks van dat al die grote
> mannen dit zo makkelijk weg hebben gegeven.
> Begrijp mij niet verkeerd, het is een wereldnummer
> van Remco, chapeau en dik verdiend. Maar het is
> niet dat hij de wereldtop er af rijdt.. het zijn
> Lutsenko, Rota en Jensen. Omdat de rest van het
> pak het wel best leek te vinden. Werelds gespeeld
> door België met WvA in een martelaarsrol waardoor
> Remco vooruit geschoven werd (maakt het vervolgens
> wel ongekend af).
>
> Maar waar was de winnaarsmentaliteit van iedere
> andere renner? Was het QuickStep pact echt zo
> sterk?

Precies dit. En waarom schoof er in eerste instantie niemand mee met Evenepoel. Ik snap dat de echte rappe mannen hun kruit droog wilden houden, maar voor types als Pogacar, maar ook schaduwfavorieten als pakweg Cosnefroy, Bettiol of Van Baarle was die een ideaal eerste schifting-moment.

En nadat het meer dan duidelijk was geworden dat Evenepoel in die groep met grote voorsprong de sterkste was, bleven anderen hem ook gewoon helpen met gaten dichtrijden en het tempo erin houden. Als het op dat moment iedereen tegen 1 was geworden, was het misschien nog een beetje spannend geweest.

De dynamiek van het WK, zullen we maar zeggen. Niet alleen sponsor- en landen-belangen die door elkaar heen lopen, maar ook renners die zilver of brons als een mooie prijs zien. Dat is natuurlijk in 'normale' koersen niet zo. En geen oortjes. Ook een belangrijk gegeven.

Daarbuiten: Evenepoel was beresterk. Had met elk ander koersverloop misschien ook wel gewonnen. Hoewel ik toch benieuwd ben wat er was gebeurd als de Duitsers niet waren gaan rijden na Mount Keira.
Remko 26 september 2022 11:06
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> @ Remko
>
> Nederland heeft toch ook een prima wielerjaar. De
> Ronde en Roubaix gewonnen, hoe vaak hebben we dat
> meegemaakt? Daarnaast nog etappes in alle grote
> rondes. En we hebben 3 van de beste sprinters ter
> wereld, Mathieu en een groot talent voor de grote
> rondes.
>
> Daarnaast lijkt er nog wel wat aan te komen vanuit
> de junioren.

Dit jaar is prima idd. Ik doel meer op de toekomst. Een nieuwe VDP zie ik niet. Arensman is enige serieuze man voor GT's (terwijl we het afgelopen decennium op vijf man konden rekenen voor top 10 plaatsen in GT's). Na generatie Groenewegen/Jakobsen alleen Kooij potentiele wereldtop.
Horsie is back 26 september 2022 12:11
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> De prikker vergat niet zijn eigen wattages te
> berekenen, maat had gewoon geen gewicht.

"You stupid boy".
Horsie is back 26 september 2022 12:16
betuweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> De lariekoekdocent van een lege klas. Hier een glas water, pinot gris graag.

As he landed on the psychiatric couch
I said, tell me about it
El Chaba 26 september 2022 12:17
Jakobsen is pas onlangs 26 geworden. Verder wel eens met je opmerking qua klassementsmannen. Het kan haast niet anders, dat er op dat gebied behoorlijk magere jaren aan zitten te komen. Maar dat is voor een klein wielerland als Nederland altijd al zo geweest.
El Chaba 26 september 2022 12:57
Ik zie dat ik een PB heb van jou. Sorry, nu geen tijd om het te lezen, misschien over een week of zo. Belangrijkere zaken eisen nu mijn aandacht op.
Wanny 26 september 2022 19:57
Het ziet er nu voor de komende jaren wel wat mager uit, zeker qua rondewerk. Maar het kan snel veranderen. Het kan ook zomaar zijn dat er komend voorjaar een Nederlandse gast van 17 begint met fietsen en 5 jaar later een grote ronde wint.
Cecchini 26 september 2022 20:53
België heeft voor de Grote Ronde voorlopig ook niet veel meer dan Evenepoel en op de achtergrond eventueel Uitdebroekcs (of zo iets). Italië en Frankrijk zitten ook niet veel rijker bij kas .
Andere Peter 27 september 2022 02:07
Wat naïef dat sommigen hier verbaasd zijn over de ploegbelangen die door het landsbelang heen lopen. Natúúrlijk was Sénéchal meer voor RE bezig dan voor Laporte.
GillesEmanuel 27 september 2022 10:50
Waarom is dat naïef? Is het verwachten dat iets zal gaan zoals het hoort te gaan, gelijk naïef? Ik vind het verachtelijk dat zoon bondscoach (luizenbaan 1.0) niet het leiderschap heeft om daarin te selecteren. Hoezo neemt de franse ploeg dan Senechal mee? Als zoon knul niet zijn merken belang van zich af kan zetten, leuk thuis laten. Doen ze geen 2 keer dan. Maar door dat die Koos Moerenhoutjes en andere sulletjes die blij zijn dat ze na hun carriere nog wat te doen hebben daar niet tegen optreden, krijgen we dit soort farces.

Noem mij maar naïef, ik verwacht gewoon leiderschap en daadkracht en niks minder.
Orakel 27 september 2022 14:50
"Hoezo neemt de franse ploeg dan Senechal mee"

Hij is ook ploeggenoot van Alaphilippe he.
GillesEmanuel 27 september 2022 15:13
En daar reed hij ook echt voor...
Andere Peter 29 september 2022 02:30
GillesEmanuel 29 september 2022 09:52
Hoe dan? Hij gaf vol gas in de grote groep met Remco terwijl Christophe Laporte en Julian Alaphilippe in het peloton zaten? In welk opzicht diende hij toen een Frans belang? Voor Bardet?

Je kan het m.i. draaien of keren zoals je wilt maar Senechal reedt daar 100% vol door voor Quickstep belangen.
De zwarte trui 29 september 2022 11:19
In de recente podcast De Tribune wordt gezegd dat Senechal niet mocht rijden van Titi. Dus hij diende zijn broodheer. Logisch ook.
GillesEmanuel 29 september 2022 11:51
Exactly my case. Prima als dat de standaard wordt, maar dan zou de WK selectie niet door "bondscoaches" gedaan moeten worden maar op basis van teamselectie/wereldranking/oid. Nu verkopen sommige landen/renner hun ziel waardoor het een oneerlijke strijd kan worden.
De zwarte trui 29 september 2022 13:38
Voor de PatLev haters. Hij zei in die podcast dat hij een aantal van zijn renners de dag voor het WK nog geappt had iig niet tegen elkaar te rijden.
GillesEmanuel 29 september 2022 15:18
Even ter verduidelijking; ik ben geen QS hater, allesbehalve zelfs (hooguit geen liefhebber van PatLev & Remco, maar geen misgunner).

Dit gebeurt m.i. niet alleen bij QS maar ook bij andere landen/merkenteams. De hele WK structuur strookt niet meer bij de huidige merkenteams opzet.
ton duk 29 september 2022 16:09
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------

> Dit gebeurt m.i. niet alleen bij QS maar ook bij
> andere landen/merkenteams. De hele WK structuur
> strookt niet meer bij de huidige merkenteams
> opzet.


Wat die wedstrijd ook tot mooiste en uniekste van het jaar maakt ..(meestal dan)
Gr
GillesEmanuel 30 september 2022 09:54
Mooiste kunnen we over debatteren, uniek is het zeker winking smiley.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen