Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sjoerd Bax

Gepost door Bizziecle 
Bizziecle 16 oktober 2022 15:03
De Gorcummer gaat naar UAE
Eqquipo 16 oktober 2022 15:27
So, die zag ik ff niet aankomen. Cheers Sjoerd!
ton duk 16 oktober 2022 15:45
Opmerkelijk...en jammer
Gr
Cecchini 16 oktober 2022 16:42
Of Alpecin nou zo’n ideale ploeg is.
ton duk 16 oktober 2022 18:07
Oorspronkelijk zou hij bij Alpecin zelfs degraderen naar de B-ploeg...las ik

Kans op iets van een vrije rol in een koers lijkt me bij Alpecin natuurlijk wat groter dan bij UAE (0,0)
Hopelijk kan Bax dat ggaan afdwingen maar ik vrees een vderHoorn-Jumbo-scenario..

Aan de andere kant ..fijn voor Bax en een bevestiging van dat wat Cyclad en DUK al jaren zeggen cool smiley
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2022 18:08 door ton duk.
Cecchini 16 oktober 2022 18:33
Hij komt daar wel in een professionelere omgeving, dan waar die zat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2022 09:29 door Cecchini.
ton duk 17 oktober 2022 09:04
Nu zit er een gestage groei in bij Alpecin en hebben ze een heel goed seizoen achter de rug..

Mocht uwes hierin refereren aan de MvdP-soap 2022..tja
MvdP is van een andere grootte..
Gr
Eindhovuh 17 oktober 2022 10:29
Ben inderdaad wel benieuwd in hoeverre van der Poel het buitenbeentje is in de ploeg qua begeleiding, of dat de hele ploeg gewoon wat losser(ouderwetser?) is.
Bizziecle 17 oktober 2022 10:35
Sjoerd gewonnen vandaag
Clavan 17 oktober 2022 10:57
predator 17 oktober 2022 11:03
Ik vind het wel een mooie stap. Het zijn bij UAE geen koekenbakkers, kan hij een hoop van leren. En misschien hier en daar een ritje pakken.
GillesEmanuel 17 oktober 2022 15:07
Eens. Dit is hierin wel de grote vraag. Alsnog kan Bax bij UAE 1-2 jaar lering trekken uit de aanpak en een stap maken. Om vervolgens dit bij een kleine ploeg te exploiteren. Los van het feit dat hij er financieel (waarschijnlijk) niet slechter op gaat worden.
Sub Culture 18 oktober 2022 08:39
Is dat niet gewoon het probleem nu?

Hoeveel keer zal hij, gezien het contingent aan toppers daar, voor eigen kans kunnen gaan?

Nu goed, als manhoer kies ik ook altijd voor het geld, maar puur sportief zat hij natuurlijk het beste bij Alpecin.
GillesEmanuel 18 oktober 2022 11:01
Sportief? Je bedoelt juist dat Alpecin een goede keuze is mbt vrijheid in de koers? Ik denk dat als je sportief zo breed mogelijk trekt dat UAE juist een beter stap kan zijn waar hij een betere renner kan worden.
Chuck 18 oktober 2022 13:01
Het probleem bij Alpecin is natuurlijk dat de profploeg al vol zit met allerlei middelmatige renners, waarvan sommigen zelfs niet of nauwelijks op de weg koersen. Voor Bax was er alleen nog plek in de continentale ploeg, waardoor hij dus geen World Tour wedstrijden zou mogen rijden. Dat lijkt me geen goede stap voor zijn ontwikkeling.

Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dat niet gewoon het probleem nu?
>
> Hoeveel keer zal hij, gezien het contingent aan
> toppers daar, voor eigen kans kunnen gaan?
>
> Nu goed, als manhoer kies ik ook altijd voor het
> geld, maar puur sportief zat hij natuurlijk het
> beste bij Alpecin.
Cyclad58 18 oktober 2022 13:27
betuweracer 19 oktober 2022 23:29
Je zou zeggen dat die Bax een prima kasseienrenner moet kunnen worden? Reed er alleen nog nooit op behalve in Drenthe zo te zien.

Kan me ook niet voorstellen dat hij gehaald is om Pogacar bij te staan. Als hij nog een stap weet te zetten kan hij zomaar mede-kopman worden in het Vlaamse voorjaar. Verder is daar alleen de wispelturige Trentin?
lodjan 20 oktober 2022 05:06
Wellens en Ackermann en nog aan te kondigen nieuwe renners. Ze hebben er pas 25 voor 2023.
GillesEmanuel 20 oktober 2022 08:04
Wellens. Die alleen in 2018 top tien reed in een van de grote Waalse klassiekers (de Brabantse Pijl daargelaten) en nog nooit in een kasseienkoers van formaat floreerde. Klasbak, maar niet het renner waar Bax in die koersen bang voor moet zijn. Ackermann is een leuke sprinter maar zie ik juist als een troef voor een type als Bax. Kortom; het zal vooral aan hem zelf liggen of hij de stap kan blijven zetten. Want 1 (vooruit 2) zwaluw maakt nog geen zomer
Spaak 20 oktober 2022 12:31
Zou zeker kunnen al heeft ie z’n beste resultaten laten zien op heuvelachtig terrein. Ben benieuwd wat voor programma ze hem gaan laten rijden.
Hij heeft toch nog wel lang getwijfeld of ie niet bij Alpecin moest blijven maar heeft uiteindelijk toch voor UAE gekozen.
ton duk 20 oktober 2022 15:26
Juist,ik zou 'm tot nu toe een Mergelland,Brabantse Pijl (oud rondje)en AGR-renner noemen...
Gr
betuweracer 20 oktober 2022 17:36
Het hele punt is dat hij geen enkel kasseiresultaat kan overleggen. Noch goed, noch slecht. En typisch genoeg noem jij nu heuvelkoersen waar de kasseienrenners vaak ook goed uit de voeten kunnen.

Als je die heuvelresultaten optelt bij z'n postuur, dan moet hij haast gemaakt zijn voor de kasseien. En ik zie meer vrijheden in de kasseiklassiekers, want in de heuvelkoersen is UAE plots veel sterker bezet. Hirschi, Covi, Formolo, Ulissi, Ayuso. Rest de vraag hoe hij omgaat met wringen.

(Bij kasseikoersen denken mensen wellicht gelijk aan Parijs-Roubaix, maar de meeste koersen daar worden (tegenwoordig) ook op heuveltjes beslecht. Ik denk nu voor Bax in eerste instantie aan Dwars door Vlaanderen, de E3, GW, Brabantse Pijl, de Omloop, Kuurne en tussendoor het verscheidene kleinere eendagswerk waar UAE ook veel rijdt)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2022 17:41 door betuweracer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen