Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Patrick Lefevere reageert cryptisch op INEOS-interesse in Remco Evenepoel.

Gepost door El Chaba 
El Chaba 28 september 2022 20:24
Zojuist al genoemd door Clavan in een ander topic via een andere Engels wielersite, maar nu ook op Wielerflits:
[www.wielerflits.nl]

Patrick Lefevere reageert cryptisch op INEOS-interesse in Remco Evenepoel.

Patrick Lefevere heeft bij Het Laatste Nieuws gereageerd op het nieuws dat INEOS Grenadiers interesse zou hebben om Remco Evenepoel per direct over te nemen. De CEO van Quick-Step-Alpha Vinyl reageerde geprikkeld, maar wilde er niet veel over kwijt over de mogelijke interesse in de wereldkampioen en Vuelta-winnaar.

“Als in een huwelijk iemand door zijn partner wordt bedrogen, dan is die betrokken persoon altijd de laatste die het weet. Meer ga ik daar niet over zeggen”, vertelde Lefevere woensdag aan de Vlaamse krant, naar aanleiding van berichtgeving van VeloNews dat INEOS Grenadiers de opties bekijkt om Evenepoel per direct over te nemen.

Daarvoor zal de Britse miljoenenploeg een geldbedrag op tafel moeten leggen, omdat de 22-jarige coureur nog een contract heeft tot eind 2026 bij Lefevere.

Vader Patrick Evenepoel, tevens zaakwaarnemer van zijn zoon, bevestigde dat hij contact heeft gehad met Dave Brailsford en Rod Ellingworth van INEOS Grenadiers. “We kennen elkaar al jaren. Het is normaal dat ze me bellen om me te feliciteren met de Vuelta-eindzege en na Luik-Bastenaken-Luik”, zei hij tegen VeloNews.

Over 2023 wilde Evenepoel senior niets kwijt. “Remco heeft een contract voor vijf jaar met Quick-Step-Alpha Vinyl. Het is niet aan mij om te praten. We willen de Vuelta en het WK vieren, en wat er in de toekomst gebeurt, zien we wel.”
__________________________________________________________

Eerst dacht ik aan een weinig betrouwbare roddel, maar gezien de reactie van Lefevere en vader Evenepoel lijkt me hier sprake van niet alleen een serieus aanbod van Ineos, maar ook nog een aanbod, dat serieus wordt overwogen door Evenepoel. Benieuwd hoe dit afloopt.
Horsie is back 28 september 2022 20:55
Rogla zag het van de zomer niet zitten en nu wil billionaire Jim Ratcliffe dus een instant TDF winnaar in de persoon van Remco Evenepoel. Zo gaat het wielrennen het pad op van het voetbal. Maar on topic: Ik denk dat het afknapt op de eis van Remco Evenepoel een weegschaal te willen hebben met een nano-schaal.
Brieske 28 september 2022 22:09
Evenepoel zal qua ronde werk veel meer op zijn plek zijn bij Ineos. Toch zie ik hem liever bij Beat rijden ofzo, of Metec.

Groet
Slimmerd 28 september 2022 23:13
Blijkbaar zeer stevige geruchten dus, een boze/gefrustreerde PatLev is het beste voor ons als publiek. Benieuwd hoeveel hiervan de komende periode naar buiten gaat komen.
El Chaba 28 september 2022 23:20
Ik ook.
Het zal natuurlijk om heel veel meer geld gaan, dat hij bij INEOS kan verdienen en dat laat niemand onberoerd. Maar dat niet alleen, ook sportief gezien zit hij voor Tourwinst natuurlijk veel beter qua omkadering bij INEOS dan bij QS.
Carlos Danger 28 september 2022 23:47
Ratliff en Patlev komen er wel uit en Arensman mag gaan knechten.
betuweracer 29 september 2022 08:22
Lefevere wrijft z'n knuistjes alweer eeltig. Makkelijke Vuelta, makkelijk WK en nu voor bezopen overwaarde deze mentale paardenbloem verpatsen. Kan Patje heel veel dagzeges voor inkopen jongeuh.
ton duk 29 september 2022 09:34
Zo,Ineos maakt wel haast om de omkadering voor Arensman op punt te zetten
Gr
ton duk 29 september 2022 09:39
Ondertussen haalt Ineos wel Bramati en kan Knaven (eindelijk) zijn koffers pakken..
Gr
Eindhovuh 29 september 2022 10:00
Evenepoel krijgt binnenkort dus een verbeterd contract bij Quickstep met dank aan Ineos.
De zwarte trui 29 september 2022 10:04
Knaven in dienst dan van zijn vrouw (en Patje) volgend jaar?
Tinuz 29 september 2022 12:14
De Kleine Kannibaal lijkt dus gewoon te blijven bij Pat-trick - het zou mijns inziens slecht voor de wielersport zijn als hij bij de horde van Brailsford zou gaan rijden.
ton duk 29 september 2022 13:34
Zou geen verbazingwekkende move zijn..
Gr
Carlos Danger 30 september 2022 09:46
Alle roddels zijn de kop in gedrukt in de lokale frietkot:

[sporza.be]
GillesEmanuel 30 september 2022 13:55
Dus eigenlijk heeft Patlev deze roddel zelf in de wereld gebracht om hem vervolgens zelf te ontkrachten? En ondertussen vertellen hoe duur Remco is en hoe goed hij alles op orde heeft? Ongekend deze man.
El Chaba 03 oktober 2022 23:05
[www.wielerflits.nl]

REMCO EVENEPOEL IS DUIDELIJK: “VERTREK BIJ QUICK-STEP NOOIT AAN BOD GEKOMEN”
Remco Evenepoel was de voorbije weken vaak in het nieuws, maar niet alleen omdat hij in het Australische Wollongong naar de wereldtitel reed. De Belg werd namelijk ook in verband gebracht met INEOS Grenadiers. Patrick Lefevere, de teammanager van Quick-Step-Alpha Vinyl, verwees het verhaal eerder al naar het rijk der fabelen en nu spreekt ook Evenepoel zich uit. “Een vertrek is nog nooit aan bod gekomen.”

Evenepoel blikte vandaag op een persconferentie vooruit naar Binche-Chimay-Binche, waar hij zijn eerste wedstrijdkilometers zal afwerken in de regenboogtrui, maar het ging ook over andere zaken. Er werd hem bijvoorbeeld gevraagd naar zijn toekomst en de geruchten omtrent INEOS Grenadiers.

INEOS-eigenaar Jim Ratcliffe zou naar verluidt wanhopig op zoek zijn naar een potentiële Tourwinnaar die onmiddellijk succes kan leveren en zou bij Evenepoel, dit jaar winnaar van de Vuelta a España, zijn uitgekomen. “Het is vooral jammer dat er van een gerucht bijna een feit wordt gemaakt, terwijl dat helemaal niet het geval is”, reageert de wereldkampioen nu.

“Ik ben heel gelukkig bij Quick-Step”
“Ik heb nog nooit over vertrekken gesproken. Niet tegen Patrick (Lefevere, red.) en ook niet tegen mijn eigen entourage. Het onderwerp vertrekken bij Quick-Step is nog nooit aan bod gekomen dat zal ook niet voor meteen zijn. Ik ben hier heel gelukkig en ik heb dit jaar supergoeie resultaten gereden. Ik heb hier veel vrienden en ik kom supergoed overeen met de ploegmaats en de staf. Die band zorgt deels voor mijn prestaties en hoe ik me voel op de fiets. Dat wil ik niet snel veranderen.”
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen