Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Remco Evenepoel wel of niet naar de Tour 2023?

Gepost door El Chaba 
El Chaba 26 september 2022 11:10
[www.indeleiderstrui.nl]

Lefevere en Lodewyck willen Evenepoel nog niet in Tour: 'Kan het zich niet permitteren'

Na het wonderseizoen van Remco Evenepoel wordt er hardop gespeculeerd over het volgende wielerjaar. Waar gaat de kersverse wereldkampioen aan de start staan? Als het aan ploegleider Klaas Lodewyck en ploegbaas Patrick Lefevere ligt, zal hij de Tour in 2023 nog links laten liggen.

Lefevere liet zich na de Vuelta-overwinning van Evenepoel al uit over het volgende seizoen en stelde dat hij zijn pupil liever in de Giro ziet fietsen. Daar staat Lefevere nog steeds achter. 'Blijf dromen', antwoordt de baas van Quick Step-Alpha Vinyl op de vraag van Sporza of de Tour de volgende halte is. 'We gaan wachten tot de rook om onze hoofden is verdwenen om beslissingen te nemen. We gaan met een paar verstandige mensen aan tafel zitten en bekijken of we een stap moeten overslaan of niet. Want stel dat Evenepoel naar de Tour gaat en het valt niet mee, dan staat iedereen weer klaar met het geweer om hem neer te schieten. Als winnaar van de Ronde van Spanje en met die trui om zijn schouders, kan hij het zich eigenlijk niet permitteren om af te gaan.'

Alles op zijn tijd voor Evenepoel
Evenepoel won dit jaar naast de Vuelta a España en de wereldtitel op de weg ook Luik-Bastenaken-Luik en de Clásica San Sebastián. Eerder deze week pakte de Belg ook een bronzen plak in de individuele tijdrit van Wollongong. Na jaren van speculatie heeft Evenepoel zich nu echt bij de absolute wereldtop geschaard, waardoor wielerfans hem nu graag in de grootste koers ter wereld willen zien. Maar ploegleider Lodewyck wil Evenepoel nog niet te vroeg mengen in de strijd om de gele trui. 'We hebben nog niet gesproken over de Tour. Alles op zijn tijd', aldus Lodewyck tegenover Sporza. 'We hebben altijd gesproken over de lange termijn en daar moeten we ons aan vasthouden. Geen stappen overslaan, alles op zijn tijd.'
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zou hij wel of niet gaan en waarom? Wat denken jullie?
Slimmerd 26 september 2022 11:38
Lijkt mij vrij duidelijk dat hij niet gaat, kan ook echt alleen maar maar zielige knip-en plaksites komen om die vraag nu weer op te werpen.
Luijt 26 september 2022 11:46
Graag of niet.
Maar het argument van "langzaam brengen', slaat inmiddels nergens meer op.
Ik hoop voor z'n concurrenten dat hij de Tour wel rijdt. Winnen zonder dat het Kannibaaltje mee deed zal toch afdoen aan de glans van de overwinning.
Eqquipo 26 september 2022 11:52
Zal er wellicht ook mee te maken hebben dat Quick Step nog een jaar nodig gaat hebben om een rondeploeg op te bouwen. Met de huidige renners lijkt het mij een lastige strijd tegen Jumbo en UAE.
Sub Culture 26 september 2022 11:54
Giro lijkt me een logische stap.

Die drie tijdritten in de Giro zijn ook bijzonder uitnodigend en QS heeft op dit moment ook geen ploeg waarmee ze Evenepoel optimaal kunnen omringen om competitief te zijn tov Jumbo en UAE.

Op zijn 24ste kan hij ook nog altijd debuteren in de Tour.
Horsie is back 26 september 2022 12:21
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Graag of niet.
> Maar het argument van "langzaam brengen', slaat inmiddels nergens meer op.

> Ik hoop voor z'n concurrenten dat hij de Tour wel rijdt. Winnen zonder dat het Kannibaaltje mee deed zal toch afdoen aan de glans van de overwinning.

Zo beredeneerd komt de Vuelta overwinning wel heel erg snel in de buurt van eenoog in het land der slechtzienden.

Disclaimer: Blinden is zo cru.
Horsie is back 26 september 2022 12:22
Daar gaat de poll.
Eindhovuh 26 september 2022 12:25
Dit ja. Heel verstandig.
En ik denk dat hij het bergop echt nog aflegt tegen Vingegaard en Pogacar.
Horsie is back 26 september 2022 12:40
Debuut op zijn vierentwingste, zodat hij als dertiger LA kan evenaren en op zijn evenepoels doorgaat. En passant nog even het WUR. Dream on.
Cecchini 26 september 2022 12:50
Jan Bakelants is voor. Dirk de Wolf tegen.
Carlos Danger 26 september 2022 14:13
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Debuut op zijn vierentwingste, zodat hij als
> dertiger LA kan evenaren

Dat zou wel erg sneu zijn.
Frederik D. 26 september 2022 14:17
Wat mij betreft, behoort Evenepoel de Tour te rijden. Als je de Vuelta kunt winnen, dan kun je op zijn minst proberen om de Tour te winnen.
El Chaba 26 september 2022 14:26
Dat is ook mijn gedachte. En zelfs, al win je dan niet meteen, heb je in ieder geval de ervaring voor het jaar daarna. Want de Tour blijft een apart verhaal, waar ervaring met die koers heel belangrijk is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2022 14:26 door El Chaba.
Slimmerd 26 september 2022 14:50
Meest logische inderdaad en dat was, voordat de Giro 3 TT presenteerden, toch ook altijd de bedoeling?
El Chaba 26 september 2022 15:00
Zeker logisch, maar kan QS - Lefevere, Evenepoel én de sponsoren - weerstaan aan de druk van de Vlaamse vijfde colonne? Dat wordt volgens mij de hamvraag.
Wanny 26 september 2022 17:45
In de huidige vorm zou ik het altijd proberen in de Tour. Je hebt geen garantie dat Evenepoel op dit niveau blijft of zelfs nog ietsje beter. En of er niet een ander komt die nog beter blijkt te zijn.

Als Pogacar zo voorzichtig was geweest om te wachten tot zijn 24e, zou ie misschien wel nooit de Tour hebben gewonnen.
En Dumoulin is eigenlijk ook een voorbeeld van iemand die nooit in beste vorm naar de Tour is gegaan, terwijl ie wel de fysiek had om hem te winnen.

Pakken wat je pakken kan.
Frederik D. 26 september 2022 18:19
Ook dat.

En Merckx deed ook niet aan die gekkigheid van eerst nog verder rijpen.

Maar natuurlijk moet Evenepoel het zelf ook echt willen. Maar verdorie, de Vuelta en het WK winnen moeten genoeg stimulans zijn om ook zeer spoedig de Tour te willen rijden. Hij is het aan zichzelf en aan de wielerliefhebbers verplicht.

Maar ja, anderzijds ... De Giro rijden en winnen is ook mooi, ook omdat hij dan alle drie de Rondes kan winnen. Maar toch ... De Tour is niet de mooiste ronde maar wel de belangrijkste.
Horsie is back 26 september 2022 18:59
Geldt De Wet van de Rem(co)mende Voorsprong hier uitgelegd ook voor Remco? Just guessing.
Nelis! 26 september 2022 20:35
Hoe was het ook alweer? Na de zeges van Jansen en van Zoetemelk in de Vuelta wonnen ze daarna toch de Tour? Gezien het hoge Nederlandse gehalte van Evenepoel zal die dat voorbeeld moeten volgen. Zoals Wanny al zei, pakken wat je pakken kan. Dat hebben meer tourwinnaars overigens gedaan, maar dat is weer een ander verhaal.

Ik geloof niet dat hij het niveau heeft van Roglic, Pogacar, Bernal (?) en Vingegaard in de grote ronden. En ook een jongen als Ayuso acht ik op termijn tot meer in staat in de grote ronden. Maar toch zou ik het zeker proberen.
Slimmerd 26 september 2022 22:08
Pff, das lastig kiezen wie je dan moet volgen
DeFin 27 september 2022 01:35
In de tijd dat Jansen en Zoetemelk de Vuelta wonnen werd deze nog in het voorjaar gereden, dus zij wonnen niet de volgende Tour (die nog in hetzelfde jaar gereden werd) maar de Tour van dáárna.
Andere Peter 27 september 2022 02:10
Giro met die tijdritten is zeker logisch.

Maar ik zou hem naar de Tour laten gaan. Hij zou hem kunnen winnen en zoveel kansen krijg je niet in een wielerleven. Dat Patje zich alweer indekt tegen een mogelijke tegenvaller in de Tour, doet de kans op Tourstart toenemen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2022 02:10 door Andere Peter.
Eddy Veen 27 september 2022 18:59
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ik geloof niet dat hij het niveau heeft van
> Roglic, Pogacar, Bernal (?) en Vingegaard in de
> grote ronden. En ook een jongen als Ayuso acht ik
> op termijn tot meer in staat in de grote ronden.

Veel hangt af van het aantal tijdritkilometers. T.g.v. de Franse renners werd dat beperkt gehouden in de tijd van Tom Dumoulin. Die vond dat niet leuk.
Chuck 28 september 2022 11:40
Evenepoel is een van de grootste toppers in het wielrennen, dus die gaat gewoon naar de Tour. Hij zal er ambitieus genoeg voor zijn en ik verwacht dat de sponsor hem daar ook graag ziet. De Tour is ook beter te combineren met de klassiekers en ik verwacht dat Evenepoel zich daar ook graag wil tonen. Hij is straks ook alweer vier jaar prof, met een wereldtitel en grote ronde op zak, dus mentaal zal hij er ook wel klaar voor zijn.
Carlos Danger 28 september 2022 14:13
Nu nog een ploeg.
Clavan 28 september 2022 14:38
De zwarte trui 28 september 2022 15:44
Ze hebben Thymen toch al?! confused smiley

Zou onze voetballer stiekem een afkoopsom in zijn contract hebben opgenomen?
Carlos Danger 28 september 2022 17:11
Zijn we er weer ingetuind.
El Chaba 28 september 2022 19:56
Je denkt toch niet serieus, dat Arensman ooit beter zal zijn dan Evenepoel?
Hoewel je het natuurlijk nooit zeker weet natuurlijk, maar op basis van de kennis van nu, lijkt me dat onmogelijk.
De zwarte trui 28 september 2022 23:24
Was idd een kwinkslag, met een hoopvolle ondertoon.
Chuck 29 september 2022 15:27
Zo'n slechte ploeg heeft QS niet. Om de druk wat af te houden, zal er ook wel een sprinter meegaan (plus Morkov, Lampaert en Asgreen), maar dan is er altijd nog plek voor Alaphilippe en twee klimmers (Van Wilder/Masnada/Hirt/Cattaneo, afhankelijk van vorm). Het is natuurlijk geen Jumbo, maar ook geen ploeg om je voor te schamen.
De zwarte trui 29 september 2022 21:08
Duidelijk, Remco gaat naar de Tour. De Giro is voor de kleerhanger [www.wielerflits.nl]

Wel oppassen met WF, Bramati én Remco blijven gewoon bij de Don ondanks andere berichten / geruchten op dit medium. Nu is het stukje over Kruis ordinair jatwerk uit een interview met het AD. U weet wel die kwaliteitskrant die een slaatje slaat uit de Poel soap en het tot de laatste druppel uitmelkt in hun 'premium' berichtgeving.
ton duk 30 september 2022 02:52
De zwarte
>
> Wel oppassen met WF, Bramati blijft
> gewoon bij de Don

Ja,sorry
Gr
Horsie is back 01 oktober 2022 19:51
Meanwhile hebben we een nieuw suspect geval, maar dat kan ook als een geuzennaam opgevat worden. Hier
Horsie is back 04 oktober 2022 00:22
De Fin meldt voor 2023 een klimtijdrit naar de Puy-de-Dôme van 5,8 km à 10,3%.
Remco nog aan kop qua seizoenzege's, maar à la Trump, de schare fans recent bij zijn balustrade optreden was toch minder dan destijds bij d'en Eddy.
El Chaba 04 oktober 2022 01:42
Ik zou zeggen, vraag het De Fin zelf. Hij is hier sinds kort aanwezig: [wielerprikbord.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen