Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

56792

Gepost door Prikdude 
Prikdude 08 oktober 2022 21:15
[www.natuurhuisje.nl]

Altijd al een schitterend natuurhuisje willen huren?



Dit natuurhuisje met ID nummer 56792 is een luxe toevluchtsoord voor een uniek verblijf op het water. Er zijn vier prachtige woningen met ieder hun eigen thema met natuurlijke elementen. De Kortenhoefse Plassen zijn ontstaan door het winnen van turf, ook wel doodgevroren zwartveen genoemd. De kleur en structuur van dit natuurlijke element zijn gebruikt als inspiratiebron voor het interieur van het natuurhuisje. In combinatie met de grote ramen, geven de donkere kleuren van het interieur een warm gevoel. Iedere woning is 120m2 en heeft een groot terras van 80m2. Naast twee slaapkamers en een ruimte woonkamer heeft de villa een buitenbad, een badkamer met dubbele regendouche en een glazen plafond. De villa is prachtig gelegen, over het water heen gebouwd en 100% duurzaam. Bij de villa zijn handdoekpakketten, service- en schoonmaak kosten inbegrepen. Ideaal voor een rustgevende vakantie in eigen land. Wilt u een ontbijt, babybox of extra's boeken stuur ons dan een berichtje.

Natuur en omgeving
Dit natuurhuisje is direct gelegen aan de Wijde Blik, onderdeel van de Loosdrechtse Plassen. De unieke locatie aan het water in combinatie met de groene omgeving maakt de villa tot een perfecte uitval basis voor het hele gezin. Vanaf de villa kunt u meerdere natuurgebieden bezoeken, zo kunt u varen over de Kortenhoefse plassen, wandelen door het Corverbos te 's-Graveland, een bezoek brengen aan de vele forten en buitenplaatsen, fietsen over de hei of een bezoek brengen aan de Soesterduinen. Deze gebieden bevinden zich op korte afstand van de villa. Bij de direct aanliggende haven, Jachthaven Kortenhoef, kunt u terecht voor het huren van mountainbikes, sups, sloepen en andere activiteiten. Op deze manier kunt u de gebieden optimaal beleven en ervaren. Ook u draagt bij aan het behoud van de directe natuur rondom de villa. Om ons natuurgebied duurzaam in stand te houden gaat er € 7,50 per week van uw boeking richting het natuurbeheer- en herstel fonds.

Boek vandaag nog en krijg een gratis date met Sobrero!
lodjan 08 oktober 2022 21:32
Toch wel indrukwekkend: 56.792 kilometer/uur
Prikdude 08 oktober 2022 22:47
Best een eindje, ja. Moeten we ons al zorgen maken om Horsie? Die heeft z'n hele mancave opnieuw gewit.

Een vrij historische wielerdag inmiddels. Van Vleuten krijgt bergop klop, Gerben Karstens overleden, werelduurrecord en de twee beste renners van deze eeuw gestopt in de koers van de vallende bladeren.
Horsie is back 09 oktober 2022 00:11
@Prikdude vergeet één "ding" op te sommen als historisch op 8 oktober 2022: De wederopstanding van Prikdude.
Heb zo vaak gedacht: Is 'em Bromertà achterna gereisd en weet El Chaba ervan?

Nice, dat U als WUR-munster mededogen toont met Horsie is back.
Mancave wit schilderen? U had kunnen weten, dat ik niet eens thuis was. Heb wel twee keer elders even op mijn mobieltje gekeken of ik met een gerust hart de honderden reacties op dit prikbord vandaag nog zou kunnen verwerken. Maar zag teruggekomen alleen een onvolledig telefoonnumer, dat me wel bekend voorkwam. Vijf cijfers valt zeker ook wel in het geheugenspectrum van elk dierbrein. Zelfs de 300 schapen van eergisteren, die mijn training met belangstelling volgden, hadden dit nog wel onthouden.
Horsie is back 09 oktober 2022 03:10
Historisch is natuurlijk ook, dat er iemand WK op de weg wordt en ik haar naam nog nooit had gehoord en wie nog meer niet. De talenten op de weg komen tegenwoordig overal vandaan, nu ook al van volleybal. Youp zal eraan toe willen voegen: de eerste hockeyer of hockeyster komt eraan. Ik heb het over Martha Maltha uit Sneek, WK 35-40 amateurs bij de Vrouwen.

Heb intussen het UUR uitgezeten.

Verrek, Filippo Ganna werd tegen het einde, bedoeld zijn hier de laatste 18,62 seconden toch nog een beetje moeie, anders hadden we waarschijnlijk het eerste WUR gezien, dat het gemiddelde tot de laatste meters zag oplopen. Bij Chris Boardman moet ik het nog eens nakijken.

Buitengewoon deskundig commentaar, maar voor mij ligt Ducktown nu aan de andere kant van de Noordzee en ontaardde het voor mij in regelrechte hysterie*.

De mythe van d'en Eddy wordt overigens steeds groter. Lag na 1 kilometer virtueel nog steeds meer dan 3 seconden voor op Filippo Ganna, maar aan het einde was de kannibaal de totale uitputting nabij en moest opbiechten, dat hij over het UUR meer dan 2 hele meters per seconde langzamer had gereden dan Filippo Ganna, nadat hij al zo snel was vertrokken. Uiteindelijk werd Eddy Merckx virtueel pas na precies 2 kilometer ingehaald.

Heel waarschijnlijk was het ook een geslaagde WUR-poging met relatief ten opzichte van het eindresultaat de allerzwakste opening voorbij de eerste kilometer..
De crux zou zijn, dat een te snel oplopende kerntemperatuur zou leiden tot een "1 percent" geringere efficiëntie en daardoor tot een ruim 15 Watt momentaan verlies van vermogen. Of dit ook precies zo gezegd is wil ik nog wel eens nakijken. Als niet fysioloog waag ik te betwijfelen of dit zoveel impact heeft, zoals de inner crowd rond de Ineos ploeg ons wil doen geloven. Het feit blijft, dat Filippo Ganna virtueel na 2 kilometer Eddy Merckx weliswaar had ingehaald, maar dat dit niet gold voor de net 18 jaar geworden Zoe Backstedt, laat staan voor Chloé Dygert na 3 kilometer. M.a.w. meneer Filippo Ganna was "alleen" maar aan het cruisen op het 3-D geprinte superkarretje met kettingen, die 100 uur productietijd hadden gekost.

Het eindresultaat valt in absolute termen, waarop je alleen topsport kunt afrekenen een beetje tegen, temeer gezien de extra bonus van de hoogte van Grenchen. De onwaarschijnlijk lage ratio (0,867) van Ellen van Dijk's recent gereden WUR op dezelfde plaats onder nagenoeg dezelfde omstandigheden, doet niettemin echter vermoeden, dat het technologische aandeel bij Filippo Ganna's WUR groter geweest moet zijn. Na de home-coming van het voetbal, is dit nu dus de home-coming van de WUR, want nu weer verenigd. Unified. Maar waarom blijf ik twijfelen aan de samensmelting van Dr. Jekyll & Mr. Hide?

*Dit laatste is niet van toepassing op ons "eigen" Duk.

Mocht ik niet snel in slaap komen, dan ga ik, of 300 schaapjes tellen of begin ik alvast met het wit schilderen van een mancave.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/10/2022 03:11 door Horsie is back.
Meneer 60% 09 oktober 2022 08:31
Geweldige prestatie van Ganna, die opvallend voorzichtig begon en er na drie kwartier wat rondjes 15,3 (bijna 59 kpu!!) uitknalde.

Voor de liefhebbers van niches: ik heb zelf erg genoten van een prachtige editie van de Ironman Hawaii. De piepjonge Fransman Laidlow verpulverde het fiets-parcoursrecord van Ineos-prof Cameron Wurf (die ook dit jaar meedeed) met vijf minuten. Hij begon met een mooie voorsprong aan het lopen, maar de Noor Gustav Iden liep een bizar goede marathon en ging hem in de absolute slotfase voorbij. Een ander fenomeen, ook een Noor, Blummenfelt (met de bouw van landgenoot Kristoff) werd derde. De top-4 zat allemaal dik onder het oude overall-parcoursrecord.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/10/2022 14:33 door Meneer 60%.
ton duk 09 oktober 2022 08:32
Horsie is back Schreef:
-----------------------------------------------------
>
> *Dit laatste is niet van toepassing op ons "eigen"
> Duk.
Er is sowieso weinig van toepassing op "jullie" Duk
Gr
Slimmerd 09 oktober 2022 09:02
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Verrek, Filippo Ganna werd tegen het einde,
> bedoeld zijn hier de laatste 18,62 seconden toch
> nog een beetje moeie, anders hadden we
> waarschijnlijk het eerste WUR gezien, dat het
> gemiddelde tot de laatste meters zag oplopen.

Kom op Horsie, je hebt gekeken zei je toch? Ronde 213 ging het gemiddelde van Ganna al eens achteruit (dus om en nabij de 53.250 meter
Tinuz 09 oktober 2022 12:09
Ik kan me niet verlossen van het idee wat Eddy Murck op zo'n supersonische bolide zou hebben kunnen doen.
Van mij mogen ze überhaupt die tijdritfietsen - waar veel te gemakkelijk hard mee gereden kan worden - afschaffen. Ouderwets stoempen is het mooiste.
Horsie is back 09 oktober 2022 14:26
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------

> > Verrek, Filippo Ganna werd tegen het einde, bedoeld zijn hier de laatste 18,62 seconden toch nog een beetje moeie, anders hadden we
> > waarschijnlijk het eerste WUR gezien, dat het gemiddelde tot de laatste meters zag oplopen.
>
> Kom op Horsie, je hebt gekeken zei je toch? Ronde 213 ging het gemiddelde van Ganna al eens achteruit (dus om en nabij de 53.250 meter

In mijn notities staat niet voor niets een streepje. Maar ik had het natuurlijk over het hoogst bereikte uurgemiddelde. Omdat het hier een super negative split betrof was het vrij gemakkelijk deze opwaartse trend aan te houden. Ronde 213 resulteerde dus in de verlaging van het actueel uurgemiddelde van zegge en schrijve 1 meter. Daarna ging hij weer rustig door met het opkrikken van het uurgemiddelde, totdat hij in de laatste seconden omgerekend 2 meter verloor, terwijl hij nog altijd bijna 57 km/h reed.

D'en Eddy was in dit opzicht heel snel klaar.
Horsie is back 09 oktober 2022 15:08
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan me niet verlossen van het idee wat Eddy
> Murck op zo'n supersonische bolide zou hebben
> kunnen doen.
> Van mij mogen ze überhaupt die tijdritfietsen -
> waar veel te gemakkelijk hard mee gereden kan
> worden - afschaffen. Ouderwets stoempen is het
> mooiste.

Dat is in 1999 door Bassett et al. berekend. D.w.z. rekening houdend met alle variabelen van Chris Boardman's record van 56,375 km/h, dat nu dus ook is verbeterd.
Deze meest uitvoerige studie ooit over het werelduurrecord kwam voor Eddy Merckx tot 54 km/h.
Filippo Ganna is in theorie ook na gisteren niet de allerbeste.Toni Rominger zou hem onder dezelfde voorwaarden toch nog op een paar ronden hebben gereden.
Maar Toni werd ook in de lucht bijgetankt.
Horsie is back 09 oktober 2022 15:13
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geweldige prestatie van Ganna, die opvallend voorzichtig begon en er na drie kwartier wat rondjes 15,3 (bijna 59 kpu!!) uitknalde.

Dat mag je wel zeggen. De eerste ronde met staande start is per definitie de allereerste en tevens ook de langzaamste. Slim, Horsie.
Toch had hij telkens actueel 25 snelste ronden voordat hij dus in ronde 166 in zijn zesentwintigste poging tot 15,257s kwam.

Statistisch bezien is dit een anomalie van jewelste, in feite een doodzonde.
Meneer 60% 10 oktober 2022 13:06
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meneer 60% Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Geweldige prestatie van Ganna, die opvallend
> voorzichtig begon en er na drie kwartier wat
> rondjes 15,3 (bijna 59 kpu!!) uitknalde.
>
> Dat mag je wel zeggen. De eerste ronde met staande
> start is per definitie de allereerste en tevens
> ook de langzaamste. Slim, Horsie.
> Toch had hij telkens actueel 25 snelste ronden
> voordat hij dus in ronde 166 in zijn
> zesentwintigste poging tot 15,257s kwam.
>
> Statistisch bezien is dit een anomalie van
> jewelste, in feite een doodzonde.

Wow. Dat is een rondje met 58,989 kpu. Voor de 59 kpu had hij nog 0,003 sneller moeten rijden. De snelste ronde ooit tijdens een uurrecord-poging, neem ik aan?
El Chaba 10 oktober 2022 19:01
Je hebt twee PB's, Horsie.. winking smiley
Luijt 10 oktober 2022 19:39
Knap van Ganna. Volgende.
Horsie is back 10 oktober 2022 21:38
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je hebt twee PB's, Horsie.. winking smiley

Je moet er ook koebellen aan hangen, zodat ik het kan horen.
Evengoed bedankt, maar ik ben ook geheelonthouder. smiling smiley
Horsie is back 10 oktober 2022 21:55
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Knap van Ganna. Volgende.

56792 keer dank voor deze heldere analyse, Luijt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/10/2022 22:19 door Horsie is back.
Luijt 11 oktober 2022 09:13
Okay, ik wil er nog wel aan toevoegen dat ie er verstandig aan deed na het rechte eind steeds linksaf te slaan.
Luijt 11 oktober 2022 09:44
En dat die Ganna wel mooi op z'n fiets zit, geen Dumoulin en al helemaal geen Roy Schuiten, maar wel mooi.
Horsie is back 11 oktober 2022 12:35
Zolang er geen 3D-geprinte renners verrijzen uit een bak poeder blijf ik enthousiast over elke poging het werelduurrecord te verbeteren.

Aldus schreef Peter Winnen vanochtend in de VK.

Wie zei trouwens: "I will never try, guys". Luijt of Viviani? smiling smiley

Gemiddeld wattage/kg per 5 km (de eerste 5 km zonder de start): 4,98/5,20/5,25/5,36/5,42/5,54/5,72/5,84/5,78/5,48. Rudimentaire berekening op basis van data door Wolfgang Menn op facebook gepubliceerd. Ooit hebben ze me daar verjaagd, omdat ik geen mooie foto afleverde. Ware reden uiteraard, te kritisch. cool smiley

Ook rekening houdend met het gegeven (zo heb ik het me laten influisteren), dat indoors het moeilijker is een uitzonderlijk hoog gemiddeld wattage te trappen, dan valt dit dus tegen. De tegenvallende resultaten van Filippo Ganna dit seizoen kunnen natuurlijk ook niet zo gemakkelijk omgezet worden in het tegenovergstelde als bijvoorbeeld destijds Toni, LA, Hamilton in 6 weken deden. Chargeer wat, niettemin. Het werelduurrecord is daarom ook meedogenloos van karakter.

De zogenaamde versterkte negatieve split strategie is in mijn optiek dan ook primair ingegeven door angst in de wetenschap, dat de voordelen van de hele opzet toch voldoende winst zou moeten kunnen genereren.

De macht van het getal strooit toch iedereen zand in de ogen?
Horsie is back 11 oktober 2022 12:44
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> En dat die Ganna wel mooi op z'n fiets zit, geen Dumoulin en al helemaal geen Roy Schuiten, maar wel mooi.

Geef Roy Schuiten een break. Dat was in alle opzichten een verschrikkelijk drama. Voor je verjaardag maar het boek van Ron Couwenhoven De wereld van het uurrecord vragen, dan kun je vanaf pagina 352 De aanval die wel moest mislukken nalezen. Just saying.
De zwarte trui 11 oktober 2022 15:02
w/kg... welk 'normalized' gewicht gebruiken ze hier voor? Ben meer geïnteresseerd in de absolute Watts.

En wat zijn jouw gedachten over de bewust rustige start? Eerst in gesprek komen met de baan om dan te versnellen. Heeft hij daar de 57 km grens niet laten liggen?

Ter vergelijk een amateur voor een 12e plek op het NCK ploegentijdrit, 50 per uur 370W: [www.youtube.com]

Ook leuk; Thomas Krol gaat los op de emmapyramide: [www.youtube.com]
Voor de veiligheid zou ik ze toch aanraden de baan op te gaan voor dit soort strapatsen. Ze hebben 'spotters' staan dus er wordt zeker aan de (verkeers)veiligheid gedacht, maar je kan ook in zo'n bochtje nog gewoon op je smoel gaan natuurlijk en een sleutelbeentje breken.
Frederik D. 11 oktober 2022 18:16
Zou jij in staat zijn om de andere prikkers alhier te verslaan in de pogingen om het werelduurrecord voor prikkers neer te zetten? Lijkt mij een leuke dag te worden. Ik ga niet actief meedoen. Maar jij als sluwe vos, uh sluw paard, weet vast wel hoe jij je race moet opbouwen. smiling smiley Wel hopen dat Spaak geen spaak in je wiel steekt. smiling smiley
Horsie is back 11 oktober 2022 19:05
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> w/kg... welk 'normalized' gewicht gebruiken ze hier voor? Ben meer geïnteresseerd in de absolute Watts.

Normalized is volgens mij vooral bedoeld om alle onevenwichtigheden in het presteren zo veel mogelijk glad te strijken. D.w.z. er een meer (theoretisch) evenwichtige inspanning aka vermogen (ter vergelijking) van te maken. Alsof je continu bezig bent hetzelfde te doen, wat natuurlijk veelal niet het geval is. Op de baan speelt dat als zodanig geen rol, er moet altijd getrapt worden en het verzet kan niet worden veranderd. Los van de juiste keuze van het verzet moet de renner er dus van doordrongen zijn dat er never en nooit nie gefreewheeld kan worden, niet anders dan door de druk van de pedalen af te halen. Kan uiteraard, maar effectief is dat niet in een tijdrit(je) op de baan. Net zo goed, dat je ook niet bergop kunt luieren, want de bestraffing is relatief groot. Op het vlakke bouwt het systeem kinetische energie op, waardoor er bijvoorbeeld wel gefreewheeld kan worden. Bergop ook uiteraard, maar je moet dan wel afdalen en dat is niet de bedoeling. Zwoegen zult gij dwangarbeider van de weg. Dus een lang verhaal kort: niet van toepassing.

Absoluut wattage is ook op de baan belangrijk, maar op het UUR speelt tegenwoordig vooral de CdA een grote waarde. Buiten zou Dan Bigham geen rol van betekenis spelen (relatief dan nog altijd), maar binnen werd hij met zijn onwaarschijnlijk lage CdA van 0,155s een factor van betekenis. Je kunt nu gerust stellen, dat Filippo Ganna er niet volledig in geslaagd is zijn overwicht qua absoluut vermogen geheel uit te spelen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het enorme vermogen, dat Miguel Indurain over een uur kon presteren.

> En wat zijn jouw gedachten over de bewust rustige start? Eerst in gesprek komen met de baan om dan te versnellen. Heeft hij daar de 57 km grens niet
> laten liggen?

De Engelse commentator (Hutchinson, denk ik) hamerde maar op het tweaken van de kerntemperatuur. Zou dit te snel oplopen naar een te hoge waarde (40gr C. en hoger), dan zou dit na 40 minuten tot een kleinere of grotere inzinking kunnen leiden*. Op de baan is pacing belangrijk omdat je nu eenmaal hetzelfde verzet moet blijven trappen. Een andere verklaring, die voorbijkwam, was, dat Filippo Ganna het eerste deel vooral ook als warming-up (van bijna een halfuur, daag) zou opvatten.

Ik houd het erop, dat men uit voorzorg erg langzaam is begonnen, omdat breken van het record toch al vaststond. Maar om het over de 57 km/h en veel verder te tillen, zou een veel agressievere opening (veel meer watts dan het tellen op twee vingers) vergen met het risico op een inzinking.
Maar de sportwetten zijn onverbiddelijk. Je kunt geen record op welke afstand dan ook breken door de ene helft te langzaam te beginnen en dan sterk te versnellen. De steady state, d.w.z. hier een zo hoog gemiddeld tempo is de beste weg tot succes, ook op de marathon. Alleen is het baanwielrennen losgezongen van de werkelijkheid buiten diezelfde baan. Dus gold deze wet hier niet.

Het rijden op een dergelijke fiets inclusief de mogelijk geworden aerohouding is van een zodanige aard, dat hard rijden gewoon gemakkelijk is, net zoals elke bankzitter met windkracht 8 van achteren (laat staan 10 of 11 zoals Horsie ooit) ook begint te denken, dat hij toch wel goed is. Het probleem begint natuurlijk, ook bij extreme rugwind, bij maximaal presteren, dat dan net zo veel pijn doet als onder andere omstandigheden. De effecten zijn uiteraard totaal anders. Dus in wezen heeft Filippo Ganna maar een half uur echt gepresteerd.

Bovendien genereren de grotere verzetten, mogelijk gemaakt door de condities, waaronder wordt gepresteerd, ook weer grotere afstanden.
Bij windkracht 8 kun je ook maar beter je verzet aanpassen. Om 300km/h te kunnen rijden moet je het verzet bijna verviervoudigen.

*the Englishman said fab en denkt nog steeds, dat zijn eggs op het bord voor de bacon zo geboren zijn.
Horsie is back 11 oktober 2022 19:28
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou jij in staat zijn om de andere prikkers alhier te verslaan in de pogingen om het werelduurrecord voor prikkers neer te zetten? Lijkt mij een leuke dag te worden. Ik > ga niet actief meedoen. Maar jij als sluwe vos, uh sluw paard, weet vast wel hoe jij je race moet opbouwen. smiling smiley Wel hopen dat Spaak geen spaak in je wiel steekt. smiling smiley

Huh nou, hier zitten toch allemaal ex-profs, oudgedienden? Vergeet Luijt niet.
Heb wel eens een uur intensief op een gemankeerde Wattbike gezeten, maar in principe train ik alleen op de kortere afstanden. Dus heb net zo veel ervaring als velen op deze prik. Overigens, wist je toch wel, dat ik niet meer zo piep ben (nestor?) en nog steeds een formele diagnose heb als chronisch hartfalen patiënt. WR's in die categorie heb ik in de tienduizenden, vooropgesteld, dat er steeds opnieuw met de lijst begonnen zou kunnen worden.

Neem zelf aan, dat een WUR poging ook meteen een poging voor een formeel WUR poging leeftijdsgerelateerd zou moeten worden.
Frederik D. 11 oktober 2022 20:28
Een oud paard, een jong gehinnik. smiling smiley Ken je dat spreekwoord uit het zuiden van de VS? All the tired horses in the sun, wild, wild horses, we 'll ride them some day. smiling smiley Als de apen lachen in de Appalachen. En de hanen kraaien.

[www.youtube.com]
Horsie is back 11 oktober 2022 21:35
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een oud paard, een jong gehinnik. smiling smiley Ken je dat
> spreekwoord uit het zuiden van de VS? All the
> tired horses in the sun, wild, wild horses, we 'll
> ride them some day. smiling smiley Als de apen lachen in de
> Appalachen. En de hanen kraaien.
>
> [www.youtube.com]

Een reactie zo ver uit zijn middelpunt geraakt, dat als iemand gezegd zou hebben, dat een intelligente rooster dit bericht gecomponeerd zou hebben, ik het wel zou moeten geloven. Via Little Red Rooster en Red Rooster kwam ik howlend als een Wolf terecht bij I'm not there op Bootleg Vol. 11. Pracht song.

Gelukkig is het morgen weer de dag van de Musketiers op de snelle latten van Saint Quentin En Yvelines.
De zwarte trui 11 oktober 2022 23:05
Het absolute vermogen is interessant omdat dat makkelijk vergelijken is. Vandaar mijn link naar het NCK. Dat was ooit ook ongeveer mijn niveau. Het zou ook jouw 800 Watt bij je maximaal test in proportie plaatsen. Factor 2 miste je Cateye ben ik bang. Tenzij ook jij tot de ex profs behoort die hier nu prikken. smiling smiley

Met 50W per 2 minuten was ik in mijn nopjes dat ik het net tot de 500W schopte bij het SMA op een hopelijk, voor mijn ego, gecalibreerde ergometer.

Ik snap dat deze schattingen van Ganna zijn power hooglijk bepaald worden door de schatting van zijn CDA.
Horsie is back 12 oktober 2022 00:45
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het absolute vermogen is interessant omdat dat makkelijk vergelijken is. Vandaar mijn link naar het NCK. Dat was ooit ook ongeveer mijn niveau.
> Het zou ook jouw 800 Watt bij je maximaal test in proportie plaatsen. Factor 2 miste je Cateye ben ik bang. Tenzij ook jij tot de ex profs behoort
> die hier nu prikken. smiling smiley

De cijfers van de Cateye test waren natuurlijk niet serieus bedoeld, want buitenaards. Filippo Ganna zou hiervan een uur beginnen te stotteren.

> Met 50W per 2 minuten was ik in mijn nopjes dat ik het net tot de 500W schopte bij het SMA op een hopelijk, voor mijn ego, gecalibreerde ergometer.
> Ik snap dat deze schattingen van Ganna zijn power hooglijk bepaald worden door de schatting van zijn CDA.

Filippo Ganna trapt in tijdritten hoge wattages, absoluut. 6w/kg bij 83 kg is al bijna 500 Watt en kortstondig wordt er dan evident boven de 550 Watt grens gereden, op de powermeter dus allemaal en geen theoretische exercities. Tijdritten op de weg betekent niet alleen ongemakkelijke bochten, steeds verzitten, maar ook telkens weer optrekken, geaccidenteerd terrein overwinnen. Verhoogde rolweerstand. Je kunt daar niet een uur lang opgerold als een bidsprinkhaan blijven rijden.

De CdA, waarvan de A het frontaal oppervlak vormt, is tegenwoordig de heilige graal in het baanwielrennen. De configuratie van de racefiets kan sinds 2014 weer bijna volledig hierop aangepast worden. Baanwielrennen is immers een gestandaardiseerde inspanning onder eveneens gestandaardiseerde condities. Op een gegeven moment kan een baanrenner bijna als een geroutineerde slaapwandelaar zijn rondjes doen. Alhoewel de g-krachten, die twee keer per ronde ondergaan moeten worden ook een vermoeiende uitwerking hebben.

Filippo Ganna zal gemiddeld rond de 440 tot 450 Watt getrapt hebben bij een CdA van 0,19. Voor de vergelijkbare afstand had hij bij een CdA van 0,17 maar 400 Watt nodig gehad, ja inderdaad dat cruisen in de beginfase. Bij 0,18 rond 425 Watt; bij 0,20 dan al 465 Watt en tenslotte bij 0,21 bijna 500 Watt.
Het spreekt vanzelf, dat het frontaal oppervlak bepaald wordt door de lichaamspostuur. Filippo Ganna is geen klein mannetje, dus hij kan op zo'n racefiets nooit de 0,155 halen van Dan Bigham, die daarom ook nog maar nauwelijks gemiddeld 350 Watt nodig had voor zijn UUR.

Miguel Indurain kon nog veel meer gemiddeld absoluut vermogen (509 Watt) genereren dan Filippo Ganna, laat staan Dan Bigham.Ten opzichte van laatstgenoemde had Miguel Indurain een ongeveer 50% hogere CdA, dus dat was nooit te compenseren met veel meer absoluut vermogen.

Behalve het verlagen van het CdA zijn ook de onderdelen op alle vlakken geperfectioneerd.
Het geheel is meer dan de som van de delen geldt ook voor het baanwielrennen. Het monsterverzet voor de baan (nooit geen rugwind) levert niettemin extra afstand op, vooropgezet, dat je dat ook optimaal kunt draaien, niet zoals BoP. grinning smiley
Horsie is back 12 oktober 2022 01:00
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Factor 2 miste je Cateye ben ik bang.

Ik ben bang in eerste instantie dit bargoens niet goed begrepen te hebben. grinning smiley
Je bedoelt dus dat de waarden maar voor 50% valide geweest kunnen zijn.

Daarom heb ik speciaal voor jou nog een Conconi test. cool smiley

100 66
120 72
140 71
160 71
180 76
200 73
220 79
240 79
260 77
280 83
300 85
320 87
340 88
360 90
380 91
400 93
420 94
440 95
460 99
480
500 100
520
540
560
580
600 108
620
640
660
680
700 117
720
740
760
780
800 127
1070 60 sec.
1085 35 sec.
1145 11 sec.
1350 11 sec.
820 48 sec.
1130 11 sec.
1350 6 sec.
Meneer 60% 12 oktober 2022 10:02
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook leuk; Thomas Krol gaat los op de emmapyramide:
> [www.youtube.com]
> Voor de veiligheid zou ik ze toch aanraden de
> baan op te gaan voor dit soort strapatsen.
> Ze hebben 'spotters' staan dus er wordt zeker aan
> de (verkeers)veiligheid gedacht, maar je kan ook
> in zo'n bochtje nog gewoon op je smoel gaan
> natuurlijk en een sleutelbeentje breken.

Ik krijg toch de kriebels van de beelden (en die van de Motieweg). Thomas is een slimme jongen en wil piloot worden, dus hij zal echt wel met veiligheid bezig zijn, mag ik hopen. Maar dit soort filmpjes kunnen, als ze echt viraal zouden gaan, wel weer bijdragen aan de negatieve beeldvorming richting wielrenners. De openbare weg is gewoon niet bedoeld om topsport na te bootsen, zegt deze deugneus. Strava zou de KOM eigenlijk af moeten pakken vanwege meerdere keren op de verkeerde weghelft rijden.

Bovendien: een olympische kampioen die zoveel werk maakt van een KOM-poging op een pukkeltje ergens in Nederland is ook een beetje sneu, vind ik. Wat jij al zegt: als je in de zomer een prikkel nodig hebt, ga dan echte wedstrijden doen. Baanwielrennen inderdaad. 1000 meter staande start moet dit powerhouse zeker aankunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2022 12:44 door Meneer 60%.
Horsie is back 12 oktober 2022 12:29
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> De zwarte trui Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ook leuk; Thomas Krol gaat los op de emmapyramide:

> Baanwielrennen inderdaad. 1000 meter staande start moet dit powerhouse zeker aankunnen.

Bij de post van Zwarte trui had ik nog niet de neiging gehad youtube op te gaan. Maar nu wel. Rollende cijfertjes, nietwaar? Inderdaad halsbrekend al zal Matthijs Büchli hier wel anders over denken. In de openbare ruimte kun je je niettemin toch nog wel het een en ander permitteren. Zo'n 30.000 gingen hem immers voor. Ook ene Mark Tuitert. Onder de 10w/kg, daar ligt Highlander, die ons overmorgen gaat verbazen of niet, niet wakker van.

Dat het inderdaad een beetje sneu aandoet, kan ik me wel indenken.
Aan de andere kant als hij dat in zijn training gewoon inbouwt is daar in principe niks tegen, alhoewel overeind blijft, dat ook (top)sporters niet boven de wet staan.

Is het echter vanuit de motivatie, kijk nou eens wat ik kan, dan is dat pathetisch. Doe dan een 1 km met staande start op een afgelegen weg. Want dan heb je een reële vergelijking. De ultieme KOM van deze wereld is toch nog steeds 9,58s. Omdat dat record blijft staan al zouden de bijna 8 miljard tweebenige mensdieren allemaal meerdere pogingen mogen doen om het te verbreken.

Zijn uurgemiddelde was met nog geen 29 km/h wel heel erg karig. Dat doet Filippo (3 kg minder) wel met één teen.

Voordat ik een platlander werd deed ik in Berg en Dal, Groesbeek ook vele snelheidstesten bergop, maar dan met relatief langzamer aanloopsnelheid.
Waarschijnlijk heb ik nog menig KOM maar dan gevestigd avant-la-lettre. grinning smiley
Horsie is back 12 oktober 2022 13:52
Ron Couwenhoven, de schrijver van het enige naslagwerk over het WUR, dat er toe doet, De Wereld van het Uurrecord, heeft de aanval ingezet. Bij het WUR van Dan Bigham wees hij al op de irregulaire plaatsing van de blokjes op de baan, wat hem natuurlijk op "verwensingen" kwam te staan uit de Angelsaksische hoek and beyond. Omdat alles door de UCI was goedgekeurd viel er weinig aan te doen. Bij de geslaagde poging van Filippo Ganna werd hij weer afgezeken, omdat hij vraagtekens durfde te zetten bij de te langzame start. Want de negative split is ineens de heilige graal, non plus ultra.

Nu heeft hij net als ik, destijds Dan Bigham om tussentijden gevraagd (deze bood het nota bene zelf aan op Facebook toen er vraag naar kwam), maar ze nooit gekregen. Degenen, die de race op youtube hebben gevolgd, herinneren zich de ghostrace zonder tussentijden en dat uitgerekend in the Home of Tinekeeping (Tissot/Grenchen velodrome).Een regelrechte schande mits er sprake was van opzet en daar leek het wel heel erg veel op, want in het stadion liep de klok namelijk wel zoals het hoort mee.

Nu werd bij Ganna's geslaagde poging een zogenaamde vergelijking met Bigham op het scherm aangegeven, dus kon daarmede Bigham's tijden worden herrekend.
Althans, dat dacht iedereen. Zo ook Ron Couwenhoven, totdat hij er achter kwam, dat er geen hout van klopte. Het was gewoon een pacing chart voor Ganna himself. Zelf had ik in augustus zelf maar de chrono erbij gepakt, maar ik was nog niet zo ver om het een en ander te vergelijken.

Intussen Spooky Action At A Distance, want terwijl ik dit schrijf verschijnen de lap splits in een CSV file op een "bevriende" website. Met op Facebook World Hour Record Discussion weer de nodige mayhem.

Goed nieuws trouwens voor een prikker, die ik nu eens niet bij naam wens te noemen: Er komt een vervolg op het naslagwerk, want de eerste editie eindigde bij Wiggo en sindsdien is er heel wat vuil water door de Theems gestroomd.
Horsie is back 12 oktober 2022 16:14
Intussen heeft de Facebook groep ook de kritische bijdrage van Ron Couwenhoven onder de bus geworpen.
Een dubbeldekker naar verluidt. Je houdt het niet voor mogelijk.
Horsie is back 12 oktober 2022 21:54
Ik zie, dat sinds half zeven vanavond de gewraakte post van Ron Couwenhoven weer op Facebook is teruggeplaatst. Boeie.
Luijt 12 oktober 2022 22:28
Schuiten, de stylist.
Horsie is back 12 oktober 2022 22:58
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Schuiten, de stylist.

Ik realiseer me nu te snel mijn conclusies te hebben getrokken. Dus toch maar enkele youtube filmpjes opgezocht. Het is gewoon een andere sport. Alsof je een kat met een hoge rug ziet fietsen. M.a.w. het komt allemaal neer op hoe de racefiets is gebouwd. Op een Oma fiets rijdt ook niemand echt stilistisch, alhoewel Graeme Obree daar natuurlijk wel dicht bij kwam.
Horsie is back 26 oktober 2022 12:17
Filippo Ganna liet weten in het laatste kwartier zoveel pijn te hebben geleden, dat hij zijn bolide van de baan had willen rijden en begon te bidden voor een lekke band. Dat krijg je ervan als je een FTP test van nagenoeg 20 minuten wilt rijden, terwijl je al wat moeie bent. Gelukkig werd hem te verstaan gegeven, dat zijn bolide in gruzels rijden ook een flinke hap uit zijn bankrekening zou nemen.

Het resultaat: vanaf 40 km afgerond 1044 seconden een gemiddelde snelheid halen van 58,55 km/h.
Met een verzet van 9,74m per pedaalomwenteling dus een RPM van precies 100.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen