Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mooiste wielermoment van het jaar?

Gepost door Remko 
Remko 10 oktober 2022 08:35
Wat is jullie mooiste, meest gedenkwaardige, wielermoment van het jaar (m/v/baan/weg, alles op een fiets)? Kan een bepaalde overwinning, demarrage of anderszins wielergerelateerde gebeurtenis zijn.

- Voor mij de manier waarop WVA op indrukwekkend wijze het teamwerk van Jumbo afmaakt in etappe 4 van de TDF.
Wanny 10 oktober 2022 08:56
De laatste 300 meter van de Ronde.
ton duk 10 oktober 2022 09:28
vBaarle ,hier op de prik vaak verguisd,die iedereen in P-R op een hoopje rijdt
Gr
Slimmerd 10 oktober 2022 09:39
De dropper en doodsverachting van Mohoric in MSR
Eindhovuh 10 oktober 2022 10:04
Van Baarle in Parijs Roubaix.
Het breken van Pogacar in de Tour.
De afgang van van der Poel in Australië.
Sub Culture 10 oktober 2022 10:23
- Pogacar die slag om slinger moet reageren op de aanvallen van Vingegaard en Roglic
Horsie is back 10 oktober 2022 12:45
Zie ik daar baan staan? Dan is het nog te vroeg om te kiezen, want wat komt er na 56792? 58585 of 35967?

De mooiste prikker is toch weer de Fin, die uit de doeken doet hoe Ashleigh Moolman-Pasio "ons eigen" Annemieke van Vleuten onttoverde op de Thyon 2000.

Trouwens, wat is er weer mis met het vrouwenwielrennen? Of mogen de twee alien momenten niet meedoen? Of is iedereen hier alienated?

"Ja, Fred?. Dat is genoeg gal voor vandaag, Horsie".
DeFin 10 oktober 2022 13:45
De wereldtitel van Van Vleuten
Chuck 10 oktober 2022 14:39
De Granon-etappe, waarin Jumbo Pogacar wist te slopen.
Frederik D. 10 oktober 2022 15:02
Wat mij betreft ook. Maar volgens mij gaat het hier om mannenwielrennen. smiling smiley
Meneer 60% 10 oktober 2022 15:53
Gesink die die Vuelta-etappe won omdat Remco net te laat was.

O, wacht, dat liep anders.

Door een oranje bril: Van Baarle of Van Vleuten. Touretappe van Jakobsen was ook heel mooi. En de hele Giro, maar dan met name de eerste van Bouwman met dank aan Dumoulin. De samenwerking Van Poppel/Jakobsen op het EK was ook heel mooi. En Arensman in de Vuelta natuurlijk.

De complete Tour was verder gewoon heel mooi dit jaar. En dan met name de coupe richting de Granon.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/10/2022 15:55 door Meneer 60%.
GillesEmanuel 10 oktober 2022 15:57
Arensman die de koninginnenetappe wint in de Vuelta. Iedereen dacht dat Soler (?) weg was en toen kreeg Thymen het op zijn heupen. De wederopstanding van een Nederlands ronde talent.
Andere Peter 10 oktober 2022 16:10
Vingegaard lost Pogacar na de opeenvolgende Jumbo-aanvallen
DeFin 11 oktober 2022 00:08
In de openingspost staat:
"(m/v/baan/weg, alles op een fiets)"
Meneer 60% 11 oktober 2022 09:33
Ik probeer voor mezelf te bedenken wat (los van wel of niet een 'mooie' winnaar) de mooiste koersdag van het jaar was. Voor mij is een mooie koersdag (zoals voor bijna iedereen, denk ik): vroeg koers maar lang spannend. Ik kom bij de Ronde van Vlaanderen uit. Daarvoor gold dat wel. Maar niet elke koers zit nog in mijn geheugen. Zie ik iets over het hoofd?
Eqquipo 11 oktober 2022 11:20
Vlaanderen 2022 was prachtig inderdaad!

(de klucht rond de uitslag van de AGR, als 'mooi moment', krijgt een eervolle vermelding; Mooi in pijnlijkheid. De blijdschap bij Cosnefroy, de teleurstelling van Kwiat en dan de 180 graden draai in die emoties na enkele minuten. Knap geregisseerd. Dat Cosnefroy eind van het jaar Québec nog won maakt het eigenlijk helemaal af.)
Horsie is back 11 oktober 2022 12:47
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------

> Maar niet elke koers zit nog in mijn geheugen. Zie ik iets over het hoofd?

Ja, elke koers, die niet meer in je geheugen zit. smiling smiley
Horsie is back 11 oktober 2022 12:48
Halve Belg 11 oktober 2022 18:59
Spaak 12 oktober 2022 23:55
Met een oranje bril: Bouwman die Mollema klopt in de Giro met een juichende Dumoulin in het wiel…
Laatste echte wapenfeit van deze wielerheld.

Vanuit Nederlands oogpunt sowieso een fenomenaal wielerjaar met etappezeges in alle grote ronden en twee monumenten. Jammer alleen van het (mannen)-WK.
Robust 14 oktober 2022 14:40
Daar ben ik het helemaal mee eens. Prachtige aanval van Van Aert op een soort Lemelerberg en dan een succesvolle solo van 10k.
Flying like an eagle over the finish line.
Maradona 14 oktober 2022 16:40
lemelerberg? je bedoelt waarschijnlijk de bemelerberg winking smiley
Robust 14 oktober 2022 16:47
Nee, ik woon in Overijssel. winking smiley
Wind mee 14 oktober 2022 16:56
Je kan het Diego ook niet kwalijk nemen, he, hij kent alleen Buenos Aires, Barcelona, Napoli en Hoofddorp, voor dat soort bereisde mensen is het verschil tussen Lemeler en Bemeler of Limburg en Overijssel niet ter zakendoende. smiling bouncing smiley
Clavan 14 oktober 2022 17:57
Het is beiden achtergesteld gebied.drinking smiley
El Chaba 14 oktober 2022 19:28
smileys with beer
Het is niet eens Holland, dat zegt genoeg.. grinning smiley
Clavan 14 oktober 2022 19:31
Up the Ra’


Excuses drinking smiley
Meneer 60% 20 oktober 2022 10:31
De 10 momenten (of eigenlijk de 10 renners met hun mooiste moment) van Jose en Karl.

[sporza.be]

Erg Belgisch gekleurd, maar daar heb ik geen moeite mee. Ze hebben ook een topseizoen gehad, die zuiderburen van ons. En een beetje een gekleurde bril mag in zo'n item zeker.

Girmay was hier nog niet genoemd. Die was me even weer ontschoten. Hoort zeker ook bij mijn favoriete momenten!

Verder wel bizar dan Vingegaard in de lijst van Sporza ontbreekt.
Meneer 60% 20 oktober 2022 10:34
Hier nog wat cijfers over het seizoen, ook van Sporza. Erg opvallend voor mij dat er twee renners zijn (Evenepoel en Pogi) die qua UCI-punten zowel in de top-5 van eendagsrenners als van ronderenners staan. Lijkt me zelden vertoond in het moderne wielrennen. Zou een tijdje terug ondenkbaar zijn geweest.

[sporza.be]
DeFin 20 oktober 2022 11:00
Zonder op te zoeken of ze het gedaan hebben lijkt het mij niet ondenkbaar dat the likes of Valverde, Nibali, Rodriguez, Sanchez, Evans, de Schlecks, Di Luca, Cunego en Vinokourov dat wel eens gedaan hebben.
betuweracer 20 oktober 2022 12:30
'Momenten'. Jonge wielerfans in Vlaanderen zullen een wat troebel besef ontwikkelen over de term 'moment' aan de hand van dit lijstje. En er staan nog net twee tussen die niet in België plaatsvonden of met een Belg in de hoofdrol.

Het dollen van Poga naar de Granon, de AGR-gotspe, de demarrage van Van Vleuten en dat de Belgen melden dat Mathieu de belangrijkste nacht van het jaar in een politiecel heeft doorgebracht zijn echt (wtf gebeurt hier) momenten en jammerlijke omissies. Samen met Mohoric zouden ze elders waarschijnlijk zelfs de top 5 vormen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen